vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: 12 män på månen

See User information
Här är dokumentären "What happened on the moon?" I den intervjuas både skeptiker och troende.

http://video.google.com/videoplay?doc ... what+happened+on+the+moon

Posted on: 2006/9/9 8:37
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bara att någon använder en film som filmades 1971 som bevis för att dom 1969 fejkade månlandningarna visar bara på hur okunniga och obegåvade dom är som gjort filmen.

Då har jag ännu låtit bil att kommentera deras analyser av bilder som är så dumma och obegåvade att det bör grävas ner i en septiktank och förmultnas.

Är detta ert "bevis" på att dom inte varit på månen är jag ganska lugn för att sanningen finns i bevisen som är prövade i en fri domstol håller och kommer för alltid att hålla.

Posted on: 2006/9/9 9:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nogi du är patetisk, i ordets rätta betydelse! Självömkande och svag.

Du vill inte kommentera klippet för att det rubbar din psychobalans.

Posted on: 2006/9/9 9:51

Anonym
Återigen Nogi;...se dokumentären "what happened on the moon",...sedan kan du återkomma.

Dokumentären använder inget från 1971 som "bevis"...du har ju inte sett dokumentären. Se först, snacka sedan.

Klart slut - psilo

Anonym
Quote:

cicero wrote:
ZPZ!

Varför filmar man genom det runda fönstret, som man ser är runt på karmen, från avstånd så att jorden ser avlägsen ut om man kan ta kameran fram till rutan och se den i sin helhet?

Man filmar INTE genom det runda fönstret. Man filmar genom ett fyrkantigt fönster.
De praktiska och fototekniska anledningarna till vilket avstånd man väljer från fönstret när man filmar kan jag inte bedöma.
Ser man hela jorden även en bit från fönstret så spelar det ju ingen roll. Tror du att några decimeter hit eller dit gör någon skillnad i hur stor jorden ser ut på filmen, när man är hundratusentals kilometer bort??
Man hade förmodligen maximal zoom som var möjlig på kameran.

Quote:
Varför skärmar man av kanten så att det skall se ut som om solen kastar en skugga på ena sidan jorden när man kan filma jorden direkt genom rutan.

Man filmar direkt genom rutan så frågan är felaktig.
Solen kastar ingen skugga, men den lyser bara upp halva jordklotet.

Quote:
Vad är det som säger att man inte färdas parallellt 'med' jordens rotation i syfte att inte glida runt över andras territorier och bli avslöjad.

Du menar att man skulle varit i en geostationär bana?
Att komma i geostationär bana är komplicerat. Man måste upp på en höjd av 35,786 km (vilket är inom de yttre van allen bältena), vilket är en mycket hög bana, och man måste färdas i linje med ekvatorn.
En annan sak som talar emot detta är att isåfall skulle man bara fått in signalerna från kapseln på en halva av jorden, vilket inte var fallet.

Quote:
Varför påstå att man är 130.000km från jorden när man uppenbart inte är det.

Du får förklara varför det är uppenbart.

Quote:
Har du någon bild på dom fyrkantiga yttre fönstrena?

Suck... du kollade överhuvudtaget inte på länken jag gav dig???
http://www.clavius.org/bibfunny8.html

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Återigen Nogi;...se dokumentären "what happened on the moon",...sedan kan du återkomma.

Dokumentären använder inget från 1971 som "bevis"...du har ju inte sett dokumentären. Se först, snacka sedan.

Klart slut - psilo

Dom visar filmen Diamantfeber som är en James Bond film som stöd för sina teorier, den filmades 1971. Punkt.

Läs på .

Posted on: 2006/9/9 11:07

See User information
ZPZ!
Nu pratar du bara skit.

Tittar precis på filmen "What happened on the moon" som klart visar att dom filmar av en transparent plastfilm upptejpad på det runda inre fönstret i syfte att dölja det faktum att dom är i omloppsbana väldigt nära jorden. Vilket också syns i andra fönster.

Orkar inte argumentera med er om ni inte tittar på filmerna.

Flera av dom fejkade fotona är också avslöjade som uppenbart falska. Bland annat med hjälp av Hasselblads personal. Kan ni inte få det in i era huvuden vet jag inte vad jag skall säga.

Jag tycker synd om alla NASA fantaster som levt med denna lögn sålänge alla Hasselbladsanställda som trodde att dom gjorde historia inte historiens största bluff (efter bibeln vill säga).

Måste vara svårt att acceptera att man levt en lögn sålänge eller hur Zink och ZPZ.

Som att ha 12 tomtar på loftet.

Posted on: 2006/9/9 11:08

See User information
Måste säga att det är dålig stil på många av er här...
Att gå till personangrep, och att inte bemöta argument med annat än att påstå att det är skitsnack utan att säga varför, är i min mening bara obegåvat och man bevisar bara att man inte kan uppföra sig ordentligt...

Och angående radiokommunikationen när någon sa "Speak"... det var dåligt ljud och man kan inte säga säkert vad som sas, att sedan skriva Speak, för en bara att dra slutsatsen att det var det som sas, vilket kanske inte alls är fallet, och vafan, att dom inte svarade kan ju faktiskt bero på att dom var upptagna...

Posted on: 2006/9/9 11:11
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

See User information
Quote:

cicero wrote:
Nogi du är patetisk, i ordets rätta betydelse! Självömkande och svag.

Du vill inte kommentera klippet för att det rubbar din psychobalans.

Cecilia.

Till skillnad från dig så har jag en vetenskaplig utbildning. Att du inte har det märks mycket väl i debatten. Du har helt enkelt inte kunskapen att ta till dig fakta och bevis. Den dag du själv lägger fram något av substans så får du svar.

Det finns faktiskt dom som gjort det i tråden och dom får svar.

Sen spelar det ingen roll om det är rätt eller fel påståenden, bara man kommer med något vilket du Cecilia inte lyckats med. Så fram tills du lägger något av vikt i tråden eller tar upp något som jag skrivit, så hamnar du på "ignore". Där du hör hemma.

Posted on: 2006/9/9 11:11

See User information
Quote:

cicero wrote:
ZPZ!
Nu pratar du bara skit.

Tittar precis på filmen "What happened on the moon" som klart visar att dom filmar av en transparent plastfilm upptejpad på det runda inre fönstret i syfte att dölja det faktum att dom är i omloppsbana väldigt nära jorden. Vilket också syns i andra fönster.

Orkar inte argumentera med er om ni inte tittar på filmerna.

Flera av dom fejkade fotona är också avslöjade som uppenbart falska. Bland annat med hjälp av Hasselblads personal. Kan ni inte få det in i era huvuden vet jag inte vad jag skall säga.

Jag tycker synd om alla NASA fantaster som levt med denna lögn sålänge alla Hasselbladsanställda som trodde att dom gjorde historia inte historiens största bluff (efter bibeln vill säga).

Måste vara svårt att acceptera att man levt en lögn sålänge eller hur Zink och ZPZ.

Som att ha 12 tomtar på loftet.

Personen på Hasselblad säger att han inte kan förklara ljusets fenomen på månen, då han inte varit på Månen så är det kanske inte så konstigt.
Desutom så avslöjar han inte något. Han tar inte ställning till något heller. Du kanske skall se filmen igen för att du skall fatta, verkar lite trögt där!

Det finns inga fejkade foton. Dina påståenden är som vanligt väldigt dåligt underbyggda.

Har du läst länken ZPZ gav dig?

Posted on: 2006/9/9 11:16

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Zink!
Vi pratar om månlandningen 1969.
När sattes speglarna upp?

Vid första månfärden 1969 placerades laserreflektorn på månen.

Sedan visar ditt påstående att du inte kan hålla dig till tråden. 12 män på månen är mer än första månfärden. Det är alla månfärder.

Att Hubble teleskopet inte kan se månlandarna beror främst på att kameran i den har en upplösning så det minsta föremål den kan se på månen är 300x300 meter. Nu riktar man inte Hubble mot månen p.g.a. ljuset. Även i ett helt vanligt amatörteleskop måste man ha månfilter annars blir ljuset för starkt.

Anonym
Re: 12 lögner om att vi varit på månen
Suck, ...det trögfattade verkar just vara de som eventuellt råkat gå en liten fristående "kurs" inom vetenskapliga studier, och genast tro sig vara "vetenskaplig", och tro sig förstå de "stora resonemangen".

Kära Nogi,...återigen,...om du var så oerhört vetenskaplig som du säger, då hade du tagit allvar på att det är just forskare och vetenskapsmän som påstår att det är en gigantisk bluff att människan landat på månen. Sedan, vad är DU för vetenskapsman, som sitter på ett litet konspirationsforum? Varför umgås inte du då med dina "vetenskapsmans-kolleger"?

Så, är inte de vetenskapsmän, forskare och andra experter som vittnar om att det är bluff i dokumentären, är inte de också vetenskapliga? Är det kanske så att de inte förstår något som endast DU har förstått?

Skulle tro att de ligger ljusår längre fram i både vetenskaplig analys och vetenskaplig erfarenhet än din "vetenskapliga" erfarenhet och den "kurs" du gick någon gång i livet.

Innan du läser på igen,...så kan du väl se dokumentären "what happende on the moon"? Det är väl det minsta man kan kräva,...du är ju "vetenskapsman"...så det borde ju ligga i ditt intresse att höra vad ANDRA vetanskapsmän säger i frågan.

See User information
Fast majoriteten (av vetenskapsmännen) säger ju att vi vart på månen, och det är ju så att den bestämmer, även om det inte nödvändigtsvis innebär att den har rätt...
I det här fallet skulle jag nog säga att det är troligare att en majoritet av vetenskapsmän har rätt, jag skulle inte lita på en majoritet av befolknings åsikt, eftersom människor i regel är ganska obildade tycker jag...

Och förövrigt skulle jag säga att Nogi hade full rätt att hävda sig vara inteligentare än Cicero, då han gick till personangrep...
Detta verkar tyvärr inte vara nått ovanligt på det här forummet, det är i alla fall min uppfattning. Men jag är ganska ny här så ni kanske är inne i en svacka med höstdepprisioner eller nått. Får se framöver...

Och om nån är ovillig att kolla på en film kan man väl bara skriva ner det man tyckte var viktigast i filmen?

Posted on: 2006/9/9 14:48

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Suck, ...det trögfattade verkar just vara de som eventuellt råkat gå en liten fristående "kurs" inom vetenskapliga studier, och genast tro sig vara "vetenskaplig", och tro sig förstå de "stora resonemangen".

Kära Nogi,...återigen,...om du var så oerhört vetenskaplig som du säger, då hade du tagit allvar på att det är just forskare och vetenskapsmän som påstår att det är en gigantisk bluff att människan landat på månen. Sedan, vad är DU för vetenskapsman, som sitter på ett litet konspirationsforum? Varför umgås inte du då med dina "vetenskapsmans-kolleger"?

Så, är inte de vetenskapsmän, forskare och andra experter som vittnar om att det är bluff i dokumentären, är inte de också vetenskapliga? Är det kanske så att de inte förstår något som endast DU har förstått?

Skulle tro att de ligger ljusår längre fram i både vetenskaplig analys och vetenskaplig erfarenhet än din "vetenskapliga" erfarenhet och den "kurs" du gick någon gång i livet.

Innan du läser på igen,...så kan du väl se dokumentären "what happende on the moon"? Det är väl det minsta man kan kräva,...du är ju "vetenskapsman"...så det borde ju ligga i ditt intresse att höra vad ANDRA vetanskapsmän säger i frågan.

Och utan en blinkning så är filmen från 1971 inte intressant då det visade sig att jag hade rätt och du hade FEL.

Din tystnad talar höger än dina ord.

Det med Bond filmen är EN enda sak, en enkel sak som visar att dom som gjort den sk. dokumentären inte är intresserad av sanningen utan sin egen tro för gå före.

Min vistelse på vaken har inte varit så länge än , men jag ser redan tendenser och i mitt arbete kommer denna vistelse vara oerhört nyttig.

Så innan jag tar upp nästa enkla sak i eran bibel som ni avgudar så vill jag veta av dig bla. Kommer du alltid vara tyst då du överbevisas eller kan man få ett litet inlägg att du förstår att filmen inte håller sig till sanningen?

Det blir liksom lättare att gå vidare om du kan bekräfta att du hade fel ang. Bondfilmen diamantfeber!

När du bekräftat så tar jag mer än gärna nästa fråga.

Posted on: 2006/9/9 14:57

Anonym
Unlogic skrev; bla bla bla, personangrepp, personangrepp, personangrepp...

Går det inte att ifrågasätta utan att det skall komma fram en "mörkare" (vill tysta de obekväma) som skriker personangrepp?

Lär dig skilja på personlig kritik och personangrepp - tack!

Psilo

See User information
12 minuter kvar till USA utökar sin vistelse i rymden, Denna gång med rymdfärjan Atlantis med 6 personer ombord.

www.nasa.gov

Posted on: 2006/9/9 14:58

Anonym
Illogig, du får inte kritisera någon, du går till personangrepp...

Anonym
Hallå,...talar du till rätt person nu Nogi? Vadå tystnad??? Jag har väl knappast varit tyst eller inte svarat på nåt?

Om det är mig (Psilo) du menar Nogi, så var vänlig och förklara vad du menar med att jag skulle ha varit tyst.

Psilo

See User information
Lift off... 6 personer på väg upp i rymden.....

Posted on: 2006/9/9 15:12

See User information
Jag menade inte att man inte för kritisera bara man kritiserar åsikter, och inte människor...
Visst kan man säga att någon har fel åsikt men i så fall så ska man också förklara varför...
Och jag kanske överdrev lite, men jag har en tendens att bli överdramatisk, och jag brukar låta betydligt alvarligare än jag har tänkt mig.
Men jag tycker inte att man ska säga att nån har fel åsikt bara för att man själv inte delar den...

Det är i alla fall min åsikt, ge mig vad jag tål! ;)

Posted on: 2006/9/9 15:14

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Hallå,...talar du till rätt person nu Nogi? Vadå tystnad??? Jag har väl knappast varit tyst eller inte svarat på nåt?

Om det är mig (Psilo) du menar Nogi, så var vänlig och förklara vad du menar med att jag skulle ha varit tyst.

Psilo

Jag skrev................

Quote:

Nogi wrote:
Bara att någon använder en film som filmades 1971 som bevis för att dom 1969 fejkade månlandningarna visar bara på hur okunniga och obegåvade dom är som gjort filmen.

Du skrev................

Quote:

Psilocyber wrote:

Klart slut - psilo

Jag skrev....................

Quote:

Nogi wrote:
Dom visar filmen Diamantfeber som är en James Bond film som stöd för sina teorier, den filmades 1971. Punkt.

Läs på .

Efter detta så har DU INTE kommenterat att jag överbevisade dig i ämnet om James Bond filmen. Detta har jag och du skrivit IDAG och du har redan glömt det?? jisses.....

Posted on: 2006/9/9 15:18

See User information
Och nu är dom i rymden..

Grattis USA ( och en Kanadensare). Nästa gång är det vår tur i Sverige att få en astronaut i rymden. 14 dec 2006. Go Christer....

Posted on: 2006/9/9 15:21

See User information
hur långt ut åker dom då?

Posted on: 2006/9/9 16:06

See User information
Quote:

molgan wrote:
hur långt ut åker dom då?

http://en.wikipedia.org/wiki/Low_earth_orbit

Här kan du läsa om rymdfärjan som har en toppfart på över 27 000 km/h
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_shuttle

Posted on: 2006/9/9 16:15

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper