vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Hantering för att stoppa nya lagar?
Nej du springmasken,...där håller jag inte med dig. Jag tycker revolution låter bra,...mycket bra.
Ordet är fullt av framtidstro, tillförsikt och gemenskap. Ordet andas gemenskap i en kamp för en ny värld;...en ny värld utan "länder" (nationalism), utan kapitalsim, politik, och utan religion.

Ordet "revolution" betyder inte klasskamp. Ordet revolution kommer ur ordet evolution, som betyder utveckling. Revolution är omvandlat från ordet "re evolution", alltså en "åter-utveckling",...att börja om på nytt. Det är viktigt att kunna börja om och dra lärdom av tidigare misstag som gjorts. Då måste det gamla, ruttna, fula och onda störtas,...för att det nya friska skall kunna byggas.

Jag talar således om en revolution utan klasser, käre maggot...

Sedan; skrev du;Quote:
känn bara på ordet "revolution" fullt med hat och förakt.
Nej, ordet är inte fullt med hat och förrakt. Detta ordet väcker det "hat och förrakt" du har glömt att du har inom dig maggot,...det som du har städat undan och gömt långt där inne. (Aggressionshämning)

Sedan skrev du också;

Quote:
kan det verkligen bli bra i ett land efter en del av hatet har greppat tag i politiker o makthavare?
Kan dagens politiker ha mer förrakt och hat emot folket än vad de redan har? Knappast!

Sedan;...Quote:
va det inte mao som sa något i stil med, en revolution är inte som en middag den är full med hat en klass störtar en annan.
Nej, och åter nej,...det handlar inte om klasser. Titta nu maggot vad som har hänt med dig, när du gått på KPML´r s kommunistmöten,...det var inte bra för dig jag sa ju det redan då. Du har börjat tänka i "klasser", ett slags "klasstänkande". Detta är ju bara kommunistisk hjärntvätt. Det finns ju inga klasser,...det finns bara dumhet.

***Heheheh,...jag förstod att du skulle göra det draget med min fina fönsterkarm i gräddrosa ...men hur som helst, det är djävligt snyggt med rosa fönsterkarm tycker jag.

Maggot,...det är inte bra att tänka förmycket på vad andra tycker och tänker om en. Det är så man blir en "pseudopersonlighet" som spelar den roll som krävs och förväntas av omgivningen,...istället för att vara sig själv,...oavsett om man är arg eller inte. Jag ser att du är lite förvirrad i frågan om att vara arg. Du tycks tro att man är arg för att man vill trycka ner en annan människa. Det är ju helt galet.
Nej, maggot,...du vet ju,...jag är ju din privata kompispsykolog som skriver,...och vi har ju talat om saken tidigare då du kommit på besök här hos mig, och legat på min soffa,...att det handlar om herr maggots gamla "aggressionshämning".
Diagnosen har ju blivit klarare och klarare allt efter som tiden gått...i våra terapisamtal,...och när din lilla rosa "äggklocka" som du alltid brukar ha med dig ringer så sött efter att timmen är slut, så brukar du alltid lika troget boka en ny tid

De aggressionshämmade skäms att bli arga, de skäms att säga ifrån, att sätta gränser osv.
De är så kallade "samlare" (samlare av ilska). De sväljer, och förtränger sin irritation, ilska eller vrede.
Denna vrede poppar senare upp (dramatisering) vid situationer som triggar igång den lagrade ilskan,...och personen (samlaren) får nu ett överdrivet raseriutbrott (överreaktion).
Det var bara en liten lektion i psykologi, men detta har ju läkaren maggik försökt förklara för dig tidigare,...men det går lite trögt.

Skämt å sido,...till alla som inte förstått att detta var ett ironiskt/sjuk humor inlägg till min vän maggot. Jag och maggot håller ofta på så här internt då våran sjuka humor är likadan, för det mesta. Så, ta det nu lugnt och städat alla ni som tror att det rör sig om pajkastning..., det är "kärlek" på högsta nivå...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jo, maggot,...jag tänkte att du kunde gå en "kurs" här hos mig, din läkare. En kurs i utlevelseterapi (katarsis), som kommer att råda bot på ditt problem med att våga bli arg. Vi kan dock inte ta "primalskrik-metoden" då den är för alarmerande med tanke på ljudnivå och mina grannar.
Sedan, du som gillar OSHO,..."Dynamisk meditation" är på sin plats också.

Maggot,...kom,...kom,...kom med mig,...förlös dig själv,...kom nu och var med på denna ypperliga kurs.

Frid - Dr Maggik

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ok, sluta kasta bajs på varandra och kom tillbaks till vad tråden handlade om.

Vi har alla åsikter och idéer, många gånger individuella.
Bolla idéer istället för att kasta bajs på varandra.

Anonym
Men bajs är springmaskens (maggots) favoritämne...hahahah fråga maggot själv får du se...
det tar en stor plats i maggots liv...

Jaja,...visst kom det lite utanför ämnet,...men nu är vi tillbaka på spåret igen. Så farligt var det ju inte,...man måste ju leva också, skratta och må bra bland allt det allvarliga, tråkiga och tunga här på vaken.se

Och till alla som inte förstått att detta och de föregående innehöll en del ironiskt/sjuk humor i inläggen, och var till min vän maggot. Jag och maggot håller ibland på så här internt då våran sjuka humor är likadan, för det mesta. Så, ta det nu lugnt och städat alla ni som tror att det rör sig om pajkastning...,
det är "kärlek" på högsta nivå...

Peace...

See User information
Ni ar ju helt flippade.
for mig ar ordet revolution nagot vackert det osar om vilja drommar visioner gemenskap/solidaritet och hopp, en tid da manniskan slutar knyta naven i byxfickan och istallet reser den hogt hogt upp i luften.

Till vad nu traden handlade om, man maste skapa opinon genom att aktivt diskutera och dela ut flygblad, klisterlappar etc etc.. men i ett land som sverige orkar ingen bry sig om ett litet lagforslag. De haller kanske med dig men sen rycker de pa axlarna, det kravs nagot riktigt stort for den dystra svensken att ta ton.
Men om det hade varit sydamerika da hade det varit andra bullar.

Posted on: 2006/5/31 15:56

Anonym
maggic ska nu svara på dina påstående börjar med

"Nej, ordet är inte fullt med hat och förrakt". Detta ordet väcker det "hat och förrakt" du har glömt att du har inom dig maggot,...det som du har städat undan och gömt långt där inne. (Aggressionshämning)

svar:Jag tycker det!
ang städning så finns det mer en 2 sätt!
man behöver varken sopa det under mattan eller in ett hörn.
kontra, Öppna fönster o hoppas på korsdrag.så det blåser hej vilt och förhopningsvis ut.

man kan faktiskt "hantera" skräpet varför ska man bli arg på smuts det är ju bara att skyfla undan?
ta det med ro meditera bort din disk.

sedan så " kan det verkligen bli bra i ett land efter en del av hatet har greppat tag i politiker o makthavare?

Kan dagens politiker ha mer förrakt och hat emot folket än vad de redan har? Knappast! "

svar:ja menar mer är vi "bättre" en "dom" när vi är lika hatiska kan hat vara bra?

sedan skrevs det

va det inte mao som sa något i stil med, en revolution är inte som en middag den är full med hat en klass störtar en annan.

Nej, och åter nej,...det handlar inte om klasser. Titta nu maggot vad som har hänt med dig, när du gått på KPML´r s kommunistmöten,...det var inte bra för dig jag sa ju det redan då. Du har börjat tänka i "klasser", ett slags "klasstänkande". Detta är ju bara kommunistisk hjärntvätt. Det finns ju inga klasser,...det finns bara dumhet..

ja har kanske gått på 3möten bara för att de hade det en stenkasst från min lya så varför inte ja har aldrig varit med i KMMLr o det är inget ja känner sympati med.

o det finns en styrande klass och en som lyder så det kan man ju diskutera.

sedan återstår

"***Heheheh,...jag förstod att du skulle göra det draget med min fina fönsterkarm i gräddrosa ...men hur som helst, det är djävligt snyggt med rosa fönsterkarm tycker jag.

Maggot,...det är inte bra att tänka förmycket på vad andra tycker och tänker om en. Det är så man blir en "pseudopersonlighet" som spelar den roll som krävs och förväntas av omgivningen,...istället för att vara sig själv,...oavsett om man är arg eller inte. Jag ser att du är lite förvirrad i frågan om att vara arg. Du tycks tro att man är arg för att man vill trycka ner en annan människa. Det är ju helt galet.
Nej, maggot,...du vet ju,...jag är ju din privata kompispsykolog som skriver,...och vi har ju talat om saken tidigare då du kommit på besök här hos mig, och legat på min soffa,...att det handlar om herr maggots gamla "aggressionshämning".
Diagnosen har ju blivit klarare och klarare allt efter som tiden gått...i våra terapisamtal,...och när din lilla "äggklocka" som du brukar ha med dig ringer så sött efter att timmen är slut, så brukar du alltid lika troget boka en ny tid

De aggressionshämmade skäms att bli arga, de skäms att säga ifrån, att sätta gränser osv.
De är så kallade "samlare" (samlare av ilska). De sväljer, och förtränger sin irritation, ilska eller vrede.
Denna vrede poppar senare upp (dramatisering) vid situationer som triggar igång den lagrade ilskan,...och personen (samlaren) får nu ett överdrivet raseriutbrott (överreaktion).
Det var bara en liten lektion i psykologi, men detta har ju läkaren maggik försökt förklara för dig tidigare,...men det går lite trögt.

Skämt å sido,...till alla som inte förstått att detta var ett ironiskt/sjuk humor inlägg till min vän maggot. Jag och maggot håller ofta på så här internt då våran sjuka humor är likadan, för det mesta. Så, ta det nu lugnt och städat alla ni som tror att det rör sig om pajkastning..., det är "kärlek" på högsta nivå..."

svar:

"Gräddrosa"
Lägg ägg din gamla svamp!!
vi snackar barbi girl rosa!
ja klart man ska vara sig själv orginal är alltid orginal de andra är bara billiga kopior på en fin del.

nej tack till dina lektioner vi är alla elever hur kan du kalla dig lärare..

ja samlar inte på aggresivisioner varför samla på det är det något bra att bära med sig?

...
sen har ja världens bästa humor din kan dock vara sjuk.
heheheh

Anonym
sedan detta med bajs e la ingetja tycker e kul utan har blivit ett kasst internskämt som tag sig i uttryck till en "gemick"

men det är nog omöjligt att förstå

Anonym
gemenskap/solidaritet

kärlet broderskap blabla bla

låter igenkänt har hört det för

jo just det nu minns jag

KPMLr!!

See User information
sluta ga pa dessa moten da. och ser dig omkring istallet, vad vi behover ar just gemenskap och solidaritet.

Posted on: 2006/5/31 16:43

Anonym
BiReal naturligtvis är det så!

"lära av historien" som shygets brukar skriva.
vi måste ha "fienden" helt klart inte ha någon jäkla joker med i leken som vänder oss ryggen .vi måste räkna kortet om och om igen.

vara om inte 100% så iaf vattentät på att det inte skall kunna uttnyjas.

ex så håller ja med shygets i det han säger att bovarna har snått en bra grej
"communion"
skilnad på de romerska små små byarna och Sovjet.

vi måste vara veta att vi vinner!

MHV Masken

Anonym
Ajajajaj...maggot,..din gamle Bolsjevik,...jag skrev LÄKARE och inte lärare. Det måste vara skit på dina glasögon tror jag...om du ser texten så dåligt.

Vidare skrev du:Quote:
man kan faktiskt "hantera" skräpet varför ska man bli arg på smuts det är ju bara att skyfla undan?

Saken är ju den maggot, att skräpet inte försvinner för att man skyfflar undan det, eller rättare sagt; "flyttar" det till en annan plats( i detta fallet förtränger ilskan till det undermedvetna),...där det växer och blir större. Till slut blir det så stort att det ständigt aktiveras av omgivningen (gör dig påmind om att du har en hel del att fejsa och "hantera").

Kom och var med på kursen nu...

Anonym
aha jaha okej glasögonen är köpta på en mack så det är la därför.

Jag flyttar inte skräpet.
jag bränner det,det körs till soptippen där det bränns.
kan säga jag sopsorterar av "inre miljöskäl"

du kastar soppåsen tillbax till han du fick den av, och han tillbax till dig .
och så går det runt fram o tillbax..

fast ni kastar den hårdare för varje gång.
och det läcker mer o mer o till slut spricker den!

en fick mer skit en den andra på sig men båda måste tvätta sig ändå.

bränn skräpet o med glädje och tacka det.

Kram Masken

Anonym
Brynolf Wendt den gamle riksåklagaren gav i ett direktsänt TV program ett exempel då han konfronterades av statsfinansierade politiker och kommunanställda under P vakternas strejk för ett antal år sedan, det gällde frågan om att Sverige konstruerar nya människofientliga lagar hela tiden.

Ungefär så här uttryckte sig Brynolf:
Quote:
Det ligger en busshållplats en bit ifrån en arbetsplats som en massa människor besöker varje dag. Mellan busshållplatsen och arbetsplatsen ligger en grönskande park med en jättefin stor gräsmatta. Då bussen stannar och folk kliver av väljer de flesta att ta genvägen över gräsmattan istället för att promenera runt hela parken eftersom gräsmattan erbjuder den kortaste vägen till arbetsplatsen.

Om samhällets representanter i detta läge väljer att skapa en lag som gör det förbjudet att beträda gräsmattan så gör de helt fel eftersom denna lag strider mot samhällsmedborgarnas behov. Man borde ju rimligtvis istället bygga en gångbana!

Heder åt Brynolf!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper