vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad tycker ni? Vilken sida om staketet? svält eller lyx om du håller tyst!

See User information
Utanför staketet är det svält, alarm och oväsen. Människor irrar runt och söker efter värme och föda. Det rånas och mördas överallt, folk trycker sig mot stängslet som bevakas av säkerhetstyrkor. De utanför är en kvarleva från chippningen, de som inte ville låta den nya världsordningen att råda. Innanför är du kontrollerad, men säker om du följer den intellektuella likriktningen. Hur skulle du välja, vilken sida om stängslet? Che Guevara eller den som böjer sig för övermakten?

Posted on: 2007/10/29 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad tycker ni? Vilken sida om staketet? svält eller lyx om du håller tyst!
du verkar redan gjort dit val pluto..

jag tror jag talar för oss alla här inne när jag ber dig om att sluta att vara så rädd..

du redan död du vet bara inte om det.

tiden är ett påfund, ditt liv detsamma.

välkommen till vaken..

ps, förstas gången jag ser en människa med svansen mellan benen så stolt som dig..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
he, he, jo, det är ju klart man har rädsla då folk har familj att ta hänsyn till också. Men det där med stolthet, jag vet inte jag, det är jag ju kanske inte, snarare känner jag och många med mig sig oddslösa. Kanske hjälper inte upplysning utan revolt, lite som Sartres tankar, men då kommer väl bara någon ny förtryckare säger den sorgliga bilden av människan. Det är ju inte eden. Men kanske hjälper inte samtalet, särskilt inte när man förbjuds att samtala i regimer. Då får man ju oundvikligen välja sida. Är dock inte övertygad om jag är redo att dö för människan.Men det är väl min bild av den just nu, som jag hoppas kan förbättras i framtiden.

Posted on: 2007/10/29 22:47

See User information
En dag kommer Mehdi och då kommer han att slå sönder hela systemet.

Jag förstår din räddsla, om du t.ex. är av den icke-troende och värderar endast detta liv. Räddsla är satans verktyg, detta är det första man måste bekämpa om du förstår vad jag menar?

Posted on: 2007/10/29 23:19

See User information
psst... det blir inge nye världsordinge - planerne kraschare i the grande finale upplösninge - homework, anybody?

eeh.

Posted on: 2007/10/29 23:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jo, det är ju så det ser ut i världen också, särskilt i Irak. Press, motpress, koalition, ny taktik, söndra, härska osv. Allt är inte rädsla, utan förnuft, kluvenhet, allt är inte svart och vitt utan grått.

Posted on: 2007/10/29 23:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper