vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Fan vad skönt ! snart är pengar noll värda ... :)
Globala vädret kommer innebära katastrof för världen och det redan inom 10år

Där det var varmt blir det varmare/kallare och där det var kallt blir det kallare/varmare

det är kört he he ....

Länder försvinner den globala ekonomin kalopsar pga av katastroferna kommer marginalisera länder o stormakter påfrestningarna kommer bli för stora det är det kanske som dom pratar om 2012 ...

TRO MIG JAG VET BUNKRA MED KONSERVER OCH GRODDAR FÖR NÅTT ANNAT KOMMER DET INTE FINNAS ATT ÄTA ....

Fan va kuuuuuul och se wallenbergarna och resten av maffian lika fotfolket ...

jag har vetat det länge ! Och nu börjar dom prata om katastrofer som kommer inträffa tidigare ! TRO mig det ÄR KÖRT !!!

1. investera i uppblåsbara gummibåtar

2.Kontakta den där rymdgubben oxå den där svenska fråga om du kan få köpa hans rymddräkt ? Ingen som vet vad som händer atmosfären kanske försvinner ___________ MARS 2 ___

Obs !!!!!!!!!!!!! _____________INGE SKOJ

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fan vad skönt ! snart är pengar noll värda ... :)

See User information
Eliten och militären har nog bunkrat och har skydd i underjordiska faciliteter.

Posted on: 2007/2/1 19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jepp försöker så gott det går.

Glöm inte bort att landets kan bordas av hangarfartyg och soldater kontrolera områdena vilket förmodligen kommer hända.

Här har du en frimurare gollar lool.

http://www.nostradamusonline.com/sample_chapter.php

Earth changes will take place that will help the Antichrist's drive for world conquest. In central Europe, southern Europe, and in the Middle East, around the eastern end of the Mediterranean, there will be severe floods. As a result of the disruption to local governments by the natural disasters, the Antichrist will move his troops in under the guise of helping the people restore civil order, but really use this as a device to take over countries, and to use the populations like slaves.

osv osv osv osv osv

See User information
hehe... du känner väl vaken... det som de kommer att bunkra med är en mp3-spelare och audios med vetandehöjningsteorier och tsarion, Filmen The Secret osv... kärlekstänk - även när de jagas upp på berget... de kommer att säga att det är Bush, skrika på de dumma därute - de som vet vad det handlar om seglar lugnt vidare. Det går inte att undfly via att bunkra, det är felsyn. Kanske kan det gälla under en kort period? Vi får se.

Posted on: 2007/2/1 19:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Hela världen är sprängfärdig ! Oavsett om det blir storskaligt krig eller vädret så blir det snart ....

opssss ! shit tappa brajan ..ueahhhha

Anonym
mm något fotonregn som höjer medvetandet är vad det är.

Miljö förändringarna beror på att människan inte tar ansvar och pga att att vi tillåter dom styra oss och tillämpa sin teknik som syftar till kontrol och missämja istället för att skapa och reparera den skada människan ställt till med.

Men sånt kostar ju och är långsiktigt och vi vet ju alla vad ekonomi marknaden säger om det.

Frimuar mantra.
Snabba cash ska det annars får det va.
Med pengarna som bädd i graven ska jag ha det bra.

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
mm något fotonregn som höjer medvetandet är vad det är.

Det är osant, om man säger så - man har sin medvetandenivå där man är, det är inga fysiska sakersom fotoner som höjer vad man är - utan det vi nu inte har är det vi förlorat i fallet nedåt - bara genom att leva efter en högre nivås kriterier så kan man återfår det man förlorat - det är det som det innebär att upplysas till - att återfå det vi redan har... men som stängs av,det är karma istället. Fotoner tar inte bort ens karma... - inget tar bort det, det är barakultivering det handlar om -annars ärdet new age-tänk och utlagda krokar i agendan.

Posted on: 2007/2/1 20:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Min förståelse vad det gäller karma så tror jag att om vi tar emot alla reflektioner på alla plan dvs med intellekt och känsla så att det känns i kroppen då är vi fria , då finns bara ögonblicket.
Det betyder då att ta ansvar för det vi har skapat oavsett om det gäller det liv vi lever här och nu eller om det gäller liven vi levt tidigare. Tiden är ju egentligen bara en illusion, det finns ju bara nuet och att ta ansvar i nuet totalt för det du ser,möter och upplever och inse att det bara kan vara du som skapar upplevelsen. Att verkligen ta emot att vi skapar hela tiden på nytt i varje ögonblick vår upplevelse det är det som är det svåra, framför allt om det är obehagliga upplevelser, som då gärna hellre projeceras ut.
Och där kommer då karmat in i bilden, karma kanske bara är ett inte emotagande av det vi har skapat och upplever?
det finns ju intressanta teorier om att det vi inte tar ansvar för dvs de fragmenten som då egentligen tillhör oss men som vi stöter bort får ett eget liv och det är då resutaten av vad vi nu ser så tydligt i den yttre världen. fragment vi inte vill kännas vid.
Att fler och fler börjar vakna upp och ser, kanske är början till ett nytt medvetande tillstånd? Som Einstein redan sa , att det inte går att lösa problemet på samma nivå som på den vi skapade det på.

Posted on: 2007/2/2 8:59
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

Anonym
Quote:
novax:
hehe... du känner väl vaken... det som de kommer att bunkra med är en mp3-spelare och audios med vetandehöjningsteorier och tsarion, Filmen The Secret osv... kärlekstänk - även när de jagas upp på berget... de kommer att säga att det är Bush, skrika på de dumma därute - de som vet vad det handlar om seglar lugnt vidare. Det går inte att undfly via att bunkra, det är felsyn. Kanske kan det gälla under en kort period? Vi får se.

Hahahaha... damn funny!

Anonym
Quote:
silverboy:
Fan va kuuuuuul och se wallenbergarna och resten av maffian lika fotfolket ...

Mycket kommer att hända men just detta du önskar kommer aldrig att ske! De du symboliserar med Wallenbergklanen har för fan räknat med att detta kommer att inträffa och liksom Nestle och andra biopirater redan tagit patent på 80% av jordens grödor.

Dricksvattenreserver kommer ditt fotfolk att få betala dyrt för.

Det är dessutom skillnad på fattiga och fattiga... om en västeuropeisk medelklassunge tycker att han lider för att han inte kan få allt han pekar på så lär en unge från brasiliens slum att se denna medelklassunge som en kapitalist eller som du säger "Wallenbergare"!

Fattiga gatubarn i Rumänien, Östeuropa och Afrika har lika lite gemensamt med Europeiska barn som du och jag har med Rockefellerklanen.

Men att vi alla skulle drabbas lika hårt av naturkatastrofer är inte sant. De som offras först är alla de som lever under dina fötter.

See User information
Quote:

zahira wrote:
Min förståelse vad det gäller karma så tror jag att om vi tar emot alla reflektioner på alla plan dvs med intellekt och känsla så att det känns i kroppen då är vi fria , då finns bara ögonblicket.
Det betyder då att ta ansvar för det vi har skapat oavsett om det gäller det liv vi lever här och nu eller om det gäller liven vi levt tidigare. Tiden är ju egentligen bara en illusion, det finns ju bara nuet och att ta ansvar i nuet totalt för det du ser,möter och upplever och inse att det bara kan vara du som skapar upplevelsen. Att verkligen ta emot att vi skapar hela tiden på nytt i varje ögonblick vår upplevelse det är det som är det svåra, framför allt om det är obehagliga upplevelser, som då gärna hellre projeceras ut.
Och där kommer då karmat in i bilden, karma kanske bara är ett inte emotagande av det vi har skapat och upplever?
det finns ju intressanta teorier om att det vi inte tar ansvar för dvs de fragmenten som då egentligen tillhör oss men som vi stöter bort får ett eget liv och det är då resutaten av vad vi nu ser så tydligt i den yttre världen. fragment vi inte vill kännas vid.
Att fler och fler börjar vakna upp och ser, kanske är början till ett nytt medvetande tillstånd? Som Einstein redan sa , att det inte går att lösa problemet på samma nivå som på den vi skapade det på.

Jag är inte riktigt säker påvad du menar. Tex med att "...ta emot alla reflektioner på alla plan dvs med intellekt och känsla..."

"Reflektioner..."?
"Känsla..."?

Som jag sagt i inlägg så är känslan/känslor som ingenting. De är knutna till ens tankar, en islamist har sin känsla kring att han stoppar bomb i ryggsäcken för att döda oskyldiga. Pervo följer sin känsla. New Aga-are är i princip drunknande i känsla... - den är ingenting, inget som man kan gå efter, den är det som leder oss än mer vilse - den är föränderlig - den har inte lett oss vidare/uppåt, utan till dagens situation. Du har läst för mycket New Age, och fått det som är dina egna sanna tankar och förståelse uppblandat/raserat av andras saker - det är det som New Age syftar till. Islam är också New Age.

Du skriver "...känns i kroppen" - men vaddå, det är bara flum och ord, ärligt talat. Känns i kroppen.... det är reaktioner. Känslor är också reaktioner - det vill säga att man inte är fri - utan det har hakat tag i något i oss så kommer en det verkan/effekt ur det - tex känsla/känslor.

Det går ut på att höja sig över det - det är att kultivera.

Du skriver "...då är vi fria..." - det är nonsens - var har du importerat sådant ifrån? Du är väl inte fri, en dag närmare döden för varje dag som går.

Allt är levande, är materia, så är karma också, och det bär man med sig.

Som jag sagt många gånger så är detta en plats som man inte kan ta sig ifrån - det är det som lärts ut under långa tider - samsara, den trefaldiga världen - och att det då kallas för fängelse eller karantän. Jag skrev i http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485 : "Li Hongzhi säger i boken Zhuan Falun att gudar av barmhärtighet har skapat denna plats/nivå, istället för att mänskligheten skulle tillintetgöras (ej ordagrant)."

Man kan inte bli fri när man inte vet vad tex meningen med livet är, vad är en människa, hur kan man kultivera etc - känsla är en boja runt foten.

"Människor" är i princip bara känslor - lever för dem - och vill ha sina medlidande att också vara i dem, trygga i dem och tro på dem, gotta sig i dem och säga att det är världens bästa låt... Bakom känsla och känslor ligger karma, och dåliga väsen utnyttjar och besätter oss och lever på dess frekvenser. Vi ser tex att det gillas att lyssnas på musik som är mycket med känslor, känslosamhet, solar plexus, det chakrat, och än lägre.

Jag säger inte att det är fel bara - vi har och ska ha känsla/känslor, det hör till denna nivån vi är på - men det är inte meningen att vi ska fastna i dem, utan de ska vara en språngbräda, eller man ska bara se vad det handlar om... det är säkert även meningen att idag på sluttampens sluttid så ska allt till ytan, all smuts, så då kommer mycket disharmonisk så kallad musik, som splittrar upp oss, och att det är en mening med det. Vill man ha andra toner eller musik, som stärker, "när" det som är lite "högre" än ego och känsla, så har jag tex flera gånger gett länk till http://normalblogg.org.diinoweb.com/files/My%20Music/ - där finns "Blues for Klook..." den är lite känslor också, men inte slibbig neråt, utan har också en ren verkan, hjärta och mentalt, som jag tycker...

Vissa låtar har en bra blandning mellan "balans och splittring", om man ser på verkan av den. Bruce Springsteen har flera sådana låtar.

Jag har gamla länkar under till pureinsight.org, jag tror artiklarna tar upp om karma, och science osv.

Annars så rekommenderar jag att om man verkligen vill veta vad karma innebär, och kring hela dess sammanhang, med kultivering, meningen med att vi är här osv - läser Zhuan Falun.

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1288

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1004

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=143
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=158
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=173
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=138
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=162
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1281

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=356

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1778

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=151

Posted on: 2007/2/2 18:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Allt följer samma lagar .
Ingenting står stilla.
Allt är ett.
Allt är energi i olika former.
Det finns inget ljus eller mörker bägge är samma i slutändan.
Mörkret och ingenting. är inte samma sak.
Allt är en anpassning.
Allt utryker sanningen som följer dess lagar förrutom människan=Oblans = Negativ karma.

Viljan-Hoppet.Kärleken-Tystnaden-Sanningen-Hjärtat-Visdomen Uppvaknandet = Ett med nuet och flöda med sanningen

Illusionerna äro många men sanningens väg är alltid den enklaste.

Sanningens ekelhet är så komplex att det krävs en tyst hjärna och ett vaket hjärta för att uppfatta den.

All is one and one is all.

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Allt följer samma lagar .
Ingenting står stilla.
Allt är ett.
Allt är energi i olika former.
Det finns inget ljus eller mörker bägge är samma i slutändan.
Mörkret och ingenting. är inte samma sak.
Allt är en anpassning.
Allt utryker sanningen som följer dess lagar förrutom människan=Oblans = Negativ karma.

Viljan-Hoppet.Kärleken-Tystnaden-Sanningen-Hjärtat-Visdomen Uppvaknandet = Ett med nuet och flöda med sanningen

Illusionerna äro många men sanningens väg är alltid den enklaste.

Sanningens ekelhet är så komplex att det krävs en tyst hjärna och ett vaket hjärta för att uppfatta den.

All is one and one is all.

En del av det är ju ok, som jag fattar det... annat är bara ord som inte innebär något, mer bara ord från ett smörgåsbord som bland annat new age ligger bakom..

Du skriver ibland massa "ord" på detta viset, tex "Allt är en anpassning." - men det är goddax yxskaft.

Posted on: 2007/2/2 19:47

Edited by novax on 2007/2/2 20:29:24

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Ja det krävs medvetenhet och se anpassningen efter sanningens lagar och snedstegen ifrån annars är den osynlig.

När väl medveten så säger folks handlingar & reaktioner en del om deras meningar & avsikt och talar om därav uppfattning och känner man till lagarna så även anpassningen.
Därav kan man inte döma.
alla fäljer lagarna vissa är bara medvetna och andra inte

Capish yxskaft?

Tror inte det hade du sett det hade du inte frågat.

See User information
Är "allting bara ligger och bygger" också goddax yxskaft?

Posted on: 2007/2/2 20:00
Att se är inte att förstå

See User information
Här regnar det iallafall

Posted on: 2007/2/3 19:46
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Scalar Weapons Threaten Axis of Earth
Political Crisis Turns Up The Cold on USA

GuluFuture.com
January 26, 2003

PAGE URL
http://www.gulufuture.com/future/big_chill_z.htm

The State of the Union: is frozen solid.

It's a high stakes game. Scalar weapons are being deployed to dump heat over Greenland and divert cold air down across the United states. A deadly dangerous game which threatens the very Axis of Earth itself. Hold your breath everybody -we have never before seen scalar weapons deployed at this level.

PREDICTION: Dateline Jan 26th, 2003. There is a chill wind blowing. Make no mistake, this is going to induce a wobble in the Earth's axis of rotation.

Not a big wobble -mind you- but a wobble nonetheless.

You simply can't get away with messing with geomagnetic magma currents inside the Earth --especially when it goes on for days-- without generating a wobble in the Earth Axis. They better get this Iraq issue sorted out very soon or there will be literally hell to pay.

The technology being used is on a different scale entirely to the space-based scalar system which was used to take down the Twin Towers of the World Trade Center on 9/11. It's like the difference between a cannon and a popgun.

It's a VERY big HAARP indeed.
But it's not going to be music to anyone's ears.

The Earth is no hard-boiled egg. This is an old party trick which will give you an idea of the fluid dynamics involved in all this: Place a raw egg on a table top and spin it. Then stop the spin by quickly pressing your finger on the egg, and as quickly removing it. The egg starts to spin again. Why? The fluid inside was not stopped when you stopped the shell. That trick can be used to tell the difference between a raw and a hard boiled egg.

And those are exactly the dynamics involved in the Earth's rotation. Except for one difference. The Earth is spinning within a stasis system that involves the Sun and the operation of gravity as well as magnetics. It's a delicate balance.

But when you turn on this kind of weapon it is drawing it's energy from magma currents inside the Earth. Maybe the scalar science of all this is beyond you, but the fluid dynamics certainly is not. It's basic physics.

Mess with the magma and you mess with the spin angle of the earth. The Earth will inevitably twist to reestablish stasis.

Another illustration: Imagine a gyroscope sitting on the end of your finger spinning with it's axis at the same angle as the Earth. Now bring a strong electromagnet near the gyroscope so that it interferes with the internals of the gyroscope. The angle of the gyroscope will shift.

In exactly the same manner, the Earth will change it's angle of rotation. It's will do so, slowly, ponderously --but inevitably. The effect will be only fractional, but do you really want to mess with that angle. I don't think so!

Neither does Yuri Solomatin. In a front page article of the online edition of the Russian version Pravda he spoke about the dangers of deployment of scalar weaponry at full intensity. The kind of intensity that is being used to create the big chill in the USA. Who is doing it? Go figure.

What was the purpose of such a high-profile article on a topic that is an open secret in the top echelon of science and politics -but still unknown to the average person? Certainly it's unknown to Joe Six-pack in the USA, who doesn't even know what a Scalar Weapon is!

Yuri is the man in charge of the Committee with responsibility for the cleanup of the world's worst nuclear accident: Chernobyl.

Think about that.

Think about it some more.

See User information
Quote:

silverboy wrote:
Scalar Weapons Threaten Axis of Earth
Political Crisis Turns Up The Cold on USA

GuluFuture.com
January 26, 2003

PAGE URL
http://www.gulufuture.com/future/big_chill_z.htm

The State of the Union: is frozen solid.

It's a high stakes game. Scalar weapons are being deployed to dump heat over Greenland and divert cold air down across the United states. A deadly dangerous game which threatens the very Axis of Earth itself. Hold your breath everybody -we have never before seen scalar weapons deployed at this level.

PREDICTION: Dateline Jan 26th, 2003. There is a chill wind blowing. Make no mistake, this is going to induce a wobble in the Earth's axis of rotation.

Not a big wobble -mind you- but a wobble nonetheless.

You simply can't get away with messing with geomagnetic magma currents inside the Earth --especially when it goes on for days-- without generating a wobble in the Earth Axis. They better get this Iraq issue sorted out very soon or there will be literally hell to pay.

The technology being used is on a different scale entirely to the space-based scalar system which was used to take down the Twin Towers of the World Trade Center on 9/11. It's like the difference between a cannon and a popgun.

It's a VERY big HAARP indeed.
But it's not going to be music to anyone's ears.

The Earth is no hard-boiled egg. This is an old party trick which will give you an idea of the fluid dynamics involved in all this: Place a raw egg on a table top and spin it. Then stop the spin by quickly pressing your finger on the egg, and as quickly removing it. The egg starts to spin again. Why? The fluid inside was not stopped when you stopped the shell. That trick can be used to tell the difference between a raw and a hard boiled egg.

And those are exactly the dynamics involved in the Earth's rotation. Except for one difference. The Earth is spinning within a stasis system that involves the Sun and the operation of gravity as well as magnetics. It's a delicate balance.

But when you turn on this kind of weapon it is drawing it's energy from magma currents inside the Earth. Maybe the scalar science of all this is beyond you, but the fluid dynamics certainly is not. It's basic physics.

Mess with the magma and you mess with the spin angle of the earth. The Earth will inevitably twist to reestablish stasis.

Another illustration: Imagine a gyroscope sitting on the end of your finger spinning with it's axis at the same angle as the Earth. Now bring a strong electromagnet near the gyroscope so that it interferes with the internals of the gyroscope. The angle of the gyroscope will shift.

In exactly the same manner, the Earth will change it's angle of rotation. It's will do so, slowly, ponderously --but inevitably. The effect will be only fractional, but do you really want to mess with that angle. I don't think so!

Neither does Yuri Solomatin. In a front page article of the online edition of the Russian version Pravda he spoke about the dangers of deployment of scalar weaponry at full intensity. The kind of intensity that is being used to create the big chill in the USA. Who is doing it? Go figure.

What was the purpose of such a high-profile article on a topic that is an open secret in the top echelon of science and politics -but still unknown to the average person? Certainly it's unknown to Joe Six-pack in the USA, who doesn't even know what a Scalar Weapon is!

Yuri is the man in charge of the Committee with responsibility for the cleanup of the world's worst nuclear accident: Chernobyl.

Think about that.

Think about it some more.

Är det någon som har mer info om det med scalar weapon och 9/11?

Posted on: 2007/2/5 19:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper