vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

JFK säger det som det är

See User information
Strax innan JFK ritual-mördades höll han detta tal.
Där talar han om det som händer idag.

http://video.google.ca/videoplay?docid=1710662559138481080

Det är lätt att förstå varför han mördades när du hört detta.

Posted on: 2006/8/5 15:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: JFK säger det som det är
ballt

tack

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
tackar tackar.

Posted on: 2006/8/6 10:26
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Det talet skulle bannemig finnas översatt till flera språk så att de som inte är bra på engelska kan ta del av hela talet!

Posted on: 2006/8/6 16:56

See User information
Som röstexpert, alltså den mänskliga rösten, så grubblar jag lite över varför han lät så avslagen och utan entusiasm... Det lät inte som det var något han själv brann för, utan som något han blivit beordrad att säga.

Men otroligt intressant och abslout något som hamnar i nivå med president Woodrow Wilsons: "...there is a power so organized, so subtle, so complete, so pervasive, that they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it."

Jag ska länka till den direkt på min blogg. Och försöka översätta det också, i alla fall delar av det!

Posted on: 2006/8/6 19:48

See User information
http://millercenter.virginia.edu/scri ... ennedy/jfk_1961_0427.html

Nu fattar jag varför han låter som han gör!!!
Läs hela talet från länken ovan -- han ber den samlade pressen att gå med på MER SJÄLVCENSUR!

"This deadly challenge imposes upon our society two requirements of direct concern both to the press and to the President--two requirements that may seem almost contradictory in tone, but which must be reconciled and fulfilled if we are to meet this national peril. I refer, first, to the need for far greater public information; and, second, to the need for far greater official secrecy."

Jag kommer nog att ändra mitt blogginlägg lite, innan jag publicerar det...

UPPDATERAT: Han höll det den 27/4 1961, alltså ganska tidigt under sin presidentkarriär -- inte "strax innan han ritual-mördades". Hade han fortsatt uttrycka sig så här, hade han nog levt idag... Ja, i alla fall lite längre (sorry!)

Posted on: 2006/8/6 19:59

Edited by MikaW on 2006/8/6 20:24:50
Edited by MikaW on 2006/8/6 20:25:48
------
UUAA RADIO -- http://uuaaradio.blogspot.com

Anonym
JFK rocks!
Men, jag förstår inte riktigt upphetsningen. Han talar om det akut spända läget mellan USA och Sovjetunionen i och med striden om Berlin och Berlinmurens uppförande.

Hur kan ni tolka detta som ett tal om hemliga organisationer?

Anonym
"Det är lätt att förstå varför han mördades när du hört detta."

CFR2. Ja, det var det. Jävlar vilket tal. Im impressed. Hur snokade du fram det här egentligen?

Detta tal innehar segment som borde citeras i introt till fler filmer om Kennedy-avrättningen. För få människor i världen vet om att han dödades av sina egna. Amerikanerna själva verkar dock ganska välinformerade om det, konstigt att det inte sträckt sig längre under så lång tid som det gått.

See User information
Alan Watt länkade upp en film med hela JFK:s tal till amerikanska pressen på sin sida för ca 1 månad sedan. Jag tipsade om den då. Dock tycker jag att det är lite naivt att tro att det är detta tal som orsakade hans död. Det gjorde ju inte saken bättre det är ett som är säkert, men JFK bröt mönstret. Det var ju meningen att illuminate-marionetten Nixon skulle vinna valet men tack vare Kennedys karisma i TV-duellen och pappa Joes "deal" med maffian om att värva röster så vann JFK med några hundra tusen röster, det dittills jämnaste valet i USA:s historia.

De stora pojkarna (illuminate) tänkte först, nåja, det ordnar sig nog, det är ju Joe Kennedys pojke. Men strax därefter fick pappa Joe en stroke och sonen JFK visade sig vara mycket intelligentare, modigare och mer egensinnig än de kunnat drömma om.

Han sparkade CIA chefen Alan Dulles och ville splittra upp och omorganisera både FBI och CIA. Han ville förstatliga federal reserve (som är ett privatägt bolag) så att staten kunder trycka sina egna pengar. Han ville ta hem trupperna från Vietnam och han ville bekämpa maffian. Han var djupt hatad bland de mäktiga konservativa i framförallt södern och det är knappast en slump att de valde Dealy Plaza i Dallas, Texas som är omgivet av frimurartempel och vars vägrutt bildade en pyramid till platsen där de de mördade honom.

Det hade varit närmast ett mirakel om de inte hade dödat honom.

Här är filmen:

http://www.cuttingthroughthematrix.com/media/JFKVIDEO_Alan_Watt.rm

Posted on: 2006/8/7 17:16
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Once again, lightsaber comes to save the day!

Detta ska bli kul. Sett 2 st JFK filmer som inte ägnar sig åt den officiella lögnen och de har varit väldigt starka.

Hur många i Europa tror ni fattar att JFK blev mördad av "insidan"?

See User information
Bra tal.....
Jag uppfattade det att han prata om hemliga orginisationer.....

Posted on: 2006/8/8 8:47

Anonym
Den ledande i USA verkar vara " Skull & Bones " som tar in 15 st Nya medlemmar varje år.

John Kerry blev medlem 1967 och George Bush jr 1969.

Reservation för årtalen , men dom bör stämma.

Skull& Bones kom in i USA via Tyskland.

See User information
Alex Jones talade gott om detta tal som även ligger på infowars, men jag blev som MikeW förbluffad av den motsats som han frammlägger.

Att det finns hemliga organissationer med massa makt, och lösningen är att ge mer makt åt staten och idga självcensur.

Jag tycker att det är tydlig att JFK inte vet vad han snackar om, blir hotad eller är köpt.

Posted on: 2006/8/8 20:46
Administratör och grundare av vaken.se

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper