vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Planet X ur Newage perspektiv

See User information
Inre universa speglar yttre universa å tvärtom förstås.

Vi börjar med inre universa:
Cancer i kroppen...vad händer celler å så utifrån kommer och försöker få bort cancern.

Yttre universa:
Jorden med medborgare sjuka, urbalans etc.....planeter etc utifrån kommer till undsättning för att få bort det sjuka.

kommentar nån....!!!

Posted on: 2008/3/21 20:05
Human mind the last frontier
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Planet X ur Newage perspektiv
Planet X kommer för att den alltid kommer... Allting går i cykler. Hela universum loopar och jag ska inte gå in på hur.
Universum expanderar, för att sedan kontrahera. Det är en cykel, en svängning i en vibration, sedan repeteras det.
Jag vet inte hur jag ska förklara utan att låta galen

Här är en källa

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Äh... Jag kanske ska hålla käften... Jag är trött på att kallas okunnig av folk som inte förstår. Alla här är så kritiska mot mainstream-media, och så även jag, men denna gång har SVT rätt, för de styrker mina teorier.

See User information
Inget kommer till"undsättning".
Vad ska "undsätta"vad?

Hela kosmos genomgår "det där".

Vi brukar dö efter 70-80 år, var fanns undsättningen...?

Grupper/civilisationer/etc, har alltid gått under, till och med ny jord...

Det är inga problem som behöver/kan undsättas.

"Problemen" är INOM "människan" - eller huuuuruuruur...
det "därute" är en återspegling av det.

Ta "bort" cancer - vad skulle det vara för lagar... människan har allt det bästa - hon får alltid vad hon förtjänar och beställer - vem skulle vilja gå emot det... det görs inte.

Det finns också det där med att allting genomgår tre stadier, eller faser - det talar man om överallt inom gamla traditioner, religioner etc: skapelse>>>upprätthållande>>>nedbrytande/förfall/degenerering/"död". Det har väl med det att göra, alltså det med det där jag brukar posta i maya-hopi-filen - men inte många brukar kommentera, utan föredrar att blunda för important things, det känns när det bränns och det... sova...

Så då är det det som maya kunde berätta om utifrån deras låga förståelse och ord, med ompositionering, regenerering, rening och det där - att det ska bli som ett nytt kosmos.

Jag brukar skriva om det som när en cell regenereras/förnyas.

Om människan inte ska ha denna cancer så får hon se inom sig, och återvända till sin sanna natur, följa den, kosmos natur/kriterier/egenskap, det inre som finns i allt, the law och det där. Kultivera sig.

Det var så Insider sa också - det kallade någon för fejk.

Vakna.

Posted on: 2008/3/21 21:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
scofield99: Du kisar. Öppna ögonen. Du har inte rätt med det du säger, men du försöker förstå. Du måste bryta ner det hela till den minsta beståndsdelen för att kunna förstå. Det du pratar om är organiskt, universum är inte organiskt, men en förutsättning för det organiska.

See User information
Nja angående svt och dyl ..."gamla" teorier, "nya" teorier....men ändock bara teorier. Det kommer ju nya teorier titt å tätt. Men det är ju klart ibland kan man ju mäta å få "fakta". Iallafall om man utgår från att vissa saker är konstanta tex ljushastighet etc.
Och man ser det med en människas ögon. Om bara själen skulle uppleva så tror jag man får omformulera termen fakta.

Planet x kanske kommer med lite korrigerad bana än det var meningen från början.....Universum korrigerar kanske, andra energier etc.

Det är inte bara universum som expanderar jag expanderar och kontraherar också(ofrivilligt). Är dock i expansionsfas nu i kg räknat. Fast jag är ju också en del av universum så det är väl normalt på tal om cykler å så. he he

"novax"
Jag har en teori för dig här:
Saker och ting strävar mot balans när det är i obalans. Ju mer obalans ju mer strävas det mot balans. Universell lag??

Med undsättning kan menas att universum samverkar.Jämför människokropp. Om man skapar obalans kan det komma en moteffekt.

Vi bestrålar jorden med mycket "onaturliga" microvågor som stressar jorden. jorden blir orolig och börjar röra på sig.

Att vi dör är väl naturligt. Vi är ju skapta så. Sen om man vill skynda på processen med gifter å så är ju en annan sak.

citat ""Problemen" är INOM "människan" - eller huuuuruuruur...

Du kanske har rätt. Det kan ju va så att problemen är inom själen. Dessutom tex dina problem kan ju förstöra för mig. Om du tex skulle förstöra jorden skulle det ju drabba alla. Men då kan det kanske komma en motåtgärd från folket omkring dig dvs det yttre.
Tycker du att maya hade låg förståelse jämfört med människor idag som skövlar och förstör jorden och förutsättningar för vår egen existens etc?
Vi har nog vaknat till mer på vissa plan men vissa mönster verkar vara svåra att bryta efter all hjärntvätt för det är väl mycket det de handlar om. Andra lär dig vad som rätt/bra för dig.

"återvända till sin sanna natur, följa den" Håller fullständigt med men det gäller att man för utrymme för det också i denna stressiga värld. Man måste ju också få in pengar till mat å så

citat "Det är inga problem som behöver/kan undsättas."
Har man problem och vet om det kan man ju välja om man vill åtgärda det om föruttsättningar och vilja finns.
I det här fallet kanske det finns två lösningar:

alt 1 mänskligheten ändrar inriktning, kommer in på en "bättre väg"

alt 2 Vi fortsätter skapa mer obalans och får allt svårare att hantera de nya problem som hela tiden skapas.

Det finns nog ingen väg som är bättre eller sämre. Man får de läxor man behöver.

Det beror nog på vilken nivå man ser det på. Vi har väl ett eget universum inom oss också med alla bakterier,celler etc

Samtidigt som vi är en liten del i universum, kanske motsvarande en bakterie för uinversum.

Jag håller med om en del men när det gäller människans roll i universum har vi lite olika åsikt.

Posted on: 2008/3/22 8:28

Anonym
Ver försiktig med att säga teorier här. För du kallas för okunnig om du tänker självständigt. Jag har inte studerat så mycket den senaste tiden, det erkänner jag, men det har resulterat i att den informationen jag införskaffat tidigare har 'sjunkit in'.
Man kommer aldrig fram till något nytt utan teorier.
Visst strävar universum efter balans, men hur uppnås den?

Kanske är det så att HAARP kan framkalla jordbävningar och påverka vädret. Då kan tsunamin/jordbävningen i den indiska oceanen vara framkallad onaturligt, men som en varning för vad som komma skall...
Kanske är det jorden som kompenserar själv, men det kan väl också tas som en varning?
Kanske är det så att vi varit med om detta förr. Att vi i själva verket är dömda att vara med på samma resa om och om igen vid varje expansion och kontrahering. Känner vi ens skillnad på de olika faserna?
Kanske har jag fel och även universum är organiskt. Kanske är det betydligt kortare tid mellan expansion och kontraheringarna. Kanske hela universum expanderat och kontraherat otaligt många gånger under tiden jag skrivit detta meddelande. Kanske är denna frekvens en bärvåg för tid. Otur har jag då, för jag har lite svårt att förstå analogt. Digitalt är enklare att förstå även om jag själv är analog... Det vore så enkelt att ta steget och bli digital.
Du behöver inte ta till dig av det jag skriver. Det är inte alltid så enkelt som antingen eller... Det finns ett helt spektra emellan. Åtminstone om man tänker analogt.

See User information
wowbagger "Du kisar. Öppna ögonen. Du har inte rätt med det du säger, men du försöker förstå. Du måste bryta ner det hela till den minsta beståndsdelen för att kunna förstå. Det du pratar om är organiskt, universum är inte organiskt, men en förutsättning för det organiska.

"Eyes open wide"......för att kunna bryta ner till minsta beståndsdelen....Hur ska man kunna veta när man kommit ner till minsta beståndsdelen??... det där får du utvckla lite mer.... Du kanske tror att du kommit till minsta beståndsdelen när du i själva verket knappt kommit någonstans!!! Jag vet inte ens vad största och minsta beståndsdelen i universum är??
Du påstår att jag har fel....hur kan du veta???Grundar det sig i svt teorier??? eller fakta??

Posted on: 2008/3/22 9:19

Anonym
Du har nog rätt... Jag är bara okunnig. Vem har sagt det är jag som tar efter de teorier som presenteras på SVT? Det kanske är dom som tar efter mina?
Eller så har jag bara inbillat mig allting denna gången också.

See User information
scofield99 skrev:
Nja angående svt och dyl ..."gamla" teorier, "nya" teorier....men ändock bara teorier. Det kommer ju nya teorier titt å tätt. Men det är ju klart ibland kan man ju mäta å få "fakta". Iallafall om man utgår från att vissa saker är konstanta tex ljushastighet etc.
Och man ser det med en människas ögon. Om bara själen skulle uppleva så tror jag man får omformulera termen fakta.

Planet x kanske kommer med lite korrigerad bana än det var meningen från början.....Universum korrigerar kanske, andra energier etc.

Det är inte bara universum som expanderar jag expanderar och kontraherar också(ofrivilligt). Är dock i expansionsfas nu i kg räknat. Fast jag är ju också en del av universum så det är väl normalt på tal om cykler å så. he he

"novax"
Jag har en teori för dig här:
Saker och ting strävar mot balans när det är i obalans. Ju mer obalans ju mer strävas det mot balans. Universell lag??

Vad menar du med saker och ting här?
Vad menar du med balans?

Med undsättning kan menas att universum samverkar.Jämför människokropp. Om man skapar obalans kan det komma en moteffekt.

Vaddå "samverkar?
Jag tycker du mixar ihop olika saker...
Vi redan undsatta genom att få vara här - detta är en sådan plats... samsara - den är speciellt skapad istället för att vi skulle eliminerats för länge sedan, nu håller tiden på att löpa ut.

Vi bestrålar jorden med mycket "onaturliga" microvågor som stressar jorden. jorden blir orolig och börjar röra på sig.

Att vi dör är väl naturligt. Vi är ju skapta så. Sen om man vill skynda på processen med gifter å så är ju en annan sak.

citat ""Problemen" är INOM "människan" - eller huuuuruuruur...

Du kanske har rätt. Det kan ju va så att problemen är inom själen. Dessutom tex dina problem kan ju förstöra för mig. Om du tex skulle förstöra jorden skulle det ju drabba alla. Men då kan det kanske komma en motåtgärd från folket omkring dig dvs det yttre.

Inget är utanför karma, orsak och verkan - ingen annan har i grunden förstört (för) någon annan, det är inte så det är.
Då skulle man ju kunna peka på alla möjliga händelser eller personer i historien, och kasta skulden på dom, säga att han startade det kriget, och 100000 dog... han skapade det viruset... - ALLT det där i det yttre är bara vad karma "expedieras" genom/via: personer, händelser, krig, katastrofer, fullständiga "undergångar" mm.
Men orsaken till det, "skulden", fanns hos de som "råkade bli utsatta" för det, "drabbades". Precis som om du ramlar och bryter benet på grund av en isfläck, gatukontoret hade missat en bit på trottoaren... och du såg inte upp... är det den personen som missade sandningen där som är den dumma... eller är orsaken till ditt öde inom dig...
Så hur ska det bli nu, när hela mänskligheten är rutten...vilka ser ändå meningen med livet här, och vägen?

Tycker du att maya hade låg förståelse jämfört med människor idag som skövlar och förstör jorden och förutsättningar för vår egen existens etc?
Vi har nog vaknat till mer på vissa plan men vissa mönster verkar vara svåra att bryta efter all hjärntvätt för det är väl mycket det de handlar om. Andra lär dig vad som rätt/bra för dig.

Jag hade skrivit:
Så då är det det som maya kunde berätta om utifrån deras låga förståelse och ord, med ompositionering, regenerering, rening och det där - att det ska bli som ett nytt kosmos...
och då i ett sammanhang innan om vad allting genomgår: skapelse/upprätthållande/nedbrytning.

Alltså detta:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82305#forumpost82305

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=76506#forumpost76506

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41328#forumpost41328

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40514#forumpost40514

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25851#forumpost25851

Det du skriver är om miljö och sådant, alltså något annat.

"återvända till sin sanna natur, följa den" Håller fullständigt med men det gäller att man för utrymme för det också i denna stressiga värld. Man måste ju också få in pengar till mat å så

citat "Det är inga problem som behöver/kan undsättas."
Har man problem och vet om det kan man ju välja om man vill åtgärda det om föruttsättningar och vilja finns.
I det här fallet kanske det finns två lösningar:

alt 1 mänskligheten ändrar inriktning, kommer in på en "bättre väg"

alt 2 Vi fortsätter skapa mer obalans och får allt svårare att hantera de nya problem som hela tiden skapas.

Det är ju så det precis är - människor lär sig inte längre av sina misstag, eller av historien, utan är helt förstörd, inte ens human längre - då är det inte ens meningen att vi ska vara "humans", och här... det är inte vår sanna natur - meningen med våra liv här är att vi ska återvända till vå sannan natur, vår ursprungliga natur: Kultivering - för det som är annars är Devolution: degenerering, förfall, upplösning (död).

Det finns nog ingen väg som är bättre eller sämre. Man får de läxor man behöver.

Visst finns det bättre respektive sämre. Det har under eoner aldrig funnits någon väg ut - detta är som ett centrum i universum, ett fängelse/karantän, det är nu inför "det där" som kosmos genomgår nu, och når hit - som vi här har fått vägen - hela historien och meningen med att vi har hamnat här i Samsara, och att denna plats skapats, är till för denna tid

Det beror nog på vilken nivå man ser det på. Vi har väl ett eget universum inom oss också med alla bakterier,celler etc

Samtidigt som vi är en liten del i universum, kanske motsvarande en bakterie för uinversum.

Jag håller med om en del men när det gäller människans roll i universum har vi lite olika åsikt.

Posted on: 2008/3/22 21:38

Edited by novax on 2008/3/22 22:00:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
novax: Du skriver mycket bra saker men att följa dina inläg kan ibland jämföras med känslan av att läsa en bok och vända sida för att finna en ny bok.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
novax: Du skriver mycket bra saker men att följa dina inläg kan ibland jämföras med känslan av att läsa en bok och vända sida för att finna en ny bok.

Vad är bra?

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Vad är bra?
novax tankar

Planet X heter förövrigt enligt min tro Rupert. Står för övrigt också på wikipedia

Anonym
Det var ett evigt tjat om planetens namn.

herregud.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper