vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SVD: Dalai lama och Bush i USA-kongressen

See User information
Nån mer som ställer sig frågande till hur Dalai Lama ens kan tänka sig att tillbringa tid med satan själv??

Är Dalai med på NWO-tåget? Jag kan förstå USA's motivation till att göra Kina "irriterade" men inte Dalai's?

"Dalai Lama fick på onsdagen sin guldmedalj av kongressen i USA. President George Bush deltog i ceremonin, som redan i förväg väckte Kinas vrede."

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_505789.svd

Posted on: 2007/10/17 19:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SVD: Dalai lama och Bush i USA-kongressen

See User information
Dalai Lama var snabb med att hylla Bush för kriget mot Irak 2003.

Dalai Lama var det brittiska imperiets redskap i Lhasa innan Kina befriade Tibet från det brittiska imperiet.

Dalai Lamas regering i exil i Dharamsala, Himachal Pradesh, Indien finansieras helt över brittiska och amerikanska militär- och underrättelse-budgetar.

Posted on: 2007/10/17 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Annars skulle man ju tro att Dalai inte tycker om krig & död men vad fel man kan ha.. Han kanske t.o.m. tyckte om att munkarna i Burma fick sätta livet till senast??

Jag säger som Di Leva , VEM KAN MAN LITA PÅ?

AJ är väl den som ligger närmast än så länge iaf..

Posted on: 2007/10/17 21:27

Edited by TeBe on 2007/10/17 22:05:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Dalai Lama regimen är ju en diktatur som bygger på att Herr Lama är bättre än alla andra. Folket-slavar, lama-boss.
Inget snack om saken, tibet är samma skit som överallt annars i världen, med eller utan kina.

Posted on: 2007/10/17 21:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=8014&forum=8
vi var inne på samma sak där tebe , där för skulle jag vilja se den här guldmedaljen lite närmare gransknig,

Posted on: 2007/10/17 21:39

See User information
Exakt Sale, där har du NWO's hantlangare, Bono fick ju oxo en fin medalj senast..

Om dessa har fått medalj: Winston Churchill, påven Johannes Paulus II, moder Teresa och Sydafrikas förre president Nelson Mandela så kan man ju undra vart deras sympati ligger, verkar ju inte vara hos folket iaf! Man är ju inte direkt överraskad..

Posted on: 2007/10/17 22:09

/Benjamin Franklin

See User information
Kom ihåg att Dalai Lama också har ett starkt ego att brottas emot. Trots att han är tibetansk munk och religiös så säger det inte att han har hittat sitt rätta jag. Han behöver nog också sin "tillfredställelse" iform av uppmärksamhet och framgång.

Etiketterna religiös och munk är just bara etiketter som får alla att tro att denna person saknar mörka sidor. Dubbeltänk i högsta grad.

Posted on: 2007/10/17 23:02
- -

See User information
Dalai Lama fick sin medalj

Medaljen delades ut vid en ceremoni på Capitolium i Washington. President Bush fanns bland deltagarna

Den officiella tilldragelsen i Washingtonkongressen är deras första offentliga möte. Bush är också den förste amerikanske president som visat sig offentligt tillsammans med laman.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_943336&lpos=rubrik

Se här:http://svt.se/svt/road/Classic/shared ... =puff_943320&lpos=extra_0

Posted on: 2007/10/18 0:46

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Dalai Lama regimen är ju en diktatur som bygger på att Herr Lama är bättre än alla andra. Folket-slavar, lama-boss.
Inget snack om saken, tibet är samma skit som överallt annars i världen, med eller utan kina.

Precis!

Skål till dig!

Posted on: 2007/10/18 10:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

matsism skrev:

Dalai Lama var det brittiska imperiets redskap i Lhasa innan Kina befriade Tibet från det brittiska imperiet.

Dalai Lamas regering i exil i Dharamsala, Himachal Pradesh, Indien finansieras helt över brittiska och amerikanska militär- och underrättelse-budgetar.

matism, vad säger du "befriade Tibet", skäms på dig!

Hur sjuttan kan du säga så.

Posted on: 2007/10/18 11:38
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

matsism skrev:

matism, vad säger du "befriade Tibet", skäms på dig!

Hur sjuttan kan du säga så.

video: http://www.protv.ro/filme/exclusive-f ... ms.html?id_file=4265#4265

http://www.savetibet.org/news/newsitem.php?id=1036

http://www.savetibet.org/news/newsitem.php?id=552

Posted on: 2007/10/18 11:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Äh, Bono är ju bara en stor skit, det såg jag i dokumentären South park 1109 häromdan. 8 Curiks

Posted on: 2007/10/18 12:01
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Jag tycker att Dalai Lama har en snygg frisyr! Påminner lite om skinnskallemodet från 80-talet!

Vem vet han kanske har sina hängslen och Dr Martens i garderoben och tillsammans med Richard Gere och Bono dansar de nätterna igenom till "ska" och headbuttar varann!

Ang. guldmedaljer och timing så har det väl inget annat att göra med än att US vill markera revir mot Kina.

Det kalla kriget har blivit fått ett helt annat språk och media slår tusen Stasiagenter rätt av.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Jag tycker att Dalai Lama har en snygg frisyr! Påminner lite om skinnskallemodet från 80-talet!

Vem vet han kanske har sina hängslen och Dr Martens i garderoben och tillsammans med Richard Gere och Bono dansar de nätterna igenom till "ska" och headbuttar varann!

Ang. guldmedaljer och timing så har det väl inget annat att göra med än att US vill markera revir mot Kina.

Det kalla kriget har blivit fått ett helt annat språk och media slår tusen Stasiagenter rätt av.

Ja säkert är det för att speeda upp en polarisering mot Kina.

Vad Kina gjort mot Tibet är en av vår tids stora tragedier, oavsett det som på ytan kan ses som ont inom lamaismen etc.

Det om järnvägen är bara en sak:
http://www.shric.org/nyheter.php?id=64

De genomför enorma flodprojekt, för att få vatten in i Kina, florder som kanske rinner mot Indien, eller hur det nu är. Det är vansinniga saker. Tibet och de delarna av världen är inte vilka delar som helst... det är klart att det mest onda såsom Kinamaffian vill ödelägga det.

Kineser får betalt för att bosätta sig där, och tibetanerna har blivit i minoritet i Lhasa. De är värre än Sahlinmaffian.

Posted on: 2007/10/18 13:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag har inte studerat detta så mycket men det ligger en hund begraven i tibet.

Inna buddhismen kom dit så bestod religionen av "BON" en naturreligion som har magi/andarext inblandat.

När buddhisterna kom så finns det de som påstår att det blevrig mellan de olika religionerna och att buddhisterna tog makt med våld. Bon präster blev mördade ect.

De Bon präster som finns kvar gömde sig inom buddhismen i olika former.

Lagen i Tibet har jag hört varit mycket hård där man fick sätta en hand till om man gjorde fel (stal?). Men jag vet ju inget om de andra traditionerna i närliggande länder.

Tibetanska buddhismen är den i särdrag mest esoteriska buddhistiska formerna jag vet om. Ingen annan buddhistisk skola har dolda läror.

Jag kan nästan tänka mig att hela buddhistifieringen av Tibet var icensatt av högre makter och att hela den traditionen är infiltrerad.

Dom har säkert en hel del fina munkar dock. Jag har träffat en del som är mycket trevliga, så jag menar inte att allt r knas.

Posted on: 2007/10/18 14:07
Administratör och grundare av vaken.se

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper