vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

The Pope Calls for a New World Order!

See User information
Liksom George Bush och flera andra av makthavarna i världen talar nu även den nye påven om "Den Nya Världsordningen" om än inlindat i vackra ord.

"Pope Benedict, in his first Christmas address, on Sunday urged humanity to unite against terrorism, poverty and environmental blight and called for a "new world order" to correct economic imbalances.

The Pope made his comments to tens of thousands of pilgrims gathered under umbrellas in a rainy St Peter square for his "Urbi et Orbi" (to the city and the world) message and blessing."

"Men and women of today, humanity come of age yet often still so frail in mind and will, let the Child of Bethlehem take you by the hand! Do not fear; put your trust in him! The life-giving power of his light is an incentive for building a new world order."

Läs mer:

http://www.jesus-is-savior.com/False% ... 0Catholicism/pope-nwo.htm

http://www.fossilizedcustoms.com/agenda.html

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,13509-1959260,00.html

Posted on: 2007/1/18 12:20
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: The Pope Calls for a New World Order!
Detta kallar jag övertolkning. Bara för man nämner samma ord så handlar de om samma sak.

New World Order.

Nu har alltså även jag propagerat för en ny världsordning eller hur?

New World Order

Och nu t.o.m. två gånger!!!

Detta är en mycket ironisk kommentar för de som nu inte fattar det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
man hör det överallt med olika termer, globalisering, new world order, i simpsons kallar dom det the golden age(den delen när utomjordingar tar över reagan och clintons kroppar och shapehiftar) eller golden dawn va d typiskt och klassiskt, nya tiderna, o massa andra termer så d e nog inte en "coincedence" att påven säger så..

Posted on: 2007/1/18 14:02
"Religion is like a prison for the seekers of wisdom"

See User information
Vad tror herr zink att dom menar med new world order, vad står detta för??

Tror du kanske att det blir en globaliserad tid som alla har nytta av och kan njuta av frukterna från denna nya världsordning?

Posted on: 2007/1/18 15:47
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
"Bröder och systrar, ni är defekta och svaga. Men var inte rädda, förlita er på lucifer! Hans ljus ska leda er till den nya världsordningen."

Javisst. Känns tryggt.

Posted on: 2007/1/18 17:34

See User information
Påven ser helt ond ut och han liknar kejsaren i star wars hehe
bort med honom och illuminati dom här så kallade människorna måste bort vi måste sätta stop för det här innan det blir värre!!!!!!!!!

Posted on: 2007/1/18 17:41

Anonym
My 5 cents:

LightSaber:
"The life-giving power of his light is an incentive for building a new world order."

Håller med fruitcake...

Vad är det för "light" han pratar om egentligen? För mig är det uppenbart att det handlar om light of Lucifer...Lucifer...lightbringer, angel of light and beauty...a false light...

Ingen kommer att få mig att tro på den första messiah som kommer...

när den riktiga "second coming of christ" kommer så kommer vi att känna igen det, den 2nd coming är från vårat eget hjärta, inte någon extern entitet...

we are all christ

See User information
Quote:

and called for a "new world order" to correct economic imbalances.

Vad han menar är att du får en månadslön på 200 spänn och resten tar han och hans kompisar.

Posted on: 2007/1/18 18:10
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Catholic Church has been behind the New World Order push for a loooong time, no surprise there, I suppose SOMEONE has to keep repeating the mantra now that folks are getting weary about Fasco-Bush junta going on about it.

Posted on: 2007/1/18 21:11

Anonym
Do I Need To Say More . HAHAHA

http://sopadj1.netsons.org/gallery/gal/funny/pope_star_wars.jpg

Expose Challange Act.

See User information
En demokratiserad/decentraliserad version av New World Order är enligt mig ganska tilltalande.
Att psykopatfinansvärlden och andra gamla maktstrukturer såsom religion skall sätta dagordningen är ju inte så djävla lovande.

Posted on: 2007/1/19 6:39

Anonym
Globaliseringen är enligt vissa bedömare bara en parentes i utvecklingen. Allt hänger på hur dyr energin blir när oljan börjar ta slut. Blir energin dyr efter det kommer den lokala produktionen att återkomma.

Enligt de mest pessimistiska (?) oljeexperterna så har oljan redan börjat att ta slut.

See User information
Quote:
Enligt de mest pessimistiska (?) oljeexperterna så har oljan redan börjat att ta slut.

Iom att petrolium är en ändlig resurs så var den ju det från början, beroende på hur man ser det. Många ser "peak oil" som att den börjar ta slut...

Posted on: 2007/1/19 8:27

Anonym
Quote:

NisseHult wrote:
Quote:

Iom att petrolium är en ändlig resurs så var den ju det från början, beroende på hur man ser det. Många ser "peak oil" som att den börjar ta slut...

Visst är det så men det man menar med att oljan tar slut är att man inte längre hittar nya oljekällor som kan täcka förbrukningen.

Vi har historiskt kunnat öka oljeförbrukningen då nya källor hela tiden hittats som kunnat svara upp mot den ökade förbrukningen.

Anonym
DaftPunk:

En demokratiserad/decentraliserad version av New World Order är enligt mig ganska tilltalande.

Menar du allvar eller.?

Vilka tror du kontrolerar religionerna?

D måste söka vidare du är inte redo för att se bilden ännu.

Expose Challange Act

See User information
Ja,jag menar allvar.

Jag tror globalisering KAN vara positivt men inte om den sköts av den rådande maktstrukturen.

Jag tror på demokrati (vilket vi aldrig har haft).. Jag tror på global demokrati med världsregering samt mindre självstyrande enheter.
Jag tror vi behöver en känsla av att vi alla hör ihop med jordklotet och varandra oavsett kontinent, hudfärg etc.
Detta är klassisk grön politik som jag råkar tro på.

Bankdrakarna och alla andra skitskallar som styr nu kan flytta till månen eller närmsta fängelse.

Posted on: 2007/1/19 14:57

Anonym
Quote:

DaftPunk wrote:
Ja,jag menar allvar.

Jag tror globalisering KAN vara positivt men inte om den sköts av den rådande maktstrukturen.

Jag tror på demokrati (vilket vi aldrig har haft).. Jag tror på global demokrati med världsregering samt mindre självstyrande enheter.
Jag tror vi behöver en känsla av att vi alla hör ihop med jordklotet och varandra oavsett kontinent, hudfärg etc.
Detta är klassisk grön politik som jag råkar tro på.

Bankdrakarna och alla andra skitskallar som styr nu kan flytta till månen eller närmsta fängelse.

en världsregering kan se till att sverige blir en soptip.
vad får individen säga till om bland 6 miljarder.

dicentralisering nu!

See User information
Globalisering innebär i princip påtvingandet av artificiella strukturer som substitut för naturens/varandets oändliga potential. Redan där offrar vi mänskligheten i livet eftersom mänsklighetens oändliga nyanser inte får plats dessa snäva strukturer. Och får dom inte plats måste dom rättas till eller bekämpas.

Känslan av att vi hör ihop fås inte genom att standardisera världen till en formell "stat". En stat är artificiell och kommer snarare alienera människor från den "riktiga" världen.

Sen har vi förståss problemet med att om vi har en världsregering innebär det att vi har ett fåtal människor som sitter med makten över resten av människornas liv. Varför ge bort makten? Det är ingen slump eller otur att vi aldrig har haft demokrati eller att dom vid makten nu missbrukar den totalt. Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Lite tankar bara. ;)

Posted on: 2007/1/19 15:23

Anonym
Vad daft punk menar utan att veta om det är.

Pengar kan användas till något gott.

Ja jag håller med 100% man skulle kunnat utvecklat tekniken enligt dess principer som möjligör alltets existens istället för att anpassa det till vapen och konsument kontrol.

Klagar vi inte får vi sova som vi bäddar.
Allt hart sitt pris och tid naturen slår tillbaks.

Men att implementera den drömmen säger jag bara lycka till (Pengar är en illusion) Om man inte lyckas få med sig folket .
Fast folket gräver hellre sin egen grav med matrialismens ignorans.
Kanske dom vaknar upp när dom står knähögt i vatten .får hudcancer ,Svälter pga brist på föda när naturkatastrofer härjar ,Eller får genomlida en nyistid.
Eller sjukdomar från genmanipulerad mat(Eftersom naturen vänder på sig och blir bris tpå föda)vad vet jag vi har redan smittat och skitat ner jorden tillräckligt.
Allt detta för PENGAR , kom och säg sen att pengar är bra.
Om priset för utvekling med ekonomi är våran undergång pga av människans ignorans så kan den utopin slänga sig i väggen,
Om rätt teknik fanns skulle människan leva gratis praktiskt taget.
Vilket innebär mindre makt år dem.
Pengar = Kontrol
Expose Challange Act.

See User information
Quote:

fruitcake wrote:
Globalisering innebär i princip påtvingandet av artificiella strukturer som substitut för naturens/varandets oändliga potential. Redan där offrar vi mänskligheten i livet eftersom mänsklighetens oändliga nyanser inte får plats dessa snäva strukturer. Och får dom inte plats måste dom rättas till eller bekämpas.

Känslan av att vi hör ihop fås inte genom att standardisera världen till en formell "stat". En stat är artificiell och kommer snarare alienera människor från den "riktiga" världen.

Sen har vi förståss problemet med att om vi har en världsregering innebär det att vi har ett fåtal människor som sitter med makten över resten av människornas liv. Varför ge bort makten? Det är ingen slump eller otur att vi aldrig har haft demokrati eller att dom vid makten nu missbrukar den totalt. Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Lite tankar bara. ;)

Håller med!

Jag saknar Miljöpartiet som detvar på den gamla goda tiden - arbetade för småskalighet, lokala lösningar - då var det ett okey parti - nu verkar de ha blivit förgiftat av elitens och medias lurspel. De verkar inte längre förstå orsak och verkan, inte förstå att människor ÄR olika. Grupper, kulturer har sina olika ursprung och rötter. Förstår ni inte att secret gevernment skapar problem därute för att få fram sina stora planer på toppstyrning.
Där blir människorna som döda robotar - det är verkligen hemskt med detta tänk som du tror på, vilken värld...

Det är också så att det därute bara är en spegelbild av hur vi själva perverterat/avvikit från vårt ursprung - dåsyns alla problem därute också... så gå inte på att det går att "bekämpa", att det handlar om saker därute som lagar... eller att aktivism är något sunt... det är tvärtom - det är att smita från att se att det handlar om en själv, att det är vår egen avvikelse som bara visar sig därute. Många vill inte inse detta - som medlemmar på vaken - de är redan övertagna av "avvikelserna", som rationaliserar och talar igenom dom.

Där människorna har mist sina rötter,såsom det arbetas febrilt på att göra tack Mona Sahlin - blir samhället/världen som en följd våldsamt>> begär och tröstliv ersätter, som Idol och bögeri.

Miljöpartiet kan inte tas på allvar om ni inte fattar att ni "ordinerar" just det som eliten vill... så blir "deras" agenda snabbare frammarscherad.

Tror ni på "alla tillsammans..." - Jättefabriken Elof som delar ut chipsimplantat, tv-apparater, matburkarna etc...

Fattar ni alltså inte att problemen därute är en manifestation av att ni redan gett bort för mycket makt till världsföretagarlaget och deras organisationer såsom EU mm mm. Detta måste ju brytas, annars är det snart över... tro inte på att man kan ordinera mer av de orsaker som är feltänk från början... för att minska problemen - vägra vara pucko. Börja tänk självständigt

Edit:
Tillägg till mitt förra inlägg...

De säger att "problemen är 'globala'" - så kommer folket att be om globala lösningar... världsregering, världsarmé, en valuta, en ledning... en vaccinationkampanj, från Elofs dotterbolag >> än trasigare och mer robotiserade "människor"... och pengarna upp i toppen på pyramiden - det är så det är - vi har bara sett början på det - miljöpartiet är nu också en femtekolonnare, bra det kan visa sig.

Fast det spelar ingen större roll...det med rening, regenering och ompositionering... Maya... 2012... nytt kosmos... allt ska bekänna färg och vägas/mätas mot det gamla kosmos kriterier - så all mänsklig smuts ska till ytan - i det yttre så kommer det ju också att visas och spelas upp... de onda förgör varandra...
vakenmedlemmar blir glada över att det finns mer länkar till "avslöjande" material... och kan slå ihjäl tid - så är de bortfintade - istället för att "se inom sig själv" - och göra sig av med smutsen.

Posted on: 2007/1/19 15:42

Edited by novax on 2007/1/19 16:15:04
Edited by novax on 2007/1/19 16:18:54
Edited by novax on 2007/1/19 16:22:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

maggot wrote:
en världsregering kan se till att sverige blir en soptip.
vad får individen säga till om bland 6 miljarder.

dicentralisering nu!

ja, vad får individen säga till bland 6 miljarder människor?
har du ett annat politiskt system som gör att du slipper 6 miljarder andra människor?

Posted on: 2007/1/19 16:11

See User information
Quote:

fruitcake wrote:

Lite tankar bara. ;)

Naturen har också påtvingade strukturer. och vi är en del av strukturen..naturen utvecklas även.. och så gör vi. inget är optimalt i naturen. utveckling av konflikt. evolution..

men.. jag tror och hoppas att mänskligheten nu går in i en mer andlig fas och lämnar det matriella mer och mer.. vi måste helt enkelt..

Posted on: 2007/1/19 16:18

See User information
Tillägg till mitt förra inlägg...

De säger att "problemen är 'globala'" - så kommer folket att be om globala lösningar... världsregering, världsarmé, en valuta, en ledning... en vaccinationkampanj, från Elofs dotterbolag >> än trasigare och mer robotiserade "människor"... och pengarna upp i toppen på pyramiden - det är så det är - vi har bara sett början på det - miljöpartiet är nu också en femtekolonnare, bra det kan visa sig.

Fast det spelar ingen större roll...det med rening, regenering och ompositionering... Maya... 2012... nytt kosmos... allt ska bekänna färg och vägas/mätas mot det gamla kosmos kriterier - så all mänsklig smuts ska till ytan - i det yttre så kommer det ju också att visas och spelas upp... de onda förgör varandra...
vakenmedlemmar blir glada över att det finns mer länkar till "avslöjande" material... och kan slå ihjäl tid - så är de bortfintade - istället för att "se inom sig själv" - och göra sig av med smutsen.

Posted on: 2007/1/19 16:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

wingchun wrote:
Vad daft punk menar utan att veta om det är.

Pengar kan användas till något gott.

Ja jag håller med 100% man skulle kunnat utvecklat tekniken enligt dess principer som möjligör alltets existens istället för att anpassa det till vapen och konsument kontrol.

Klagar vi inte får vi sova som vi bäddar.
Allt hart sitt pris och tid naturen slår tillbaks.

Men att implementera den drömmen säger jag bara lycka till (Pengar är en illusion) Om man inte lyckas få med sig folket .
Fast folket gräver hellre sin egen grav med matrialismens ignorans.
Kanske dom vaknar upp när dom står knähögt i vatten .får hudcancer ,Svälter pga brist på föda när naturkatastrofer härjar ,Eller får genomlida en nyistid.
Eller sjukdomar från genmanipulerad mat(Eftersom naturen vänder på sig och blir bris tpå föda)vad vet jag vi har redan smittat och skitat ner jorden tillräckligt.
Allt detta för PENGAR , kom och säg sen att pengar är bra.
Om priset för utvekling med ekonomi är våran undergång pga av människans ignorans så kan den utopin slänga sig i väggen,
Om rätt teknik fanns skulle människan leva gratis praktiskt taget.
Vilket innebär mindre makt år dem.
Pengar = Kontrol
Expose Challange Act.

Du har inte så mycket susning om vad jag menar.. Jag snackar inte om pengar. Jag ser det rådande finansiella systemet braka ihop. Vi kommer dock behöva valuta ett par år till för att få saker att snurra.

Posted on: 2007/1/19 16:22

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper