vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 ... 27 »

Re: Den oberoende 911 undersökningen

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Undrar om inte zink återigen kommer att ducka även denna tråd då det blir lite problematiskt att svara på om mobiltelefoner fungerar eller inte i flygplan som marchar på 8-10.000 meter..

Därav lyfter jag denna tråd, så att inte zink missar den, vem vet jag kanske lägger en ny separat tråd med endast dessa frågor och påståenden, bara för att inte zink ska missa den!

wow, zink är ju online, kommer svar nu!!??

Om mobiltäckningen ens kunde vara 10 km, varför slösar dom pengar på sändare/mottagare i varje gathörn?

Grävde lite mer i detta, kollade här:
http://www.pgone.se/dt_article.aspx?m=201

man kan läsa detta

Hur ökar jag räckvidden med min mobiltelefon när jag är ute med båt i skärgården?
En basstation/sändare i ett GSM-nät har en teoretisk räckvidd på 3,5 mil vilket motsvarar cirka 19 sjömil. Hinder och höjder kan gör att räckvidden blir mindre. Mobiltelefonens räckvidd utan extra förstärkare och antenn är 10-11 sjömil. Mobiltelefoner sänder med upp till 2 W effekt. Vill man få ut högre effekt från telefonen bör man skaffa en booster (extra förstärkare). Det finns förstärkare som fungerar till de flesta mobiltelefoner. I ytterskärgården och i andra ensligare områden kan täckningen vara mindre bra. Då är det viktigt att ha en bra antenn ombord. Även placeringen av antennen är viktig. Antennen ska sitta så högt som möjligt, samtidigt som kabeln mellan telefon och antenn bör vara så kort som möjligt. För plastbåtar där det är svårt att få jordplan finns det tillbehör som hjälper till att få bra jord och därmed bättre effektivitet. En sk kolinjär antenn når lägre än en kvarts-vågantenn, men den måste sitta rakt. Man bör också tänka på att GSM-system kan störa instrument och annan elektronik som är dåligt avskärmad ombord.

Man ser speciellt Mobiltelefonens räckvidd utan extra förstärkare och antenn är 10-11 sjömil. alltså hälften av den teoretiska, men praktiskt sett vet jag att jag aldrig har haft täckning i ett flygplan, eftersom jag alltid kollat detta ljug.

Och jag vet att det är förbjudet, men jag offrar gärna mitt liv för sanningen, haha

Posted on: 2007/11/8 12:52
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Steffo skrev:

man kan läsa detta

Hur ökar jag räckvidden med min mobiltelefon när jag är ute med båt i skärgården?
En basstation/sändare i ett GSM-nät har en teoretisk räckvidd på 3,5 mil vilket motsvarar cirka 19 sjömil. Hinder och höjder kan gör att räckvidden blir mindre. Mobiltelefonens räckvidd utan extra förstärkare och antenn är 10-11 sjömil. Mobiltelefoner sänder med upp till 2 W effekt. Vill man få ut högre effekt från telefonen bör man skaffa en booster (extra förstärkare). Det finns förstärkare som fungerar till de flesta mobiltelefoner. I ytterskärgården och i andra ensligare områden kan täckningen vara mindre bra. Då är det viktigt att ha en bra antenn ombord. Även placeringen av antennen är viktig. Antennen ska sitta så högt som möjligt, samtidigt som kabeln mellan telefon och antenn bör vara så kort som möjligt. För plastbåtar där det är svårt att få jordplan finns det tillbehör som hjälper till att få bra jord och därmed bättre effektivitet. En sk kolinjär antenn når lägre än en kvarts-vågantenn, men den måste sitta rakt. Man bör också tänka på att GSM-system kan störa instrument och annan elektronik som är dåligt avskärmad ombord.

Man ser speciellt Mobiltelefonens räckvidd utan extra förstärkare och antenn är 10-11 sjömil. alltså hälften av den teoretiska, men praktiskt sett vet jag att jag aldrig har haft täckning i ett flygplan, eftersom jag alltid kollat detta ljug.

Och jag vet att det är förbjudet, men jag offrar gärna mitt liv för sanningen, haha

För att bevisa att mobiltelefonisamtal var omöjliga från de plan som de förekom ifrån 911 ska man flyga exakt samma väg som de flög och visa att mobilerna aldrig kopplar upp sig på hela färden.

Testa på annat sätt är helt meningslöst.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dina svar och argument är som vanligt slående zink...

Posted on: 2007/11/8 13:15
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Ursäkta mig ZINK men hur fan tänker du egentligen??

Varför håller flygbolagen på att utveckla denna teknik om det var möjligt redan 2001??
Kan du ens läsa och förstå information som du inte instämmer med, ska jag behöva dissekera varje mening så att du förstår bättre???

När du kommer med ett sådant här påstående:

"För att bevisa att mobiltelefonisamtal var omöjliga från de plan som de förekom ifrån 911 ska man flyga exakt samma väg som de flög och visa att mobilerna aldrig kopplar upp sig på hela färden."

Då vet man att du är en lögnare och disinfo-nörd, frågan är varför du inte VILL/KAN förstå??

Posted on: 2007/11/8 13:20
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:
Du har själv sagt att det är bevisat; vill du jag skall lägga in ditt inlägg, så du skäms , eller , har du inte det?

It's very explosive information, obviously, and there's a great deal of evidence that they say they have collected — none of it necessarily conclusive. It's more when they put it all together. A bigger question, they say, is how could they not have know?

Gör det för du anser om man bara skriver

"Explosioner WTC" så har man erkänt sprängämnen.

Du har enligt mig en oerhörd tolerant syn på vad som kan vara bevis vilket delas av många i 911 ”truth” lägret

Jag kan ta vad bevis egentligen är.

Av de HÖRDA explosionerna vid WTC är INGA bevis på sprängämnen för då kan man med explosions ljud bevisa vilka sprängämnen det var.

Det enda som bevisas av de hörda explosionerna är att de inträffat en explosion. Vad om orsakat den är obevisat.

Man måste om man ska bli trovärdig inte ha olika värdeskalor på bevis. En för sig själv och en annan för NIST, FEMA, CIA och FBI.
Du kommer inte förbi så där bara zink ;det du sa att jag bevisat att :

Vad som väcker mest misstanke är de fem israeler som filmade World Trade Center 911. De inte bara filmade. De visade också sin glädje över vad som hände.
Detta har du glömt :
Jag väntar med att lägga in ditt svar . tycker att du kan visa dina sidor lite mer.

----------------------------------------------------------
Zink :Om jag visar vad du gör sale för de som struntar i vad vi håller på med på detta forum vad tror du att du får för betyg?

En som hanterar sina medmäniskor på ett korrekt sätt eller en sim behandlar sina medmänniskor på ett nedsättande vis?

Det är faktiskt för mig obegripligt hur du och andra så tydligt kan motarbeta er själva.

Vad har du för betyg om du själv får beskriva det en skala från 1-10 var är du då. Enligt mig så är du en ren nolla:)
Men kom med din bedömnig av dina inlägg.

Posted on: 2007/11/8 16:36

See User information
Men Zink, detta är ju inte klokt. Du har inte alls kommenterat för det svar du har gett malde bara på om uppenbara saker även för mig.

Var kan jag hitta en hel genomgång på hur DNA kunde matchas på ett sätt som ledde till bevis ? En sak till, hur kunde man matcha DNA från flight 77 när planet påstods ha upplösts vid kollisionen ?

Och vad gäller israelerna så skrev jag ju att misstanken inte rörde en aktiv roll i dåden..varför spekulerar du i vad jag skriver för att sedan göra det till min spekulation ? Jag frågade varför det inte fanns anledning att följa upp vad dessa israeler egentligen visste om det som skulle ske och varför man isåfall inte varnade folk.

Lägger till en annan sak. Om bombhundar reagerade som om de känt av sprängämnen i israelernas bil så borde väl detta vara ytterligare en anledning att gå på djupet om vad de var för ena, eller ?

Och kom för fan inte och säg att jag ser konspiratoriskt på saker bara för att jag ställer frågor och KRÄVER SVAR. Det är skillnad på dom begreppen.

Posted on: 2007/11/8 16:38

Anonym
Men Zink för fan du läcker som ett såll!

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Steffo skrev:

man kan läsa detta

För att bevisa att mobiltelefonisamtal var omöjliga från de plan som de förekom ifrån 911 ska man flyga exakt samma väg som de flög och visa att mobilerna aldrig kopplar upp sig på hela färden.

Testa på annat sätt är helt meningslöst.

Ja vi måste ju ha oss en tidsmaskin då, så vi flyga efter samma förhållanden som gällde på 9/11, men jag åker dan före och skjuter ihjäl idioterna med bombplaceringen i tornen, så då kommer dom blåsa av hela 9/11, eftersom dom inte hinner fixa nya sprängämnen.

Och åker du före i din tidsmaskin för att förekomma mig, så skall du veta att jag redan tänkt på det.

Plus tio gånger mer än vad du kan säga. Plus ett.

Alltså, jag vann.

Posted on: 2007/11/8 17:11
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:
Du har själv sagt att det är bevisat; vill du jag skall lägga in ditt inlägg, så du skäms , eller , har du inte det?

It's very explosive information, obviously, and there's a great deal of evidence that they say they have collected — none of it necessarily conclusive. It's more when they put it all together. A bigger question, they say, is how could they not have know?

Gör det för du anser om man bara skriver

"Explosioner WTC" så har man erkänt sprängämnen.

Du har enligt mig en oerhörd tolerant syn på vad som kan vara bevis vilket delas av många i 911 ”truth” lägret

Jag kan ta vad bevis egentligen är.

Av de HÖRDA explosionerna vid WTC är INGA bevis på sprängämnen för då kan man med explosions ljud bevisa vilka sprängämnen det var. Eviden

Det enda som bevisas av de hörda explosionerna är att de inträffat en explosion. Vad om orsakat den är obevisat.

Man måste om man ska bli trovärdig inte ha olika värdeskalor på bevis. En för sig själv och en annan för NIST, FEMA, CIA och FBI.
DET är du zink Du har enligt mig en oerhörd tolerant syn

Du glöm inte att jag sa evidence och inte proof . Hur kan du försvinna så där bara utan att reda upp i ett så viktigt ämmne, du är barbarisk zink. Så du menar att detta inte är sant , Jag har hjälp dig på traven , mvh sale. Du är en troende å ingen skeptiker , för en skeptiker kan ta KRITIK om han är normal vill säga .
så då vinner jag " 2 - 0 till sale , (å lev inte på mitt skoj mot dig) jag har bett alla om förlåtelse dig mest. DIG zink så glöm inte det .

George Tenet: At The Center Of The Storm

"I didn't read the speech. I was involved in a bunch of other things," Tenet says.

"Wait a minute, the president’s State of the Union," Pelley remarks. "You didn't read that?"

Nobody comes back to you?" Pelley asks.

Still, at CIA headquarters, Tenet's team was about to make a historic blunder of its own. The CIA produced its evaluation of Iraqi weapons of mass destruction in a secret report called a "National Intelligence Estimate."

"The first key judgment in the national intelligence estimate says, quote, 'Baghdad has chemical and biological weapons.' Period," Pelley says.

"High confidence judgment," Tenet replies.

Är det så det skall vara zink ???

India’s largest Newsweekly reports that it appears a recent Mossad attempt to infiltrate al-Qaeda failed when undercover agents were stopped on their way to Bangladesh by Indian customs officials. These 11 men appeared to be from Afghanistan, but had Israeli passports. One expert states, “It is not unlikely for Mossad to recruit 11 Afghans in Iran and grant them Israeli citizenship to penetrate a network such as bin Laden’s. They would begin by infiltrating them into an Islamic radical group in an unlikely place like Bangladesh.” [Week, 2/6/2000]

Entity Tags: Al-Qaeda, Israel Institute for Intelligence and Special Tasks (Mossad)

Category Tags: Israel

According to German newspapers, the Mossad gives the CIA a list of 19 terrorists living in the US and say that they appear to be planning to carry out an attack in the near future. It is unknown if these are the 19 9/11 hijackers or if the number is a coincidence. However, four names on the list are known, and these four will be 9/11 hijackers: Nawaf Alhazmi, Khalid Almihdhar, Marwan Alshehhi, and Mohamed Atta. [Die Zeit (Hamburg), 10/1/2002; Der Spiegel (Hamburg), 10/1/2002; BBC, 10/2/2002; Ha'aretz, 10/3/2002] The Mossad appears to have learned about this through its “art student spy ring.” Yet apparently, this warning and list are not treated as particularly urgent by the CIA and the information is not passed on to the FBI. It is unclear whether this warning influenced the decision to add Alhazmi and Almihdhar to a terrorism watch list on this same day, and if so, why only those two. [Der Spiegel (Hamburg), 10/1/2002] Israel has denied that there were any Mossad agents in the US. [Ha'aretz, 10/3/2002]

Entity Tags: Central Intelligence Agency, Israel Institute for Intelligence and Special Tasks (Mossad), Federal Bureau of Investigation, "Israeli art students", Nawaf Alhazmi, Khalid Almihdhar, Marwan Alshehhi, Mohamed Atta

Timeline Tags: 9/11 Timeline

Category Tags: Israel, Warning Signs, Foreign Intelligence Warnings, Key Warnings, CIA Hiding Alhazmi & Almihdhar

------------------------------------------

Kritik mot ditt troende zink :

The following document was published in June of 2002. If genuine, it must rank as one of the most remarkable documents in history. It purports to be a top-secret report..

TROR du jag hittar på allt bara för ni gör det?

Posted on: 2007/11/9 17:05

Edited by sale on 2007/11/9 17:23:34

Anonym
Quote:

Steffo skrev:
[
Ja vi måste ju ha oss en tidsmaskin då, så vi flyga efter samma förhållanden som gällde på 9/11, men jag åker dan före och skjuter ihjäl idioterna med bombplaceringen i tornen, så då kommer dom blåsa av hela 9/11, eftersom dom inte hinner fixa nya sprängämnen.

Och åker du före i din tidsmaskin för att förekomma mig, så skall du veta att jag redan tänkt på det.

Alltså, jag vann.

Men hur tänker du? Man hyr ett plan och flyger samma väg som de som mobilsamtalen kom ifrån och ser om man kan koppla upp något samtal under färden.

Detta kräver ingen tidmaskin utan ett flygplan vilket jag ansåg var så självklart att jag inte väntade ett inlägg om någon tidmaskin.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Steffo skrev:
[

Alltså, jag vann.

Men hur tänker du? Man hyr ett plan och flyger samma väg som de som mobilsamtalen kom ifrån och ser om man kan koppla upp något samtal under färden.

Detta kräver ingen tidmaskin utan ett flygplan vilket jag ansåg var så självklart att jag inte väntade ett inlägg om någon tidmaskin.

Man kan hävda, hur kan du veta att man inte kunde ringa på 9/11, man kanske kunde det då....om till och med jag kunde komma på den ursäkten, som inte tror det var sant, hur mycket energi lägger de som vill det skall vara sant då?

Posted on: 2007/11/10 14:00

Anonym
När ska ni inse att det inte fanns några plan den 11 september? de som var boardade på planen togs ner i en hangar och sköts. Två av planen var fortfarande i trafik efter den 11 september.
Missiler som användes var bunkerbusters med nukleär stridsspets, strålning vid groundzero.

Rub

See User information
Quote:

Rubens skrev:
När ska ni inse att det inte fanns några plan den 11 september?
Rub

Vart det lite fel nu.

Om du menar det, skall man lyssna på dina vapenförslag då?

Bunkerbuster med nukleär stridspets? tror vi såg en massa diesel brinna upp, hade man smällt av en mininuke, skulle det inte ens ha blivit några flammor, eftersom tryckvågen had blåst ut dem.

Nukar kan ha funnits inne i byggnaderna javisst, men knappast i nån missil, eftersom en missil kan strejka eller åka åt fel håll, och det tro inte jag att de ville riskerar i alla fall. Har dock läst om att missiler avfyrades från taken i närheten, aldrig sett nåt mer än ord om det i alla fall.

Posted on: 2007/11/10 18:39

Anonym
Mycket med de där filmklippen som inte stämmer, jag posterade en filmanalys för ett tag sen som visar missilens bana, man ser spåret efter den hela vägen, högre bana än det så kallade planet dock.
Steffo jag trodde du var medveten om vad blue beam kan göra?

See User information
Quote:

Rubens skrev:
Mycket med de där filmklippen som inte stämmer, jag posterade en filmanalys för ett tag sen som visar missilens bana, man ser spåret efter den hela vägen, högre bana än det så kallade planet dock.
Steffo jag trodde du var medveten om vad blue beam kan göra?

menar du på allvar att det fanns inga plan?

Posted on: 2007/11/10 18:47

See User information
jag har ochså läst om depleted uranium spetsar som brinner med vitt sken på bilderna.

Posted on: 2007/11/10 18:49

Anonym
Helt fullt allvar.

I ett av klippen kan man se planets spets komma ut på andra sidan, hur ofta händer det om det så kallade planet krossade fasaden och också det så kallade fotogenet brann upp på utsidan?

Anonym
i ett av klippen ser man ignition, den ljusa punkten ja.

Anonym
Men kom igen 11 september rörelsen kommer ändå ingen vart, det har ju inte avancerat särskilt mycket här.
Så vad är det man informerar om egentligen? Skicka band och info till regeringsfolk som ändå inte lyssnar.
Och vad vill man med sanningen?
Jag skrev en tråd om det här för jag tycker konspirationsrörelsen börjar få problem. Man går bakåt.

See User information
Quote:

Rubens skrev:
Men kom igen 11 september rörelsen kommer ändå ingen vart, det har ju inte avancerat särskilt mycket här.
Så vad är det man informerar om egentligen? Skicka band och info till regeringsfolk som ändå inte lyssnar.
Och vad vill man med sanningen?
Jag skrev en tråd om det här för jag tycker konspirationsrörelsen börjar få problem. Man går bakåt.

Bra insikt, förste som jag sett på egen hand inse detta! Om man inte ägnar all energi åt meningslösa projekt, kanske man kan förverkliga nåt.

Posted on: 2007/11/10 19:09

Anonym
Quote:

Steffo skrev:

Man kan hävda, hur kan du veta att man inte kunde ringa på 9/11, man kanske kunde det då....om till och med jag kunde komma på den ursäkten, som inte tror det var sant, hur mycket energi lägger de som vill det skall vara sant då?

Tänk på detta om ni tror att mobiltelefonsamtalen var fejkade.

Då skulle folk som håller reda på loggarna i mobiltelefonisystem där de loggas när samtalen startar och slutar hört av sig och sagt att det fanns inga sådana 911.

Istället har de troligen kommit från dem. Ja det fanns i loggarna och vi vet samtalens längder och dessa samtalslängder säger man då i dokumentärer där de anhöriga som mottog samtalen också medverkar.

Skulle detta vara fejkat skulle återigen de som håller reda på loggarna hör av sig och sagt att dessa loggar fattades 911.

Jag måsten säga att jag gjorde detta själv så jag vet hur svårt det är att fejka detta i bland telebolagen då det är bara i Sverige skulle innebära att minst 200-300 personer per mobiltelefonbolag skulle måsta vara invigda och håll tyst om det.

Det är därför detta INTE kan ha fejkats.

Närde gäller samtalen från flygtelefonerna så spelades de in och har spelats upp i dokumentärer som vems som helst kan titta på och hade de fejkats skulle anhöriga till dem på uppspelningarna har hört av sig och sagt att de inte är de riktiga personerna. Istället har även dessa anhöriga medverkat i dokumentärer och berättat om sina upplevelser.

Man måste för att även nu anse att allt var fejkat förklara varför man kan få så många personer av vilka majoriteten lever sina egna liv att var med på detta och att ingen av dem säger att detta var påhittat.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Steffo skrev:

Tänk på detta om ni tror att mobiltelefonsamtalen var fejkade.

Då skulle folk som håller reda på loggarna i mobiltelefonisystem där de loggas när samtalen startar och slutar hört av sig och sagt att det fanns inga sådana 911.

Istället har de troligen kommit från dem. Ja det fanns i loggarna och vi vet samtalens längder och dessa samtalslängder säger man då i dokumentärer där de anhöriga som mottog samtalen också medverkar.

Skulle detta vara fejkat skulle återigen de som håller reda på loggarna hör av sig och sagt att dessa loggar fattades 911.

Jag måsten säga att jag gjorde detta själv så jag vet hur svårt det är att fejka detta i bland telebolagen då det är bara i Sverige skulle innebära att minst 200-300 personer per mobiltelefonbolag skulle måsta vara invigda och håll tyst om det.

Det är därför detta INTE kan ha fejkats.

Närde gäller samtalen från flygtelefonerna så spelades de in och har spelats upp i dokumentärer som vems som helst kan titta på och hade de fejkats skulle anhöriga till dem på uppspelningarna har hört av sig och sagt att de inte är de riktiga personerna. Istället har även dessa anhöriga medverkat i dokumentärer och berättat om sina upplevelser.

Man måste för att även nu anse att allt var fejkat förklara varför man kan få så många personer av vilka majoriteten lever sina egna liv att var med på detta och att ingen av dem säger att detta var påhittat.

Tror vi kan avfärda det här som fejk nu.

hi is this my mom?

Posted on: 2007/11/11 17:41

Anonym

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Helt fullt allvar.

I ett av klippen kan man se planets spets komma ut på andra sidan, hur ofta händer det om det så kallade planet krossade fasaden och också det så kallade fotogenet brann upp på utsidan?

detta är jättevanligt, särskilt 9/11 som är standard för alla kollisioner med flygplan/hus nuförtiden. FN standard.

http://datordoktorn.nu/hiisthismymom.mp3

Posted on: 2007/11/11 17:52

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper