vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Vi som försöker att unvika att bli Slavar !!
Jag Citerar en mycket förståndig Man.

" Jag vill tvivla på "konspirationsteorierna". Det vill varje sund människa, för alternativet är väldigt jobbigt: Att verkligen tänka att det faktiskt kan vara så illa. Det mår ingen människa bra av. Jag har visserligen hört talas om någon expert som påstår att vi behöver konspirationsteorier. Det återkommer ibland från olika håll. Jag undrar uppriktigt från vilken planet dessa experter kommer. Hur kan någon vettig människa tro att människor av psykologiska skäl behöver tro att världen är ond?! Det skulle i så fall vara mycket psykiskt sjuka människor... Fast det är väl det man tror, om oss som försöker undvika att bli slavar."

"Intuition och kreativitet

Intuition och kreativitet kanske kan rädda oss, men knappast att inte göra något annat än att efteråt sprida budskapet om hur mäktiga och oövervinnerliga de skyldiga är, och att vi inte kan göra ett förbannat dugg åt det. Vi kan göra "ett förbannat dugg åt det", men då måste vi ha ett minne, viljestyrka, fantasi, kreativitet, mod o.s.v. att se vad som händer, att förstå vad som händer och varför det händer. Vi behöver intuition - för det har inte "the bad guys", och det är exakt vår "upper hand".

Deras "upper hand" å andra sidan är att få oss att tänka att vi inget kan, inget förmår och inget begriper, och hålla oss rädda och förvirrade."

Slut Citat.

Å andra sidan är vi redan Slavar i ett System som många börjar genomskåda, Och tyvärr måste Man än så länge ha kvar ena Foten i Systemet för att överleva.

Men det är inget att vara Rädd för eller att må dåligt för.

Mig kommer dom alldrig att skrämma till Tystnad för nu är man inte ensam längre !!

Vi är Många och Fler och Fler lyssnar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vi som försöker att unvika att bli Slavar !!

See User information
Word. Jag tror det är makteliten som börjar bli lite rädda vid det här laget

Posted on: 2006/8/8 11:02
Your shoelace is untied.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hej.

Vem citerar du?

mvh

Anonym

Anonym
Quote:

A73 wrote:
Jag har visserligen hört talas om någon expert som påstår att vi behöver konspirationsteorier. Det återkommer ibland från olika håll. Jag undrar uppriktigt från vilken planet dessa experter kommer. Hur kan någon vettig människa tro att människor av psykologiska skäl behöver tro att världen är ond?!

Om du verkligen vill veta hur, så kan du här läsa en liten beskrivning av de bakomliggande psykologiska mekanismerna.
http://www.flashback.info/showpost.php?p=3773191&postcount=98

See User information
Vi behöver dem på samma sätt som folk behöver se på våld, därför att vi är mentalt skadade. Människan är i konflikt med sig själv. Vi vet att vi fascineras av våld, och TV:n, tidningar och böcker är fyllda av det. Vi är också, av naturliga skäl, fascinerade av sex, men även om det finns tillgängligt, så har vi valt att skuldbelägga sexualiteten medans det anses som den naturligaste sak i världen att se på när folk mördar varandra i filmer och serier. Frågan är, om denna våldsfascination, och benägenhet är av naturen given, eller om den är frammanipulerad? Ser man tillbaka på mänsklihetens framfart på jorden så är det ju till stora delar ett slakthus. Jag tror inte man mördade varandra utan en synnerligen stark anledningen för 50 000 år sedan. Medan det sedan "civilisationen" framträdde blivit nästan mer regel än undantag.

Posted on: 2006/8/8 19:52
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Hahahahahaha...

Kommer du med Gammal Desinformations-skåpmat.

Vill ha uppmärksamhet !!

Varför tror du jag försöker vara Anonym så långt det går ?

P g a Paranoia eller ??

Jag vet hur det fungerar !!

See User information
Antar att det där var riktat till zpz.

Grejen är ju den att det behövs knappt några desinformatörer idag eftersom det finns så många "rabiata realister" som dresserats väl av systemet för att anpassa sig till skocken och mer än gärna gör det till sin uppgift i livet att skriva "konspirationsteoretiker" och andra "tokstollar"på näsan genom minsann tala om att de vet bättre. De har ju trots läst tidningar och sett på TV, så det är klart att de vet "sanningen".

Posted on: 2006/8/8 19:58

Edited by Lightsaber on 2006/8/8 20:20:03

Anonym
bli inte elak mot ZPZ nu

Anonym
Ett annat klokt inlägg angående konspirationsteoripsykologi: http://www.flashback.info/showpost.php?p=4023090&postcount=200

Anonym
Tillsrömningen av nya " Nyfikna " ökar ju till Vaken och det gäller ju att STÄMPLA Vaken och sätta en Gemensam etikett på¨oss så dom Nytillkomna tror att vi är ett Gäng sektmedlemmar som är Paranoida och en aning stolliga.

Vem som smutskastar vem , mest, ser vi ju ganska tydligt.

En Sekt är ju det sista vi skulle bli när vi ser hur Världen fungerar och hur den Styrs.

Anonym
Klokt för dom Politiskt Korrekt Programerade människorna ja....

Men när Programeringen släpper ser man vilken " Rappakalja " det är .

Upprepa en Lögn ett flertal gånger och det blir en Sanning.

See User information
Att ta en stor grupp männisor och försöka göra någon form av psykoanalys på hela gruppen med utgångspunkten att dom har fel är ju helt absurt.

Om man vänder på stegen och utgår från att konspirationerna är sanna så skulle de låta såhär då - Dess männisor är maniskt intrsserade av att bli fria från slaverier och orättvisor och gör allt för att hitta information för att förverkliga ett bättre sammhälle"

Posted on: 2006/8/8 20:40
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Bara en liten fundering.

Med tanke på att vi alla är olika och tänker på olika sätt så kommer man väl alltid vara "slav" under något. För om jag har mycket av en sak som en annan person tycker mycket om så kan jag utnytja det till min fördel samma sak om det hade varit tvärt om.

En annan sak oxå om man vill en sak mycket blir man då inte "slav" under sin tro?

Jag som alla andra vill se ett bättre värld men mitt bättre kanske inte är ditt bättre

Posted on: 2006/8/9 11:11

See User information
Quote:

Xacer wrote:
Bara en liten fundering.

Med tanke på att vi alla är olika och tänker på olika sätt så kommer man väl alltid vara "slav" under något. För om jag har mycket av en sak som en annan person tycker mycket om så kan jag utnytja det till min fördel samma sak om det hade varit tvärt om.

En annan sak oxå om man vill en sak mycket blir man då inte "slav" under sin tro?

Jag som alla andra vill se ett bättre värld men mitt bättre kanske inte är ditt bättre

Kloka ord Xacer!

Posted on: 2006/8/9 11:14

See User information
På individuellt plan undviker jag att bli vad jag anser vara slav och söker det som är bättre för mig.

Samtidigt delger jag mina funderingar till andra. Men det är klart att man inte skal dömma ut andra till slavar och pracka på dom vad du anser vara bättre.

Posted on: 2006/8/9 11:53
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

zpz wrote:
Quote:

A73 wrote:
Jag har visserligen hört talas om någon expert som påstår att vi behöver konspirationsteorier. Det återkommer ibland från olika håll. Jag undrar uppriktigt från vilken planet dessa experter kommer. Hur kan någon vettig människa tro att människor av psykologiska skäl behöver tro att världen är ond?!

Om du verkligen vill veta hur, så kan du här läsa en liten beskrivning av de bakomliggande psykologiska mekanismerna.
http://www.flashback.info/showpost.php?p=3773191&postcount=98

Alltså.....att länka till flashback är lägre än att länka till aftonbladet

Anonym
I den tecknade Disneyfilmen "Prinsen av Arabien" som Steven Spielberg producerade med Dreamworks så dyker det upp en textrad som konfunderade mig lite.

Det är när en av de judiska killarna snackar hebreiska som en arab föraktfullt fnyser:

- Slavarnas språk!

Hmmm... trodde det var pidgin eller kreol som var det!

Försöker verkligen att inte förbli slav..

See User information
Håller med dig till fullo folk börjar vakna runt om i världen. Men det krävs mycket arbete för att göra skillnad, folk tar kanske in informationen men rycker på axlarna och gör inte ett skit åt det (Kanske av rädsla) dom kanske inte förstår att det är vi (Arbetarklassen) som byggt upp detta samhälle. Det är ju meningen att vi skall leva här i frid inte i ett samhälle sär myndigheter målar upp terrorism och mördar sitt eget folk för att kontrollera sina så kallade slavar.. Det får bli ett slut!!

Posted on: 2006/8/10 16:39

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper