vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: FörentaNationerna

See User information
Samhälle byggt på kärlek och harmoni låter underbart och stamråd på allra lägsta nivå låter jätte bra. Men låt oss måla upp scenariot. Vi är 100 miljarder (jag tror iofs det är omöjligt så låt oss istället säga 10 miljarder, det är bara lite drygt vad våran jord kan försörja om vi ska envisas med att äta kött) Så vi är 10 miljarder, alla ska få mat. Att vissa platser på jorden är bättre att odla på än andra är ju väldigt tydligt så några av de som bor där det suger jätte mycket att odla kanske bestämmer sig för att gå någon annanstans och odla sin mat. Det är bara så att du och din lilla stam råkar bo ganska nära dem, för plats är inget det finns överflöd av. Ni vill ju inte flyta på er och gå dit där det är jättedåligt så ni säger att nej tyvär. Ni kan inte få odla här, fär vi var här först och det räcker inte åt alla. Då blir den andra stamen skitsur och samlar ihop alla de andra närliggande stammarna med hjälp av tomma löften och falska rykten för att slå ihjäl er.
Det är vid ett sådant tillfälle man kanske står där och tänker att det här med folkvalda ledare, givna regler, samfund där ledarna kunde prata istället för att bara kriga och en ordningsmakt kanske var ganska bra idéer när allt kommer omkring.

Jag vill bara påpeka att jag tycker inte att det vi har idag fungerar heller. Jag är starkt emot det som händer i samhället och den globala makteliten. Jag vill bara klargöra problemet så vi kan ta tag i lösningen tillsammans. För jag har ingen aning om vad man ska skapa istället. Hade man bara ett bättre förslag som skulle funka i stor skala skulle man kunna skapa en utbrytar republik.
Jag har tänkt endel på direktdemokrati, det är ju så folkligt det blir men om man tittar på sweich så inser man att den gemene mannen skulle inte palla rösta 2 gånger i månaden. Folk är inte tillräckligt insatta eller bryr sig ens tillräckligt.

Jag är ledsen om jag nu förstörde för alla som mest vill stå och klaga på det som redan finns men jag tycker att vi har ett väldigt reelt problem här och om vi bara står och whinar så kommer det att skita sig. Men om man faktiskt kunde visa upp något som var bättre, mer hållbart och fungerade i praktiken så tror jag folk skulle bli mera intresserade än om man bara skriker "snutjävlar"

Bara en tanke...

Posted on: 2008/8/14 23:33
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tror inte det finns några tillfredställande lösningar på ett komplext problem som 10 – 100 miljarder människor… Jag tror att det är meningslöst att söka efter det. Förberedelser till kaoset är nog det bästa just nu…

En människa behöver ingen ledare, aldrig – deras enda uppgift är att manipulera massan... Vi är så indoktrinerade i en grandios illusion av att ledare är lösningen för mänskligheten… Vi KRÄVER ledare för vårat eget bästa, så indoktrinerade är vi… Nej, Jag vill inte bli ledd, jag mår bäst utan koppel, ansvar och skyldigheter för samhället…
Vill man leva i illusionen av att konsumtionen, klassamhället, pengar, politik och ledare är det rätta, då lever vi redan i det perfekta samhället… Själv lever jag i det varje dag, jobbar och sliter - total idioti…

Det bästa är nog att utrota mänskligheten… Iaf 95%
Människans sanna natur kan bara uppnås genom totalt kaos…

Tänk vad skönt att vakna upp utan idioter som tycker att det är viktigt med industriellt jobb… att slippa idioter som tycker att klockan, veckodagar, månader och år är av vikt…

The law of the djungle kan skapa balans med tiden…

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag holler med dig till 100%. Problemet är ju bara det där dödandet av de övriga 95% av männskligheten... Kanske skulle ses som lite elakt...

Så mer ideer. Det borde finnas en lösning. Kapitalism kan inte vara svaret..

Posted on: 2008/8/15 1:21
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Problem

Reaktion - Vad skall dom göra åt det!

Solution - You asked for it!

---------------------------------------------
Trevligt inlägg!

Jumalauta skrev:
Vi KRÄVER ledare för vårat eget bästa, så indoktrinerade är vi… Nej, Jag vill inte bli ledd, jag mår bäst utan koppel, ansvar och skyldigheter för samhället…

Skulle vilja ändra det sista bara, medmänniskor, djur o natur istället för samhälle.

Jag skulle vilja se att alla gör så gott dom kan, tar hand om sig själv, UTAN system, och först då får vi se vad vi går för som människor! Problemen som dyker upp blir också våra problem, istället för som nu, vad skall dom göra åt det!

Problemen är våra ifrån början hur man än vänder och vrider, vi har inte förstått det bara. Ta bort möjligheten till att be någon annan fixa ens egna problem.

Så länge någon annan sköter skitjobbet efter dig, så blir det som länken visar överst.

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

paskharen skrev:
Men hur ska man ha ett fungerande samhälle med alla 100 miljarder människorna utan att ha några ledare över huvud taget?
Ni tror inte det skulle bli lite små kaotiskt utan någon som bestämmer?
Eliten är problemet, det håller jag med om, helt klart men sen då? Hur ska vi få ett fungerande samhälle utan någon elit? Ett samhälle där en elit aldrig kan växa fram?
Jag tycker det är en knepig fråga.
Som i islam

stamråd på lägsta nivån

Stamråd expedierar... underst i hierarkin.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper