Vakencorner
|
Anonym
|
Kriget, Afghanistan, opium samt NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Finns det några likheter med opiumkrigen och Afghanistan?
Afghanistan var nästan helt utan opiumodlingar när talibanerna styrde, nu odlas det mer än någonsin. Det är en bra inkomstkälla och det är inte första gången världsmakten krigar för att få behålla sin dominans över droghandeln. Det ger svarta pengar som kan finansiera andra affärer vilka inte kan synas genom parlamentariska beslut. http://sv.wikipedia.org/wiki/Opiumkrigen CIA styrde kokainsmugglingen från Centralamerika och vapenhandeln till länder som Iran, men de blev avslöjade och tappade en stor inkomstkälla. Är kriget i Afghanistan till för att delvis tjäna pengar på narkotikan? Det skulle vara kul om Sverige deltog i denna skandal om det avslöjades på det sättet. Jag leker bara med tanken och frånsäger mig all sanning i detta. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Kriget, Afghanistan, opium samt NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vet de? varför finns det då ingen opinion mot Sveriges deltagande i kriget? Du får gärna också tipsa mig om var jag kan läsa mer om detta, för jag har inte läst om detta någonstans. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Talade med http://i41.tinypic.com/2ic76s5.jpg i en bankomatkö och den killen var fullständigt med på noterna om att han var opiumvakt och samarbetspartner med Blackwater....vilka han inte gillade för att de var bara ute efter att döda....jag tror han var trött på skiten....
Posted on: 2010/5/4 15:20
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Statistiskt sett så säger man att man nu producerar lika mycket under en av de fyra odlings säsongerna än vad man gjorde under Taliban-styre. Produktionen kallas även illegal. Det ser ju givetvis lite komiskt ut i relation till USAs 'War on Drugs' ... Enligt FN var 2008 rekordår och ca 3.3 miljoner Afghaner jobbade med det, dvs ca 10%.
Relevant i sammanhanget definitionen av av 'lagligheten' i det hela och vem som sätter den definitionen. Kanske kan det bara kallas lagligt och produkterna produceras för det industriella komplexets ändamål. Afghanistan är ju dessutom även världens största producent av hasch och visst är det så att 'Svenska haschet' både blivit billigare och bättre genom åren. Jag har dock inte hört något om detta i media annat än att man förespråkar legalisering. Landet har väll också stora mängder oexploaterade energiresurser, primärt sett så är det nog därför man är där och härjar. http://en.wikipedia.org/wiki/Opium_production_in_Afghanistan |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det har sagts massor av gånger till och med i Rapport och vanliga media. Jag minns ett uttalande av en kritisk militär som faktiskt sade att vi skickat dit folk för att skydda knarkodlarna! Men när ingen reagerar tystnar det hela så småningom i det allmänna bruset.
Och hur bär man sig åt för att reagera på sånt på ett meningsfullt sätt??? Dessutom är ju försvarsfrågor av tradition hemlighetsmakeri. Och handhas av en samling partier som är "ansvarsfulla" (till skillnad från antikrigsgrupperingar som alltså är oansvariga). Sanningen brukar komma fram efter sextio år... när ingen bryr sig längre eller avslöjandena inte kan hota någons pension eller tjänsteställning. Eller starta ett nytt krig direkt... se bara på flygolyckan i Smolensk - redan glömd! Och ändå var det en otrolig provokation mot allt vad Polen heter om det nu låg något bakom anklagelserna om skottlossning på haveriplatsen. Nu är det ett oljeläckage som har erövrat förstasidorna...
Posted on: 2010/5/4 15:31
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker att just detta exempel är något som bör belysas oftare av sanningsrörelsen, då just Sverige är involverade i något så smutsigt som narkotikaaffärer.
Det är ett argument som kan väcka opinion även i andra frågor om de presenteras tillsammans. men jag behöver mer information i form av skriven auktoritär text så att jag kan använda mig av detta argument. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Asgeir, har du någon referens till någon seriös nyhetsrapportering i Sverige som adresserar haschproduktionen i Afghanistan?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vi är insyltade ända upp... http://www.dn.se/nyheter/sverige/rege ... man-salde-opium-1.1046287 Vem tog hem det här då tror ni....? Köpt på sergelstorg?..hahahahaha
Posted on: 2010/5/4 15:44
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jamen det har stått massor! Även här i Danmark. Här stoppade dom julkalendern i höstas och sände en gammal i repris i stället för att den som var nyinspelad visade pårökta danska soldater i Afghanistan...
Posted on: 2010/5/4 15:50
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan rekommendera en dokumentär på SVT som gick häromkvällen, den handlar om alla miljoner dollar som länder skänkt till Afghanistan och som sedan försvunnit ner i fickorna på Kharzai och hans anhängare, folket fick som vanlig ingenting. USA hade minsann byggt 600 skolor där nere, reportern hittade inte en enda..?
Knarklangningen nämns oxo i filmen.. http://svtplay.se/v/1979279/dokument_ ... art_tog_alla_pengar_vagen Går även på SVT K imorgon 23.30..
Posted on: 2010/5/4 18:22
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login