Vakencorner
|
Re: Vilka har haft Svininfluensan
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Miri skrev:
Det sägs att den här influensan har en immuntriggande komponent, vilket skulle kunna innebära att ju bättre immunförsvar man har desto sjukare blir man. Det betyder m.a.o. att ju mer immunstärkande medel desto mer bråk från det här specifika viruset. Det är alltså viktigt att även ta ngt virusdödande då man blir sjuk. T.ex. silver och zink. Men.. inte mindre så är det då oerhört viktigt att verkligen stödja det medfödda ospecifika immunförsvaret för det är det enda vapen vi har emot yttre angripare. I regel är det mer eller mindre lustmördat genom vaccinationprogrammet som påbörjas på BVC vid 3 månaders ålder, men det går att få fart på. jag skriver; Tack för tipset! Vi har börjat använda silver, D 3 vitamin fortsätter vi med. Zink tar jag ibland. Vi dricker mycket nyponsoppa. Granskottste och tallbarrste innehåller mycket c-vitaminer, vi dricker inte det nu men kanske till vintern. Vi har också börjat att grodda linser, mungbönor, alfaalfafrön. Har läst att det är mycket nyttiga ämnen i detta. Kan man genom kosten få i sig tillräckligt med zink och magnesium? Jag skulle tro att vi får i oss tillräckligt med c-vitaminer genom kosten. Vi ska köpa linfröolja för det ger kroppen D vitamin. Alfa alfagroddarna innehåller zink, men jag vet inte hur mycket vi behöver äta för att få i oss tillräckligt. Känner att jag vill veta, för det bästa är ju att få i sig så mycket som möjligt genom kosten eftersom det kan bli brist på hälsokost. Ska jag göra en ny tråd för detta, nu kom jag kanske för långt ifrån ursprungsämnet?
Posted on: 2009/11/9 19:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ekan
Kan rekommendera det här silvret: http://www.bionaid.dk/bionproduct.htm Ska oxå börja grodda, har varit lite lat. Tack för påminnelsen. (ja lite O.T. kanske vi är?)
Posted on: 2009/11/10 14:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
bionaid silvret kolla jag på några dagar sen, är det verkligen bra, bättre än vanliga silvret??
Posted on: 2009/11/10 14:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilket tänker du på? Holistics? (säljs på Hälsokost) Har testat bägge sorter och inbillar mig att det är mer krut i Bionaiden. Den jobbar snabbare. Ska läsa på lite mer i ämnet och kolla på skillnader.
Posted on: 2009/11/10 19:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tänkte på om du har märkt att Bionaid skulle vara bättre, jag har ganska lång erfarenhet av silver men försöker hitta nått som skulle tänkas kunna vara bättre!?!?!? ![]()
Posted on: 2009/11/10 20:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
vi köpte ionosil, men vi har ju ingen erfarenhet av silver tidigare och kan inte jämföra
Posted on: 2009/11/10 21:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag. Och familjen.
Nu har jag kört antivirusprogram på mig själv i frekvensmaskinen. Dock fanns inget influensavirus. DCG i Göteborg och säkert många andra också säljer homeopatmedel mot svininfluensan. Instruktioner fås av personal vid köp, det finns både förebyggande och sånt man kan ta när den brutit ut.
Posted on: 2009/11/11 9:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tycker det hittills hjälpt snabbare mot (generell) ond hals. Holistics var inte lika effektivt i just det avseendet. Har icke provat ngt annat märke. Tar gärna del av dina slutsatser.
Posted on: 2009/11/11 13:01
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login