vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

nato plan to use neutron bombs and the brain-chip on us

See User information
CharlesCopeland.com
Date: Feb 1, 2008 7:13 AM

This is for all those who constantly think I make things up as I go along, or that maybe I misinterpret the known facts into being much worse than they really are. The document mentioned here includes all the evidence you'll need to understand the nature of "Our New Reality" into which we're being forced through lies.

The evidence, as ALWAYS stated at CharlesCopeland.com, IS as bad as my perceptions of it.

If you still think I "make things up" or misrepresent facts after reading the following, I just can't do anything else for you.

Read the last line here, included in the actual document, verbatim ...

NATO'S 30-Year Assessment of Worldwide Riots, Plans to Use Neutron Bombs to Smash Rebellions, A New Global Economy, and the Brain Chip

Friday, February 1, 2008

By Charles Copeland, published HERE

The Development, Concepts and Doctrine Centre (DCDC) is a UK Ministry of Defence think-tank, collocated with the Defence Academy at Shrivenham.

The DCDC Global Strategic Trends Programme 3rd Edition is the latest body of work commenced by the DCDC, as the Joint Doctrine and Concepts Centre (JDCC), in 2001 and is published here (PDF)

Strategic Trends explores a range of potential outcomes over the next 30 years. As with previous editions, the document has been placed in the public domain in order to generate debate and discussion. We at CharlesCopeland.com have multiple PDF copies hidden in strategic locations, in case it should end up pulled from the Centre's website.

As well as establishing trend-based outcomes across the 5 dimensions (over 500 in total), Strategic Trends seeks to identify and interpret the likely pattern of change over the next 30 years. In doing so, it assesses that during this period human activity will be dominated and affected by 3 pervasive Ring Road Issues:

• Climate Change.
• Globalization.
• Global Inequality.

"There is compelling evidence to indicate that climate change is occurring and that the atmosphere will continue to warm at an unprecedented rate throughout the 21st Century. "

"..there will continue to be winners and losers in a global economy led by market forces, especially so in the field of labour, which will be subject to particularly ruthless laws of supply and demand."

"the gap between rich and poor will probably increase and absolute poverty will remain a global challenge. "

"The power and ubiquity of the media will increase the tendency towards populist and personality-based politics in democratic electorates, with confidence in politicians centered on administrative and executive competence rather than issues. "

"Absolute poverty and comparative disadvantage will fuel perceptions of injustice among those whose expectations are not met, increasing tension and instability, both within and between societies and resulting in expressions of violence such as disorder, criminality, terrorism and insurgency.

They may also lead to the resurgence of not only anti-capitalist ideologies, possibly linked to religious, anarchist or nihilist movements, but also to populism and the revival of Marxism. "

"Rapid mobilization – ‘Flashmobs’ - may be undertaken by states, terrorists and criminals, and may involve dispersed communities across international boundaries, challenging security forces to match this potential agility and ability to concentrate. "

"Artificial Intelligence and the effective replication of human judgment processes, when combined with autonomous systems, particularly robotics, are likely to enable the application of lethal force without human intervention, raising consequential legal and ethical issues. "

"A more permissive R&D environment could accelerate the decline of ethical constraints and restraints. The speed of technological and cultural change could overwhelm society’s ability to absorb the ethical implications and to develop and apply national and international regulatory and legal controls. Such a regulatory vacuum would be reinforcing as states and commercial organizations race to develop and exploit economic, political and military advantage."

From the document itself:

"By 2035, an implantable information chip could be developed and wired directly to the user’s brain."

Posted on: 2008/2/1 15:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: nato plan to use neutron bombs and the brain-chip on us

See User information
Intresant men det sista du skrev
Quote:

gaston skrev:

"By 2035, an implantable information chip could be developed and wired directly to the user’s brain."

Det är helt enkelt inte medecinskt möjligt för tillfället och jag tror inte det kommer bli det inom en snar framtid. Hjärnan är alldeles för komplex för att man skulle kunna skapa ett "tanke-läsnings-chip" och operera in det på folk.
Jag tror också att det håller på att gå alldeles åt helvete men att de skulle kunna läsa våra tankar om 25 år... Det är omöjligt medecinskt, min släkt består till stor del av läkare, människor som jag litar på in i det sista och det skulle vara fullständigt omöjligt. Att ens få in ett chip till centrum av hjärnan och dra trådar till alla delar av hjärnan som skulle behöva beröras... Man skulle behöva skära upp hela hjärnan i små tärningar. Och även om man faktiskt på något sätt lyckades så skulle man bara se en mängd elektromaknetiska spänningsskillnader vilket även det skulle vara näst intill omöjligt att tyda. Möjligen kommer dem kunna läsa av om vi är på bra eller dåligt humör.
Men thats about it.

Min poäng är att det är dåligt att sprida den här typen av information eftersom att varge enskild sak som inte stämmer smutskastar oss och får oss att framstå som en mass-psykos. Sortera alltid "agnen från vetet" innan du försöker övertyga någon. Gjorde misstaget att visa en bekant information innan jag hade dubbel kollat den och han lyckades motbevisa en sak (grejen med free-fall-speed, om det faktiskt blir en pankaks effekt som de hävdar att det blev så skulle det kunna bli nästan fritt fall, skillnaden skulle kunna bli väldigt liten mot fritt fall och det är faktiskt inte 9 utan mera i närheten av 11 sekunder, de 2 sekundrarna SKULLE kunna vara beviset mot en kontrollerad sprängning men en kontrollerad sprängning behöver inte ha helt fritt fall heller så det är egentligen inget bevis för någonting, orelevant information helt enkelt) Så varge gång jag nu presenterar ett bevis för honom så säger han bara "kolla på free-fall-speed grejen, det här behöver inte heller vara bevis"
Sluta sprid information som ni inte har kollat flera gånger om, snälla, att sprida information när många tror att vi är dumma i huvudet är väldigt svårt. Ägna istället energi åt att samanställe en lista på de ca 1000 gångerna bush har medvetet ljugit till det amrikanska folket under hans senaste mandat och liknande saker. Bevisa att det är dem som ljuger och vi som talar sanning, bevisa att det är de som har fel och vi som är de upplysta.
När vi vet sanningen kan vi bli Illuminated(upplysta) och innan vi är det så har vi inte en chans.

Posted on: 2008/2/6 0:31

Edited by paskharen on 2008/2/6 0:55:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Intresant men det sista du skrev
Quote:

gaston skrev:

Det är helt enkelt inte medecinskt möjligt för tillfället och jag tror inte det kommer bli det inom en snar framtid. Hjärnan är alldeles för komplex för att man skulle kunna skapa ett "tanke-läsnings-chip" och operera in det på folk.
Jag tror också att det håller på att gå alldeles åt helvete men att de skulle kunna läsa våra tankar om 25 år... Det är omöjligt medecinskt, min släkt består till stor del av läkare, människor som jag litar på in i det sista och det skulle vara fullständigt omöjligt. Att ens få in ett chip till centrum av hjärnan och dra trådar till alla delar av hjärnan som skulle behöva beröras... Man skulle behöva skära upp hela hjärnan i små tärningar. Och även om man faktiskt på något sätt lyckades så skulle man bara se en mängd elektromaknetiska spänningsskillnader vilket även det skulle vara näst intill omöjligt att tyda. Möjligen kommer dem kunna läsa av om vi är på bra eller dåligt humör.
Men thats about it.

Det handlar nog inte om "medicinskt möjligt", och läkare är väl inga man kan fråga om sådant... du kan ju fråga dom, och de kommer att säga att grejerna i Fass botar människor...

Du ser ut att ha en väldigt fysikalisk syn på det hela, och det med hjärnan - du verkar tro på sådant där som att tex minnen är som små paket som lagras i en del av hjärnan, etc (?)

Posted on: 2008/2/6 0:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax skrev:
Det handlar nog inte om "medicinskt möjligt", och läkare är väl inga man kan fråga om sådant... du kan ju fråga dom, och de kommer att säga att grejerna i Fass botar människor...

Du ser ut att ha en väldigt fysikalisk syn på det hela, och det med hjärnan - du verkar tro på sådant där som att tex minnen är som små paket som lagras i en del av hjärnan, etc (?)

Att jag tror att minnen lagras i form av små paket i en del av hjärnan, det var väll exakt det jag sa att det inte va? Eller, har jag uttryckt mig dåligt?
Det är inte medecinskt möjligt, medecinskt är ju alltså när något inte går nere på praktiskt nivå i samband med någon form av opperation. Man skulle helt enkelt kunna beröra alla delar som måste beröras med ett chip, alla människor skulle få gå runt med en ENORM hjälm som ständigt scannar din hjärna. Ni vet i filmer och på tv, sådana där maskiner som man lägger sig i och åker in med huvet först så de kan röntga ens hjärna? En maskin i liknande kaliber skulle krävas och att gå runt med en sådan på huvudet tror jag det skulle bli svårt att få folk att gå med på, inte minst för att det skulle bli ganska opraktiskt och obekvämt.
Det funkar inte...

Posted on: 2008/2/6 0:52

See User information
Quote:

paskharen skrev:

Jag tror också att det håller på att gå alldeles åt helvete men att de skulle kunna läsa våra tankar om 25 år...

Allt detta ar redan mojligt, redan 1967 kunde man operera in chip med radiosandrae i skallen pa Vietnam soldater, sa de kunde ta emot order direkt inne i huvudet. Idag kan de folja vad soldaterna ser med sina ogon pa slagfaltet.

Jag antar att dina slaktingar inte berattat detta for dig.

Vad mainstream vet, ligger ca 200 ar efter den aktuella kunskapen som finns inom alla omraden.

Forskning och utveckling gar ca 50 manar, per ar. Detta betyder att pa ett ar, gors samma tekniska framsteg, som mellan 1957 till 2007. pa 10 ar, samma framsteg som fran medeltiden osv.

Vi ar lurade, desto forr man inser detta, desto battre.

All teknik som finns att lasa om, ar 30 ar eller aldre gammal.

Karnreaktorn uppfanns pa 1600 talet, forsta manniskan klonades 1927. Idag utvecklas alternativa humanoida livsformer, med galar osv. dvs amfibier. Kalla Allan Watt mfl.

Posted on: 2008/2/6 10:15
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
paskharen, du får bakläxa på teknikkunskapen, dom ligger låååååångt fram i utvecklingen inom detta område, mkt längre än vad vi vet/tror..

Du tror att man kommer att kunna läsa tankar om 25 år, ska man skratta eller gråta över en sån kommentar, läs på lite:

http://www.bibliotecapleyades.net/soc ... sp_sociopol_mindcon02.htm

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 1/10/AR2007011001399.html
"New on the Internet: a community of people who believe the government is beaming voices into their minds. They may be crazy, but the Pentagon has pursued a weapon that can do just that."

http://gnn.tv/articles/119/INTERVIEW_WITH_DR_HARVEY_WEINSTEIN

http://www.truthnews.us/?p=1811

Posted on: 2008/2/6 11:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Självklart är det möjligt att hjärntvätta människor och få dem att göra som du säger, det gör ju usa redan dagligen och även att skapa ett sytem som ser det du ser eller säger åt dig vad du ska göra hela tiden är ju fullt möjligt men att styra än människas handlande eller att läsa hennes tankar med hjälp utav ett chip... Där tror jag lyckligtvis att ni misstar er.
Missförstå mig rätt nu, jag menar inte att de inte har möjlighet att göra det men det kommer inte att ske med hjälp av ett chip, det kommer ske med hjälp av en utvecklad form av opium som man ger i en kontrollerad mängd till alla som arbetar samtidigt som man genomför hjärntvätt från spädbarnsnivå.
Just att läsa en människas tankar är långt för komplext för att man ska kunna göra det med dagens teknologi, även om det absolut finns saker dem undanhåller oss.
En människa kan ofta tänka på flera saker samtidigt, hennes undermedvetna kan känna till saker som hon själv inte har en aning om. Att läsa en människas tankar skulle helt enkelt inte fungera. Skulle dem dyka upp på en skärm likt en film eller skulle de printas ut som en löpande text?
Jag hoppas att ni förstår problemet. Dessutom, varför skulle dem göra sig det besväret när allt du behöver är lite internet forum som alla skriver sina tankar i (sparar vaken IP-adresserna?) med flaggskepp som MySpace och FaceBook ser det kganska lovande ut. Sen skapar du program i stil med Seconde life för att kunna bygga upp människo simulatorer så du kan förutspå hur en stor mängd människor kommer reagera i en given situation och är det någon som skapar problem tar du bara hand om dem. Att ha ett system som ständigt läser allas tankar skulle vara alldeles för dyrt (tids och energi mässigt, pengar spelar ingen roll).
Det finns så mycket enklare sätt att få samma effekt. "The path of least resistance"

Posted on: 2008/2/6 22:34
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper