vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »

Anonym
Re: Bevis att månlandningarna var en bluff!
Quote:

Och det kommer från någon som inte vet att det finns gravitatation på MÅNEN..

vad hände med atmosfären då?!?!

Viftande flaggor "utan att händerna" som håller i dom rör sig.

kom igen nu. blåste det verkligen på månen så där mkt??

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
Att sedan'eFeKT0' m.fl lägger sig i debatten med kunskap likvärdig den på lågstadiet är både olyckligt och komiskt . Det gör tyvär också att debatten känns som lite pajkastning.

vilken pajkastning..!?!? jag frågade varför flaggan svajar på så många bilder fast austronauterna inte ens rör på sina armar..?!

förskolebölande skulle jag hävda.

varför är det så omöjligt att det hela är fejk.?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
vad hände med atmosfären då?!?!

Viftande flaggor "utan att händerna" som håller i dom rör sig.

kom igen nu. blåste det verkligen på månen så där mkt??

För det första. Du har inte koll på om det finns en gravitation eller ej, hur skall man då kunna förklara mer vetenskapliga saker för dig?

Mina elever i 4:e klass vet att det finns en gravitation på månen.

Men jag gör ett försök.

Fram tills att du visar mig bilder / filmer på hur flaggan rör sig utan att någon astronaut håller i den så hävdar jag att det finns en logisk förklaring.

Måste det finnas luft för att något skall kunna röra sig som i detta fall?

Vi tar ett tygstycke håller det under vattnet och tillför en rörelse, rör sig tygstycket under vattnet?

Svar JA! Det finns ju inget andningsbart syre under vattnet, varför rör sig flaggan då?

En lite krångligare förklaring än vad mina elever i 4:e klass arbetar med, men gravitationen har dom 100% koll på.

Sen ter sig det lite konstig att konspiratörerna först hävdar att allt är inspelat i en studio både i England och i Area 51, vart är dom inte riktigt överens om än!

Men om det är nu som ni säger hur kan det då blåsa inne i en studio?

Så klantiga är inte NASA!

En paradox ni inte kan förklara och vägrar besvara!

See User information
Det är PRECIS det här jag menar...
Mohammed visar på svar/teorier på skeptikers argument och får till svar; "-Men det här då..." , "-Är det inte konstigt att...".

Inget bemötande av sakfrågan.

eFeKT0, är detta allt du har att tillföra debatten, frågor och lösa påståenden ?

Varför "viftar" flaggan, tog mig 20 sekunder (google) att få fram:

Badastronomy

Något jag tycker låter vettigt, kan vi stryka den frågan, eller ?

Kan det ligga något i detta tycker du eller kan du bemöta detta med något som påvisar att flaggan inte kunde vara på månen ?

Posted on: 2006/5/22 12:41

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
Det är PRECIS det här jag menar...
Mohammed visar på svar/teorier på skeptikers argument och får till svar; "-Men det här då..." , "-Är det inte konstigt att...".

Inget bemötande av sakfrågan.

eFeKT0, är detta allt du har att tillföra debatten, frågor och lösa påståenden ?

Varför "viftar" flaggan, tog mig 20 sekunder (google) att få fram:

Badastronomy

Något jag tycker låter vettigt, kan vi stryka den frågan, eller ?

Kan det ligga något i detta tycker du eller kan du bemöta detta med något som påvisar att flaggan inte kunde vara på månen ?

Bra jobb med flaggan...

Nej vi kommer inte få något svar på konkreta frågor från dom här.
Det kan på sin höjd bli mer inklistrade "ick egna tänkande" länkar, men något svar, glöm det.

Åter igen bra länk....

See User information
Men va fan, bara för att efekto frågar nått så skall ni genast trycka ner honom och vara så jävla spydiga, va fan, om nu någon vill veta något och ni sitter inne med all jävla kunskap så vore det väl på sin plats att ställa upp och svara utan att vara så jävla spydig....eller. för ni vill väl att folk skall få klart för sig hur det "igentligen" ligger till!?

Ja, jag tror mig veta svaret redan nu " håll dig till ämnet "

Som sagt var, försök att vara lite ödmjuk så kanske fler skulle uppskatta det ni postar.

ha det.

Posted on: 2006/5/22 17:22
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
Dom kan mycket väl ha tagit kort i studio plus på månen, vad utesluter det?

Hemlighetsmakeri, dissinfo.. det var ju trots allt kalla kriget?

Det där strålbältet har jag dock inte idats sätta mig in i för det kräver väl några poäng fysik för att kunna granska.

Posted on: 2006/5/22 18:30
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

Anonym
Quote:

Kollapse skrev:
Dom kan mycket väl ha tagit kort i studio plus på månen, vad utesluter det?

Hemlighetsmakeri, dissinfo.. det var ju trots allt kalla kriget?

Det faller ju på sin egen orimlighet.

Varför skulle man fejka foton från månen när man ändå landade där och tog kort? Vad skulle man kunna vinna på detta? Jag förstår inte vad. Prestigen låg ju i att landa på månen, inte att ta så snygga kort som möjligt.

Vad skulle man kunna förlora på detta? Desto mer, eller hur? Varför skulle NASA riskera att bli avslöjade med förfalskade bilder?

För övrigt, varför framför du denna hypotes när det inte finns några hållbara bevis för att något av månfotona tagits i en studio?

Vad blir din nästa hypotes? Att man fejkade ett par extra kilo månsten?

Anonym
zpz: jag tycker det är kanon att du spenderar tid att ifrågasätta.
Men det vore mer proffsigt och seriöst om du ifrågasätter informationen, istället för personen som lägger fram det.

Jag tar dig liksom inte på allvar.
Men jag gillar dig skarpt.

See User information
Gramse, skojar du eller ?! Har du läst hela tråden ? Vem är det som är spydig ?

Det är ju precis det här det handlar om, killen är helt övertygad om att målandningen är en bluff;
- Han har "hört" att flaggan viftade på månen, helt utan källa.
- Han VET att månen saknar gravitation.
- När Mohammed försöker bemöta alla påstådda tveksamheter, svarar han med "det blev ju lite mkt där.. hoppas du kan titta tillbaka och se hur mkt du snurrar in dig i..."
Mer citat av eFeKTO ?
"faktum är att NASA i självaste verket är NAZI."
"men som jag sa innan antingen är du för rädd för sanningen eller så är du helt enkelt en hjärntvättad idiot.."
Killen är ju helt meningslös att föra en diskussion med.

Kollapse, nej, egentligen utesluter det inte att korten är tagna i en studio, heller inte att de är tagna på månen.
Kan vi stryka det då, om det nu inte finns några fakta som pekar på att korten inte togs på månen ?
Det kan bli en nog så lång diskussion om all fakta ska bevisas, istället för det omvända.
Kan vi hålla oss till resten av sakfrågorna nu ?

Posted on: 2006/5/23 6:13

Anonym
Quote:

Gramse skrev:
Men va fan, bara för att efekto frågar nått så skall ni genast trycka ner honom och vara så jävla spydiga, va fan, om nu någon vill veta något och ni sitter inne med all jävla kunskap så vore det väl på sin plats att ställa upp och svara utan att vara så jävla spydig....eller. för ni vill väl att folk skall få klart för sig hur det "igentligen" ligger till!?

Ja, jag tror mig veta svaret redan nu " håll dig till ämnet "

Som sagt var, försök att vara lite ödmjuk så kanske fler skulle uppskatta det ni postar.

ha det.

Fel igen...

efekto frågade inte han påstod att det inte fanns atmosfär och gravitation.

Där hade han 50% rätt.
Detta påpekades för han och där är vi nu.

Anonym
Då fortsätter vi debunkningen av Lightsabers inklistrade "egna funderingar"

9) Why did one of the stage prop rocks have a capital "C" on it and a 'C' on the ground in front of it?

Här får den mystiska bokstaven sin förklaring....

http://www.lunaranomalies.com/c-rock.htm

Anonym
Vi fortsätter med nästa.

10) How did the fibreglass whip antenna on the Gemini 6A capsule survive the tremendous heat of atmospheric re-entry?

Detta har jag aldrig hört talas om och eftersom ingen källa ges så blir det svårt att inte tro att någon foliehatt har hittat på detta eller lösryckt tagit detta ur ett annat sammanhang.

Sen till en djupare analys av påståendet.

Gemeni hade inget direkt med månfärderna att göra, det var INNAN Apollo projektet.

Mercury, Gemini, Apollo.

Mercury Det var Alan B Sherpard´s kapsel, den första amerikanen i rymden. I den satt man en och en.

Gemini, kapsel gjord för 2 astronauter.

Apollo, kapseln som tog 3 man mot månen.

Så påståendet är helt galet i detta ämne!

Anonym
Och nästa........

11) In Ron Howard's 1995 science fiction movie, Apollo 13, the astronauts lose electrical power and begin worrying about freezing to death. In reality, of course, the relentless bombardment of the Sun's rays would rapidly have overheated the vehicle to lethal temperatures with no atmosphere into which to dump the heat build up.

Här visar man upp en total okunskap i fysik.
Kan det vara efekto som skrivit detta?

Solen träffar bara en del av kapseln, sen förutsätter man här att kapseln är helt still, vilket den inte är i verkligheten , den snurrar med en jämn och lugn takt.
Sen är det så att på skuggsidan så är det temperaturer på -200° så detta är inget problem då det finns kyl och värmesystem ombord Apollo.

Anonym
Vi tar en till när jag ändå har farten uppe!

12) Who would dare risk using the LEM on the Moon when a simulated Moon landing was never tested?

Detta är en ren lögn.

Grumman som byggde månlandaren och inte Rocketdyne som Lightsaber påstod, testade alla komponenter motor styrsystem osv.

Neil Armstrong fick använda katapultstolen på en prototyp av månlandaren då styrsystemet låste sig.

http://www.nasa.gov/vision/space/features/apollo_llrf.html

Sen är påstående absurt därför att man kan inte testa den på jorden eftersom den är konstruerad för att "flyga" i rymden och på månen där det finns en gravitation som är 1/6 av jordens.

Men den testades utförligt på Apollo 9. Detta kan ni läsa om här...

http://www.spaceflight.nasa.gov/history/apollo/apollo9/index.html

Anonym
Show goes on....

13) Instead of being able to jump at least ten feet high in "one sixth" gravity, the highest jump was about nineteen inches.

Att man bara är så korkad att man skriver detta visar bara på hur desperat personen är.

Du kanske skull ta och räkna med rymddräkten som astronauterna hade på sig. Först skall du lägga till vikten sen måste man beräkna att det inte var den smidigaste plagget man kunde ha på sig!

Anonym
En till...

14) Even though slow motion photography was able to give a fairly convincing appearance of very low gravity, it could not disguise the fact that the astronauts travelled no further between steps than they would have on Earth.

Se svar på påstående 13, samma gäller här.

Anonym
Nu börjar jag bli varm i kläderna.....

15) If the Rover buggy had actually been moving in one-sixth gravity, then it would have required a twenty foot width in order not to have flipped over on nearly every turn. The Rover had the same width as ordinary small cars.

Mer och mer korkade påståenden.

Gravitationen har en väldigt liten betydelse här.
Tyngdpunkten på bilen har man naturligtvis lagt så lågt som möjligt.Hur stor var hastigheten?

Anonym
muhamed, du vet att du diskuterar med dig själv va???
seröst, hur ska du verka seriös när du beter dig som en dåre?

Det är inte upp till dig om amerikanarna blåst hela världen på sanningen, dina ansträngningar förändrar inget och dom övertygar nog ingen.
bespara din värdefulla energi säger jag..

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
muhamed, du vet att du diskuterar med dig själv va???
seröst, hur ska du verka seriös när du beter dig som en dåre?

Det är inte upp till dig om amerikanarna blåst hela världen på sanningen, dina ansträngningar förändrar inget och dom övertygar nog ingen.
bespara din värdefulla energi säger jag..

Vore det inte bättre att du bemöter mina inlägg då det gäller fakta istället för att du som nu gnäller på att jag skriver.

Lite lätt konstig retorik för att försöka visa på att du har rätt.

Men det har du ju inte lyckats med hittills.

Är det så svårt att diskutera trådens ämne?

Klara du inte av detta så låt bli att skriva eller läsa här då!

Men din brist på fakta avslöjar dig bara mer!

See User information
Jepp Mohammed, jag hoppas du märker att de sista 5 sidorna har du "diskuterat" med dig själv då ingen har velat/kunna (?) kommentera dina funderingar...

Tänk också på att Quote:
dina ansträngningar förändrar inget och dom övertygar nog ingen.

Det är viktigt att tänka på att fakta eller möjliga orsaker saknar relevans när man kritiskt granskar något. Det viktiga är vad DU(eller någon arbetskompis brorsa) har hört eller tror.
Att komma med sakliga argument visar bara på att du är en besserwisser, saknar ödmjukhet och inte kan tänka själv.

eFeKTO, här har du ett nytt ämne för dina objektivt kritiska ögon:
www.konspiration58.com

Posted on: 2006/5/23 9:13

Anonym
mm hänvisa till sånt där konspirations smörja som avundsjuka sysslar med..

yellousy breeds envy

Anonym
Till Mohamed m.f.

”Grabbar” ge upp!
Det spelar ingen roll vilka fakta och klokskap ni kommer med, vill man tro så biter inga argument i värden. Det är bara synd att de skall leva i villfarelse och konstant känna sig attackerad av samhället (finns för övrigt ett latinskt namn på det).
Ni slaktar dem på punkt efter punkt men det finns alltid en länk till någon galenpanna och ett -ja men... kvar.

De försöker hitta en för dem rimlig förklaring till ett skeende som för de är skrämmande och obegriplig. Så har människan gjort i alla tider. Thor på sin vagn m.m.
Samt så tror jag att det skapar en känsla att tillhöra en liten skara som VET det vi andra inte vet och på så sätt känna sig speciell och utvald.

Men det måste sägas att det här är en väldigt underhållande tråd.

//K

Anonym
Märkligt att inget av det jag HAR skrivit bemöts, utan man blir idiot förklarad för ATT man skriver.

Men detta visar ännu starkare på vilket intresse man har för att hitta "sanningen"

Visst jag kan ha fel i mina 15 punkter av 32 jag bemött, men tala om det då, skit i allt annat.

Detta är väl ett debatt forum?

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper