vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Microsoftpatent kan leda till extraordinärt övervakningssystem - idg.se

See User information
Jajjamännsan... nu djävlar är vi snart där....

"Tidningen The Times uppger nu att Microsoft har ansökt om patent för ett övervakningssystem för arbetare. Systemet ska bland annat kunna kontrollera produktivitet och fysiskt tillstånd.

Övervakningssystemet som Microsoft nu har sökt patent för, bygger på mjukvara samt trådlösa sensorer som sitter på arbetarens kropp. Sensorerna skickar information till den dator som arbetaren användaren.

Microsofts system ska kunna användas av en chef eller personalansvarig för att övervaka exempelvis hjärtrytm, kroppstemperatur, rörelser, blodtryck och till och med ansiktsuttryck hos de anställda.

Tanken är att systemet även ska kunna dra slutsatser på egen hand. Det ska det kunna göra genom att analysera hälsoinformationen och även ta med i beräkningarna hur mycket respektive person väger, hur lång personen är och hur gammal han eller hon är. Om systemet till exempel uppfattar stressymtom eller frustration kan det meddela detta till närmaste chef.

Källa: The Times"

Källa

Posted on: 2008/1/17 14:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Microsoftpatent kan leda till extraordinärt övervakningssystem - idg.se

See User information
Vidrigt!

Posted on: 2008/1/22 14:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Sanningen ska segra. Så står det skrivet och så ska det ske.

http://wikhall.blogspot.com

See User information
Ja pyramiden förvånar mej inte längre... men jag blir rädd för sånt här. Men hur lång tid tror ni det tar innan man blir tvingad till sånt?

ps. skulle dom ha sånt på mej när jag jobbar skulle dom tro jag dött så lite jag gör här på jobbet ;)

Posted on: 2008/1/22 15:24
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper