vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 »

Anonym
Re: Tänk om ni har fel?
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

zink skrev:

Om jag nu trots att svaret ser ut som det gör har missat något om 911 truth bevisen om sprängteorierna på deras sidor så ger jag alla en ny chans att hitta bevisen. Återigen lycka till!

zink du är så SÖTT när du fösöker så där.

Vi VET att det ENDA beviset du behöver och ACCEPTERA kommer härifrån:

www.cia.gov www.fbi.gov www.cfr.org/ www.whitehouse.gov/

The GOVERNMENT can ALWAYS be trusted right zink? ; )

Så vaken.se används INTE för att visa att 911 truth har rätt!!!!
Jag skiter fullständigt i vad ni tycker om Bush, FBI, NIST och andra i den amerikanska administrationen för det vet jag utan ta och visa att NI har rätt.

Är de för svårt så jag får ännu ett inlägg om allt utom att vaken.se skulle ha rätt i det de själva påstår.

Sprängteorierna är obevisade myter kan ni motbevisa det eller kan ni det inte?

The Lorax du är så SÖT när du försöker så där.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

zink skrev:

Om jag nu trots att svaret ser ut som det gör har missat något om 911 truth bevisen om sprängteorierna på deras sidor så ger jag alla en ny chans att hitta bevisen. Återigen lycka till!

zink du är så SÖTT när du fösöker så där.

Vi VET att det ENDA beviset du behöver och ACCEPTERA kommer härifrån:

www.cia.gov www.fbi.gov www.cfr.org/ www.whitehouse.gov/

Jag skiter fullständigt i vad ni tycker om Bush, FBI, NIST och andra i den amerikanska administrationen för det vet jag utan ta och visa att NI har rätt.

Är de för svårt så jag får ännu ett inlägg om allt utom att vaken.se skulle ha rätt i det de själva påstår.

Myter finns det gott om, ett av CIAs uppdrag är att placera ut myter till höger och vänster och att försöka dölja, idag då, Bush-administrationens alla egentliga motiv och istället tillverka propaganda, desinformtion som leder allmänheten tankar åt andra håll. (Finns en massa info tillgänglig om detta, så det är i högsta grad strykt info) Ett annat uppdrag de har och har haft är att undersöka hur man bäst tvättar människor hjärnor genom att utsätta människor för chock. Liten vink, om 911 där.

Posted on: 2008/10/8 22:16
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Sorry, man behöver inte ens läsa den officiella rapporten för, som du kanske vet har man inte tagit hänsyn till vissa vissentliga vittnesmål, både inom administrationen och utanför ,under själva utredningsförhören vilket gör att denna rapport bara kan anses som ren bogus.

STRAWMAN x2.

Jopp man måste läsa rapporterna och rapporternas syfte, vilken uppgift fick "the 9/11 comission report"?
Vilka var deras direktiv?

Det är jäkligt lätt att kasta skit på dessa och anklaga dom för tex att INTE har undersökt stålets beskaffning.
Nä, detta har faktiskt inte 9/11 comission report inte undersökt.
Men har dom låtit bli att undersöka detta för att dom inte vill att hela sanningen skall komma fram eller var detta inte deras direktiv? Ja, sanningen i just denna Strawman-frågeställning blir ju solklar. Det var INTE deras uppgift.
Om man nu har lite lust att snoka undan så kanske man kan hitta denna uppgift hos någon annan myndighet som HADE i uppgift att undersöka detta. Finns det då sådana undersökningar? Ja, NIST.
Så lägg ner dessa onödiga och rent förfalskade anklagelser.
Det är liksom att idiotförklara dig själv då det men ett barns enkelhet går att ta reda på.

Så hade du bemödat dig att läsa någon av rapporterna från NIST så hade du gjort som jag skrattat åt ditt inlägg. Men nu sitter du där skitnödig och tror att du har kommit på något alldeles fantastiskt och spännande. Men tyvärr du är fortfarande "ur form"

Posted on: 2008/10/9 6:36

See User information
Sen till din länk.

http://911summary.blogspot.com/

Har du ens tittat och läst den?
Jag är ganska säker på att du inte sett detta tex.

Från DIN länk.

9/11 Commission co-chair Lee Hamilton says "I don't believe for a minute we got everything right", that the Commission was set up to fail, that people should keep asking questions about 9/11, that the 9/11 debate should continue, and that the 9/11 Commission report was only "the first draft" of history.
Det låter ju helt otroligt, men tittar man på videon där man intervjuar Lee Hamliton så blir ju bilden en helt annan.
Lee säger ju rakt ut att det fanns massor av personer inom administrationerna som hade massor att dölja. Men det var inte något om thermite/thermate eller fritt fall. Utan det komissionen hittade var att personer som döljde sin bristande kunskap och resultatet blev att dom saknade kompetens och hade misslyckas då det gällde att upptäcka dessa terrorister INNAN 9/11. Detta var det som Lee menade.

Men det var väl aldrig aktuellt för dig att söka efter HELA sanningen, du valde ut en bekväm och bra del av “sanningen” och sedan klistrade in denna.
Snacka om självbedrägeri på högsta nivå.

Posted on: 2008/10/9 6:37

See User information
Varför då läsa den när den uppenbart har politiska motiv och när kommissionärerna inte ens får uppdraget att berätta sanningen? Alla ville och vill veta sanningen om varför, hur och vem och inte läsa en rapport som administrationen själva skrivit. Om jag inte minns fel var det det som det amerikanska folket krävde och fortfarande kräver och inte någon politisk propaganda. Cheney kunde lika gärna ha skrivit ihop skiten själv i så fall.

Posted on: 2008/10/9 7:55

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Varför då läsa den när den uppenbart har politiska motiv och när kommissionärerna inte ens får uppdraget att berätta sanningen? Alla ville och vill veta sanningen om varför, hur och vem och inte läsa en rapport som administrationen själva skrivit. Om jag inte minns fel var det det som det amerikanska folket krävde och fortfarande kräver och inte någon politisk propaganda. Cheney kunde lika gärna ha skrivit ihop skiten själv i så fall.

Nu är du återigen inne på att en dold sanning ska få din åsikt att bli rätt.

Det är alltid så vilket du inte verkar veta att alla undersökningar får kritik av ett eller annat slag men de ändrar dock inte på en millimeter på vad som hände 911.

Måste du och andra hela tiden vänta på att den dolda sanningen ska ge er rätt så måste ni vänta i evighet då det som avslöjats hittills inte har inneburit genombrottet för 911 truth idéerna utan de är fortfarande på status quo och väntar på mer avslöjande.

Detta är en stor kontrast till vad NIST, FBI och andra har kommit fram till. Där är i.o.m. att NIST släppt WTC 7 rapporten allt klart. Det är dock inte så att vi fått svar på alla frågor som går att ställa men det är osäkerheter vi alltid måste leva med då ingen har direktrapporter om kollapserna från insidan av WTC 1, 2 och 7.

Om nu ”den stora bilden” är vad som ska efterstävas så är de officiella ”stora bilden” mer välfylld med sannolik information än 911 truths ”stora bild” där faktiskt de mesta ännu är okänt och man väntar på att den dolda sanningen ska fylla i hålen.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Quote:

zink skrev:

Det lustiga är hur du verkar tycker att människor kan inte vara korrupta.

Otroligt tycker jag, och du tycker väl mycket om politiker och autoriktär.

Att husen INTE sprängdes har man INGEN bevis, det är DÄRFÖR så många människor (och flera för varje dag) kommer fram med mer och mer bevis, sunt funuft och vetenskapligt undersökning.

The Commission report IGNORED WTC7. Says lots to me.

Jag själv hade svårt som många att inser och ACCEPTERA hur korrupt det politiska och makt strukturen är, och inte BARA de små rapporten från massmedian (govt approved propaganda).

Du oxå har det svårt när du läser det här när du tänker att jag MÅSTE har det fel som ALLA andra som tänker som jag, annars har DU fel, och med detta fallar din verklighets bild.

Att du är här är bevis att du BRYR dig och detta är en bra tecken, fast jag har det SVÅRT att föstår VAD du skulle behöva ser för att tror på sanningen, sanningen som de flesta på vaken ser det.

Du har inte berättat detta någon gång tror jag.

Du kanske inte kan svara på det eller?

Posted on: 2008/10/9 9:07

Edited by The Lorax on 2008/10/9 10:09:59
Edited by The Lorax on 2008/10/9 10:16:17
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Nu är du återigen inne på att en dold sanning ska få din åsikt att bli rätt.

Det är alltid så vilket du inte verkar veta att alla undersökningar får kritik av ett eller annat slag men de ändrar dock inte på en millimeter på vad som hände 911.

Måste du och andra hela tiden vänta på att den dolda sanningen ska ge er rätt så måste ni vänta i evighet då det som avslöjats hittills inte har inneburit genombrottet för 911 truth idéerna utan de är fortfarande på status quo och väntar på mer avslöjande.

Detta är en stor kontrast till vad NIST, FBI och andra har kommit fram till. Där är i.o.m. att NIST släppt WTC 7 rapporten allt klart. Det är dock inte så att vi fått svar på alla frågor som går att ställa men det är osäkerheter vi alltid måste leva med då ingen har direktrapporter om kollapserna från insidan av WTC 1, 2 och 7.

Om nu ”den stora bilden” är vad som ska efterstävas så är de officiella ”stora bilden” mer välfylld med sannolik information än 911 truths ”stora bild” där faktiskt de mesta ännu är okänt och man väntar på att den dolda sanningen ska fylla i hålen.

Det handlar om en dold sanning, eftersom den officiella rapporten har poltiska motiv och är inte ens till för att att berätta någon sanning. Det står redan i inledningen!!!!! Accepterar du den som en sanning så är det du som har problem och inte jag.

Posted on: 2008/10/9 10:32

Fahrenheit451

Anonym
Mhhmm... det finns onda terrorister som vill störta ner oss från vårt fulländade underbara samhällssystem ner i det medeltida mörkret. Tag betäckning, duck and cover som det brukar heta vilka nu än "dom" är.

Med fällknivar angriper de världens största imperium med teknologiska resurser att bomba deras hemländer till grus i gengäld. Vilka hemländer sen, olja finns det där också...

Jag tror inte ens min dvärgpudel går på den officiella versionen av 9/11.

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det handlar om en dold sanning, eftersom den officiella rapporten har poltiska motiv och är inte ens till för att att berätta någon sanning. Det står redan i inledningen!!!!! Accepterar du den som en sanning så är det du som har problem och inte jag.

Vilken rapport menar du?

Posted on: 2008/10/9 15:26

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Tittar du inte ens på det du länkar till?
Trodde du var neutral och öppen, men jag har sett musslor som är mer öppna än dig!

Sen ljuger du IGEN. Det är INTE administrationen som skrivit någon rapport.

Och än så länge har du INTE läst någon av rapporterna, så du ligger knappast bra till för att få din röst hörd utanför vaken.se

Men det är en intressant retorik du har.

Vi säger då att du har rätt, ALLT som NIST skriver är en enda stor lögn.
Du tror inte en enda advokat skulle sätta klorna i detta och göra sig en skaplig hacka på denna lögn?
Varför har inte en enda vettig person stämt NIST för alla lögner? USA, landet där man kan bli miljonär om man bränner sig på kaffet på McDonalds.
Med din retorik så skall ALLA advokater ALLA forskare och alla politiker vara köpta. Det kan jag med säkerhet säga att dom INTE är.
Men eftersom du inte kan något om det vetenskapliga bakom 9/11 (eget erkännande) så får du absolut inte erkänna att NIST, press, media eller någon offentlig myndighet kan ha rätt i något, för har dom det så faller ditt hela korthus ihop och du står där igen "ur form" och dina lögner är åter igen avslöjade.

Posted on: 2008/10/9 15:36

See User information
Jag läser och skummar igenom den officiella rapporten. Om du påstår att den är trovärdig och det minsta objektiv så har du vissa problem. Anser du den trovärdig? Har du läst den? vad tycker du om frågeställningarna de fick direktiv att utgå ifrån?

Dessutom, så ingick det en hel del av samma människor i alla undersökningsteamen. Två gubbar ingick i samtliga undersökningsteam och ändå så anser du tydligen att de gjort det arbete som de fick mandat av folket att utföra.

Det är precis det som det är, det är administrationen själva som beställt denna rapport och genom Zeilikov var de helt säkra på att ingen skulla prata brevid munnen. Frågeställningen är inte ens det som folket krävde utan det handlar endast politisk propaganda för att styrka den mytbildning som Bush-administrationen tillsammans med media redan skapat. Är du av annan åsikt kan du knappast ha läst den!!!

Det som är mycket anmärkningsvärt är att de bevis (pass, bandanas osv) nämns i själva handlingsförloppen som boken beskriver. Inte bara när de samlar ihop bevisen. Att det handlar om fejkad och fabricerad bevisning när rapporten dessutom är skriven helt och hållet med politiska motiv och skulle användas som propaganda i kriget mot terrorismen får en helt annan dimension. Frågan man ska ställa sig är, hur hög är sannolikheten att det inte handlar om fabricerade bevis och fabricerande vittnesmål!!!

Tack ändå, för att du fick mig att börja plåga mig igenom skiten.

Posted on: 2008/10/9 16:51

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/9 17:16:54

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag läser och skummar igenom den officiella rapporten. Om du påstår att den är trovärdig och det minsta objektiv så har du vissa problem. Anser du den trovärdig? Har du läst den? vad tycker du om frågeställningarna de fick direktiv att utgå ifrån?

Dessutom, så ingick det en hel del av samma människor i alla undersökningsteamen. Två gubbar ingick i samtliga undersökningsteam och ändå så anser du tydligen att de gjort det arbete som de fick mandat av folket att utföra.

Det är precis det som det är, det är administrationen själva som beställt denna rapport och genom Zeilikov var de helt säkra på att ingen skulla prata brevid munnen. Frågeställningen är inte ens det som folket krävde utan det handlar endast politisk propaganda för att styrka den mytbildning som Bush-administrationen tillsammans med media redan skapat. Är du av annan åsikt kan du knappast ha läst den!!!

Det som är mycket anmärkningsvärt är att de bevis (pass, bandanas osv) nämns i själva handlingsförloppen som boken beskriver. Inte bara när de samlar ihop bevisen. Att det handlar om fejkad och fabricerad bevisning när rapporten dessutom är skriven helt och hållet med politiska motiv och skulle användas som propaganda i kriget mot terrorismen får en helt annan dimension. Frågan man ska ställa sig är, hur hög är sannolikheten att det inte handlar om fabricerade bevis och fabricerande vittnesmål!!!

Tack ändå, för att du fick mig att börja plåga mig igenom skiten.

O va otroligt.... Samma personer som har en kunskap skall väl naturligtvis undersöka det dom är kompetenta till att göra.

Sen skall du svara på frågorna jag ställde till dig..

VILKEN rapport menade du i ditt tidigare inlägg?

Anser du att alla advokater, media, tidningar och officiella personer är med på konspirationen?
Detta är en förutsättning på att det skall vara en "cover up" som du beskriver den!

Men jag förstår att du undviker dessa frågor. Din tystnad säger mer än när du skriver dina lögner.

Posted on: 2008/10/10 6:19

See User information
Vilken rapport tror du? Finns det fler som berättar historien om 911? Zeilikov nämner jag, tyckte det räckte för att förklara vilken rapport det handlad om!

Posted on: 2008/10/10 6:51

Fahrenheit451

See User information
Quote:
Anser du att alla advokater, media, tidningar och officiella personer är med på konspirationen?
Detta är en förutsättning på att det skall vara en "cover up" som du beskriver den!

Vilken fråga? Var inte du psykolog? Vad krävs det då av någon, för att gå emot en myt som planterats av ett etablissemang och påstå något som kontraherar etablissemanget? Alla behvöer inte ens vara med, utan de hjälper ändå till att hålla myterna vid liv genom att de är för fega, rädda om sitt skinn för att ifrågasätta dem.

Posted on: 2008/10/10 8:51

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Vilken fråga? Var inte du psykolog? Vad krävs det då av någon, för att gå emot en myt som planterats av ett etablissemang och påstå något som kontraherar etablissemanget? Alla behvöer inte ens vara med, utan de hjälper ändå till att hålla myterna vid liv genom att de är för fega, rädda om sitt skinn för att ifrågasätta dem.

Alldeles rätt Fahrenheit451, det är helt klart att det skulle behövas lite "ryggradstransplantationer" i vår bimbofierade tillvaro.

Posted on: 2008/10/10 8:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vilken rapport tror du? Finns det fler som berättar historien om 911? Zeilikov nämner jag, tyckte det räckte för att förklara vilken rapport det handlad om!

Du vet alltså nu helt plötsligt inte om fler än en rapport fast i en annan tråd påstår du att det är flera personer som skriver ALLA rapporter.
Hur tänker du egentligen?

Kean-Zelikov, finns tex INTE med i "The 9/11 comission report"

Han finns INTE med i NIST rapport NIST NCSTAR 1A
Federal Building and Fire Safety Investigation of the
World Trade Center Disaster.

Men innan du återigen trasslar in dig i allt för många generalisering kolla på denna sida så får du i alla fall en uppfattning om hur MÅNGA rapporter det finns bara i från NIST.
http://wtc.nist.gov/

Gå inte på allt som sägs på JooToob, detta är skit enkelt att kolla upp. Det fisar sig då att du sitter med falska anklagelser IGEN.

Posted on: 2008/10/10 10:28

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Så därför enligt ditt tanke sätt har inte heller Watergate hänt?

5 personer visste om denna skandal, ÄNDÅ kom den fram i dagens ljus och fick Nixon på fall.

Posted on: 2008/10/10 10:30

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

5 personer visste om denna skandal, ÄNDÅ kom den fram i dagens ljus och fick Nixon på fall.

Jösses, hur är det med ditt intellekt?

Posted on: 2008/10/10 10:36

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Så det finns anseénde om att Watergate skulle vara analogt med 11 september nu då?

Det är väl som att jämföra halsfluss med prostatacanser va?

(varför ler jag?)

Posted on: 2008/10/10 10:36
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jösses, hur är det med ditt intellekt?

Ja det kan du ju fundera på medan du skal besvara frågorna jag ställde till dig.

Vilka rapporter är Kean-Zelikov med och skriver?

Han är ju inte med i dom rapporterna jag hänvisade till.

Detta är ändå DITT påstående, jag har inte tagit upp detta, det har DU gjort, men som vanligt verkar det som att börjar man titta närmare på dina skriverier så faller dom pladask. Tråkigt att man inte kan hålla sig till FAKTA.

Posted on: 2008/10/10 11:14

See User information
Quote:

gaston skrev:
Så det finns anseénde om att Watergate skulle vara analogt med 11 september nu då?

Det är väl som att jämföra halsfluss med prostatacanser va?

(varför ler jag?)

Nej, eftersom att om Bush iscensatt 9/11 som truthers säger så måste en massa personer vara inblandade.
Och i Watergate fallet var 5 st personer inblandade.
Det räckte den gången.
Jag har inte påstått något annat heller.

Posted on: 2008/10/10 11:17

See User information
Zeilikov basade över The Commission report, trodde du visste detta.

Posted on: 2008/10/10 11:18

Fahrenheit451

See User information
Okej, men ponera att samhället såg lite annorlunda ut på 70-talet än vad det gör idag. Andra dogmer, bl.a. kommunistpropaganda istället för terroristpropaganda. Sakta men säkert har granskande journalistik sjunkit under jorden och tar sig knappt fram till MSM idag. Denna utveckling syns även i lilla Sverige, då man mer sällan ägnar sig åt att granska sådant som stödjs av det poltiska etablissemanget. Watergate kom i en annan tid och i ett helt annat samhälle. Idag kommer dogmerna och domarna rakt ut från politikernas munnar. Bush sa ung.. Don't let us tolerate conspiracy theories, vilkte är en dogm, där tanken som ligger bakom är att skrämma folk ifrån att sticka ut hakan och börja ifrågasätta honom. Han säger även dogmer som, är du inte med oss så är du en terrorist. Men för att idag våga bli en Whistleblower krävs det andra saker än vad det gjorde på 70-talet. Dogmerna är annorlunda och mycket kraftigare till att börja med. Äsch, du borde kunna sådant här....

Posted on: 2008/10/10 11:28

Fahrenheit451

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper