vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 12 ... 20 »

Re: Astro NOTS som inte var på månen

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Om nu ALLA på NASA som var direkt berörda ca 400 000st personer var "köpta" och inte ännu idag avslöjat "bluffen" så finns det dock andra som följt och dokumenterat apollouppdragen.

Aside from NASA, a number of entities and individuals observed, through various means, the Apollo missions as they took place. On later missions NASA released information to the public explaining where third party observers could expect to see the various craft at specific times according to scheduled launch times and planned trajectories.

[edit] Observers of all missions

The Soviets monitored the missions at the Space Transmissions Corps, which was "fully equipped with the latest intelligence-gathering and surveillance equipment".[10] Vasali Mishin ("The Moon Programme That Faltered."), in Spaceflight. 33 (March 1991): 2-3 describes how the Soviet Moon programme lost energy after Apollo.

The missions were tracked by radar from several countries on the way to the Moon and back.

In Australia, Honeysuckle Creek Tracking Station monitored transmissions from Apollo missions, from:

* Tidbinbilla radio telescope made observations.
* Carnavon received radio transmissions
* Deaking Switching Station was the switching station for the Apollo television broadcasts.

Sanningen om hur de eventuellt varit på månen är långt ifrån den som presenteras utåt. Det nog utanför eran troslära också, för i er lilla värld så finns det inte något sådant som aliens, inget som att vi har tidigare historia även därute, inte är något utanför aliens. Ni vet inget om tidigare civilsationer här, inget om tidigare jord, inget om tidigare måne. Jag kan räkna upp väldigt mycket som agendan därute trycker ned - därför är VoF något obskyrt och har inte mycket med sanningen att göra.

NASA vet väldigt mycket, och de vet mycket och har kunnat göra mycket, tack vare att de fått "hjälp". Färder till månen är inget nytt från jordens håll sett.

Om man inte tex inte vill inse om tidígare civilisationer på tex Mars etc, så blir hela sammanhanget kring dessa apollouppskjutningar snett.

Månen har inga vulkaner och är en konstruktion. Har satts dit.

Hela samsara är skapat. Vad är solen?

Varför vänder inte jorden samma sida till solen hela tiden?

Posted on: 2008/1/2 14:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Det är en sak och skicka en obemannad farkost som är en stor radardeflektor med en bandspelare i än att göra som NASA påstår att man gjorde.

Spelar ju ingen roll, radiosignalen har ett ursprung, detta ursprung går att följa, med triangulering. Men du kan väl visa oss vilka brister denna triangulering har!!! Nä, trodde inte du hade kunskapen heller!!!!!!

Apollokapseln som enligt dom som förnekar denna bedrift skulle ha befunnit sig i jordbana undertiden.
Dessa farkoster går att se med blotta ögat. Hur gjorde NASA för att "gömma" dom???

Posted on: 2008/1/2 14:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

novax skrev:
Sanningen om hur de eventuellt varit på månen är långt ifrån den som presenteras utåt. Det nog utanför eran troslära också, för i er lilla värld så finns det inte något sådant som aliens, inget som att vi har tidigare historia även därute, inte är något utanför aliens. Ni vet inget om tidigare civilsationer här, inget om tidigare jord, inget om tidigare måne. Jag kan räkna upp väldigt mycket som agendan därute trycker ned - därför är VoF något obskyrt och har inte mycket med sanningen att göra.

NASA vet väldigt mycket, och de vet mycket och har kunnat göra mycket, tack vare att de fått "hjälp". Färder till månen är inget nytt från jordens håll sett.

Om man inte tex inte vill inse om tidígare civilisationer på tex Mars etc, så blir hela sammanhanget kring dessa apollouppskjutningar snett.

Månen har inga vulkaner och är en konstruktion. Har satts dit.

Hela samsara är skapat. Vad är solen?

Varför vänder inte jorden samma sida till solen hela tiden?

Det är nog bättre att Hassan på Kebab-baren svarar åt dig i stället. Vetenskapen kan ju inte ge dig något.....
Ja förutom datorn du sitter vid just nu, telefonen du använder, elen du nu utnyttjar....osv osv...

Posted on: 2008/1/2 14:19

Anonym
Quote:

Spelar ju ingen roll, radiosignalen har ett ursprung, detta ursprung går att följa, med triangulering. Men du kan väl visa oss vilka brister denna triangulering har!!! Nä, trodde inte du hade kunskapen heller!!!!!!

Ja, den obemannade farkosten var ursprunget. Ja det går att följa denna med hjälp av triangulering.

PS. Många utropstecken här, är du fjortis eller bara upphetsad?

See User information
Quote:

novax skrev:
Triangulering är ingen nyhet på forumet. Zink harsagt samma sak. Så jag frågar igen efter namn på personer som bevisligen triangulerade det hela.

2 lögner i samma inlägg och bonusen är att han inte kan skriva riktig svenska han heller. Lätt att klaga på andra.... Jag hymlar åtminstone inte med det.

Det var alltså inte Zink som skrivit om detta som DU sa. Lögn 1

Du har INTE frågat detta förr! Lögn 2

Posted on: 2008/1/2 14:25

Anonym
Namn och adress som alla v0ffare brukar säga, heheh.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:

Ja, den obemannade farkosten var ursprunget. Ja det går att följa denna med hjälp av triangulering.

rap, burp.. och annat oväsentligt som jag måste skriva om andra i stället för fakta

Men saken är ju att radio signalen där Huston talar blir lite värre att förvanska! Eller satt dom och chansade på vad dom skulle fråga??? Tänk för sjutton..

Hur "gömmer" man en apollokapsel i jordbana?

Posted on: 2008/1/2 14:28

Anonym
Den radiosignalen är till ursprung i Houston (ganska enkelt va) och de sitter och pratar till en färdig inspelning. De skulle inte ens behöva vara medvetna om det själva.

Vad då gömma i omloppsbana? Saturnus V raketen skulle ha kunnat skjuta i väg den obemannade farkosten vänta tills den kommer tillbaka till Atlanten och byta ut kapslarna.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Den radiosignalen är till ursprung i Houston (ganska enkelt va) och de sitter och pratar till en färdig inspelning. De skulle inte ens behöva vara medvetna om det själva.

TV, live-sändningar från månen. Dom skulle med din logik sändas via den obemannade kapseln som cirklade runt månen?

Posted on: 2008/1/2 14:42

Anonym
"live-sändingar" som inte var live utan färdig inspelat i Arizona.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
"live-sändingar" som inte var live utan färdig inspelat i Arizona.

Jo, men enligt din logik så skall dessa också har sänts via den tomma kapseln runt månen? Annars var det ju bara att triangulera, så insåg man lätt NASA´s misstag!!!!

Posted on: 2008/1/2 14:48

Anonym
Inte via utan i från kapslen.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Inte via utan i från kapslen.

Där brast din fantasi i bitar.... Tyvärr, detta hade kunnat blivit en klassiker.

Du missar ju helt att man hade ett avstånd till att ta hänsyn till, det mellan kapseln och månen, detta har du ju inte tagit hänsyn till i din saga. Dom sände från månytan inte från kapseln.

Hur förklarar du det?

Eftersom apollokapseln, tom eller med astronauter i sig kan ju befinna sig på andra sidan månen så kunde ju astronauterna på månytan tala direkt till Huston utan ditt "ifrån" kapseln.
Detta kan man lätt kolla.

Synd på sådan fin saga du hade på G.

Posted on: 2008/1/2 14:57

Anonym
Heh, vad du håller på. Det finns absolut inget som säger att kapslen de skickade i väg innehöll några astronauter utan kan lika gärna ha varit en inspelning. Jag tror NASA klarar av att räkna ut när kapslen borde ha varit på månen, borde ha varit bakom månen och anpassa filmen därefter.

Du vet, lägga in soundbites vid vissa tidslag skulle en 13 åring klara av.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Heh, vad du håller på. Det finns absolut inget som säger att kapslen de skickade i väg innehöll några astronauter utan kan lika gärna ha varit en inspelning. Jag tror NASA klarar av att räkna ut när kapslen borde ha varit på månen, borde ha varit bakom månen och anpassa filmen därefter.

Du vet, lägga in soundbites vid vissa tidslag skulle en 13 åring klara av.

Ducka på du, fakta är att du skrev att dom sände allt från kapseln, att du sen helt plötsligt påstår att NASA kan saker, bara dom passar in i din fantasi så är dom kunniga.
Om det satt astronauter i kapseln är inte relevant då vi granskar din saga. Du skrev ju att dom sände allt inspelat material från kapseln. inte via. Jag bara återger vad DU skriver. Tycker du inte att det stämmer så kanske du skall ändra dina tidigare inlägg.

Ta reda på hur lång tid varje varv är för apollokapseln runt månen först, sen kommer du inse problemet NASA stod inför.

Men du kan väl hitta på en saga till, den första varade inte så länge, underhållande, men kort.

Posted on: 2008/1/2 15:08

See User information
Saga... marken är mjuk och månen en liten planet där marken är så hård... att det inte blir nedslagskratrar som man kunde förvänta sig.

Vem zzzover?

Posted on: 2008/1/2 16:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Saga... marken är mjuk och månen en liten planet där marken är så hård... att det inte blir nedslagskratrar som man kunde förvänta sig.

Vem sover?

Som DU kan förvänta dig.. Bra vinkel att börja diskussionen med, DU kanske skall ta reda på lite mer hur det ligger till.
Du vill väll inte ljuga i fler inlägg idag??????????

Posted on: 2008/1/2 16:26

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Vem sover?

Som DU kan förvänta dig.. Bra vinkel att börja diskussionen med, DU kanske skall ta reda på lite mer hur det ligger till.
Du vill väll inte ljuga i fler inlägg idag??????????

Du är väldigt inne på att ta stora ord i din mun, som tex "ljuga".
Om jag först skrev att det var zink, och lite efteråt att det var zpz2, och jag gav länken till det - så borde du inse att det är ganska otillbörligt att hålla på att skriva som du gör. Försök att få månen till att inte vara ihålig istället. Det kan du inte, så du håller fast vid sidospår.

Posted on: 2008/1/2 16:37

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Om jag först skrev att det var zink, och lite efteråt att det var zpz2, och jag gav länken till det - så borde du inse att det är ganska otillbörligt att hålla på att skriva som du gör. Försök att få månen till att inte vara ihålig istället. Det kan du inte, så du håller fast vid sidospår.

Jag behöver knappast anstränga mig för att bevisa dina lögner, det är liksom bara att citera dig RAKT AV.
Ex

Ena gången hävdar du att detta är riktigt:
Quote:

novax skrev:wiseguy skrev:
men den mest bisarra av alla kanske är att den inte roterar. Det borde den göra under alla omständigheter. Istället vänder den samma sida mot oss, som en satellit.

För att i nästa andetag skriva detta:
Quote:
novax skrev:
Jnovax skrev:Runda saker som inte snurrar runt en planet är artificiella.

Något av detta du har påstått är en lögn, båda kan INTE vara sanna. Oavsett om Du tycker sagan om den artificiella månen är den riktiga så är det dags att du pusslar ihop den på ett sanningsriktigt sätt. Just nu hänger den i slamsor eftersom du varit vårdslös med sagan du dikterar.

Ex 2
Quote:
novax skrev:
Triangulering är ingen nyhet på forumet. Zink harsagt samma sak. Så jag frågar igen efter namn på personer som bevisligen triangulerade det hela.

Du frågar IGEN, DU har ju inte frågat detta tidigare. Alltså en lögn till från dig.

Du ser krävs ca 25 sekunders jobb för att bevisa dina lögner.

Fantasierna du besitter tar längre tid.

Posted on: 2008/1/2 16:57

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag behöver knappast anstränga mig för att bevisa dina lögner, det är liksom bara att citera dig RAKT AV.
Ex

Quote:

men den mest bisarra av alla kanske är att den inte roterar. Det borde den göra under alla omständigheter. Istället vänder den samma sida mot oss, som en satellit.

Quote:
novax skrev:

Något av detta du har påstått är en lögn, båda kan INTE vara sanna. Oavsett om Du tycker sagan om den artificiella månen är den riktiga så är det dags att du pusslar ihop den på ett sanningsriktigt sätt. Just nu hänger den i slamsor eftersom du varit vårdslös med sagan du dikterar.

Ex 2
Quote:
novax skrev:

Du frågar IGEN, DU har ju inte frågat detta tidigare. Alltså en lögn till från dig.

Du ser krävs ca 25 sekunders jobb för att bevisa dina lögner.

Fantasierna du besitter tar längre tid.

Jag har längre upp i denna tråd gett länk dit zpz2 tog upp om det, lite nedanför frågar jag (Dr Klot) efter fakta om någon som gjorde det.

Om du hävdar att månen inte är artificiell så står du för en lögn.
Jag står för något annat.

Posted on: 2008/1/2 17:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Ducka på du, fakta är att du skrev att dom sände allt från kapseln, att du sen helt plötsligt påstår att NASA kan saker, bara dom passar in i din fantasi så är dom kunniga.
Om det satt astronauter i kapseln är inte relevant då vi granskar din saga. Du skrev ju att dom sände allt inspelat material från kapseln. inte via. Jag bara återger vad DU skriver. Tycker du inte att det stämmer så kanske du skall ändra dina tidigare inlägg

Tillverkas ni på fabrik, v00fare med andra ord? Ja, NASA kan, snacka shit som du.

See User information
True Fakes: Scientists make simulated lunar soil
http://science.nasa.gov/headlines/y2006/28dec_truefake.htm

hehe...

De säger inget om material från vulkaner...

"Carole McLemore is the program manager at Marshall. Back in the 1990s, she explains, researchers used a lunar simulant called JSC-1 developed at JSC. But "there is no more JSC-1 available."

Nehe, det finns inte kvar, så zynd.

Posted on: 2008/1/2 17:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

Jag har längre upp i denna tråd gett länk dit zpz2 tog upp om det, lite nedanför frågar jag (Dr Klot) efter fakta om någon som gjorde det.

Om du hävdar att månen inte är artificiell så står du för en lögn.
Jag står för något annat.

Till skillnad från dig kan jag påvisa mina sanningar, DU tror. Det är skillnad. Fast det är ju inget brott att tro på en lögn.

Fast en eloge skall du ha, du rättar dig då det gäller Zink och ZPZ2, men hur många användare skriver du under och varför?? Ses väl inte som något begåvat att ha fler användare på ETT forum. Finns liksom ingen anledning. Ganska bedrägligt faktiskt, fast det ligger ju i din linje att göra så.

Fast DU ljuger fortfarande då det gäller detta!!!

Ex

Quote:

Quote:
novax skrev:

Något av detta du har påstått är en lögn, båda kan INTE vara sanna. Oavsett om Du tycker sagan om den artificiella månen är den riktiga så är det dags att du pusslar ihop den på ett sanningsriktigt sätt.
Din saga ljuger fortfarande.

Du har haft fler dagar på dig att förklara dig, men MEDVETET låtit bli.

Dina "bevis" för att elektroner snurrar runt sin egen axel väntar vi också på.
Det är ju liksom det din teori bygger på enligt dig själv.

Fast jag tror du ljuger om detta också.

Posted on: 2008/1/2 17:24

See User information
The ESA (EUROPEAN SPACE AGENCY) about two months ago shot an impact probe into the moon, the few milliseconds of impact recorded were supposed to give more information on the overall make-up of the moon. You can look it up and 'YES' they did "say" that strangley enough in rang out like a bell for a number of hours...

Ringer det någon klocka...

Posted on: 2008/1/2 17:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 12 ... 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper