vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Program eller inte, tänker jag själv, och vad är "the spell"?
Allt har att göra med "the spell"
Vissa kallar det ett hypnotiskt stadium, som ex David Icke. Det sägs att mänskligheten är hypnotiserade, många författare är inne på det i dag, även "free thinkers" och proffessorer inom psykologi med flera. Stämmer det?

Låt se, ex nummer 1: Media skriver ibland om heroiska räddningar av djur som hamnat i knipa. Det här är populärt på TV, rescue program mm. Det är inte ovanligt att 50 personer är inblandade, för att rädda någon häst, eller hundvalp vars liv är i fara. När väl räddningen är över så är alla glada, och det är inget fel med det. Men efter denna händelse så går man t.ex och köper kött i affären, eller en korv etc. Om sanningen skall fram så lider dom flesta djur som är i produktion för att bli mat, så är det. Om sanningen skall fram så blir det ofta mer och mer vanligt med extrema fall, där man behandlar djur värre än vad man kan tänka sig. Det här vet alla, om inte så vet väldigt många det vid det här laget.

"The spell" får människan att stänga av medvetandet till vad den egentligen håller på med, och så åker personen hem och steker köttet och smakar av det, och ler samt säger mumma mumma, va gott det är. Vad som egentligen hände var att personen tog en mumsbit av ett kött/djur, som lidit mycket mer än vad han borde/behövde. Endast ett hypnotiskt stadium kan stänga av medvetandet/tanken/minnet i ett sådant fall.

Informationen i ett sånt här läge hämtas utifrån. Det som skulle ha hänt är att man avstår från köttbiten i hyllan, och förstår varför man inte skall välja den sortens föda. Är man hel och funktionabel som människa så ser man också att köttbiten i stort sett är energilöst.

Att världen ser ut som den gör är på grund av "the spell", den gör det möjligt. Skulle alla tänka själva så vore reklam förkastligt som ett av många ex. Om alla tänkte själva så ville dom inte höra en massa experter hela dagarna, prata om olika sanningar, bara det är en uppenbar spell effekt. I media får man oftast 2 eller fler sanningar på en gång. Tanke: Det finns bara en sanning.

För att dra ett ex som har sakligt med konspirationsteorin att göra. Jag har väldigt många gånger berättat att Prescott Bush hjälpte Hitler till makten innan kriget.
http://www.bbc.co.uk/radio4/history/d ... t/document_20070723.shtml
http://www.boingboing.net/2007/07/25/bbc_ws_grandpappy_pl.html
http://motbilder.blogspot.com/2007/08 ... s-farfar-inblandad-i.html
- o så vidare !

Vad händer?
Dom flesta som får höra detta av mig anklagar ofta mig för att vara lite galen eller "wierd"! Vad är det som händer in reality? Jag presenterar uppenbarligen fakta som är sant, och jag levererar också påståendet med att berätta om hur mycket information det finns att få tag på, angående mitt påstående. Om dessa fakta skulle stämma så är det väldigt relevant information att behandla, och föra vidare, eftersom det har stor betydelse, ännu så har vi inte sett någon rycka på axlarna. Därför är det väldigt relevant. När sanningen om detta väl är inne på spelplanen så ändrar sig resultatet. Vidden av det behöver jag väl inte förklara tycker jag. Personen som hjälper Hitler till makten är faktiskt nuvarande presidentens farfar, wake up!

Vad händer när "the spell" är ur funktion? Man slutar genast följa flocken. Man säger allt på sitt vis, istället för att kopiera/repetera andra. man skapar inga ogynsamma mönster/levene då man hela tiden är medveten om vad man gör. Man skapar en annan vardag för sig själv, utan att tänka på det osv...

Det tar energi att komma igenom, men när väl spellen får för mycket stryk och försvinner så kommer det en lättnad på grund av tappat tungt bagage! Typ! Styrkan i psyket stiger av sig självt och energi fylls på av sig självt. Låter som en bra lösning!

Det är enkelt att upptäcka alldagliga program, som t.ex chips, vem gav dig det första gången och varför. Hur uppfostrar vi våra barn?, vad äter vi o köper i affären o så vidare. Det är bara upprepningar av möster/program, som uppgraderas av media och skola samt politiker etc. Mycket utav det vi är och gör är en del av det där programmet. Alla valmöjligheter kommer därifrån, genom byggnormer, moral, regler, "svensson sunt förnuft", mode mm.

The spell är kopplingen till programmet, och nu blir väl alla matrixfans glada :) ... Finns spellen där, så finns tilliten till the matrix, och denna är endast ett val. Det som står i vägen igen är den där rädslan. Så länge man är i the matrix, så får man känna på dess självförsvar!

När spellen är borta så fungerar inte prgrammet, på något plan. Det tappar också makten då...

The truth shall set you free! :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Program eller inte, tänker jag själv, och vad är "the spell"?
http://www.expressen.se/nyheter/1.585464

Finn fem fel, e ganska skoj, men de här e roligare. Va ere som e så fel med artikeln?

Så här står det,
Men det dröjer ytterligare en eller två veckor innan rättsläkaren Joshua Perper berättar vad han har kommit fram till.
Perper vill inte att hans uppgifter på något sätt påverkar polisens utredning, som inte är avslutad ännu.

Skulle kunna tro att det är just dom uppgifterna dom vill ha tag på, för att underlätta utredningen.

Hare gott

Edited by osm on 2007/8/26 15:47:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
väl skrivet där känns lite som dubbeltänk (george Orwell), ät hästen rädda hästen.

Frågan dock, kan the spell vara ur funktion? kan ett val vara endast ett? finns det någonsin en sanning? en sanning ändras när du är mera medveten om vad den utgör, det du trodde var sant blir då en lögn eller? hoppas det är ok med frågor

the spell är det från D icke?

har inte posterat på länge har inte internet nu förtiden.

Anonym
Tackar! o de e helt ok me frågor...

The spell är min grej tror jag. En del är inne på the spell angående växten cannabis. Den är ganska tydlig också, växten är enligt fakta och tester en mirakelmedecin. Och som någon sa det, om man skulle hitta den i dag, för första gången, och gjorde utförliga tester på den, ja då skulle den bli kallad mirakel medecin. Men hur ser det ut i verkligheten? The spell säger djävulens drog, förbjudet, farligt, psykoser och mycket annat. The spell i detta fall har en grymt förödande effekt med tanke på vilka effekter förbudet har!

The spell en funktion?, nja jag ser det inte så, jag ser det som en mörk energi, som försvarar sig själv, såsom i ex ovan. Människan i fråga som är lite förtrollad går runt och upprepar och försvarar en sanning, som inte har någon verklighetsförankring. Spellen gör ju också att människan inte kommer åt sitt sunda förnuft, och det undermedvetna. Den står i vägen, så här är det, that's it!

Spellen, mörka energin, programmet, kärt barn har många namn :)

Finns det någonsin en sanning?
Det beror på hur och vart! Just nu så är det sant att 911 har skett, jag såg det på TV, jag kan läsa om det på webben, alla andra snackar och vet om att det är verkligt. Det finns, det har hänt! Nästa fråga, som är en relevant sanning, varför hände det? Ok, ser problemet och hotet. Gå vidare...

För att dra in valet i det här. Om jag ser vad det är (911), så väljer jag att gå ifrån allt som har med dess skapelse att göra, för att försäkra att det inte händer igen. 911 blev personligt efter det jag fick personliga problem pga det. man behöver endast hålla koll på mycket få sanningar, så länge man håller sig till dom som har störst betydelse. Följer man bara dom, så blir valen också väldigt få.

Går man lite djupare (mer medveten) så finns ännu färre sanningar, och ännu färre val, men än hårdare att genomföra och följa/hålla. Det som ändå väger över varför man skall ta dom svårare valen, är för att det blir mer betalt därefter.

Krångla jag till det så fråga igen :)

Må väl...

Edited by osm on 2007/8/27 15:09:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper