vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är slutet nära?

See User information
Mors,
har vi några "apokalyptiker" här på Vaken (förutom mig själv då )?

Vad säger ni, är ragnarök nära? Tänkte närmast på orkanerna som dragit in /drar in över USA. Jordbävningar etc etc.

Mvh Kaliyuga

Posted on: 2005/9/22 12:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Är slutet nära?

See User information
Kommer du ihåg att jag menade att ditt nickname - verkligen betydde något? - Det var länge sedan - men jag var ju Teosof i min ungdom - är väl det fortfarande och att ditt nickname var skrivits på sk. "sanskrit" och betyder "MÖRKRETS TIDSÅLDER" Ballt vad? men det visste du väl redan och så det här med "apokalyptiken" ...

Jag har faktiskt en bra grej på gång - Men jag hittar den inte riktigt ännu - Tänkte då använda mig utav lite retur material från Helgon.net... Men som sagts - jag hittar inte grejerna på rak arm - så jag har bett om lite hjälp därborta så jag återkommer senare - Låter lite larvigt - men detta är som det är... Hörs snart igen...
Hälsar alias; SHYGETS/FASCO da LAMA/ ABRAC af St Patrick - "bäraren" av den Gula Skölden samt hans löss

Posted on: 2005/9/22 14:00
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
JA, det är nu det drar ihop sig, jag har många gånger sagt att nu börjar det märkas. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, jag ringer runt här och där och jag har märkt att kraften har försvunnit. Sunt förnuft börjar bli oerhört kraftfullt när man talar med folk. Jag skall dra ett varv inom kort och försöka ringa upp våra kära politiker och sätta lite press med ren och skär, sunt förnuft. Det finns liksom inte svar som räcker till längre för att försvara politiska beslut och tankegångar. Politik är ett system, inte en utvecklingsmöjlighet för människan och framtiden då den dras åt allt värre och värre, detta med hjälp av en större och större lagbok.

Angående stormar och jordbävningar:
Vi ser en ökning relativt rejält nu, så det är väl snart dags att binda fast frötterna i marken.

Förbered Er på det värsta så kommer du 10% på vägen mot vad vi egentligen kommer att få uppleva. Detta enligt mig och den bilden har jag skapat med hjälp av den information som finns tillgänlig.....

Ha det gott....

See User information
Jag frågade en gång mina vänner "där uppe" om just detta och hur man vet när det brakar loss. Svaret jag fick var ett torrt konstaterande; "Det har redan börjat."

Jag tycker även att energin i luften och allt omkring har ändrats bara de sista veckorna. Som en kraftsamling som ligger och väntar.
Det är nog så, vi märker inte att marken rullar under våra fötter förens vi trillar om kull.

Men vad tror ni kommer efter harmageddon? Väntar ljusets tidsålder bakom krönet för de som klarar sig igenom födslovärkarna?

Hehe nu flummade jag ut lite kanske..det kostar jag på mig

I all välmening
Kaliyuga

Posted on: 2005/9/22 20:52

See User information
Sånt borde alla kosta på sig - om inte för att det känns skönt att både framställa och att läsa rader som dessa - jag har i alla fall nu hittat vad jag sökt och nu kan ni få ta del av hur jag uppfattar detta som vi har framför oss... Jag kalls ju här för ABRAC och kommer med mina komentarer lite längre ned på sidan... Alltså:

TANKAR OM VÄXHUSEFFEKTEN?

Evul_Gangster_no1 T17 från Göteborg i Västra Götalands län, Igår kl 18:28

Vad tror du gör att växhuseffekten ökar?
Behöver fler åsikter och tankar kring ämnet!!!! :D :P

=) [ hjälp en stackars gangster ]
_shw T16 från Ängelholm i Skåne län, Igår kl 18:39

gör dina skolarbeten själv :P

skithålet O25 från Kina i Utomlands, Igår kl 20:31

växthuseffekten är något bra, här är lite positiva saker:

1. Vi får det varmare, det bli trevligare att leva.
2. Eftersom det blir varmare behövs mindre el till uppvärmning av hus, vilket gör att det inte behöver så mycket kolkraftverk mera, och mindre kärnkraftverk också
3. Eftersom det blir varmare kan vi odla saker vi normalt inte skulle kunna odla här uppe i kalla sverige, vilket gör att våran industri får sig ett uppsving.

Jag tycker bara det är en så hjärnskadad debatt att det är så farligt att jorden värms upp litegrann, herregud, detta är bara bra, jorden är jävligt kall ska ni veta, det är egentligen bara vid ekvatorn som det är varmt, vi andra fryser rövhålet av oss. Så det är bara bra att det blir lite varmare, får våran ekonomi och våran egen skull.

WhoreOfSatan K19 från Säffle i Värmlands län, Igår kl 21:47

HAHA! Humor!! Bra, med växthusefekten?

skithålet O25 från Kina i Utomlands, Igår kl 21:49

det är ingen humor det är sant, fråga dig själv varför DU utan ifrågasättande bara sväljer medias bild av uppvärmningen.

WhoreOfSatan K19 från Säffle i Värmlands län, Igår kl 21:59

? Seriöst? Och vadå medias? media tonar ju för fan ner skiten, de tar aldrig upp problemen med växthuseffekten. menmen, inbilla för dig själv att det är bra...

abrac K56 från Bengtsfors i Västra Götalands län, Idag kl 00:04

Tjabba - Elaka gangstern...
jag har ett par riktiga höjdare om jag får säga det själv - först och främst så är det så att det inte alls är enbart männikornas löjliga grejer som har ställt till det - för den verkliga orsaken till förändringarna är att det är en sk- reglering på gång - en avad jag kallar för ”Jordens menstruation”...
Det betyder att jorden likt allt annat levande (jorden är faktiskt på sätt och vis en alldeles egen levande varelse med ett eget levnadslopp likt vilken annan organism som helst...
Likt kvinnliga organismer - så har även jorden en menstruations cykel som kanske rör sig om 14 till 16 tusenårs - intervaller, då kommer jorden in i ett läge då det börjar ”ske” grejer - Solaktiviteterna har du väl hört talas om - en grej bland alla andra grejer - sedan så är det väl kanske också lite kometer på gång - och allt detta sammanslaget gör att vår planet kommer att liksom ”tippa2 - jordaxeln som är en balanserande faktor i det hela kommer då att 2rubbas2 och vi får då den ökända jordaxeltippningen - med följd att kontinenterna kommeatt buckla till sig lite och det betyder att vad det förr var land så kommer det senare vara vatten och vice versa - lite Noak-stuk, ungefär...att klimatet kommer att bli lite gästvänligare är ju bara bra då deallt detta kommer att ske - för du kan ju tänka dig att om ett par hundra år så sitter vi återigen i grottor och tuggar vår skin mjuka och behagliga och då är dt ju bra om det är lite varmt och gott också för det är ju skit om det skulle vara en massa kyla också uppe på allt detta - och när kan vi då räkna med allt detta? - ”2012” menar dom som tro sig veta bäst och det skulle då vara maya-indianerna - plus en massa annat löst folk... Nåja...
hör av dig om det är något du grunnar på - jag tycke rom att få frågor och det och sånt - Hörs. hälsar ABRAC av St patrick - ”bäraren” av den Gula Skölden...

skithålet O25 från Kina i Utomlands, Idag kl 01:35

media tonar ju för fan ner skiten, de tar aldrig upp problemen med växthuseffekten

men herregud, det finns inget problem, växthuseffekten är något bra.

Tjoffex O17 från Brunflo i Jämtlands län, Idag kl 17:36

och vem fan behöver danmark, skåne och andra platta ställen...

Evul_Gangster_no1 T17 från Göteborg i Västra Götalands län, Idag kl 19:28

hahah det gör jag ju! Jag intervjuvar folk om vad de tycker om växthuseffekten :P *ler* ;) Kramar

Evul_Gangster_no1 T17 från Göteborg i Västra Götalands län, Idag kl 19:29

*gapflabbar* ;) =) =)

Evul_Gangster_no1 T17 från Göteborg i Västra Götalands län, Idag kl 19:35

Du har faktiskt en jälkigt bra och annorlund synvinkel på allt! Det låter intressant, men så du tror inte att kolen och oljan och annat fossilbränsle och att vi huggt ner så mycket träd (som vi sedan inte nysått/nuyplanterat) gjort så att koldioxiden ökat och därför fått mera värme? Det e ju inte alltför bra ifall om det blir för varmt, då dör vissa djur och växter ut pga av att de inte hinner med den ”snabba” klimatförändringen. =) kramar Gangster

Evul_Gangster_no1 T17 från Göteborg i Västra Götalands län, Idag kl 19:37

Jo fan hade det vart gött med värme!!! Badkläder året runt! ;);) :P Men vad händer med djur o växter som inte tå¨l så mycket värme/det klimat som blir efter klimatförändringarna? ;) Dör vissa växter ut kanske vissa djur dör och allt blir en liten ond cirkel :) jag vet itne bara en tanke.. kramar Gang

abrac K56 från Bengtsfors i Västra Götalands län, Idag kl 22:57

Detta med den balanserande faktorn - skulle nog vara viktig i problematiken - men jag anser ändå att det faktiskt förhåller sig så jag har sagt - jag är ju en sån där ”Fundis” liksom (fundamentalist) Och har jäkligt svårt att ändra uppfattning - om jag inte får något jäkligt kraftigt som kan vis apå något bättre än det jag för närvarande ”står för”
Allt detta forskningen har kommit fram till har nog sin förklaring i mångt och mycket - Men är ändå inte den reala orsaken till allt som sker... Det ligger på ett mycket högre och ännu mer komplicerat plan... Men jag har inte riktigt med tid och lats att försöka mig på en mer ingående förklaring till allt detta - Det får komma pö om pö, liksom...
Kram på dig själv gangster - jag förstår att du har hängt med i ”snällis-debatten”, som har varit de senaste dagarna - intressnta grejer och mycket sanna, faktiskt...

Hälsar ABRAC af St patrick - ”bäraren” av den Gula skölden...
Alias Shygets/FASCO da LAMA och lite andra niknames - plus att inte förglömma - hans trogna Gula små löss:

Posted on: 2005/9/22 22:13

Anonym
Att flumma lite är väl fel ord. Har man kontakt på det vis Du har så har man kommit en bra bit med avprogrameringen. Jag testar nu skapandetekniken CoCreation, den funkar redan nu, ni som är hemma i Mayasvängen förstår vad jag menar. Verktyg och arbetssätt hämtat från David Icke med flera....

Allt vi har omkring oss ligger en tanke bakom, allt. Allt skapande på denna planet skpas utav tanken... Så fort man ser detta kan man skapa vad man vill... Om man bara gör det. Inget får man gratis i detta samhälle och det gäller att ligga i och inte ge sig, intuitionen har aldrig fel. Det Du känner är rätt, flummar jag tillräckligt nu?

Jag tog en vision/dröm jag arbetat på i 9år, satt ihop den i ett projekt med dagens möjligheter i detta supersmala samhälle till möjligheter. Testade den på Eurosport, och dom svalde. När den stora fisken hade nappat kunde jag dra betet längs vägen ner och alla var hungriga, de e så det funkar när man arbetar på toppen.

Hade jag inte avprogramerat mig till den grad jag är nu hade jag stoppats på första trappsteget. Vad som komma skall kan jag inte tala om än, men det lär hända grejjer. Baktanken är ju spridningen av infon vi bearbetar här. Hur detta skall gå till är klart. Kan det bli roligare?

Tillbaka till flummet och vad som händer i dag :) ...
Jag har typ en gång i veckan testat att leverera lite konsp info. Nu går det lättare och lättare. De senaste veckorna har varit extremt annorlunda då jag också känner en avsevärd skillnad, det känns annorlunda i kroppen. Det går givetvis hand i hand med Maya på pricken.

Eftersom jag nu fått svart på vitt flera gånger kan jag tala om följande. 2007 och 2008 kommer att vara dom värsta åren för oss "i systemet". Vad som händer efter det fram till 2012 vågar jag inte sia om, det finns massor av saker som kan hända, och vissa är väl relativt självskrivna.

Uppgraderingen av DNA:t börjar ju som sagt ta lite fart då jag själv märkt en massa konstiga saker, det som är negativt är följande. Dom som inte åker med kommer att springa in i väggen. Jag ser flertalet vagga tillbaka och försöker bygga liv i sustemet igen, fast dom är vakna, istället för att fortsätta - fortsätta - fortsätta...

Jag brukar piska på alla i detta forum, men det behövs nog också, även för min egen skull. Nu så ser jag media vrida ur det sista dom har i form av vansinnes artiklar, hyllande av vissa politiker, och fortfarande så ser Svensk politik och media på Bush som en bra liten mupp, kan bara inte förstå att dom inte ser igenom allt, kan inte fatta. Masspsykosen är total, och jag talar om dom som går och röstar typ... Vad är det för idé med det? Rösta på mänskligheten istället...

Lite tankar, snart på väg att vända? Jo, men fortfarnade så kör oljetankers förbi Afrikas kust som är fylls av barn och vuxna som svälter. Då dom får mat så får dom monsanto mat, kryddat med cancer, aids mm. Hjälpen mot sjukdomar kommer i små vaccinanpuller som innehåller ännu mer virus och annat... Bill Gates ser til att stödja dessa aktioner och betalar in fruktansvärda summor för att försäkra massmorden ala vaccin. Hyckleriet är ännu på sin topp med andra ord.... Så dom som ännu ser åt det hållet och inte har vaknat upp tycker jag synd om... Tänk Er själva, vi har alla sakta och lugnt fått ta del av informationen, ddiskuterat den om och om igen... Dom som är kvar nu, eller snart kommer att vakna upp till allt det, på en gång... Oj oj oj, det slår vilken baksmälla som helst...

Att ta sig an informationen som kommer att komma som en fet våg blir för svår för många, förmodligen har vi också mycket att lära, än... Men vi är väl relativt förberedda, om vi bara är berädda på det värsta...

Så vad som komma skall är otroligt svårt att sia om, och lätt kommer det inte att bli... Ljuset i horisonten måste ändå vara den att den fria viljan är på G att ta över, men vi skall som sagt ha någon stans att bo...

Morsan (jorden) är förbannad nu och enligt Mayakalandern kommer denna fas i utvecklingen att kryddas med en ruskig jordbävning, länge och ofta, globalt... Vi har ju en enorm ökning på skalven, dagligen. Om ovädren är helt o hållet av naturlig form kan jag inte svära på, men detta är dock bara början...

Dags o förbereda sig...
Så, nu fick man snacka av sig lite igen :)

Hat gott folk...

See User information
jag tror definitivt på apocalypse:
nu brakar helvetet lös fullständigt och det blir vår uppgift här i norden att vakna upp och styra upp det hela så mycket som möjligt.
när folk börjar fly i panik gäller det att ha en stabil plattform av medvetna individer som kan behärska sig och rikta energi och kapital så att det används till allas fördel, alla som vill vara med och samarbeta vill säga

Posted on: 2005/11/2 18:08

Anonym
klart apocalyppsen kommer.. inge snack om det. Men jag är ändå ganska övertygad om att sverige ligger ganska bra till geologiskt om kontinental plattor börjar skifta osv..
dock tror jag inte sthlm och så kommer klara den höga havs ökningen som så småningom kommer slå över från dagens krypfart till ordentlig höjning och jag har läst att haven kan komma att stiga över 300 meter om alla isglaciärer smälter.

Ett skjysst berg 300 meter över havytan kan börja bli ganska eftertraktade, men då har jag även hört att man måste ha tillstånd för att gräva djupare än 1/2 meter undermarken.

kan bli en jobbig nöt att knäcka..

Anonym
300meter? - Hejdå Gotland :) ...

See User information
Quote:

eFeKTO skrev:
klart apocalyppsen kommer.. inge snack om det. Men jag är ändå ganska övertygad om att sverige ligger ganska bra till geologiskt om kontinental plattor börjar skifta osv..
dock tror jag inte sthlm och så kommer klara den höga havs ökningen som så småningom kommer slå över från dagens krypfart till ordentlig höjning och jag har läst att haven kan komma att stiga över 300 meter om alla isglaciärer smälter.

Ett skjysst berg 300 meter över havytan kan börja bli ganska eftertraktade, men då har jag även hört att man måste ha tillstånd för att gräva djupare än 1/2 meter undermarken.

kan bli en jobbig nöt att knäcka..

Nu är inte jag så insat i vad som kommer att hända än så länge men vad jag har upfattat så kommer jorden att tippa och då lär väll de på norra delen på jordklotet få problem?

Posted on: 2005/11/3 9:08

See User information
skulle va coolt om Scandinavium trycks ihop till ett gigantiskt berg som blir utpost för nya atlantis :)

Posted on: 2005/11/3 12:45

Anonym
ja du, det är väl rent teoretiskt omöjligt att förutspå hur tippningen/polskiftet kommer att på verka vissa delar av planeten.. det enda som är säkert är att detta är på fullaste allvar håller på att inträffa. Jag skulle snarare tro att dom norra delarna kommer tippas söder ut och att australien kan komma att bli nästkommande sydpol..
men det är ju bara mina funderingar..

vart än vi befinner oss när detta sker så bör det vara 300 m över havs ytan i en skjysst grotta, om man nu pallar leva vidare utan datorer, bilar, rinnande vatten, nya bommuls kläder och coca-cola.

See User information
tror inte det funkar riktigt på det viset.

fast visst. tror du att du måste gömma dig i en grotta, så kanske du behöver göra det ;)

Posted on: 2005/11/3 14:56

See User information
DE brukar skoja och säga att de som har flest och mest grejer vinner då man dör... Det finns en sanning i detta - Det gäller att ha en bra vision om framtiden - då kan man faktiskt vinna - Att det faktiskt kan ske/hända, alltså...

Det finns ju mängder med framtidsceenarier...
Paramilitära grupperingar som drar runt och samlar förnödenheter och slåss mellan varven - kul!

Men jag vill ha något annat... ännu roligare, liksom... Man har väl humor...

samt:

Posted on: 2005/11/4 12:22

Anonym
jag såg oxå mad max när ja va liten..

See User information
Jag tänker att det inte är så viktigt att jag överlever igentligen. Viktigast är att jag lever fullt ut nu och befriar så många varelser som möjligt från sitt lidande och sin okunnighet..

Sen kommer jag säkert överleva i alla fall om det ligger i mitt karma att göra det..

Relax..

Posted on: 2005/11/5 12:17

See User information
micro: Väl-formulerat!

Posted on: 2005/11/30 21:46
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

See User information
För att återgå till topic, är slutet nära?

Jag tror inte det, inte för människan som företeelse iaf, men vi kan ju klart konstatera att vi befinner oss i "medeltid-light".
Men vad kom efter medeltiden, jo, rennäsansen, sen upplysningen av europa.. Jag är ju sån som tror på att vår tid resonerar och samtididgt komprimeras.

T.ex. så resonerar det gamla egypten med nazi-tyskland.. varför det kan man tycka?
Men om man tittar närmare på de både samhällena/civilisationerna så uppstår flera intressanta paralleler. Båda hade den här idén om en gud/kung/ledare. Ordet pharao och ordet fuhrer sägs ha samma etymologiska(?rätt ord?) bakgrund, både dessa samhällen hade en nästan fetischistisk läggning för smaklös och vulgär arkitektur, och både använde judar som slavar för att bygga dem.

Sen har vi Reagan-administration, som oxå kan uppfattas resonera med romarriket, all denna imperialism osv, men resonansen med roms fall är på pricken samma som när Reagan lämnar vita-huset...

Dagen Saddam Hussein invaderar kuwait - Profeten Mohammeds födelse, on the day!

Alla dessa påståenden är Terence Mckennas, från hans Timewave-zero/I Ching teori. http://deoxy.org/mckenna.htm

Posted on: 2005/11/30 22:03
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

See User information
Har den här killen också käkat svamp?
Terence McKenna joined the ancestors at 2:15 a.m. Pacific time, April 3, 2000. He went on his way in peace surrounded by loved ones. Thank you for being, Terence.

"I'll try to be around and about. But if I'm not, then you know that I'm behind your eyelids, and I'll meet you there." Kona, September 1999

Svampsorten heter Illuminati!

Och läser man det här:
Ordet pharao och ordet fuhrer sägs ha samma etymologiska(?rätt ord?) bakgrund, både dessa samhällen hade en nästan fetischistisk läggning för smaklös och vulgär arkitektur, och både använde judar som slavar för att bygga dem.

Så förstår man bättre hur ixtreme man blir av svamp - nassesvamp!

Nej - tacka vet jag Alex Jones - han har något att berätta:

Apocalyptic Video Game Features Global Government Takeover

Det finns de som vill förgifta både unga och gamla inte bara med svamp! Det gamla tricket - härska genom att splittra - styr massan med en skräckhistoria en bluff - typ 911 -för att ena massaan mot din egen inbillade fiende - använd dig av de okunniga för att sprida din lära - mixa in lite svamp i matricksen - så kommer sen Illuminati riktigt till maten - svampomeletten - och slutet är nära - dags för Illuminati att gå på muggen pga av svampförgiftning iaf.

Nej, gör något kreativt!
Sätt er på ändan med bena i kors så får ni lite inre frid!

Posted on: 2005/11/30 23:44

See User information
911 måste ju ha blivit illa behandlad som barn, lill-hitler där!

Jag har käkat svamp ett par ggr och det har bland annat fått mig att se hur saker och ting funkar här i världen. Du tror inte på andlighet kombinerat med medvetenhet? Synd, det skulle knipa mindre i ringmuskeln din när du skriver dina inlägg här!
Du är väl den som dessutom är bäst på att hetsa med massa oro här på forumet!

Men, det var första gången jag hört att man är nazist om man käkar psilocybin-svamp den var bra...

Jag kan oxå meddela att alla jag känner som ätit svamp gillar alex jones!

Posted on: 2005/11/30 23:53

See User information
Du har väl oxå noterat att den här tråden ligger under subforumet "Andlighet"?!

Posted on: 2005/12/1 0:05

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper