vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Direkt till den finansiella eliten
#1


See User information
Den här tråden är till för dig som vill säga något direkt till de som fördärvar vår planet för sin egen kortsiktiga vinnings skull. Behärska lusten att fördärva tråden med kommentarer om den.

Det här är mitt enkla budskap till den finansiella eliten:


Sitter ni bekvämt?
Självklart. Vad dum jag är: Ni sitter ju på oss andra.
Har ni tid att lyssna?
Självklart. Jag glömde: Ni äger ju tiden.

Ni äger ju luften också.
Era förfäder rövade luften och jorden.
Men är det inte konstigt...
Ni skitar ned er egendom, som om ni hatar er själva.
Kanske hatar ni er själva.
Kanske måste man hata sig själv
när ens solidaritet är så liten att
det enda som ger ens själ värme är maktberusning.

Jag skall berätta för er när jag själv känner värdighet:
Det är när jag ger kärlek och beskydd till min familj.
Så känner ni säkert det också.
Och era barn är säkert ofta tacksamma mot er.
Men det finns en viktig insikt som går förlorad för dem:
Vi har bara en jord, fattig som rik.
Och ni håller på att fördärva vår gemensamma jord.
Dessutom skapar ni fiender till era barn över hela jorden: Miljarder fattiga och förtryckta.
Har era barn förstått det?

För det är väl rätt logiskt:
Att när ni flyttar era fabriker
och gör folk arbetslösa för att arbetare
i fattiga länder kostar mindre,
när ni fördärvar grundvattnet för de
fattiga som bor runt era fabriker, när ni fördärvar hälsan för dem
som äter er förgiftade mat, när ni köper politiker för att slippa ställas till svars, när ni sprider er ytliga kultur,
när ni tvingar familjer till ruinens brant med räntor på alla lån som de måste ta för att klara sin ekonomi...

Då skapar ni fiender i miljarder till era egna barn.

Jag hoppas att alltfler skall inse sanningen
om vad ni gör. Jag hoppas att alltfler skall starta ekologiska byar
och bli självförsörjande. Jag hoppas att alltfler väljer
kreativa ledare i sina egna byar - istället för er.

Det borde ni också hoppas - för alternativet är
att era barn får sona era brott och konfrontera
hämnande miljarder utan er hjälp.


Posted on: 2010/4/2 9:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Direkt till den finansiella eliten
#2


See User information
"Det finns andra sätt att tänka... testa" skulle jag säga till dem.

Posted on: 2010/4/2 9:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
216 user(s) are online (216 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 216

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS