Vakencorner
|
Anonym
|
"Terror" -> Lagändring
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Svårt att räkna ut, vilket jag sa samma dag till min omgivning när bombexplosionerna skedde i London, att nya kontrollagar kommer införas (problem-reaktion-lösning):
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=657054 Samtidigt kräver också Tony Blair lagändring i England som ska göra det svårare för människor att komma in i landet och göra det enklare att utvisa. Om vi godkänner avlyssningarna, ja, vad godkänner vi efter det? Vi har större problem med narkotika och alkoholpåverkade människor i vårt samhälle som dödar och skadar i mycket större skala än någon terrorist. Varför görs inget mot det? |
||||
|
||||
|
Re: "Terror" -> Lagändring
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Näeh, det där låter ej så kul.
Posted on: 2005/7/14 2:10
|
|||
|
||||
|
Re: "Terror" -> Lagändring
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Precis min tanke också. Förslaget låg ju först på 7 års lagring(?) men operatörer etc protersterade. Ett par bomber senare så tystnar ju oppositionen.
http://www.idg.se/ArticlePages/200507 ... 20050714073321_CS.dbp.asp "Förslaget har fått hård kritik från flera EU-länder för att vara integritetskränkande. Kritiken har dock tystnat efter terrorattacken i London." Men varför denna ansträngning? Är eliten på jakt efter åsiktsfriheten eller är det något annat i agendan? Vad tror ni?
Posted on: 2005/7/14 7:38
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login