vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ockultism och makteliten

See User information
Detta är hur jag förstår ämnet;

Ockultism och mystesism bygger på gammla trossystem som de keltiska, nordiska och egyptiska . Här dyrkar man offta flera gudar och gör olika ritualer till gudarna.

Det finns ingenting svart eller onskefullt med ockultism. Det är bara en samlig med information, övningar och ritualer.

När kyrkan påbörjade sin jakt på oliktänkande gick många av dessa traditioner under jorden. Det skapades ordrar som tempelriddarna, och frimurarna.

Nu samlades mycket ockult kunskap på samma ställe och samtidigt försvann kunskapen från foket.

Vid något tillfälle så kom makten över några av dessa ordrar i fel händer. Fler och fler rika personer anslöt sig till ordrar och började använa orden som ett maktredskap. När europas kungariken föll så förflyttades den verkliga makten bara till ordrarna istället.

Idag vet vi tex att Frimurarna är en mycket mäktig organissation där många dommare, prester mm är medlemmar även här i sverige. Kungen är själv utnämd beskyddare över ordern. I USA kan man se att många presidenter har varit medlemmar.

I USA så finns flera av dessa hemliga organissationer. The Skulls and Bones society, Bohemian grove mm. Det är ingen hemlighet att nästan alla mäktiga personer är medlemmar i någon hemlig order. G W Bush medger själv på video att Skulls and Bones är så hemlig att han inte kan prata om den. Det vi inte riktigt vet är vilket syste den ockulta kunskapen spelar för dom.

Det finns en film som visar delar av en ockult ritual i gohimian grove. Där sammlas 1000 tals personer för att bevitna en keltisk ritual där man gör ett offerbål. Personer med svarta huvor genomför ritualen och talar till publiken. Vi vet att de personer som är med i publiken är toppskicktet av USAs personligheter.

Ingenting av detta säger någonting om att detta skulle göras i syfte att skada någon och har inga inbyggda negativa sidor.

Många rapporterar och misstänker dock att makteliten inte gör detta för att hylla gudarna. Här kommer svartmagi in i bilden. Det går nämligen att genomföra ritualerna i syffte att skapa materiella fördelar. Du kan ha vilken intension som helst och stärka dess materialiserande om du använder dig av magin.

Här kan man även läsa ut att magi och andlighet är mycket kraftigare än som vad vårat samhälle försöker medge. på samma gång som ägarna för TV bolagen gör rituella offer så svartmålar samma TV kanal alla religioner och andligt utförande som ovetenskapligt bondlureri. Kraften måste nämligen hållas hemlig. Annars skulle dom inte kunna behålla övertaget.

Dark secrets inside behemian grove
Skulls and bones del 1
Skulls and bones del 2
Skulls and bones CBS 60 min
Bush uttalar sig om Skulls and bones
Kerry uttalar sig om Skulls and bones

Posted on: 2004/8/11 9:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ockultism och makteliten

See User information
"Det går nämligen att genomföra ritualerna i syffte att skapa materiella fördelar. Du kan ha vilken intension som helst och stärka dess materialiserande om du använder dig av magin.

Här kan man även läsa ut att magi och andlighet är mycket kraftigare än som vad vårat samhälle försöker medge. på samma gång som ägarna för TV bolagen gör rituella offer så svartmålar samma TV kanal alla religioner och andligt utförande som ovetenskapligt bondlureri. Kraften håste nämligen hållas hemlig. Annars skulle dom inte kunna behålla övertaget."

Ja, det känner ju alla till. Överklassen härskar på jorden för att dom utövar hemlig svartmagi. Tur att vi har micro som kan avslöja denna topphemliga -- och framförallt väl underbyggda och relevanta och verklighetsförankrade! -- information...

Här finns några sidor som du nog också gillar, micro:
http://hem.passagen.se/gulfront/

http://www.bankrattsforeningen.org.se/index.html

Kolla också upp "Third Position" och nationalbolsjevismen, samt frige Anna Lindhs oskyldiga mördare. Etc. Etc.

Posted on: 2004/8/13 15:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Min erfarenhet har visat att magi i de flesta människors medvetanden handlar om typ fantasyböcker där Gandalf skjuter eldbollar på monster och prylar, men att det däremot inte skulle ha några kopplingar till verkligheten. Mitt råd till dem är att kolla in exv ett community som ockultism.se och läsa vad utövare har att berätta själva. Världen är ju trots allt bra mycket mer mysko än vad som lärs ut till massorna via vetenskapens blaj.

Posted on: 2004/8/13 15:53

See User information
Det enda jag inte förstår Hoxa är din underton av ironi. Annars så tycker jag att det du säger och länkar till verkar vara vettiga saker.

Man måste inte välja sida heller. Att vara vara den som opartiskt observerar och inte dömmer är den som förstår mest. Om någon påstår någonting som låter otroligt så ger det bara större anledning att titta närmare på det. Om man bara undersöker det som man redan tror är sanningen vad får man då ut av det?

Posted on: 2004/8/13 16:42

See User information
Med utövandet av det som lite slarvigt kan benämnas Magi brukar vissa insikter uppnås. Tycker nog att dessa verkar saknas fullständigt hos de sitter på makt och inflytande.
De har nog inte lyckats behärska teknikerna själva så väl.
Allt som riskerar att få en människa att tänka själv förbjuds, förtalas eller mörkas.
Att börja tänka själv är ju att dra ut sladdarna till The Matrix, du upphör att vara batteri åt Mammon, slutar spela efter regler som förminskar ditt liv.

Revolutionen måste genomföras i våra Sinnen.

Vi måste dra ut sladdarna.

Posted on: 2004/8/22 21:19

See User information
Sant på riktigt!

Posted on: 2004/8/22 21:25

See User information
Detta är en kommentar till Artickeln Back to Basic.

Jag har en hel del erfarenhet av ockultism och satanism. En av mina bästa kompisar har varit satanism och min flickvän har studerat och paktiserat ockultism i olika former.

Det som kan vara viktigt att veta och som många gör misstaget är att separera den svarta från den vita magin. Alla symboler har en positiv tolkning. Pantagram är ingenting ont i sig utan används i allt magiskt arbete. Enligt min flickvän så kan de flesta ritualer som jag visat på tex Bohemian Grove vara utformade för att göra gott. Att dom är satanistiska är alltså inte helt självklart. Dock så tror vi alla att det mycket väl är möjligt att dom är satanister. David Icke och andra gör offta den koplingen att allt ockult är satanism, men det anser iallafall inte utövarna, vilket kan vara mycket bra personer.

Jag tror att ockultism i sig bara är kunskap och värktyg. Kunskap ger makt och makt kan lätt missbrukas. Det är således möjligt att delar av de hämliga sälskapen försöker göra gott och sprida positiv kunskap.

Personligen är jag skeptisk mot mycket inom denna typ av lära och är rädd för att det kan gå åt fel håll väldigt lätt. Lite som att ge tändstickor till ett litet barn. Till exempel så ligger mycket vikt på att man själv skapar allt och att var och en är gud. Dock med betoning på att man ska följa sitt sanna jag och inte skada några andra. I princip så tycker jag att det är sant att vi alla är gud eller dess avbild, men jag tycker att vikten bör ligga i ödmjukheten mot någonting större så att man inte tar ut svängarna för mycket.

Posted on: 2004/10/31 22:50

Anonym
Håller med om mycket DU säger mäster :) ... Dock inte att just det dom gör i Bohemian Grove skulle vara något bra. Om jag tittar på helheten med offringen samt att om man tittar vidare i all information smo finns angående satanism kopplad till CIA t.ex. Jag tänker på filmen CIA & satanismen etc.

Angående helhetsbilden med vad dom egentligen håller på med kopplat till alla dessa ritualer så ser det inte så ljust ut. Jag vill också nämna att, jo visst kan det vara goda tankar med detta, men för vem då? Jag har vänt på mig ut och in under tiden jag studerat detta och jag kan tyvärr inte se den goda tanken. Men jag hoppas på fler inlägg angående detta för det verkar som om den i folkmun vanliga satanismen skiljer sig från den som eliten håler sig till, vi får inte glömma att det finns MASSVIS med information som bara dom känner till.

Gällande den där upp och nervända tjärnan i Washington DC, jag kan inte hitta något bra med denna då det är ett pentagram och alltid enligt mig har kopplats till satan själv.

Skrik ut alla kunskaper så vi kan få en större bild av detta...

Hare gott folk...

PS, som sagt, det är skillnad på vit och svart magi.

Anonym
Ockultism har tyvärr blivit lite missuppfattat överallt. Ockultism är inte satanism, och inget negativt i sig, om man nu inte gör det. Ockultism är ett samlingsbegrepp på flera esoteriska läror. Jag anser mig själv vara ockultist.

Saxat från http://paranormal.se/topic/kategori_magi/ockultism.html

Ockult kommer från latinets occultus, vilket betyder 'gömd' och betecknar det som är dolt, mystiskt, enbart känt av de initierade, ofattbart för de vanliga sinnena och förståndet. Det omfattar all magisk tro och beteende, såsom alkemi, astrologi, demonologi, spöken, mirakler, spådomar, trollformler, spiritism, etc.

Text 22481, v1
Ur Tidningen Sökaren (nr 6, 1995, sid 12)
Av Karl Milton Hartveit
Ockultister strävar efter kunskap om och erfarenhet av en dold verkl ighet, som de anser kan uppfattas endast med andliga sinnen. För ockultisten har denna dolda verklighet en objektiv existens, men i en annan dimension än den materiella världen. Därför ser inte ockultisten på sin verksamhet som ett romantiskt och intuitivt svärmeri, utan som en vetenskap. Han menar att det finns metoder varmed man kan utnyttja de dolda krafterna i människan och i kosmos på samma sätt som vetenskapsmannen gör i sitt laboratorium.

Att endast ett fåtal människor erkänner existensen av en dold verklighet bekymrar inte ockultisten. Han ser det så att den som fått en glimt av den högre världen vet att den existerar.

Den ockulta visdomen betecknas ofta som esoterisk. Den ockulta litteraturen är riklig men för det mesta okritisk, subjektiv. Mycket sällan finner man sakliga analyser."

See User information
Lite kommentarer:

"När kyrkan påbörjade sin jakt på oliktänkande gick många
av dessa traditioner under jorden. Det skapades ordrar
som tempelriddarna, och frimurarna."

Detta kan i princip vara en mycket felaktig antagande från
din sida, bl.a. med tanke på hur sent t.ex. frimurarna har
bildats. Då var redan kyrkans jakt på oliktänkande mer eller
mindre förbi. Kyrkans makttid var redan förbi. Forna kungarna
tog den genom krig, från kyrkan.
I Sverige urholkades kyrkans makt genom att göra landet
protestatiskt, vilket innebär att kyrkan ej får ha förmögenhet.
Kungen gjorde detta, tog kyrkans guld och betalade sina
skulder med dem till Tyskarna.

Tempelriddarna och frimurarna har bildats mycket
senare under närmast romantiska influenser och sökande
av det forna. Och t.ex. i hopp att finna någon djup kunskap,
som man trodde finnas i t.ex. äldre trosystem, ex. keltiska.
Man ville inte använda kristendomen längre och tänkte
att i de äldre trosystemen fanns dolda hemligheter och
kunskap osv.

"Nu samlades mycket ockult kunskap på samma ställe och
samtidigt försvann kunskapen från foket."

Näeh, så har det ej gått till. Det var individer som blev åter
intresserade av tidigare trosystem och de började då studera
åter dessa traditioner inom dessa kretsar.
Om de lyckats i sina studier eller ens förstått de gamla tradi-
tionerna och syftena bakom, det är inte alls säkert.
Det är ej säkert att de nått någon kunskap genom detta.
Ofta har de t.ex. bara efterapat cool symbolism, men
ej kunskap.

Sedan annat folk, de var in då så himla intresserade av
detta. Det var mer i mindre slutna kretsar där
åter intresset för detta blomstrade.

"Vid något tillfälle så kom makten över några av dessa ordrar
i fel händer. Fler och fler rika personer anslöt sig till ordrar
och började använa orden som ett maktredskap. När europas
kungariken föll så förflyttades den verkliga makten bara till
ordrarna istället."

Då kungariken föll, så förflyttades makten till politiken.
Politiker är ofta med i liknande orden, men dessa orden
är dock politiskneutrala, dvs. man skall agera så inom
dem, inte föra en politisk linje.
Rika har säkert ofta haft möjlighet, att ansluta sig till dessa
orden, då dessa orden snurrat nära universitetsvärlden.
Och tidigare var det närmast endast rika, som kunde
studera på univeristet.

Hur mycket dessa orden styr eller inte, det är ej bekräftat.

"Idag vet vi tex att Frimurarna är en mycket mäktig
organissation där många dommare, prester mm är
medlemmar även här i sverige. Kungen är själv utnämd
beskyddare över ordern. I USA kan man se att många
presidenter har varit medlemmar."

Kan inte säga, att vi skulle alls veta att frimurare är en
mycket mäktig organissation. En person med maktposition
kan t.ex. vara medlem där, men för det behöver inte denna
persons maktutövande influeras alls av t.ex. frimurarna.
Dessa saker kan ligga likväl isär.
Bland frimurarna anser jag inte att det finns koder eller
regler, som säger att man skall t.ex. tjäna denna orden
genom ex. sitt ämbete.

"I USA så finns flera av dessa hemliga organissationer.
The Skulls and Bones society, Bohemian grove mm. Det
är ingen hemlighet att nästan alla mäktiga personer är
medlemmar i någon hemlig order. G W Bush medger själv
på video att Skulls and Bones är så hemlig att han inte kan
prata om den. Det vi inte riktigt vet är vilket syste den
ockulta kunskapen spelar för dom."

Ett säkert syfte har dessa sälskap, det är nätverk av inflytelserika
personer, nätverks som bildats redan under tidigare decenier.
Eftersom man tidigare startat att bygga på detta sätt. Det
betyder att många betydande människor inom ex. politik är
medlemmar av någon orden. Så om man vill in i politiken och
vill komma någonvart inom det, då måste man komma in i en
orden (nästan).
För genom dessa orden kan man möta rätt personer inom
samma ämbete. Sedan inom dessa orden är alla bröder och lika.
Dvs. en ung får möjlighet att träffa seniorer och får även
möjlighet att lära sig.

Viktigaste i dessa orden är kontakterna.

Detta med ockultism är mer bara dekorationer, ett sätt
att sälja sin orden på. Göra det spännande för nya medlemmar.

Ockulta kunskap finns lite där misstänker jag, rent av
det faktum att de inte har tid att studera eller lägga sitt
liv i t.ex. studier av gamla ockulta traditioner.
Då skulle de t.ex. inte ha tid med att vara politiker
eller företagsledare.

"..
Många rapporterar och misstänker dock att makteliten inte
gör detta för att hylla gudarna. Här kommer svartmagi in i
bilden. Det går nämligen att genomföra ritualerna i syffte
att skapa materiella fördelar. Du kan ha vilken intension
som helst och stärka dess materialiserande om du använder
dig av magin."

Det kan även vara ren show-buiz, för dem.

"Här kan man även läsa ut att magi och andlighet är
mycket kraftigare än som vad vårat samhälle försöker
medge. på samma gång som ägarna för TV bolagen gör
rituella offer så svartmålar samma TV kanal alla religioner
och andligt utförande som ovetenskapligt bondlureri. Kraften
måste nämligen hållas hemlig. Annars skulle dom inte kunna
behålla övertaget."

Jag har inte sett eller upplevt varken media eller TV svartmåla
religioner och andligt. Detta låter mer paranoit än något annat.

Sedan med tanke på magi och dess enklaste och första regler,
vilket säger följande:
-det man skapar med det, eller hur man använder det kommer
trefaldigt tillbaka till en själv.

Så skulle dessa dumnissar till politiker bruka black magic,
då skulle de hitta sig själva i skiten ju. Så dessa teorier
känns verkligen svaga.

Jag skulle hävda så, att politiker är de sista att förstå något
om andlighet. Faktum är att de förmågor de innehar, närmast
hindrar dem att nå någon form av nivåer inom det andliga.

De är de sista i ledet att ta andlighet till sig. Man styr inte idag
med visdom, utan genom barbarism och med en hjärnhand.
Detta är tvärtemot vad andlighet är och förespråkar.

Om människorsläktet nu plötsligt skulle ta ett stort kliv inom
andlighet, då skulle dagens politiker bli förlorarna. De skulle
bli de stackars lögnarna, som ingen längre tror på.
De skulle sitta hemlösa i paplådor.

Idag styrs världen med list och lögn, men ej visdom.
Politiker vill ha folket dumma, för annars är det inte
längre möjligt att styra dem.

Världen styrs genom medelmåttighet och enfaldighet.
List, lögn, girighet och makthunger.

Ingen hemlig kunskap, utan genom väldigt konventionella
medel, men som samtidigt kan brukas väldigt kraftfullt.

Posted on: 2005/1/11 2:02

See User information
Tack för dessa tankegångar.

Jag tror dock att detta eviga eltandet med ockultism innom makteliten borde betyda någonting mer än show-biz, annars bore dom ha andra typer av sälskap som Sagan om ringen kvällar och starwars fester. Men alltid är det ockultism.

Att makteliten är rädda för att folket ska bli andligt upplyst ser jag som logiskt, enligt ditt eget resonemang så skulle ju makteliten vara den stora förloraren på detta.

Jag tror inte att makteliten använder ockultism så ett bra sätt, men enligt mig så är denna kunskap ungeför som ett värktyg, som du kan göra vad du vill med det. Makteliten har troligen valt att försöka stärka sitt ego och därmed stärka sin villfarelse och sitt lidande, om man tror som jag.

Men troligen så har du helt rätt att detta utövande är mycket bristfalligt då de som sagt inte har så mycket tid till detta, men då finns ju även möjligheten att det finns även mäktigare personer bakom kulisserna som kan göra vad dom vill med sin tid. Detta är ju mycket möjligt.

Posted on: 2005/1/12 13:33

See User information
Tjabba, HOXHA...
Det kan ju se lite larvigt ut men nu är det som så att det är faktum jag - som "står" för den där verklighetsförankrade siten som du tycker att man skall noga studera... Bra!
- Men jag förstår att du egentligen tycker att den borde försvinna från jorden yta - är det inte så? - Det har du all rätt i världen att tycka - men jag har även samma rätt:"all rätt i världen!!!"... Så vad gör vi nu at den saken... JO vi fortsätter väl i samma spår... I alla fall jag, kanhända jag utvecklar min "syn" lite, men jag tar knappast tillbaka mina uppfattningar som jag "antagit" - tills nu... Men skit samma - Hur ser du på din/vår "tillvaro, då? Vore intressant att få höra, vad du vill med ditt liv...

MVH: Fasco da Lama

Posted on: 2005/1/15 13:06

See User information
Tjabba, Karmosin...

Ungefär så, tänker nog jag själv också... "dra ur sladdarna"!!!
- Men vad F-N "består" sladdarna utav och hur kan man kunna påverka dessa "sladdar", om man nu inte har fattat vad dessa grejjer är för något och vad dessa nu står för... Är du med?
- Den där HOXHA, gjorde reklam för en hemsida som han ansåg var "sjuk" - det är nämligen jag som är upphovsman (ja kanhända inte riktigt, men ändå...) till den sidan och jag undrar om inte du/ni skulle kunna "kolla" in den och säga vad ni/du tycker att det är för något... Vi hörs!

Hälsar Fasco da Lama

Posted on: 2005/1/15 13:16

See User information
Tjabba, MICRO... (Vad F-N, kallar du dig för det?)

- Jag har en liknande uppfattning som dig - inte i allt, men ändå...
Jag brukar också "beskriva" krafterna såsom i egentlig mening - neutrala - men att det är just kraftutövarna som "bestämmer" hurtillvida dessa krafter som "används" - nuttjas på ett konstruktivt eller destruktivt sätt... Så är det nog...
- Att det i fallen med Bohemian Growe - som det påstås: användes faktiska människooffer - Då börjar saken närma sig detta som går under benämningen "satanism"... Eller - om det nu är en realitet, alltså?
- Allt som har att göra med att man tar "hjälp" av krafterna (energierna) - till att berika sig själv - går under benämningen satanism och djävulsdyrkan...
- Men när det kommer till "kraftutveckling" så är det alltid det som vi tror oss "få" kraften ifrån... Som demonstreras ("förbildligas") Genom vår traditionella historieuppfattning, så symboliseras allt som rör sig i vårt medvetande....
- Många människor med ett "förkrymt" sätt att läsa tillvaron, anser genom sin förvridna uppfattning - faktum detta att det är satan/djävulen, som styr världen idag...
- Som det fungerar idag - så korumperas människan just genom sitt sätt att handskas med den sk. "överlevnads-biten"... Ett intressant uttalande i vår sk. BIBEL - är detta att vi lever i "skökans tidsålder" - Kul! När människor idag som förstår orsakerna (inte i helhet, kanhända, men ändå) menar att mångt och mycket dåligt och onaturligt sker p.g.a. "VI har blivit horor" Vi säljer oss för nästan vad som hellst (lite skall det ju förstås vara)
- Nog kan det vara så att många människor tar del av sk. hemliga sällskap, i tanken på att göra gott - men där har vi faran!
- Man "uppmärksammas av "vissa" människor och om man då ser att denna här människan, skulle kunna vara eller bli ett hot mot det man verkar för så kan dessa männniskor med lite lock och pock, snart lura in i det mest jäkliga man någonsin har varit med om --- Många utav oss har inte den kapaciteten att kunna "motstå" dessa "finter" som kommer att kringärda oss- om det nu är så att man uppmärksammas som ett hot - eller så kommer de att utnyttja den lilla kapacitet man möjligtvis ligger inne med...
- Och som du säger "Personligen är jag skeptisk mot mycket inom denna typ av lära och är rädd för att det kan gå åt fel håll väldigt lätt"... Så är det nog...
- Men trots detta så är det nog så att de styrande i världen HAR "tillgång" till dessa kunskaper och tror sig använda dessa i goda syften - likt CIA-agenter och svenska politiker tror att de gör si eller så "för rikets bästa"...
- Kommer du ihåg "krigshäxan" Allbright, eller hur det nu stavas - hom som menade att "offra" 250-tusen barn (vuxna) i det där äckliga Irak-kriget - det var inte ofrånkommligt!!!
- Så är det! Man gör nästan vad som hellst - itron att man gör det för att "överleva"...
- Människor, går på "möten" och "dyrkar och offrar" till olika sorters "högheter/gudomar(?)" för att få tillgång till fördelar... Jodå! Det finns äkta satanister - som "tror" stenhårt på sin uppdragsgivare - De har fått se åtskilliga "bevis", att deras "tro" är "sann" - iockmed att faktiska "bevis" finns för deras tro skull...
- Oftast själviska grejjer - men är det inte det som "räknas" idag?
- otroliga sk. "klassresor" Från vad man anser vara ett skitliv - så kan man nu fröjdas runt soppgrutan --- Och vilket sk. sex-liv man har idag - ballen har växt med decimetrar och grovleken, oj! Håret, har även det blivit glansigare och mer "fyllig"... Allt detta bara för att jag "sköter" mig och naturligtvis "tillber" den enda guden... Att denne har sk. "vishetshorn" i pannan - visserligen rätt så bamsiga, men ändå och så klövar till fötter, spelar väl ingen som hellst roll... - VÄL?
Gamla sovjeten, är det väl dokumenterat att de använde sig utav de sk. stjernkonstellationerna, för att kunna nyttja kraften inom idrottsvärlden... Speciella dagar - för speciella utövande människor... Så kan det faktiskt bli vad de är ute efter... Och inom all verksamhet så går det att "köpa" sig till förmåner om man bara har kunskapen om hur livet fungerar... Läskigt men sant!
- Därför så bör man hålla sig borta från det som skulle kunna "ta dig/er" "Pröva gudarna" - menade den där Jesus - Gör det du/ni med... Det lönar sig - fast kanhända inte på det där kortsiktiga materialla slaget, men ändå... - "Den som väntar på något gott - väntar aldrig förgäves" - heter det ju...

Hälsar fasco da Lama - religionären (="Återförenaren")

Posted on: 2005/1/15 14:08

See User information
Tjabba, d_bullshit ...
Vi har alla lite "rätt till mans", liksom...
Men jag kan inte riktigt förstå varför du inte kan sätta "occultismen"i "samband" med vårt "dagliga bröd"...
- Visst kan det verka lite "långsökt" vissa händelser... Men vad F-N det är ju ändå en verklighet ju!!!
- Varför tror du att vår svenska regering inte talar om sanningen i en jäkla massa fall, utan "ombesörjer" MÖRKER i händelserna? Jo för att de känner sig "tvungna"... Varför? Rikets säkerhet - sin egen säkerhet eller sin familjs - skit samma! Man "gör2 det för att man anser att det är det bästa sättet att tackla tillvaron... Om du har blivit sk. manipulerad att gå till kyrkan och tro på den ende och sanne guden - så gör man kanske det... Om du har blivit manipulerad att alltid "söka" ett tillstånd, för allt du funderar på att göra, så gör du väl kanske det... Man GÖR det man anser är "RÄTT", liksom...
Om du är i behov av hjälp och du tror dig få det genom det eller det - så gör du kanhända det, eller är du "dum"? Kanhända du är en sådan där sk. "outsiders" och bedömer själv vad och hur du skall "verka" - gott! för det är det enda riktiga sättet som människan kan ta och göra: Tänka själv och utifrån de data - som framkommer, handla därefter! Det är sann DEMOKRATI!!!
- Att "styras" utifrån ens egna uppfattningar - dessa erfarenheter och latenta kunskaper som den individuella människan "samlat" på sig genom hela sin tillvaro (tillvaron). Det högre "Jaget" - det övermedvetna skall framkomma och styra ens livsväg...
- Demokrati är ingen jäkla kvantitetsfråga - utan en kvalitetsfråga!!!
Jag kan ju skvallra om att jag förnärvarande kallar mig för Gul kommunist, för jag anser att komunismen - den sanna - inte den konstruerade RÖDA, utan den riktiga som jag menar mig kalla för GUL... Kommunismens sanna "väsen" och den sk. Demokratin är identisk - samma grejj alltså!
- Vad F-N har detta med occultism att göra, kan man fråga sig... men det har det... Jag tror att jag är för den uppfattningen att man genom occultismen - söker genom sitt inre fram till "gudomen"... Att söka samma ting genom det yttre (det materiella) - är MAGI... Eller?

Hälsar Fasco da Lama

Posted on: 2005/1/15 14:37

See User information
Tja FASCO

micro är mina initsialer, Ops,. det skulle jag inte ha skrivit, nu är jag åsiktsregisrerad... Men det är jag säkert redan,..

Roligt att du har skrivit lite saker här.

Jag har lite svårt att förstå vissa saker i dina texter, men så har jag lite dyslexi också. Jag ska ta och läsa igenom sidan som du hade varit delaktig i.

Jag är inte mycket för någon form av magi, det ända jag kan tänka mig är att använda är olika former av helande. Dock så anser jag det vikigast att börja med sitt egna andliga arbete, vilket jag tror meditation är det bästa (ända?) sättet, både för oss i väst och de i öst.

Det käns som om när man tömmer sina tankar så kommer "rena" ider och insikter till en. Dessa är inte påverkade av den omgivning man har och kan därmed föra en in på rätt spår och bryta de som man "tror" är bra, fast det igentligen är destruktivt.

Posted on: 2005/1/15 23:22

Anonym
FASCO

Kul att du har tagit dig tid och skriva, men jag vet inte riktigt vad du vill få fram? Jag har tyvärr lite svårt att hänga med i dina inlägg, eftersom jag upplever dem som röriga.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper