vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Hash lagligt 2010
Okej..
Jag tror att Moderaterna tog makten 2006 för att vi ska gå med i NATO samt sälja ut de statliga företagen.
År 2010 kommer Mona Sahlin ta över och då kanske droglegalisering kommer ta fort med hjälp av kommunisterna de största motståndarna KD kommer ju åka ur riksdagen men förhoppningsvis erkättas med SD

Alice Åström:
Snabbare hjälp till missbrukare

På fredag presenteras en rapport i riksdagen. I rapporten föreslås att lagen som kriminaliserar bruket av narkotika ska ändras så att människor med missbruksproblem lättare ska få hjälp.
- Vi föreslår inte att det ska vara lagligt att knarka. All hantering av droger ska vara olaglig. Men vi vänder oss mot att själva missbrukaren ska vara kriminell, säger Alice Åström, gruppledare och förste vice ordförande (v).

Alice Åström har en bakgrund med missbruksproblem, hon är en av ledamöterna i socialutskottet och i justitieutskottet som arbetat med rapporten som presenteras vid ett seminarium på fredagen. Hon anser att dagens lagstiftning pekar ut människor som kriminella, när det är samhället som misslyckas med att ge människor stöd.

- Vi kommer också att presentera ett förslag till vård och behandlingsgaranti som ska ge människor med missbruksproblem rätt till snabb hjälp. Ingen ska behöva dö i väntan på vård, säger Alice Åström.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hash lagligt 2010
Heh, skulle aldrig hända eftersom varken politiker eller läkemedelsbolag har något att tjäna på det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Heh, skulle aldrig hända eftersom varken politiker eller läkemedelsbolag har något att tjäna på det.

Så varför är det lagligt i holland då?
tror nog mycket gärna eliten ser vi flummar omkring det passar ju som handen i handsen men dagens "peace & love-propaganda"
Vi ser ju idag en hippirörelse med HBT och raspropaganda som inte ens är en rebbelrörelse utan ett "folkligt engegemang"

Anonym
Eftersom det var det enda sättet att hindra en större folkrörelse.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Eftersom det var det enda sättet att hindra en större folkrörelse.

Och det kanske är samma sak igen?

Anonym
Folk som roker brukar faktisk vara svarare att organisera, men svarare att kontrollera

Jag minns en kvall nar jag var hog, jag satt i en soffa och at en pizza, sen uppenbarade sig en dam framfor mig ur en holografisk bild och talade om for mig vad som hander pa denna planet. Med beundran och radsla sag jag bitar av verkligheten utanfor stromma genom denna levande malning, samtidigt som jag tankte pa allt jag har last tidigare, kemi, fysik, biologi, historia, samhallskunsap, astronomi och satte all kunskap jag hade pa plats och forskte forsta vad jag sag, Det var en hapnadsvackande verklighet, men sen slog det mig, vem ar hon som vill sa garna beratta detta for mig? varfor gor hon detta? Vad ska jag ha den har informationen till?

Vafan skriver jag for skit, hahaha,

Anonym
Rymd_Ninja, välkommen i klubben :) Berätta gärna mer, lite mer intressant än perssons badbyxor o sånt...

Fråga, vare skämt eller har du fått kolla in i en annan värld lite lätt?

Anonym
Quote:

rymd_ninja wrote:
Folk som roker brukar faktisk vara svarare att organisera, men svarare att kontrollera

Jag minns en kvall nar jag var hog, jag satt i en soffa och at en pizza, sen uppenbarade sig en dam framfor mig ur en holografisk bild och talade om for mig vad som hander pa denna planet. Med beundran och radsla sag jag bitar av verkligheten utanfor stromma genom denna levande malning, samtidigt som jag tankte pa allt jag har last tidigare, kemi, fysik, biologi, historia, samhallskunsap, astronomi och satte all kunskap jag hade pa plats och forskte forsta vad jag sag, Det var en hapnadsvackande verklighet, men sen slog det mig, vem ar hon som vill sa garna beratta detta for mig? varfor gor hon detta? Vad ska jag ha den har informationen till?

Vafan skriver jag for skit, hahaha,

hahahahha
vet inte varför jag skrattar

Anonym
Hehe, mitt forsta roda piller, jag behovde ingen dokumentar eller forum. Man ser sin verklighet mycket klarare nar man ar hog, inte nar man ar full, darfor tror jag alkohol ar lagligt och inte hash :)

Anonym
Quote:

rymd_ninja wrote:
Hehe, mitt forsta roda piller, jag behovde ingen dokumentar eller forum. Man ser sin verklighet mycket klarare nar man ar hog, inte nar man ar full, darfor tror jag alkohol ar lagligt och inte hash :)

Upplever alltid hashflummare som tröga och förvirade

Anonym
det ar bara for att dom flesta potheads inte riktar sina tankar pa en sak. Men jag haller med om att man blir trog och flumming. Men ibland maste man stanna upp, ta ett steg tillbaka, dra en holk, och fundera. Det ar det som ar problemet, folk stannar aldrig upp och tanker. Hash underlattar. Men vissa anvander det som en flykt fran sin verklighet, det jag gor, ar att forstarka min verklighet.

Men nu var det lange sedan jag rokte, kanske borde ta ett bloss framover. Nykterheten enligt min mening ar bland det mest psykotiska tillstandet av dom alla. Det ar inte bra att fa for mycket av det.

Anonym
Våra korrupta bilderbergare har alkohol lagligt och marijuana olagligt, dra era egna slutsatser.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Våra korrupta bilderbergare har alkohol lagligt och marijuana olagligt, dra era egna slutsatser.

Skull & bones har byggt upp sin verkasmhet på droger.
"kampen mot narkotikan" funkar lika bra som "kampen mot al caida"
Danmark har det relativt lagligt
Kristinia kallas socialt expriment

Holland (där bilderberg grundades) har det lagligt och soros vill göra det lagligt..

dra dina egna slutsatser

Anonym
Det ar skillnad med mellan folk som missbrukar och folk som brukar.

Anonym
Quote:

rymd_ninja wrote:
Det ar skillnad med mellan folk som missbrukar och folk som brukar.

Vem har ifrågasatt det?

Anonym
Droghandeln skulle rasa ihop om alla brukade drogen istallet for att missbruka den.

Anonym
Quote:

rymd_ninja wrote:
Droghandeln skulle rasa ihop om alla brukade drogen istallet for att missbruka den.

Varför?

Anonym
Gor matten sjalv :P

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Tomten wrote:

Skull & bones har byggt upp sin verkasmhet på droger.
"kampen mot narkotikan" funkar lika bra som "kampen mot al caida"
Danmark har det relativt lagligt
Kristinia kallas socialt expriment

Holland (där bilderberg grundades) har det lagligt och soros vill göra det lagligt..

dra dina egna slutsatser

Tror du har ett delvis polariserat tänkande i den här frågan..
De finansierar ju båda sidorna.. Både "kampen mot narkotikan" och överdrivet drogliberal propaganda..
De svenska antidrogorganisationerna FMN, Hassela osv.. Alla de blundar ju för fakta och forskning och slår på stora trumman med skräckpropaganda.. De har haft så gott som monopol om vad som sägs om droger i svensk media de senaste decennierna..

Och på andra sidan av myntet så propagerar man, genom musik, Hollywood och mainstreammedia FÖR ett ohämmat drogande med destruktiva droger, och står SJÄLV bakom leveranserna av droger genom underrättelsetjänsterna. Det är coolt att knarka är budskapet.

Genom att det är olagligt att t.om ha olagliga substanser i blodet i Sverige, har man ett fint maktverktyg.. En knarkare kan ju polisen plocka in i princip när som helst för drogtest. Och är han inte ren då (cannabis kan ligga kvar i blodet i en månad) så har de ett maktmedel att använda mot individen.

Naturandar som Ayahuasca, svampar och kaktusar o.s.v är verktyg som rätt använt kan öppna ögonen för den andliga sidan av tillvaron. Fel använt, utan beskydd, så kan det vara skadligt för psyket och individen.
Rätt använt enligt mig är i rituella sammanhang, med en guide (shaman) som visar vägen.

Det här är ett komplicerat ämne.. Men med de svart/vita glasögonen på så kan man inte få någon rätsida på det.

See User information
När du är hög utvidgas dina pupiller, men vad betyder det?

-Han är påtänd! menar den oinsatte, men faktum är att när dina pupiller är större registrerar hjärnan ett större ljusspektra. Man skulle lite förenklat kunna säga att man blir multidimensionell :D

Posted on: 2007/5/11 17:06
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

Anonym
Tycker det verkar som om människor med naturligt högt medvetandetillstånd verkar ha större pupiller än andra..
Men jag kan ha fel.

See User information
Quote:

ixtreme wrote:
När du är hög utvidgas dina pupiller, men vad betyder det?

-Han är påtänd! menar den oinsatte, men faktum är att när dina pupiller är större registrerar hjärnan ett större ljusspektra. Man skulle lite förenklat kunna säga att man blir multidimensionell :D

hehe... fysiskt ljus är fysisskt ljus - thats it... medvetandenivå, pupillstorlek eller multidimensionell har inte med pupillerna att göra...

Det är för att vi förlorat (devolution) våra större "förmågor" som vi har fått ett par fysiska ögon istället.

Men samtidigt kan jag kanske hålla med om att det kan säga något om en person har naturligt stora pupiller. Men när vi är här så är vi alla på samma nivå, i botten av träsket.

En som är blind är ju inte utan sin större helhet, som kroppar på olika nivåer.

Posted on: 2007/5/11 17:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Om man inte visste det så va canabasisss lagligt förut även i Sverige och användes medicinskt mot huvudvärk och annat som man kan finna ut på nätet.

Anvädningsområdet av HAMPA- växten i dess olika former är som jag sagt förut i en annan post väldigt, säger väldigt väldigt,
mångfaldig, därför är den bannlyst i sammanhanget.

Vad vore treo om .........man botate huvet me en joint.......
Fick en hel midda och kunde binda en fogde med samma växt.

Say no more. Ere nån som kollat Mr Fords bilar gjorda av hampa starkare än plåt. Han gjorde en, fick inte göra fler. HAHA

What can you expect really..................

Posted on: 2007/5/11 17:45

Anonym
Enligt Sitchin, och man får väl hoppas att han tolkat sina sumeriska källor korrekt, så var hampan en av grödorna som gavs till människan efter syndafloden..

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper