Vakencorner
|
Kommentera på en kristen blogg nu
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vill ni kommentera här:
http://missionxp.webblogg.se:80/11806 ... nsneutralitetsexperi.html Jag har haft en hel del kontakt med han som har den, Dag S - bra kille.
Posted on: 2007/6/2 11:02
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Kommentera på en kristen blogg nu
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag la till det här, sen om det kommer med är en annan fråga....
Jag förstår inte riktigt alla diskussioner i dag, det är något vi glömt vill jag påstå. Visst är det viktigt att försöka sära på begräppen och försöka förstå varje liten detalj. Jag frågar mig dock, hur kom vi igentligen hit, där vi är i dag? Vad människan behöver, och i detta fallet barn är något helt annat än vad vi har att erbjuda i dag. Ett barn behöver rikligt med värme, förståelse, naturliga upplevelser, djur och natur etc. Ett barn behöver gå bredvid vuxna och se hur han gör för att klara sig. Det tjatas hela tiden om att barn skall vara med barn, för att bli vadå? Barn igen, var det inte fråga om att bli vuxen? Vad det gäller sexfrågor och dyl, vad matas vi med för sorts information? Hur påverkar den oss, hu mycket värre påverkar den våra barn? Vad skall man tro som femåring om man råkar slå på TV:n och få se halvnakna folk som gör reklam för en farligt schampo, eller liknande. Vad skall man tro, när religionen säger att spel är fel, men det spelas mer än någonsin, dubbelmoral och hyckleri till vansinne! Vad gör vi vuxna åt detta? Vi försöker reda ut hur vi skall beté oss i denna situation, istället för att förändra utgångspunkten/situationen! Vi bär alla ansvaret för vad vi presenterar för våra barn i dag. Ingen kommer undan. Vi människor har uppgiften att ta hand om allt på denna planet, då vi är den intelligentaste varelsen. Men har vi aggerat så? Nej, dags att vakna upp kanske! Samhället är inte längre en plats som passar barn, inte hellre vuxna, ja faktiskt ingenting. Vi har allesammans hjälpt till och förstört snart varenda kvadratmeter skog, förgiftat alla vattendrag och förgiftat oss själva. Det skulle vara roligt om någon nån gång löste upp alla problem i grund och botten, då behövde vi inte alla sitta och diskutera om ala detaljer. Lite andra tankar bara, Må väl! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det var bra OSM, inget C i betyg där inte ![]()
Posted on: 2007/6/2 13:05
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kolla gärna på några av Dags trådar, inlägg kan ju göras...
![]() http://missionxp.webblogg.se/m_032006.html http://missionxp.webblogg.se/china.html "DÖDSSKOTTEN i Tibet..." mm
Posted on: 2007/6/2 13:45
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar, hehe, ett steg närmare examen :)
Får kolla trådarna, hep |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack för bra postningar på
http://missionxp.webblogg.se/1180686039_knsneutralitetsexperi.html
Posted on: 2007/6/4 14:20
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login