vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Var tsunamin 2004 orkestrerad?
Quote:

nazgul4 skrev:
Finns det nån bra länk att läsa om just denna egenskapen hos HAARP?
Sök på google efter haarp earthquake

Förresten skrev jag fel. Jordbävningen gav 9.0 på richterskalan

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dr Begich sammanfattar också vilken roll vädermodifikationen kan ha i form av massförstörelsevapen:

http://politiken.biz/klimathot_eller_bluff.html

Det är inte bara USA som har intressen i jonosfären utan även fem länders konsortium som opererar genom European Incoherent Scatter Radar (EISCAT), som är en jonosfärisk forskningsstation i ledande världsklass och befiner sig i norra Norge nära Tromsö. Andra stationer befinner sig i Jicamarca i Peru, Nizhny Novgorod ("SURA") nära Moskva och Apatity i Ryssland, nära Krakow, Ukraina och i Dushanbi i Tadjikistan. Airforce 2025 nämner inte speciellt HAARP som en väderförändringsstation och det ingår inte heller i HAARPs officiella uppgifter. Däremot innefattas USAs patent på HAARPs teknologi, att den kan fungera som en enorm jonosfärisk uppvärmare:

Vid sådana experiment, kan vissa regioner av jonosfären bli upphettade genom att man förändrar den elektoniska desiteten och temperaturen inom dessa områden. Det är en prestation att kunna utveckla från en på jorden baserad antenn en högrekvent stark elektromagnetisk strålning, inte jämförbar med det jonosfäriska magnetfältet för att värma upp främst jonosfäriska partiklar genom kosmisk uppvärmning. Elektronernas temperatur i jonosfären har stigit med hundratals grader vid sådana experiment.

30 min before eartquake

Jag hävdar att man provade en "mini-nuke" eftersom fiskar från djuphavet låg på stranden,så jag tror inte på haarp denna gången var orsaken.

Posted on: 2010/1/1 13:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale skrev:
Jag hävdar att man provade en "mini-nuke" eftersom fiskar från djuphavet låg på stranden,så jag tror inte på haarp denna gången var orsaken.
En "mini-nuke"? Som fick 9.0 på richterskalan? Inse hur kraftig atombomb det måste vara...
9.0 motsvarar EN MILJON atombomber! 1 000 000.
60 000 vätebomber kommer upp i 8.0 på richterskalan... 9.0 är dubbelt så mycket som 8.0 (Skalan är uppbyggd på samma sätt som decibellskalan)

Nordkorea sprängde 2006 en atombomb som uppmätte 4.0 på richterskalan, men richterskalan är inte linjär, så en dubbelt så stor atombomb blir inte 8.0 exempelvis. Dessutom kan man inte mäta sprängkraft linjärt heller.

Dessutom skulle en atombomb spränga en krater i kontinentalplattorna, inte ändra deras läge.

Nej Sale. Här får du allt ändra dig...

EDIT: Richterskalan dubbleras inte från exempelvis 8.0 till 9.0, utan den tiodubblas. I energi mätt är det en 32x ökning på varje steg.

Edited by computerror on 2010/1/1 14:44:29

See User information
Quote:

computerror skrev:

Nej Sale. Här får du allt ändra dig...
Självklart ...inga regler utan undantag,men jag menar kan man göra en nuclear explosion mitt i New York Nanotek......så är man kapabel till vad som helst...det var för många båtar som hade "övning"Så vem skall kolla botten...när botten är nåd?

NIST hade oxo övnig var på plats en dag innan Måndag 10 sep 2001.

Men comput...ärligt talat har jag haft felmånga gånger,blivit lurad... o s v.Jag känner vad du menar.

PS.OT
Men detta är planen för nästa gene...

Posted on: 2010/1/1 14:39

Edited by sale on 2010/1/1 15:07:54
Edited by sale on 2010/1/1 15:33:06

See User information
Jag gjorde en liten uträkning vilket jag tycker alla borde göra med kända data.

Den kraftigaste vätebomben är på 20 Mt alltså 20 miljoner ton trotyl. Energiinnehållet i ett kilo trotyl är 5 MJ eller 5 miljoner Joule

Det ger 20 miljoner x 1000 x 5 miljoner = 10^17 Joule.

En jordbävning på magnituden 9.0 har energiinnehållet 1,58*10^18 Joule vilket motsvarar 15,8 vätebomber av kraftigaste sorten eller Sveriges energiförbrukning under ett år.

H.A.A.R.P sändaren har en effekt på 3.6 MW eller 3.6 miljoner watt eller 3.6 miljoner Joule/sekund så om vi kör den i 10 minuter som jordbävningen som orsakade tsunamin 2004 varade i så blir det 3,6 miljoner *10*60 Joule = 2,16 * 10^9 under 10 minuter eller att den måste gå i drygt 13907 år för att få fram energin från en jordbävning på 9,0.

Posted on: 2010/1/1 20:28

See User information
Quote:

lunar skrev:
Jag gjorde en liten uträkning vilket jag tycker alla borde göra med kända data.

Den kraftigaste vätebomben är på 20 Mt alltså 20 miljoner ton trotyl. Energiinnehållet i ett kilo trotyl är 5 MJ eller 5 miljoner Joule

Det ger 20 miljoner x 1000 x 5 miljoner = 10^17 Joule.

En jordbävning på magnituden 9.0 har energiinnehållet 1,58*10^18 Joule vilket motsvarar 15,8 vätebomber av kraftigaste sorten eller Sveriges energiförbrukning under ett år.

H.A.A.R.P sändaren har en effekt på 3.6 MW eller 3.6 miljoner watt eller 3.6 miljoner Joule/sekund så om vi kör den i 10 minuter som jordbävningen som orsakade tsunamin 2004 varade i så blir det 3,6 miljoner *10*60 Joule = 2,16 * 10^9 under 10 minuter eller att den måste gå i drygt 13907 år för att få fram energin från en jordbävning på 9,0.

Det finns bara två sorters sprängmedel,kemiska och ATOM.

Trotyl tillhör kemiska!Så du får räkna om,ta med RDX tx.

Posted on: 2010/1/1 23:51

See User information
Quote:

sale skrev:

Du får ta och utbilda dig för atomvapens sprängkraft mäts i kilo trotyl så det är sprängkraften som mäts och då i Joule så om det är atomer eller kemiska vapen har ingen betydelse i min uträkning.

Posted on: 2010/1/3 15:39

See User information
Quote:

computerror skrev:

En "mini-nuke"? Som fick 9.0 på richterskalan? Inse hur kraftig atombomb det måste vara...
9.0 motsvarar EN MILJON atombomber! 1 000 000..

Det finns i ryggmärgen hos vissa,det ligger i deras "natur" lixom ...Ni som inte vet hur 9.0 ser ut.

Vi lever på nano åldern komihåg det.

Jordbävning ljus orsakas av en okänd mekanism. Det finns många teorier om hur och varför de uppstår.

Men inget om Harp...märkligt fast dom finns.

Erthquakes in Sky

Posted on: 2010/1/9 11:38

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

sale skrev:

Du får ta och utbilda dig för atomvapens sprängkraft mäts i kilo trotyl så det är sprängkraften som mäts och då i Joule så om det är atomer eller kemiska vapen har ingen betydelse i min uträkning.

Bra idé!Vilken formel har du använt dig av?

Posted on: 2010/1/9 11:42

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

sale skrev:

Vilken dålig idé att utbilda sig.Det är din inbildning.
Mäts det då i pressad trotyl ?

Vilken formel har du använt?Lägg upp den här vet jag:)

ps Efter som zink är här i tråden så finns det en hund begraven.Det är min uträkning.

Posted on: 2010/1/9 11:48

See User information
Hmm satt och prata om det här med några vänner i jul om tsunain och new orleans händelsen.

I new orleans försördes det en Seedbank oxå va?
Sen var det någon som sa det även försördes en under tzunamin.

Då finns väl bara den på svalbard kvar.

Om dessa skulle varit man made genom haarp eller något sådant, varför förstöra seedbankarna. INte kollat eller grävt vidare alls i detta utan bara lite tankar om det.

Peace and out ;)

Posted on: 2010/1/9 14:15

See User information
Hej Psycore! Konstigt nog finns det en sån seedbank på andra sidan jordklotet på en ö mellan Antarktis och Sydafrika också. Den heter Bouvet-øya och är till skillnad från Svalbard helt norsk!!! Jag råkade googlemapa på den en gång och tyckte mig se en öppen lucka som släppte ut massor ljus på den mörklagda sydsidan men det är säkert en synvilla. För övrigt är det fantastiskt att man kan färdas nästan hela vägen mellan Nordpolen och Sydpolen på inrikes resa i Norge... Norge är landet som förvånar! Det finns fler "norska öar" i Antarktis (men dom omfattas av Antarktisfördraget), tex Petterøy.
Grejen är att nån tydligen sprängde en atombomb i närheten av Bouvet 1984. "Någon" är i detta fallet INTE USA.

Posted on: 2010/1/9 15:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Norge samarbetar vældigt næra med amerika.

Posted on: 2010/1/9 16:04

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

lunar skrev:
Quote:

sale skrev:

Bra idé!Vilken formel har du använt dig av?

Här är Wikipedias artikel om kärnvapen och där står detom TNT (trotyl) vilket alltså är kärnvapnens kraft som det har mätts i sedan flera decennier.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rnvapen

Posted on: 2010/1/12 18:06

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper