: 2013/8/15 9:45
Group:
Registered Users Moderator
|
Det kan tyckas att FRED är ordet som försvann nånstans på vägen när man kollar på alla ledare och politiker och numera folket.
FRED
Ett stort problem som vissa vakna människor har är det ständiga tjatandet hurvida den ena eller den andre har rätt ibland.
Men jag ser på många, att ni vet alla mer eller mindre att vi blir våldtagna allihopa på ett eller annat sätt.
Men vad gör vi åt det? jo vi ältar om det fram och tillbaka. Jag tror också att alla här vet vad fred betyder, och att fred det är vad alla vill ha.
Vare sig du är terrorist eller inte, alla organisationer vill ha fred, men vi tycks alla har glömt det ordet. Jag vet att dom har snott ordet freds betydelse, mitt framför ögonen på oss.
Dom använder fred i politiskt syfte, ja sen går dom ut och krigar i fredens namn, och många inser inte att dom slåss i fredens namn.
Om man tar alla maffia firmor, och alla politiker, alla ledare i världen, så vill alla ha fred.
Varför finns det då ingen fred? Jo för att nån har bestämt sig för att tjäna på ordet fred.
Fred är nåt omöjligt för oss om vi inte börja ifrågasätta vad fred har för betydelse, eller rättare sagt om det har nån betydelse längre.
Ibland när man tänker på fred och på det som pågår nu jakten på det så kallade terrorismen. Jag tror att terrorister också vill ha fred, ja jag tror många vill ha fred. Men när man inte kan se fred på jorden, det har jag inte gjort sen jag fötts. Det tror jag ingen har gjort.
Fred är skådespelens starka ord. Dom säger fred, sen bombar dom skiten ur folk, frågan är kommer vi nån gång tillåta oss att ha denna lyxen som heter eller kallas fred?
Om vi människor inte kan stå på egna ben och börja ifrågasätta varför vi ens har ett sånt ord som fred när vi inte tycks använda den.
Det verkar som det behövs pengar för att skapa fred. Det behövs pengar, ja till allt.
Den ständiga frågan som retar mig mest här i världen är, hur fan kan vi fortfarande använda oss av pengar och att det fortfarande finns fattigdom.
Jag tror alla vet vad vi behöver här i världen. Men nånting tycks hålla oss ifrån att jaga den freden. Ja det enda som alla borde veta vid det här laget är att pengarna skapar allt ont i världen.
Dom skapar girighet, men skapar ingen känsla av att: fan jag skulle kunna hjälpa till om det behövs. Men så länge det inte är massproduktion av allt.
Det tillverkas milijardtals grejer varje dag för att sen hänga i nån affär, tills bäst före datum sen slänger man allt som inte använts.
Människan vet att vi behöver mat,el,tak över huvet, och nån typ av transportmedel.
Man tycks se hur vi har byggt upp alla möjligheter här i världen med egna pengar. Men trots allt så betalplar vi för allt med egna pengar, på saker som redan är tillverkade för våra egna pengar.
Men fan har vi tillgång till nåt av det utan att det kostar? Nej det kan man inte tycka.
Men vi ska fortsätta dag in och dag ut och älta om detta lätta: förståelse om FRED.
Fred har vi alla inom oss, vare sig man är tjuv eller expert. Vi vill alla kunna samsas om allt, men allt tycks som om nån har tjuvat detta tankesätt från oss.
Att tänka fritt och ifrågasätta har blivit fel på så många nivåer.
Det ända man skulle kunna göra är att alla ser till att skita i jobbet och meddela sina medmänniskor om hur vi blir våldtagna på så många nivåer.
Har vi glömt vad Fred är eller, eller har vi bara glömt att kämpa för den? Vem tycker att en annan ska lida om dom inte gjort nåt dumt?
Men sådana frågor har vi inte tid att ställa oss numera. För vi får information i Media ja om allt och om hur allt ska vara.
Vi producerar vapen som dödar till vilken nytta vem är vi egentligen rädda för? Är det dom som styr som går ut i krig eller är det systemet vi lever i som får folk att gå ut i krig? Jag tror inte en vettig människa på denna planet vill ha krig.
Men det känns som om folket inte fått nog av krig ibland när man ser på det hela, det finns inte 100 år utan krig på denna planeten. Är vi verkligen sådana sjuka djur att vi inte förstår skillnaden på fred och krig?
Man frågar sig har vi inte fått nog av krig?
Ja ibland undrar jag om några alls vill ha krig när det kommer till människor vanliga normala människor som låter sig tänka efter vad krig gör, men det känns som vissa människor är fasta i ett system som är svårt att väcka dom ifrån.
Folk måste börja vakna från skådespelet som tycks gå längre och längre, ja snart känns det som vi inte har några "fritänkare" kvar, vad har hänt med alla "fritänkare" ? Vart har dom tagit vägen alla dom som ville väl?
Människan kan stoppa systemet, visst att det kan vara svårt i början men vad är det för värld vi lever i idag?
Man tycker sig se hur folk blir indelade i tidsramar så att dom inte ska hinna tänka eller fläckta över vad som pågår i världen.
Vissa går till vänster och vissa till höger men vi är få som försöker gå rakt fram, men då har dom fina ord för att tysta ner oss, ja smutskasta det man säger om fred.
Alla musikstilar vill ha fred, Alla religioner vill ha fred, Till och med djävulen vill ha fred.
Men nåt där emellan tycks inte vilja ha FRED.
Har vi inte idag lärt oss av historien vad krig gör mot oss mot omvärlden omkring oss? Har vi inte lärt oss att vi som kallas opinionen alltid varit störst?
Ja man kan tycka att Opinionen är delad ibland, man påminns av politikens skådespel om vänster och höger, skatt hit skatt dit, men vi får inte ett skit.
Men Fred det får man inte tänka, det känns idag som om fred är ett tabu ord när man ska prata med människor om den. Folk tycks ha svar på att vissa accepterar den situationen dom är i idag att betala och jobba, ja man kan bli skrämd vad folket har blivit skrämt till att acceptera ibland.
Visst jag säger inte att jag inte skulle vilja hjälpa till, vem vill inte hjälpa till om det är på rätt sätt?
Jag menar har inte männsikan lärt sig om vi nu levt miljon- tals år att arbeta med varandra och hjälpas åt så alla har lika rätt och tillgång till allt. Allt som har byggts på denna planeten är gjort av oss, men vi har inte tillgång till det vi skapat.
Vi har politik där 51% är majoritet till 49%, är det ingen som tänker nånsin att 49% motsvarar nästan halva befolkningen? Var är politiken rätt redan där?
Vi människor ska inte få tänka vad som är rätt och fel, men vi ska läsa det i böcker om rätt och fel som skapats. Jag menar har människan helt tappat sitt sunda förnuft? Eller vet människan över huvudtaget vad hon/han längre vill?
Nej människan ska inte ha tid att fläckta över vad som händer i världen. För nån tycks leverera en skrämsel propaganda till folket varje dag. Vi ska övervakas och passa tider. Är det vår dröm?
Vi ska lämna våra barn så att några andra tar hand om dom och lär dom vad som är rätt och fel, Sen ska dom programeras för att vilja ha pengar resten av livet tills dom gått i pension sen ska dom sitta där och ruttna bort, är det det bästa vi människor vet kan man fråga sig?
Är det så konstigt att barn känner sig ensamma som är i tonåren? Dom har ju inte hunnit få tillräckligt med kärlek under sin uppväxt, för majoriteten av tiden så har mamma och pappa jobbat, och barnet varit antingen hos barngrupperna, dagmamma, dagis, eller skolan.
Tiden den rinner iväg för oss sakta men säkert, ja ibland känns det som nån tar ifrån oss våran ungdom, ja ibland kan det kännas som livet är berövat på diplomatiskt nivå.
Freden den finns inte längre kan det kännas som. Många före oss har försökt kämpa för den, men man tycks alltid se den bli nertryckt och slängd varje gång den gör sig uppenbar.
Man tycks se på folk vara helt förvånade när man pratar om fred, och hur dom förklarar att det inte skulle funka.
När har fred funnits är min fråga? kommer vi nån gång att få känna på freden så länge vi accepterar den stora pengar- illusionen vi lever i.
Har vi glömt hur man ska umgås? Eller är det också snart taget ifrån oss?
Friheten i pengar, det är den stora illusionen dom lär oss.
Fred och Respekt.
Posted on: 2007/4/9 16:42
|