vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

USAs kommande krig mot Iran handlar om etnisk rensning

See User information
Men vi behöver väl inte oroa oss? Vi är så tysta och fogliga, inga protester inga demonstrationer. Man kan inte ens diskutera politik på arbetsplatsen. Ingen har något att säga. Man vill inte ta ställning och media rapporterar ju bara det som neocons vidarebefordar via Reuters etc. Det är frustrerande. Ibland vill man ställa sig upp och bara skrika. Friheten blir mer och mer begränsad och vissa saker vågar man inte ens nämna. Jag har börjat hitta på egna benämningar för saker man inte vågar säga högt. I USA klagar man på att Bush ser genom fingrarna med illegal invandring. Varför gör hand det? Jo för att de illegala invandrarna vill bara hitta jobb och få ett drägligare liv. Dom är inte organiserade och ställer inga krav. Det passar NWO alldeles utmärkt. Inte minst kan dom ju rekrytera till armén genom att locka med pengar som dessa utblottade ungdomar inte kan motstå.

http://www.prisonplanet.com/articles/march2006/090306oilbourse.htm

Posted on: 2006/3/10 10:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: USAs kommande krig mot Iran handlar om etnisk rensning

See User information
Du får tänka på att det amerikanska imperiet befinner sig i samma utvecklingsfas som det sovjetiska riket gjorde i mitten-slutet av 1980-talet. Amerikansk statistik är falskare än den sovjetiska någonsin var. Amerikanska medier ljuger mer än den sovjetiska propagandan. USA:s fysiska produktion av varor har lagt ned. USA:s diktator försöker förlänga imperiets period genom aggressiva handlingar mot påhittade fiender. Efter att sovjet blev utkörda ur Afghanistan så kollapsade Sovjetunionen snabbt. USA har just förlorat kriget i Irak och Talibanerna kontrollerar mer och mer av Afghanistan för varje dag som går.

Svenska politiker är tysta och snälla då de vet att problemet med det amerikanska imperiet är tillfälligt och snart kommer att bli ett större problem med inbördeskrig, nya självständighetsförklaringar och ett bosnifierat New York.

Posted on: 2006/3/10 12:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja, det är lite tragiskt det här med att folk inte vågar sjunga ut. Sverige är ett hjärntvättat land. Folk vågar bara säga det som man får och skall säga,...m a o att vara politiskt korrekt.

Jag anser att en av den mest grundläggande mänskliga rättigheten är att få tala,...att få tala om vad man vet, har erfarit, hur man mår osv, osv. Det är ju en del av rättigheten av att få finnas till,...att leva. Att tala är att utstöta ljud, inget annat. Får man inte göra detta, då är ens mänskliga rättigheter alvarligt inskränkta.

See User information
Quote:

Psilocyber skrev:
Ja, det är lite tragiskt det här med att folk inte vågar sjunga ut. Sverige är ett hjärntvättat land. Folk vågar bara säga det som man får och skall säga,...m a o att vara politiskt korrekt.

Jag anser att en av den mest grundläggande mänskliga rättigheten är att få tala,...att få tala om vad man vet, har erfarit, hur man mår osv, osv. Det är ju en del av rättigheten av att få finnas till,...att leva. Att tala är att utstöta ljud, inget annat. Får man inte göra detta, då är ens mänskliga rättigheter alvarligt inskränkta.

Man brukar ibland prata om tystnadens koncensus. Något som jag instämmer med på många sätt. Om man tiger om något brott man vet pågår är man i princip delaktig och tar ställning.

Det är faktiskt ett aktivt ställningstagande att tiga och ofta görs det av rädsla för represalier eller som i många mediers fall att skrämma bort finansiärer och reklamköpare. (Ingen vill associera deras vara med krig och elände).

Det känns som om man skulle vilja ställa media till svars för deras bidrag till världssituationen. Det är faktisk så att ex.vis Göteborgs Posten som jag läser dagligen marginaliserar det som händer i Fallujah där tiotusentals civila dödats av Napalmlika bomber av angloamerikanska ockupationmakten.

Samtidigt kan dom (Som dom gjorde vid ett tillfälle) publicera tre artiklar i ett nummer om att Hugo Chavez (en demokratisk vald ledare) är en diktator. Hans brott, undrar ni? Han har tagit tillbaka egendom från rika människor (som tidigare stulit landet från bönderna) och givit dem till fattiga bönder och vill använda vinsterna från oljeförsäljningen till att utbilda fattiga och bygga bostäder.

Ett mer flagrant ställningstagande mot demokrati, och disrespekt för ett fattigt lands vedermödor får man leta, länge, efter.

En dylik journalistik gör det möjligt för ett veritabelt folkmord utan svensk opinion.

Vad göra? Jag skrev naturligtvis en bunt mail till ledarsidan, redaktionen m.fl. som troligtvis inte ens lästes bortom andra raden.

Jag skulle vilja skapa ett pris för den sämsta och mest partiska omvärldsanalysen bland svenska medier och dela ut priset under högtidliga former och dokumentera det hela.

Priset skulle kunna bestå av en diplom med lemlästade barn och tidningens största annonsörer klistrade för att dölja dom hemska detaljerna.

Posted on: 2006/3/10 17:14

See User information
Jag har ett litet förslag - jag skall låta alla er få "klämma" in lite grejer i min framtida lilla tidskrift - jag är på "G" - och det kommer att hända inom ett par månader - tror jag... Hör av er om ni har något att skriva om - jag kommer naturligtvis som ansvarig utgivare(!) naturligtvis förbehålla mig rätten att avgöra vad som skrives i min blarra, hö, hö... men är det något som passar så kommer jag naturligtvis att använda grejerna - inget pröjs - förståss... men jag kan ju sätta ut eran adress så folk kan komma och djävlas med er - hö, hö...
Det är ju skitfarligt att skriva nu för tiden - men lite spänning är ju inte fy, skam... själv skall jag skaffa mig en skottsäker väst - så då gäller det att dom jävlarna kan skjuta duktigt på de ställen man kan skadas bäst och det är ju inte så lätt - ja. menar ofta så ligger dom ju och trycker på ett par hundra meters håll - så en väst borde ju duga plus - med lite "tur" så fixar det sig nog...

samt: plus: (grymlingen)

Posted on: 2006/3/10 19:18
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper