vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Illuminati (Frimureri) Vs. Islam?

See User information
Jag vill först och främst börja med att presentera mig en aning, som en ny Vakna.se-medlem;

Jag är en kille på 18 år som nyligen flyttade från Gävle till Västerås för att studera. Jag har ganska mycket fritid så jag utnyttjar det på alla möjliga sätt; relaxa och njuta av livet eller för att jobba. Dock är jag väldigt intresserad av att läsa om allt möjligt och jag brukar ofta få höra att jag är allmänt kunnig... Nog med skryt nu :P

Den senaste tiden har jag suttit och funderat på denna värld vi lever i. Jag har haft diskutioner med folk vardagligen om saker som rör ens liv och det som jag tog åt mig hårdast var "Illuminati". Sen dess har jag suttit och läst böcker, frågat runt och använt internet som en födakälla för mitt beroendeframkallande agerande som jag inte verkar kunna stoppa... Det är helt enkelt för många frågor runt det ämnet och mycket som är obesvarat.

The new world order? Frimureri(Läs om det, väldigt intressant!)?
Jag har suttit och läst så mycket om dessa saker, men mycket återstår... Tydligen har dessa ämnen oändigt mycket fakta och mycket stämmer inte utan är helt enkelt värre science fiction än Star Wars.
Dock så VET jag att det finns folk som "vakar" över oss. De förgiftar vårt vatten, styr våra liv och hjärntvättar oss med olika saker.
Jag har också läst mycket om religioner, mest om Islam och kom fram till en slutsats;
Islam är nu det största hotet - inte mot västvärlden, utan mot grupperna som försöker och olyckligtvis har fått ganska mycket framgång med att styra världen.
Som många vet så "styrs" världen från under bordet... Genom media, krig etc.
De styr våra personliga liv med underhållning och (förgiftad) mat, och vi sitter och roar oss och bryr oss om inget annat än oss själva.

Inom Islam förespråkas det att inte bry sig om det matriella i detta liv på ett sätt att det tar över ditt liv. Gissa om "New world order"-snubbarna tycker om det?
Inom Islam ska man inte spendera tid och pengar på det onödiga.
Och inom Islam ska man ha en väldigt stark tro på Gud. Man ska inte tro något annat än Guds ord och i och med det så tar en troende muslim avstånd från "det perfekta samhället" som "NWO"-snubbarna har skapat och som man försöker påtrycka folk i mellanöstern till.

Jag tror att dessa är få men tillräckliga anledningar till att försöka förstöra och ändra en religion.

Och största beviset för det är vad vi under veckorna, månaderna och åren har fått höra och se på media.
"Muslimer - terrorister, dumma och konstiga"
Allt krig i mellanöstern samtidigt som det är dubbelmoral med i spelet - man finanserar, säljer vapen och samarbetar med muslimer samtidigt som man för krig mot dem. Det är vad jag kallar för hjärntvättning av högsta nivå:
Man försöker få de att tro att man vill dem inget illa - man pumpar landet med coca-cola och sedan bombar ett par byar i Afghanistan.

Jag har gått mer eller mindre off topic, och jag har inte lagt upp några källor, så det kommer upp snart i tråden. Jag vill bara med denna tråd veta vad Du tycker/tänker om ämnet, om vad Du vet eller vill påpeka om Frimurarna och om illuminati i allmänhet. Jag vet att det finns en och annan tråd om illuminati, men tråden handlar mer om trådens rubrik, och det skadar aldrig om någon skriver något extra om annat.

Hoppas jag inte har tråkat er till döds... Men man måste alltid förklara på ett eller annat sätt vad man tycker/känner för att kunna må bättre :)

Peace.

Posted on: 2010/1/7 16:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Illuminati (Frimureri) Vs. Islam?
Kul att du visar intresse för det här. Har jag med gjort ett antal år nu och är det jag försöker läsa på mest om.

Det vi måste börja med är när du säger att Islam skulle vara största hotet mot nwo/frimureri är bara att glömma. Riktiga judar, kristna och muslimer delar samma uppfattning när det gäller det där. Skulle det inte vara för många godtrogna kristna i Usa skulle mycket av informationen om frimureri, cia, fbi etc inte finnas ute idag.

Islam börjar bli ett hot mot västvärlden och det är precis det dom är ute efter, gissa om hatet mot speciellt usa har varit större förut även fast Obama sitter och trallar nu. "Out of chaos comes order", fortfarande mycket skit som väntar om du frågar mig, än är det inte totalt kaos där folk skriker efter en världsregering.

Här har du lite info om våra goda gubbar fårn mellanöstern och det finns mycket mer att hämta (det här är från deras sida så de försöker självklart få det att se fint ut):

"To the Glory of the Great Architect of the Universe
The Freemason Fraternity has a great history in the Middle East. It has started with the practical fraternity, i.e. with our Greatest Master, Hiram Abif until the establishment of the first Symbolic Freemason Lodge in the late 18th century when Napoleon came to Egypt in 1798. The Lodge worked under the name of Isis under the patronage of the French Memphis Lodge. After that, many Freemason Lodges were launched under the patronage of Italian, French and British Orients, especially after the British entrance to Egypt in 1882"
http://www.rgle.org.uk/MHC_Lebanon.htm

Saddam var en stolt 33 gradens frimurare precis som många andra diktatorer i mellanöstern. Alla prinser och shejker vet vad dom håller på med. Det är inte Islam i sig som är hotet men The shrine och andra frimurare gömmer sig bakom religionerna precis som i västvärlden. Precis som du måste bli en katolsk "präst" inom många satanistiska rörelser i västvärlden måste du bli en "imam" i mellanöstern innan du får gå vidare i graderingarna. Kolla alla likheter mellan islams traditioner och symboler idag jämfört med katolikernas så hittar du mycket smuts.

Går du ner djupare och försöker hitta info om Tempelriddarna kommer du nog också fram till att deras lilla fynd under "salomons tempel", al aqsa moskén var det som fick frimureriet och alla andra secret societeies att blomma upp i västvärlden när dom kom hem.

Här har du Salomons tempel, börja där för att förstå vad personerna på toppen inom dessa ordrar tror på. "The four metals of Nebuchadnezzar’s statue" och "The Amazing Metallic Messiah" är viktiga att läsa på om, tom Hitler trodde på detta.

http://www.templesecrets.info/

Du kommer bli förvånad under åren som du läser på om det här när du ser att fler och fler av dom högsta ordrarna världen över alla följer dessa ideologier, precis som atlantis-"läran" bygger på.

Frimureri är inget du kan skylla på någon värdsdel då de infiltrerat varenda land världen över. Världens farligaste och mäktigaste religion skulle jag kalla det.

Skulle inte alla ledare i mellanöstern vara såna hundar för västvärlden kunde det kanske vara ett hot mot dom, men som det ser ut idag är det inget dom behöver oroa sig för precis. Leker med mellanöstern som dom gjort ett bra tag nu.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Frimurarna har redan full kontroll över en del sekter inom "islam"

Wahhabism och bahaiullah skapades av brittarna
Sunnism och shia-ism skapades av kabbalist judarna

Ser inte hur dom kan vara ett hot mot den nya världsordningen.

See User information
Även muslimer tror på en världsordning, baserad på religionen.

Den ekonomiska biten av sharialagen är ett stort hot mot eliten. Den motarbetar dels konsvering av pengar och arvsrätten är ett fundament för att omfördela tillgångar bland folket.

Posted on: 2010/1/16 23:12

See User information
Se denna dokumentär om vad frimureri handlar om inom islam,

http://www.youtube.com/watch?v=x7nV7_ys0UY

Sen finns denna hemsida med en massa intressanta artiklar,

http://www.dajjalsystem.com/

Posted on: 2010/2/2 2:45

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper