Vakencorner
|
Re: Frimurarhälsning-spotting
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
![]()
Posted on: 2007/2/9 9:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Oss katolska frimurarreptiler emellan, eller vaddå?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
usch jag ryser av den nya påven han är så ond.
Posted on: 2007/2/9 10:19
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bra uppmärksammat!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad är det ni egentligen gnäller om?
Har påven något på sin hand? Uppförstorning av bilden visar på så låg upplösning att de inte går att avgöra något eller är den något i bakgrunden som en pyramid eller något annat? Då Frimurarna inte påverka mig alls så är jag inte så uppmärksam på vad de håller på med. Om nu någon hävdar motsatsen så visa på hur detta tar sig uttryck i vårt dagliga liv. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Zink det är du som släpar stenarna till bygget, det är ett ganska otacksamt jobb. Inte nog med att man bryter ryggen, man blir väldigt hatad efteråt också.
Posted on: 2007/2/9 14:38
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Exakt hur ser denna hälsning ut? Ska man sätta tummen mot ringfingret? Vad heter hälsningen, vad symboliserar den och var hittar jag ytterligare info om denna? Tack :)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
![]()
Posted on: 2007/2/9 14:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Har för mig att Bill Schnoebelen går igenom lite tecken här. http://video.google.com/videoplay?docid=2748614967389038944
Posted on: 2007/2/9 15:10
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
De hindrar alla känslor av frihet.
Posted on: 2007/2/9 16:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
mmm Dom hindrar frihet genom att förbjuda dess aktioner och reaktioner med hjälp lagen.
Mina bröder och systrar krig börjar dra ihop sig snart kommer den osynliga agendan börja sålla ut dom rättfärdiga tills vi spårats upp och slagits ut ekonomiskt (Allt står skrivet) Alla olika frimurar loger har olika hälsningar. Att kalla frimurar och illuminaty orderns planer för konspiration stämmer inte sen P2 logen i monaco med leo zagami med dess pedofil planer och kontraktsmord blev vida kända . Så nu är sanningen ute i det fria tror lugnt vi kan sluta kalla det en konspiration i det döljda. Desstå mera vi avslöjar om dem desstå mer bråttom får dom att implementera sina agendor och slussa in oss i koncentrationsläger och slå ut folk ekonomiskt + svartlistning osv osv |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du vet inte vad frimurarna gör samtidigt som du menar att de inte påverkar dig? det finns en film på googelvideo med juri lina om deras politska makt se den |
||||
|
||||
|
Re: Frimurarhälsning-spotting. Tips på bra hemsida som kartlägger frimureriet.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hej,
http://freemasonrywatch.org/ Denna sida har jag hämtat information ifrån i ca 4 års tid. Bra upplägg, lite rörigt men väldokumenterat. Här finns en fördjupning på Frimureriets hemliga symboler och handslag mm. "Secret handshakes" mm. Mängder av unika bilder från loger runt om i världen Handslagen är ett sätt att identifiera sig för andra bröder inom logerna. Olika tecken och handslag symboliserar de olika graderna som den initierade har uppnått. "'There is no defence against an evil which only the victims and the perpetrators know exists.' 'Christopher' Senior Whitehall Civil Servant and Freemason Quoted in Stephen Knight's The Brotherhood. http://freemasonrywatch.org/pics/gettingagrip.jpg -Kalevala.
Posted on: 2007/2/10 17:46
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ritualer och symboler får allra störst effekt då de presenteras i anskitet på idioter som inte förstår dem.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bra då vet jag att Frimurarna inte har någon makt.
???? från er Ingen har visat på hur deras makt konkret sker i samhället och så länge det är så anser jag att deras makt är enbart ett hjärnspöke. Hjälp på traven. Hur är du påverkats av deras makt under den senaste månaden, senaste året? Vad hände då? Hur kan 6 miljoner Frimurare påverka hela jordens befolkning? Hur påverkas de i Mongoliet? Jag har varit där och majoriteten bor i jurtor (större tält) ute på steppen. Hur påvekas kineser, indianer i den Sydamerikansk regnskogen? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Zink har du sett juri linas film jag tipsade om den är inte lång 55min där kan du se deras poltiksa makt.
sen kan du läsa lite böcker om ämnet för i en dokumentär eller intervju är det svårt att lägga alla korten på bordet och det vet väl du som är expert på "loose change" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har redan sett flera timmar av Frimurar filmer och ingen har lyckat konkretisera påståendena utan jag ser dem bara som ett stort spånande. Att berätta om Frimurarna förehavande runt om i världen säger ändå ingenting om hur de påverkar just dig och mig. En film som direkt kan visa hur de påverkar TV-nyheterna, alla dagtidningar, skolmaterial i Sverige såväl som Mongoliet så vore trevligt. Innan detta är visat på så är Frimurarordens makt omärklig. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hm personligen tycker jag Juris film är den bästa men man kan väl se det som en instruktion till att läsa hans böcker oxå det är mer fördjupning.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Frimurarorden är klassiker bakom konspirationsteorier under över 100 år bakåt i tiden just för dess hemlighetsmakeri. Konspirationsteorin om Frimurarorden innehåller alla typiska element som en konspirationsteori har: 1. Kunskapen om Frimurarordens makt är okänd för flertalet. 2. Det är bara en liten grupp som känner till dess makt i samhället. 3. Frimurarordens makt genomsyrar hela samhället. 4. Frimurarordens makt har utövats sedan lång tid tillbaka. Varför de flesta i samhället har svårt att svälja detta beror på dels att Frimurarorden inte samarbetar på det sätt konspirationsteorin påstår. I Sverige är Frimurarorden organiserade på ett anat sätt än i övriga världen Dels finns det betydligt mer påtagliga maktstrukturer i samhället som t.ex. den ekonomiska makt som större företag har. Att dessa skulle vara styrda av Frimurarorden är hårdsmält då ett fåtal i samhället är med i Frimurarorden som i Norden är 39000. Det är som att alla invånare i Falkenberg skulle styra hela Norden. Jüri Lina tror på UFO enligt hans egen hemsida. Dessutom är Sverige halvkommunistiskt: Alla uppgifter om Jüri Linas föredrag är numera hemliga, på grund av kommunisternas förföljelsekampanj. Det råder nämligen inte någon yttrandefrihet i det halvkommunistiska Sverige. Endast tidigare registrerade åhörare får tillgång till uppgifter om kommande föredrag. Ta kontakt per telefon. Att man varit förföljd gör nog att man får fler spöken att jaga än om man sluppit att vara det. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du vet inte vad du snackar om Zink konspirationen är öppen många frimurare medger det i sina memoarer och liknande vad frimureriets egentliga syfte är...
varför tror du ex inta jag fick ställa en fråga till reinfeldt utan blev bortkörd av polis på ett öppet torg i göteborg? ang juri lina så vet vi som går på hans föredrag vad denna "förföljse" handlar om om inte detta är ett bevis för att frimurarna har en politisk makt så säg http://video.google.com/videoplay?doc ... 1847477492406&q=juri+lina kolla 21min in i filmen många högt uppsatta frimurare säger själva att de ingår i hemliga sällskap och deras syfte med det är att bilda en världsregering. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kopplar du verkligen ihop denna händelse med Frimurarorden? Blev du bortkörd när du ställde frågan eller innan du ens hann ställa frågan? Om du vill ha svar från Frimurare i just de frågor vi diskuterar är de bara att läsa igenom denna sida: http://freemasonry.bcy.ca/anti-masonry/anti-masonry_faq.html Quote:
Jag får meddelandet : ”This video is currently not available. Please try again later.” |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
zink wrote:
´"Kopplar du verkligen ihop denna händelse med Frimurarorden? Blev du bortkörd när du ställde frågan eller innan du ens hann ställa frågan? Om du vill ha svar från Frimurare i just de frågor vi diskuterar är de bara att läsa igenom denna sida: http://freemasonry.bcy.ca/anti-masonry/anti-masonry_faq.html" Eftersom att bilderberg och frimueriet är ett och det samma lixom triletara kommisionen (där bara frimurare får medveraka) så är det inget ja kopplar ihop utan det är så det är... här kan du läsa om vad som hände http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=626 Din sida skumma jag bara igenom men den innehåler ju ingenting. och igentligen motbevisar alla presidenter och andra högt uppsatta människor som berättar om ordersällskapens egentliga makt "kissinger medgav" "mer eller mindre har usa alltid styrst av hemliga sällskap" han är en av MÅNGA som utalat sig så. din sida motbevisar inte dom citatet och hur ska man kunna motbevisa saker de själva säger och skriver ? och var är källorna i din länk? okej skumt gå in på googel video då och skriv "juri lina" och titta på hans film där nämns några av dessa citat jag nämner och källorna visas upp.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du svarade bara på en av mina frågorna. Detta har jag sett att andra använder för att visa på hur dåliga de som är på detta forum är på att tillgodogöra sig information. Quote:
Kollade du inte vilka som stod bakom informationen? Det är frimurarlogen Grand Lodge of British Columbia and Yukon som tydligen sett som sin uppgift att visa vad de anser om allt som påstås om dem i på olika webbsidor. Källan är alltså Frimurarorden och jag finner de konstigt att först anklagar ni dem för hemlighetsmakeri och att de inte vill avslöja något. När väl det gör det så ses det men så stor misstänksamhet att de som tror på konspirationsteorin om dem inte kan ta till sig deras information. Detta ser då jag som ett inkonsekvent sätt. Ta och kolla vad de skriver och forma sedan en egen kritik till om nu ni vill visa på någon annat om Frimurarorden istället för att i huvudsak basera kritiken på splittrad information från olika decennier och obekräftade rykten. Quote:
Jag ska ge dig min åsikter om Jüri Linas film när den går att titta på. Om du törs kan du läsa igenom denna undersökning där bl.a. Jüri Lina nämns. http://ak.webcust.prq.se/konspiracism.pdf Man kan tro att undersökningen är en motskrift men den innehåller faktiskt inga värderingar om de olika konspirationernas sanningshalt utan undersökningen går ut på att se om New Age, apokalyptiska väckelsekristna och främlingsfientliga grupper har samma politiska värderingar i sina konspirationsteorier. PDF-filen ligger på en server som drivs av en grupp som försvarar yttrandefriheten på webben. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login