vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Filmat jetplan utan en strimma bakom

See User information
zink skrev:
Testas aldrig idéer på vaken genom att jämföra med andra liknade saker?Att du är blind SER man på en gång.

-Att stå helt naken men inte vill synas!PS SK frimurare hade kyrkan bakom sig å inte tvärtom om s a s.Varför kasta om?iiaktta dom!

Varför vill de vara där?

Posted on: 2008/6/14 17:59

Edited by sale on 2008/6/14 18:29:06
Edited by sale on 2008/6/14 18:40:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Bara för att jag inte är expert på detta betyder det inte att du är det, eller att någon annan här på forumet inte skulle vara det. Du tänker väldigt onyanserat tycker jag.

Detta är inte första gången jag debattera om chemtrails och kunskapen om vad de är och innehåller har inte varit bättre än det du visar upp så du är inte okunnig du är mallen för kunskaper om chemtrails med de undantaget att du medger att du inte är expert.

Quote:

Quote:

zink skrev:
Bariumsulfat används som kontrastvätska vid röntgen och är helt ogiftig för oss människor.

Så vilken bariumföreinig är det frågan om?

Att det skulle vara rent barium är osannolikt så barium är mycket reaktivt allså reagerar med andra ämnen.
Du som är "Utbildad kemist" borde ju veta att barium är ett grundämne!? Så varför prata om föreningar? Det andra ämnet i en förening kan ju verka neutraliserande, men detta borde ju du veta som är "utbildad kemist"

1. Därför att fritt barium inte finns stabilt. Så om man har rent barium i luft blir det snabbt bariumoxid. Bariumoxid i sin tur reagerar lätt med vatten och alkohol.
2. Bariumsulfat är ogiftigt medan bariumkarbonat används i råttgift.
3. Det är bara grundämnena guld och platina som kan finnas stabilt som rena metaller.
4. Syrgas och kvävgas är kemiska föreningar.

Med det vill jag säga att du tror på en myt om du tror på att rent barium skulle finnas i chemtrails och vara giftigt.

Quote:

Quote:

zink skrev:
Hur ofta flyger de planen jämfört med trafikflyget?
Glöm det... Detta har ingen relevans, då denna frågeställning i mitt ursprungliga inlägg med "Dumma plan" var skrivet på skämt. Men om vi bortser från just B-52 finns det mängder av militära plan i luften och dessutom "forskningsplan"

Militära plan är ändå i minoritet jämfört med trafikflyget.
Så militära flygplan är för få även om varenda ett släppte ut något för att det skulle märkas.

Funderar du aldrig på rimligheter i det du tror finns?

Quote:

Quote:

zink skrev:
Bra då kan jag säga att chemtrails inte finns. Det är väl inte så illa att folk på vaken hittar på sina teorier med hjälp av okunskap. Det finns kunskap så Teslas idéer om strålning kan ni strunta i. Han ruinerade sig när han försökte distribuera el trådlöst så därför är de flesta av hans idéer bara på papperet och inte testade. Men på detta forum räcker det så de otestade idéerna fungerar vilket är tvärs emot mänsklighetens erfarenheter.
Så bara för att Tesla ruinerade sig på vissa av sina försök betyder det att det inte stämmer?!
Låt mig påpeka att trådlös el redan finns: http://www.idg.se/2.1085/1.99345

Du länkade till en sida där de mesta inte är färdigutvecklat och det som fungerar har fungerat sedan Teslas tid.

Quote:

Du försvarade tidigare Einstein trots att han bara kommit med teorier (som förövrigt är debunkade)

När försvarade jag Einstein? Vilka av hans teorier har inte hållit?

Quote:

zink skrev:
Man måste om det ska komma ned in några verksamma koncentrationer släppa ut enorma mängder som från ett vulkanutbrott.

Så ju större spridning desto högre koncentrationer behövs. Du kan jämföra de med en rökare i rummet och en rökare 10 mil bort. I det andra fallet kan rök komma förbi dig men i så små koncentrationer att de inte har någon som helst betydelse.

Testas aldrig idéer på vaken genom att jämföra med andra liknade saker?

Quote:
Just därför förekommer chemtrails oftast över städer...

Och vad bestod testandet av? Att man tittade på himlen och därmed var nöjda?

Visst har du oerhört låga krav på vad som kan anses trovärdigt?

Att kondenstrimmor förkommer mer i städer beror på att de är fler flygplan där och flygplaster.

Nej du tills någon anger på ett trovärdigt sätt hur chemtrials fungerar alltså vilka som står bakom det, vilka ämnen som släpps ut, och framförallt hur man bär sig åt att pricka något med någon som helst precision från 10000 meter höjd. I vanlig meteorologi så kan det som släpps ut på 10000 meter höjd landa 100 tals mil därifrån. Är de som jag och flygare påstår kondenstrimmor landar de aldrig utan kommer förr eller troligen senare ned som regn.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale skrev:
zink skrev:
Testas aldrig idéer på vaken genom att jämföra med andra liknade saker?Att du är blind SER man på en gång.

-Att stå helt naken men inte vill synas!PS SK frimurare hade kyrkan bakom sig å inte tvärtom om s a s.Varför kasta om?iiaktta dom!

Varför vill de vara där?

Du förnekar dig inte sale. Mantran istället för argument.

Ta och visa på en idé du tror på och hur du har testat den.

See User information
Du t ex rapar mantra,det räcker låångt.En som använder lockelser av typen men inteinte tillåter att lockelsen fullföljs, är en maktberusad person med stora dominansbehov.
hehe du visa dig 1-0 till mig.

När förståelsen har ett känslomässigt innehåll, då först, blir seendet till handling. Upplever man faran av sin prägling ..Är du frimurare då?

Posted on: 2008/6/14 20:11

Edited by sale on 2008/6/14 20:28:15

Anonym
Zink är för korkad för att vara frimurare, tror du att de tar in vilket skit som helst, direkt ifrån gatan?

Anonym
Quote:

sale skrev:
Du t ex rapar mantra,det räcker låångt.En som använder lockelser av typen men inteinte tillåter att lockelsen fullföljs, är en maktberusad person med stora dominansbehov.
hehe du visa dig 1-0 till mig.

När förståelsen har ett känslomässigt innehåll, då först, blir seendet till handling. Upplever man faran av sin prägling ..Är du frimurare då?

Jag tackar för att du inte lyckades visa på en idé du testat och därmed med eftertryck visat att jag hade rätt även om dina svårbegripliga inlägg försökte visa på motsatsen

Testar idéer gör iu inte.

Tack än en gång för de klargörandet

En sak till. Om du sale inte skärper dig debattteknik slutar jag svara dig också.

Bara för att visa på felet

Är du iransk agent? Iranska regeringens åsikter är nästen en kopia av vaken.se idéerna så du bör ha en koppling till Iran.

Allt enligt den logik du kör med.

Hej iranier

Anonym
Kul och se att du bara glor på Fox News hela dagarna. Tror du att du är smart när du endast pappegojar deras talkingpoints?

Anonym
Zink: Man kommer ingenvart med att diskutera med dig. Du drar förhastade slutsatser som du tror grundar sig på logik, men du är inte ens i närheten... Du förtjänar en zinkadus!

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Zink: Man kommer ingenvart med att diskutera med dig. Du drar förhastade slutsatser som du tror grundar sig på logik, men du är inte ens i närheten... Du förtjänar en zinkadus!

Till skillnad från dig så anser jag det INTE vara besvärligt att diskutera med dig. När vi diskuterar chemtrails så är ett minikrav att de som tror på det ska ta fram något av substans som stödjer deras uppfattning och inte som hitintills gissa och hoppas satt någon annan ska fylla i detaljerna. Det jag läst på webben om analyser till chemtrails är så otroligt dåligt gjorda att de har inget som helst värde och så längde det är på det viset är chemtrails en ren tro likvärdig med all annan religiös tro.

Det som idag är känt att flygplan släpper ut är framförallt silverjodid för att skapa regn och gödsling och bekämpningsmedel över åkrar. En liten del är också från vetenskapliga försök.

Att du och andra ofta ändrar min signatur är ett intressant fenomen. Själv ändrar jag inte på er signaturer för jag tycker de är ett så barnligt sätt att framföra kritik. Är de så att de flesta på detta forum misslyckades i skolan och har tråkiga och dåliga jobb där social kompetens inte utvecklas?

På andra forum kan hårda diskussioner finnas utan att de tar sig sådana uttryck som på detta forum.

Anonym

Anonym
Quote:

zink skrev:
Till skillnad från dig så anser jag det INTE vara besvärligt att diskutera med dig. När vi diskuterar chemtrails så är ett minikrav att de som tror på det ska ta fram något av substans som stödjer deras uppfattning och inte som hitintills gissa och hoppas satt någon annan ska fylla i detaljerna. Det jag läst på webben om analyser till chemtrails är så otroligt dåligt gjorda att de har inget som helst värde och så längde det är på det viset är chemtrails en ren tro likvärdig med all annan religiös tro.
Jag kan hålla med dig om att många källor är kassa och att en taffligt hopkastad webbsida inte ger någon trovärdighet, MEN vi har idag två olika typer av contrails. Detta är ett faktum. Om detta beror på att två olika typer av flygbränsle används kan jag inte svara på, men dessa olika typer av contrails uppträder under samma förhållanden. Man kan se ett sk chemtrail vid sidan om ett vanligt contrail. Faktum är att SMHI tom utrett vad som egentligen försiggår.
Det jag menar att det är svårt att diskutera med dig beror på att du drar upp egna premisser som inte alltid är så logiska i diskussionen. Saker som inte hör diskussionen till... Som små utplacerade sidospår som inte är relevanta, men som för folk som inte läst hela tråden, eller inte besitter så stor kunskap kan verka relevant.

Quote:

zink skrev:
Det som idag är känt att flygplan släpper ut är framförallt silverjodid för att skapa regn och gödsling och bekämpningsmedel över åkrar. En liten del är också från vetenskapliga försök.
Men det är ju ganska småskaligt. Det är förresten inte bara silverjodid dessa plan släpper ut, utan även........?

Quote:

zink skrev:
Att du och andra ofta ändrar min signatur är ett intressant fenomen. Själv ändrar jag inte på er signaturer för jag tycker de är ett så barnligt sätt att framföra kritik. Är de så att de flesta på detta forum misslyckades i skolan och har tråkiga och dåliga jobb där social kompetens inte utvecklas?
Men 'din signatur' antar jag du menar ditt handle? zink alltså?! Jag har gjort det en enda gång, men eftersom det inte uppskattades av dig har jag slutat med detta.
Om du tänker på att jag sa att du förtjänade en zinkadus, så hade det med att göra att ordet sinkadus betyder just slump, eftersom du drog upp fjärilseffekten... Dessutom betyder det örfil. Jag tyckte det var ett mycket smakfullt dubbeltydigt och passande skämt, för när du slingrar dig vill man gärna ge dig en avhylning. Jag skulle dock aldrig tänka myg att bruka våld mot någon på riktigt, så ta inte det som ett hot, bara en litterär förstärkning av vad jag ville ha sagt.
Dessutom ändrar folk på mitt namn också alltsom oftast och vill de vara så barnsliga så låt dom hållas. Det jag avskyr är när folk kommer med personlig kritik om någonting de inte har en aning om.

Quote:

zink skrev:
På andra forum kan hårda diskussioner finnas utan att de tar sig sådana uttryck som på detta forum.
Detta forum är fullt av disinfo-tomtar som tar till alla medel... De slingrar sig, förolämpar och beter sig allmänt illa... Låt de inte göra dig upprörd.
Däremot tycker jag ibland att du är fanatisk i din hållning. Har du någonsin sagt på detta forum att någon annan hade rätt? Eller är du så ofelbar verkligen? Bara där har du ju ett faktum, att för varje inlägg du postar minskar dina chanser till alla rätt och hur många inlägg har du postat? NÅGON GÅNG har du väl haft fel?
Jag har haft fel några gånger, men har faktist erkänt detta de gånger jag haft fel.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

zink skrev:
Jag kan hålla med dig om att många källor är kassa och att en taffligt hopkastad webbsida inte ger någon trovärdighet, MEN vi har idag två olika typer av contrails. Detta är ett faktum. Om detta beror på att två olika typer av flygbränsle används kan jag inte svara på, men dessa olika typer av contrails uppträder under samma förhållanden. Man kan se ett sk chemtrail vid sidan om ett vanligt contrail. Faktum är att SMHI tom utrett vad som egentligen försiggår.

Men hur kan du tolka att SMHI utrett vad chemtrails är. Enligt din länk talar de om kondenstrimmor och kända moln som heter cirrus. Jag har då hört det namnet flera gånger i mitt liv som namn på moln. Det är alltså en MOLN utredning SMHI gör och hur molnbildning kan ske från flygplans kondensstrimmor. Det är inte märkligare än att det finns molnbildande alger i världshaven. Det är inte ett enda ord eller ens en liten antydning om chemtrails utan enbart om moln från SMHI.
Quote:

Det jag menar att det är svårt att diskutera med dig beror på att du drar upp egna premisser som inte alltid är så logiska i diskussionen. Saker som inte hör diskussionen till... Som små utplacerade sidospår som inte är relevanta, men som för folk som inte läst hela tråden, eller inte besitter så stor kunskap kan verka relevant.

Jag tycker inte jag håller på med ologiska saker. Om en sak finns och är verklig ska ingen kritisk granskning av den ha någon större betydelse. Om sedan den som svarar inte har tillräckligt med kunskap är inte mitt problem. De som tror på chemtrails får skaffa sig den nödvändiga kunskapen.

Jag anklagar inte dig för detta men det är utmärkande för många på detta forum att de tror på teorierna gör det med för dåligt kunskap om dem och detta finner jag märkligt. Om teorierna på detta forum är de som formar ens egen världsbild ska man väl inte att diffusa kunskaper om dem.

Själv tar jag alltid reda på så mycket som går om det jag är intresserad. Dels har jag haft lätt att lära och bland mina vänner finns flera som också är intelligenta och har lätt och lära så för mig och min omgivning har det varit självklart att ha en kritiserbar bild om det man är intresserad av. Man ska också kunna redovisa var osäkerheter finns. T.ex. så vet vi idag inte hur hjärnan fungerar. Kan då ett chip styra hjärnan?

Min erfarenhet om de teorier som finns på vaken.se är att de INTE går att kritisera främst för att de som tror på dem har för dåligt kunskap om dem. Det är därför de lätt blir kverulerade från vaken.se medlemmarna istället för att de kan skärpa argumenten.

Många av teorierna på vaken.se är byggda på selektivt urval. Man har bara tagit med det som talar för teorierna och struntat i allt som talar emot dem genom att antigen ange det som talar emot som disinformation eller felaktig information. Detta sätt att göra teorier försvagar dem mer än vad de på detta forum kan förställa sig.

Vilken händelse man än undersöker kommer man att hitta felaktigheter och osäkerheter om dem Det gäller 911, Estonia eller den senaste branden i en skola. En del tror då att man kan öka på säkerheten genom att ge alternativa förklaringar till utredarnas uppfattningar men glömmer bort att det finns osäkerheter även i de alternativa förklaringarna.

Det gör att kritiker ses om ett ont inslag till teorierna och inte som är vanligt på andra forum att kritikerna hjälper till att hitta felaktigheter och osäkerheter i de egna teorierna.

Quote:

Quote:

zink skrev:
Men det är ju ganska småskaligt. Det är förresten inte bara silverjodid dessa plan släpper ut, utan även........?

Som sagt ingen på detta forum eller någon annan på webben VET vad chemtrails innehåller. Däremot vet en som tror på chemtrails vad han hade på flaket till sin bil för de var det som analyserades!

Det är bara genom att ta prover i kondensstrimmor bakom flygplan man kan veta vad de innehåller och detta är gjort och det var kondens från motorerna och ingen farligt så de som tror på chemtrails måste alltså visa att en redan gjort utredning har fel. Analyserna gjorde på av mig kända analysinstrument i Discoverys ”Best Evidence ” program om chemtrials så för mig har de stor trovärdighet.

De som gjorde analyserna undrade hur många analyser de skulle måsta göra för att övertyga om att chemtrails inte finns. På bränslen som fanns på närmaste flygplats eller på alla bränslen som fanns på alla flygplaster i hela världen.

Quote:

Quote:

zink skrev:

Men 'din signatur' antar jag du menar ditt handle? zink alltså?! Jag har gjort det en enda gång, men eftersom det inte uppskattades av dig har jag slutat med detta.
Om du tänker på att jag sa att du förtjänade en zinkadus, så hade det med att göra att ordet sinkadus betyder just slump, eftersom du drog upp fjärilseffekten... Dessutom betyder det örfil. Jag tyckte det var ett mycket smakfullt dubbeltydigt och passande skämt, för när du slingrar dig vill man gärna ge dig en avhylning. Jag skulle dock aldrig tänka myg att bruka våld mot någon på riktigt, så ta inte det som ett hot, bara en litterär förstärkning av vad jag ville ha sagt.
Dessutom ändrar folk på mitt namn också alltsom oftast och vill de vara så barnsliga så låt dom hållas. Det jag avskyr är när folk kommer med personlig kritik om någonting de inte har en aning om.

Detta du och även ändra på detta forum måste lära er. Jag anser inte att några försöker slingra sig på detta forum utan att vi bara inte förstår varandra. Därför kan vi då och då helt prata förbi varandra då våra olika värdeskalor inte anger samma saker som viktiga.

Quote:

Quote:

zink skrev:
Detta forum är fullt av disinfo-tomtar som tar till alla medel... De slingrar sig, förolämpar och beter sig allmänt illa... Låt de inte göra dig upprörd.
Däremot tycker jag ibland att du är fanatisk i din hållning. Har du någonsin sagt på detta forum att någon annan hade rätt? Eller är du så ofelbar verkligen? Bara där har du ju ett faktum, att för varje inlägg du postar minskar dina chanser till alla rätt och hur många inlägg har du postat? NÅGON GÅNG har du väl haft fel?
Jag har haft fel några gånger, men har faktist erkänt detta de gånger jag haft fel.

Jag är inte ofelbar men om jag sitter och har mer kunskaper än den jag diskuterar med så får de säkert uppfattningen att jag är ofelbar. Jag har på detta forum angett att jag hade fel men det var ett tag sedan.

Det handlar om kunskap eller brist på kunskap. Om man som flera på detta forum har en misstro mot kunskap och vetenskap och så får man skylla sig själv om det kommer kritiker som har kunskaper om det som diskuteras. Jag försöker inte vinna diskussioner utan få fram mina åsikter. Att jag ändå upplevelsemässigt har vunnit diskussioner är egentligen inte mitt problem utan dem jag diskuterar med. Men är man avog mot kunskap tar man stora risker med sina teorier när de börjar granskas.

Anonym
Al-Ciada: Oj vilken artikel du har hittat. Tack!

http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4398507,00.html

Millions were in germ war tests

Much of Britain was exposed to bacteria sprayed in secret trials

Antony Barnett, public affairs editor
Observer

Sunday April 21, 2002

The Ministry of Defence turned large parts of the country into a giant laboratory to conduct a series of secret germ warfare tests on the public.

A government report just released provides for the first time a comprehensive official history of Britain's biological weapons trials between 1940 and 1979.

Many of these tests involved releasing potentially dangerous chemicals and micro-organisms over vast swaths of the population without the public being told.

While details of some secret trials have emerged in recent years, the 60-page report reveals new information about more than 100 covert experiments.

The report reveals that military personnel were briefed to tell any 'inquisitive inquirer' the trials were part of research projects into weather and air pollution.

The tests, carried out by government scientists at Porton Down, were designed to help the MoD assess Britain's vulnerability if the Russians were to have released clouds of deadly germs over the country.

In most cases, the trials did not use biological weapons but alternatives which scientists believed would mimic germ warfare and which the MoD claimed were harmless. But families in certain areas of the country who have children with birth defects are demanding a public inquiry.

One chapter of the report, 'The Fluorescent Particle Trials', reveals how between 1955 and 1963 planes flew from north-east England to the tip of Cornwall along the south and west coasts, dropping huge amounts of zinc cadmium sulphide on the population. The chemical drifted miles inland, its fluorescence allowing the spread to be monitored. In another trial using zinc cadmium sulphide, a generator was towed along a road near Frome in Somerset where it spewed the chemical for an hour.

While the Government has insisted the chemical is safe, cadmium is recognised as a cause of lung cancer and during the Second World War was considered by the Allies as a chemical weapon.

In another chapter, 'Large Area Coverage Trials', the MoD describes how between 1961 and 1968 more than a million people along the south coast of England, from Torquay to the New Forest, were exposed to bacteria including e.coli and bacillus globigii , which mimics anthrax. These releases came from a military ship, the Icewhale, anchored off the Dorset coast, which sprayed the micro-organisms in a five to 10-mile radius.

The report also reveals details of the DICE trials in south Dorset between 1971 and 1975. These involved US and UK military scientists spraying into the air massive quantities of serratia marcescens bacteria, with an anthrax simulant and phenol.

Similar bacteria were released in 'The Sabotage Trials' between 1952 and 1964. These were tests to determine the vulnerability of large government buildings and public transport to attack. In 1956 bacteria were released on the London Underground at lunchtime along the Northern Line between Colliers Wood and Tooting Broadway. The results show that the organism dispersed about 10 miles. Similar tests were conducted in tunnels running under government buildings in Whitehall.

Experiments conducted between 1964 and 1973 involved attaching germs to the threads of spiders' webs in boxes to test how the germs would survive in different environments. These tests were carried out in a dozen locations across the country, including London's West End, Southampton and Swindon. The report also gives details of more than a dozen smaller field trials between 1968 and 1977.

In recent years, the MoD has commissioned two scientists to review the safety of these tests. Both reported that there was no risk to public health, although one suggested the elderly or people suffering from breathing illnesses may have been seriously harmed if they inhaled sufficient quantities of micro-organisms.

However, some families in areas which bore the brunt of the secret tests are convinced the experiments have led to their children suffering birth defects, physical handicaps and learning difficulties.

David Orman, an army officer from Bournemouth, is demanding a public inquiry. His wife, Janette, was born in East Lulworth in Dorset, close to where many of the trials took place. She had a miscarriage, then gave birth to a son with cerebral palsy. Janette's three sisters, also born in the village while the tests were being carried out, have also given birth to children with unexplained problems, as have a number of their neighbours.

The local health authority has denied there is a cluster, but Orman believes otherwise. He said: 'I am convinced something terrible has happened. The village was a close-knit community and to have so many birth defects over such a short space of time has to be more than coincidence.'

Successive governments have tried to keep details of the germ warfare tests secret. While reports of a number of the trials have emerged over the years through the Public Records Office, this latest MoD document - which was released to Liberal Democrat MP Norman Baker - gives the fullest official version of the biological warfare trials yet.

Baker said: 'I welcome the fact that the Government has finally released this information, but question why it has taken so long. It is unacceptable that the public were treated as guinea pigs without their knowledge, and I want to be sure that the Ministry of Defence's claims that these chemicals and bacteria used were safe is true.'

The MoD report traces the history of the UK's research into germ warfare since the Second World War when Porton Down produced five million cattle cakes filled with deadly anthrax spores which would have been dropped in Germany to kill their livestock. It also gives details of the infamous anthrax experiments on Gruinard on the Scottish coast which left the island so contaminated it could not be inhabited until the late 1980s.

The report also confirms the use of anthrax and other deadly germs on tests aboard ships in the Caribbean and off the Scottish coast during the 1950s. The document states: 'Tacit approval for simulant trials where the public might be exposed was strongly influenced by defence security considerations aimed obviously at restricting public knowledge. An important corollary to this was the need to avoid public alarm and disquiet about the vulnerability of the civil population to BW [biological warfare] attack.'

Sue Ellison, spokeswoman for Porton Down, said: 'Independent reports by eminent scientists have shown there was no danger to public health from these releases which were carried out to protect the public.

'The results from these trials_ will save lives, should the country or our forces face an attack by chemical and biological weapons.'

Asked whether such tests are still being carried out, she said: 'It is not our policy to discuss ongoing research.'

antony.barnett@observer.co.uk

Anonym
Quote:

void skrev:
Al-Ciada: Oj vilken artikel du har hittat. Tack!

http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4398507,00.html

Sue Ellison, spokeswoman for Porton Down, said: 'Independent reports by eminent scientists have shown there was no danger to public health from these releases which were carried out to protect the public.

Det var ju bra att det var ofarligt och har avslutats så det finns inte längre.

När ska ni på detta forum lära er att inte blanda ihop historia med nutid, planerat med utfört och betänkande med beslutat?

Detta har nu jag sett blandas ihop av flera på detta forum. Varför?

Ni bortser att man under tidigare decennier inte var så försiktiga med det vi idag vet är farligt. Så ansåg man DDT var ofarligt och sprutade folk med det för att få bort löss.

Anonym
Nope, inte avslutats, pågår förfullt på global nivå nu.

Gaston postade igår:

Chemtrails - Shocking Phoenix - Air Quality Test Results

http://rense.com/general82/chemit.htm

Sen är det bara att läsa om:

Space Preservation Act of 2001 HR 2977

http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c107:H.R.2977.IH:

(B) Such terms include exotic weapons systems such as--

(i) electronic, psychotronic, or information weapons;

(ii) chemtrails;

(iii) high altitude ultra low frequency weapons systems;

(iv) plasma, electromagnetic, sonic, or ultrasonic weapons;

Anonym
Quote:

zink skrev:
Men hur kan du tolka att SMHI utrett vad chemtrails är. Enligt din länk talar de om kondenstrimmor och kända moln som heter cirrus. Jag har då hört det namnet flera gånger i mitt liv som namn på moln. Det är alltså en MOLN utredning SMHI gör och hur molnbildning kan ske från flygplans kondensstrimmor. Det är inte märkligare än att det finns molnbildande alger i världshaven. Det är inte ett enda ord eller ens en liten antydning om chemtrails utan enbart om moln från SMHI.
Men jösses! Det jag länkade var INTE SMHIs utredning. SMHI kom inte fram till någonting, inte officiellt iallafall. Men de började denna utredning på grund av att det plötsligt fanns två olika typer av contrails.

Quote:

zink skrev:
Jag tycker inte jag håller på med ologiska saker. Om en sak finns och är verklig ska ingen kritisk granskning av den ha någon större betydelse. Om sedan den som svarar inte har tillräckligt med kunskap är inte mitt problem. De som tror på chemtrails får skaffa sig den nödvändiga kunskapen.
Jag försöker, men ska jag vara helt ärlig fastnar jag på mer viktiga saker än chemtrails. Viktiga för mig alltså. Är chemtrails verklighet är det i högsta grad viktigt, men jag behöver få svar på helt andra frågor.
Men jag har kommit fram till samma sak som SMHI iallafall - Att det finns två helt olika typer av contrails med två helt olika egenskaper under exakt samma förhållanden. Man kan faktist se vanliga contrails på samma höjd som sk chemtrails och väldigt nära.

Quote:

zink skrev:
Jag anklagar inte dig för detta men det är utmärkande för många på detta forum att de tror på teorierna gör det med för dåligt kunskap om dem och detta finner jag märkligt. Om teorierna på detta forum är de som formar ens egen världsbild ska man väl inte att diffusa kunskaper om dem.
En del saker är inte lätt att förklara för andra. Jag har själv många egna teorier om vissa saker, men har lärt mig att det sticker i ögonen här på folk att komma med egna teorier... Att repeata andras teorier går dock bra.

Quote:

zink skrev:
Själv tar jag alltid reda på så mycket som går om det jag är intresserad. Dels har jag haft lätt att lära och bland mina vänner finns flera som också är intelligenta och har lätt och lära så för mig och min omgivning har det varit självklart att ha en kritiserbar bild om det man är intresserad av. Man ska också kunna redovisa var osäkerheter finns. T.ex. så vet vi idag inte hur hjärnan fungerar. Kan då ett chip styra hjärnan?
Självklart ska man ha ett stort förråd av kunskap innan man argumenterar såna viktiga saker som diskuteras här på vaken.se. Annars får man se till att säga att man faktist tror och att man tycker det verkar som, som jag gjort.
Men du har faktist fel ang chip. Man kan styra känslor med chip. Framkalla ilska, rädsla osv. Man kan också trigga funktioner som ligger latent i hjärnan.

Quote:

zink skrev:
Min erfarenhet om de teorier som finns på vaken.se är att de INTE går att kritisera främst för att de som tror på dem har för dåligt kunskap om dem. Det är därför de lätt blir kverulerade från vaken.se medlemmarna istället för att de kan skärpa argumenten.
Många tar fasta på det som de tror på och stänger sig sedan för att vara objektiva inom ämnet - ja.

Quote:

zink skrev:
Många av teorierna på vaken.se är byggda på selektivt urval. Man har bara tagit med det som talar för teorierna och struntat i allt som talar emot dem genom att antigen ange det som talar emot som disinformation eller felaktig information. Detta sätt att göra teorier försvagar dem mer än vad de på detta forum kan förställa sig.
Det kan jag i många fall hålla med om och jag har faktist påpekat detta vid ett flertal tillfällen. Men borde inte du själv också kunna se att du själv till viss del fungerar på detta sätt? Jag upplever det som att du tror blint på staten och massmedia. Ta t ex Aftonbladet och Expressen. De har blivit renodlade skvallertidningar. Tror du på skvallertidningar? När de har nyheter i tidningen kommer de alltför ofta från någon telegrambyrå. De har outsourcat sin egen integritet.

Audiatur et altera pars

Quote:

zink skrev:
Vilken händelse man än undersöker kommer man att hitta felaktigheter och osäkerheter om dem Det gäller 911, Estonia eller den senaste branden i en skola. En del tror då att man kan öka på säkerheten genom att ge alternativa förklaringar till utredarnas uppfattningar men glömmer bort att det finns osäkerheter även i de alternativa förklaringarna.

Det gör att kritiker ses om ett ont inslag till teorierna och inte som är vanligt på andra forum att kritikerna hjälper till att hitta felaktigheter och osäkerheter i de egna teorierna.
Om vi tar exempelvis 9/11. Håller du inte med om att den händelsen har används för att föra igenom VÄLDIGT många lagar och åtgärder som gagnar kontrollsamhället?

Quote:

zink skrev:
Som sagt ingen på detta forum eller någon annan på webben VET vad chemtrails innehåller. Däremot vet en som tror på chemtrails vad han hade på flaket till sin bil för de var det som analyserades!
Fast just det reportaget var ju blaj. 68,8 blev ju till 6,8 på ett mystiskt sätt och redan 6,8 ppm är ett 3x för högt värde för barium, så 68,8 är ett väldigt högt värde. Men detta var ju i arizona där det finns mycket barium och samlar man vatten i över en månad i en burk får man höga värden av allting. Har dock svårt att tro att så mycket innehåll från någonting som sprayas så högt upp ska lyckas pricka rätt i en liten glasburk.
Var det inte bakom huset han hade denna glasburk förresten?

Quote:

zink skrev:
Det är bara genom att ta prover i kondensstrimmor bakom flygplan man kan veta vad de innehåller och detta är gjort och det var kondens från motorerna och ingen farligt så de som tror på chemtrails måste alltså visa att en redan gjort utredning har fel. Analyserna gjorde på av mig kända analysinstrument i Discoverys ”Best Evidence ” program om chemtrials så för mig har de stor trovärdighet.
Discovery har ingen trovärdighet sedan de ägnade en halvtimme åt att utreda om två tvillingar kunde få samma hjärtfrekvens genom att den ena tittade på två kvinnor med bar överkropp i en halvtimme och den andra cyklade på en motionscykel i en halvtimme. Discovery är blaj!

Quote:

zink skrev:
De som gjorde analyserna undrade hur många analyser de skulle måsta göra för att övertyga om att chemtrails inte finns. På bränslen som fanns på närmaste flygplats eller på alla bränslen som fanns på alla flygplaster i hela världen.
Jag tvivlar på att det som eventuellt finns i chemtrails kommer via bränslet, eftersom det förbräns.

Quote:

zink skrev:
Detta du och även ändra på detta forum måste lära er. Jag anser inte att några försöker slingra sig på detta forum utan att vi bara inte förstår varandra. Därför kan vi då och då helt prata förbi varandra då våra olika värdeskalor inte anger samma saker som viktiga.
Vad är viktigt för dig? För mig är harmoni, frihet och integritet tre väldigt viktiga saker. Jag anser att dessa tre blir kränkta av dagens samhälle.
Sanning och öppenhet är minst lika viktigt och även detta blir kränkt.

Quote:

zink skrev:
Jag är inte ofelbar men om jag sitter och har mer kunskaper än den jag diskuterar med så får de säkert uppfattningen att jag är ofelbar. Jag har på detta forum angett att jag hade fel men det var ett tag sedan.

Det handlar om kunskap eller brist på kunskap. Om man som flera på detta forum har en misstro mot kunskap och vetenskap och så får man skylla sig själv om det kommer kritiker som har kunskaper om det som diskuteras. Jag försöker inte vinna diskussioner utan få fram mina åsikter. Att jag ändå upplevelsemässigt har vunnit diskussioner är egentligen inte mitt problem utan dem jag diskuterar med. Men är man avog mot kunskap tar man stora risker med sina teorier när de börjar granskas.
Fast du tycker kanske att vi som diskuterar här (Dig och zpz2 exkluderande) är en smula galna? Tycker du inte att det är märkligt att vi kommit fram till samma saker i många frågor?

Anonym
Quote:

void skrev:

Gaston postade igår:

Ja inte är det flygplanen som släpper ut det där för ta någon och damma av en dammtrasa i något hög torn och försök få dammet att falla rakt ned.

Om man filtrerar luft på marknivå så får man föroreningar från marknivå och den är en blandning av de som finns på den höjden filter sitter så hur mycket något i omgivningen bidrog föroreningarna det vet vi inte så återigen har vi en helt värdelös analys framför oss hur bra den än ser ut i ögonen på de som inte är kemister.

De blandades också ihop det som påstås finnas i chemtrials i Discoverys "Best Evidence" om chemtrails.

1. Det var kemiskt mycket svårt att få till blandningen så de fick ta till syror som inte jetmotorer mår bra av.

2. Det testade i alla fall blandningen i en test jetmotor och inte gick den bra.

Quote:

(ii) chemtrails;

Det är INTE genomfört så min kritik har mycket fog för sig:

Status: Unfavorable Executive Comment Received from DOD.

Ta och översätt status för förslaget.

Så nu vill jag veta. Varför blandar ni ihop världen i en enda soppa.

Att chemtrails står i ett förslag innebär det att existerar?

Dessutom gick hela förslaget ut på vad man skulle skydda sig
emot inte släppa ut.

Vad jag blir less att rätta till saker om och om igen.

Anonym
Quote:

zink skrev:
De blandades också ihop det som påstås finnas i chemtrials i Discoverys "Best Evidence" om chemtrails.

1. Det var kemiskt mycket svårt att få till blandningen så de fick ta till syror som inte jetmotorer mår bra av.

2. Det testade i alla fall blandningen i en test jetmotor och inte gick den bra.
Åter igen förutsätter du att chemtrails är någonting som finns i bränslet.
När jag säger att det kan vara en annan typ av flygbränsle, säger jag det i syftet att det förnekar chemtrails - dvs att det inte är någonting annat än ett annat flygbränsle vars avgaser beter sig annorlunda. Dvs att ingenting skulle vara så märkvärdigt, men du menar att vi/de som tror på chemtrails har fel eftersom det skulle spridas i avgaserna.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

void skrev:

Gaston postade igår:

Ja inte är det flygplanen som släpper ut det där för ta någon och damma av en dammtrasa i något hög torn och försök få dammet att falla rakt ned.

Om man filtrerar luft på marknivå så får man föroreningar från marknivå och den är en blandning av de som finns på den höjden filter sitter så hur mycket något i omgivningen bidrog föroreningarna det vet vi inte så återigen har vi en helt värdelös analys framför oss hur bra den än ser ut i ögonen på de som inte är kemister.

Quote:

(ii) chemtrails;

Det är INTE genomfört så min kritik har mycket fog för sig:

Status: Unfavorable Executive Comment Received from DOD.

Ta och översätt status för förslaget.

Så nu vill jag veta. Varför blandar ni ihop världen i en enda soppa.

Att chemtrails står i ett förslag innebär det att existerar?

Dessutom gick hela förslaget ut på vad man skulle skydda sig
emot inte släppa ut.

Vad jag blir less att rätta till saker om och om igen.

Bara för att det finns något som heter prosac så betyder inte det att någon använder det.......eller hur zink Jobbar du fortfarande åt Bonniers....?

Posted on: 2008/6/16 19:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

zink skrev:

Åter igen förutsätter du att chemtrails är någonting som finns i bränslet.
När jag säger att det kan vara en annan typ av flygbränsle, säger jag det i syftet att det förnekar chemtrails - dvs att det inte är någonting annat än ett annat flygbränsle vars avgaser beter sig annorlunda. Dvs att ingenting skulle vara så märkvärdigt, men du menar att vi/de som tror på chemtrails har fel eftersom det skulle spridas i avgaserna.

Det som finns på foton som alla ni hävdar är chemntrials är kondenstrimmor från flygplanens motorer precis som det ryker från bilar under vintern. Annars ska ni ta och hävda att bilar släpper ut chemtrails också bara så ni vet.

Så var släpps chemtrails enligt dig?

Anonym
Quote:

zink skrev:
Det som finns på foton som alla ni hävdar är chemntrials är kondenstrimmor från flygplanens motorer precis som det ryker från bilar under vintern. Annars ska ni ta och hävda att bilar släpper ut chemtrails också bara så ni vet.

Så var släpps chemtrails enligt dig?
Kan du inte leta fram dessa foton?

Jag anser att chemtrails sprutas ut genom munstycken som kan färläggas varsomhelst på planet. Kanske är det förlagda nära motorerna för att det ska se ut som avgaser?

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Bara för att det finns något som heter prosac så betyder inte det att någon använder det.......eller hur zink Jobbar du fortfarande åt Bonniers....?

I era mallar för att göra myter hör numera att tro att vi kritiker jobbar för än det ena än det andra.

Detta är ett fenomen som bara finns på vaken.se

Så era vanor på vaken.se gör att ni särskiljer er från det allmänna samhället och andra forum.

Varför tror du och andra att vi jobbar för en massa olika organisationer när ert sätt visar hur era myter skapas?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

I era mallar för att göra myter hör numera att tro att vi kritiker jobbar för än det ena än det andra.

Detta är ett fenomen som bara finns på vaken.se

Så era vanor på vaken.se gör att ni särskiljer er från det allmänna samhället och andra forum.

Varför tror du och andra att vi jobbar för en massa olika organisationer när ert sätt visar hur era myter skapas?

Glad att du är tillbaka och i form, har saknat dina obetalbara kommentarer....det finns inte mycket som får en att skina upp i dessa tider då Demokles svärd vilar över människorna... även dig och det sörjer mig att aluminiumet vi dragit i oss kommer att få även dig att blixtra som en aluminiumform i en microugn när haarpen blåser på....

Posted on: 2008/6/17 17:08
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Glad att du är tillbaka och i form, har saknat dina obetalbara kommentarer....det finns inte mycket som får en att skina upp i dessa tider då Demokles svärd vilar över människorna... även dig och det sörjer mig att aluminiumet vi dragit i oss kommer att få även dig att blixtra som en aluminiumform i en microugn när haarpen blåser på....

Ta och titta på dessa verkliga mätningar av luftkvalitén i Hörby och tala om varför du INTE är orolig för de ämnen som finns i de mätningar där aluminium inte förekommer.

http://www.horby.se/MoH/Sidor/Luftkvalite.aspx

Alla analyserade ämnen är betydligt mer allvarliga för hälsan än det av dig farlig klassade aluminium som nästan aldrig finns i luftkvalité mätningar.

Att vara orolig för myter är vaken.se folk särskilt bra på så hur i alla världen bygger ni en bättre värld när det som vaken.se är oroligt för inte går att hitta med vanliga metoder?

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper