Vakencorner
|
Anonym
|
RFID-företag
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
De växer upp som svampar ur jorden, RFID-företagen. Det jag tror mig se när jag surfar på deras hemsidor är att tekniken smygs på oss sakta men säkert nu. Först genom företagen,som är överlyckliga över graden av kontroll de skapar. De anställda klagar inte.
Sedan till skolorna, sedan ut genom resten av samhället som en flod av smält järn, med hjälp av kreditkortsföretagen.. Oj vad snabbt det gick, vi gav visst upp vår frihet.. RFID borde bli en stridsfråga redan nu för den samlade vakenrörelsen (som är stark om den kan överkomma sina barnsliga interna dispyter gällande skillnader i livsåskådning). RFID är en av de viktigaste stridsfrågorna någonsin! När jag läste på svenskapassersystems hemsida att de marknadsför ett speciellt gymnasiekort fick jag en idé. Spelplanen för denna protest borde bli skolan. Jag kan se ett scenario där grupper av vakna föräldrar tar strid mot RFID i skolan, gör en SYMBOLFRÅGA av det, håller sina barn hemma från skolan i protest. Media är med och till slut så får regeringen vika sig. Skolan och kommunen känns kanske inte lika tunga och övermäktiga att kämpa mot som att kämpa mot de stora företagen och deras advokater. "DUM RF-IDÉ!" - Kampanjslogan :) Tänk om vi bara kunde vinna EN seger, för att visa massan att förändring inte är omöjlig. Sen rullar bollen. Skolan är naturligtvis bara en scen för kampen. Överallt där RFID smygs in i våra liv måste vi höja våra röster bröder & systrar! Kolla in de här RFID-företagen och hur de marknadsför sig med sublima undertoner av fascistiskt kontrollsamhälle: http://www.svenskapassersystem.se/losningar.htm http://www.avonwood.co.uk Avonwood är så söta, med sin sexiga blåa lilla illuminatitriangel :) |
||||
|
||||
|
Re: RFID-företag
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Här är ett exempel på oskyldig och praktisk tillämpning av RFID
http://www.timingscandinavia.se/nyheter.aspx?id=47
Posted on: 2007/2/9 14:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
I min hemstad har man haft RFID i busskorten (anonyma) sedan 1997...
inget orwellianskt med det imho. men det KAN användas för grymt storebrorsaktiga syften, helt klart. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Raybeam skrev:Jag kan se ett scenario där grupper av vakna föräldrar tar strid mot RFID i skolan, gör en SYMBOLFRÅGA av det, håller sina barn hemma från skolan i protest. Media är med och till slut så får regeringen vika sig.
SVAR:Ingen dålig ide tyvär är folk inte så glada för att engaera sig och med hjälp av mainstream media tror många tyvär att allt är för vårat eget bästa slippa använda kontanter och betal kort slippa visa leg och pass osv. Folk tror att det är p ga bekvämlighet och säkerhet allt detta görs .Det är ju så klart inte fallet och det fattar i alla fall alla här på detta forum . Min mamma berättade för mig(hon köper inte löngnerna) om hur dem propagerade för chip på nyheterna för ett par dagar sedan minns inte vilken kanal och inte i detalj vad som sades men ungefär så här . Dem sa bla att det underlättar tex när akut sjuka förståndhandikappade tex kommer till en akut mottagning eller vårdcentral så slipper dem vissa sina patient brickor id kort m.m all info angående patienten finns på chipet så med andra ord underlättar det för läkare ,sjuksköterskor ,receptonister och patienter osv. Allt i förslavandets namn mycket alvarligt och skrämmande. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login