vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Svensk ingenjör i kemi intervjuad om 911!

See User information
Har några frågor här som är till både de som är konspirationsteoretiker och de som inte är det.

Första frågan går till de som inte tror på den officiella historien vad gäller 9/11 och WTC 7, jag vill ha en kommentar av denna länk och bild som jag skickar med här --> http://judi.kw.nl/uploads/fok/wtc7-sw-corner1.jpg denna bilden fanns tex inte med i filmen Loose Change, varför gjorde den inte det?

Visst, det brann en hel del i WTC 7, inte på alla våningsplan men det brann som attan. Orsaken borde väl inte bara ha varit branden till att byggnaden rasade utan det stora hål som fanns i WTC 7 som startade på våning 18.

Jag vill även ha en kommentar när det gäller vad den svenska kemisten sa om 9/11 att inga andra byggnader blev skadade när WTC 1 och WTC 2 rasade när det finns dokumenterat att flera byggnader runt WTC 1 och 2 fick mycket stora skador, ljuger han eller är han helt enkelt dum som inte har läst de dokument som finns?

Nu kommer vi till de som tror på den officiella storyn vad gäller 9/11. Som ni ser på bilden/länken som skickar med så är WTC 7 skadad från våning 18 och neråt, då har jag en fråga: Hur kommer det sig att WTC 7 får en så pass perfekt rasvinkel (rakt ner) eller är det fel? För om nu byggnaden rasade rakt ner, hur kan den då göra det när WTC 7 har en så pass stor skada på ena hörnet? Rätta mig om jag har fel nu men det WTC-torn som blir träffad på ena hörnet av planet faller inte i början rakt ner utan börjar luta och faller alltså snett neråt, varför gör inte WTC 7 det? trycket på ena hörnet måste vara mycket stort, eller?

Jag hoppas jag får enkla och bra svar på dessa frågor från båda håll

Posted on: 2007/1/15 3:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Första frågan går till de som inte tror på den officiella historien vad gäller 9/11 och WTC 7, jag vill ha en kommentar av denna länk och bild som jag skickar med här --> http://judi.kw.nl/uploads/fok/wtc7-sw-corner1.jpg denna bilden fanns tex inte med i filmen Loose Change, varför gjorde den inte det?

Jag har inte lyssnat på kemisten eller någe så jag nöjer mig med bilden :)

Jag vet inte varför han inte har med bilden, den borde vara det, den är mer bevis för sprängningen av tornet om något. Om tornet var skadat i hörnet så borde det åtminstonde (om nu hela tornet måste rasa ) rasa/välta i den riktningen och inte rakt ner... Släng in den i filmen och lägg till en egen text + tal vetja, då är den med

Posted on: 2007/1/15 5:43
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En lite sak bara, både den officiella och den alternativa teorin om 911 är konspirationsteorier. Alltså är alla som pysslar med den frågan konspirationsteoretiker som det tas upp i den här tråden!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Posted on: 2007/1/15 13:15
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

muglert wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:

Jag har inte lyssnat på kemisten eller någe så jag nöjer mig med bilden :)

Jag vet inte varför han inte har med bilden, den borde vara det, den är mer bevis för sprängningen av tornet om något. Om tornet var skadat i hörnet så borde det åtminstonde (om nu hela tornet måste rasa ) rasa/välta i den riktningen och inte rakt ner... Släng in den i filmen och lägg till en egen text + tal vetja, då är den med

Vänta lite här nu, varför skulle bilden vara mer bevis för att det har skett en sprängning? Menar du att de skulle spränga bort ett hörn av byggnaden? Det måste isåfall vara den sämsta rivningen i historien. Grejen är den att när man ser filmer på rivningar a'la sprängmetoden så hörs det ganska klart och tydligt att det är en sprängning, det hör man inte någonstans på de videos som jag har sett från 9/11 (länka gärna om ni har andra videos). Nu tar de inte med den bilden i Loose Change, vilket de vet att de inte gör, för hur kan man missa något sådant?

Iofs nu spelar det inte så stor roll att du inte har lyssnat på den där svenska kemisten men nu undrar jag varför många konspirationsteoretiker ljuger (inte alla)? Eller hur de kan missa en så pass viktig fakta?

Jag väntar även med spänning på svar vad gäller WTC 7, varför raset blev så perfekt men det är ingen fråga som konspirationsteoretikerna ska svara på.

Har alltid undrat en annan sak när det gäller ras/rivning av byggander i New York, detta gäller iofs inte 9/11. Hur fasiken skulle man kunna riva WTC utan att andra byggnader hade skadats? Det hade väl knappast funkat även om man hade fixat skydd för de andra byggnaderna, för vi snackar ju om 417 meter hög byggnad (alltså om man nu hade behövt riva WTC eller någon annan stor byggnad).

När det gäller utredningen om 9/11 så hade det självklart varit intressant om det var en helt oberoende grupp som var ihopsatt med experter från olika länder utom USA och andra iblandade länder i 9/11. Visst detta lär inte hända, likaså som att man skulle tillsätta en helt oberoende utredningsgrupp (från andra länder)vad gäller svenska regeringens missar vad gäller Tsunamin i Asien.

Posted on: 2007/1/15 18:27

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Vänta lite här nu, varför skulle bilden vara mer bevis för att det har skett en sprängning? Menar du att de skulle spränga bort ett hörn av byggnaden? Det måste isåfall vara den sämsta rivningen i historien. Grejen är den att när man ser filmer på rivningar a'la sprängmetoden så hörs det ganska klart och tydligt att det är en sprängning, det hör man inte någonstans på de videos som jag har sett från 9/11 (länka gärna om ni har andra videos). Nu tar de inte med den bilden i Loose Change, vilket de vet att de inte gör, för hur kan man missa något sådant?

Skadan som syns är ju pga av fallande bråte och inte någe annat (vad man vet iaf :p). Men om det var skador pga bråte och elden som fick byggnaden att rasa så borde det rent logiskt falla i den riktningen. Fysik lag säger att fallande objekt faller mot det minsta motståndet vilket i detta fall borde ha varit det skadade hörnet som bilden visar eller andra skadade delar som inte syns kanske... men byggnaden faller rakt ner i en fin hög, ner i MEST motstånd. Det är det jag menar... kanske ska vara tydligare nästan gång :p
För att byggnaden ska falla rakt ner i motståndets väg så måste pelarna förstöras vilket inte bråten eller elden kan ha gjort...

Det finns rätt många som ljuger eller inte är tydliga nog som jag
Jag säger iaf att det var tornen 1,2 o 7 som rasade fullständigt och resten av wtc byggnaderna som jag sett det iaf kan ha missat men dom var ju tvungna att spränga ner dom trots mängder av ton av fallande bråte. Men dom stod liktförbannat up... dom om några borde ha rasat och inte byggnad sju. Sen om man som jag kan uttrycka sig lite klantigt så får man stå för det och förtydliga sig senare, men som sagt har inte lyssnat på kemisten så han vet jag inget om eller bryr mig inte just nu heller... får köra intervjun senare.

Gällande rivningar av hus i städer så vet jag väldigt lite men antar att man preppar genom att riva mycket inne i byggnaden för att minska materialet som kan skada andra byggnader. Men det skulle ju se lite dumt ut om dom kom in med rivnings maskiner för att röja väggar och dyl. innan 9/11 för att preppa så mycket

Det ska vara så oberoende utredare konstant, dom ska inte ha några som helst med regeringar, företag eller personer som är involverade i saken dom utreder... om det nu är möjligt att få det så bra...

Posted on: 2007/1/15 18:51
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Zpz pratar om lögner. Zpz ÄR en lögnare. Vet zpz om det själv?

För ett tag sedan på det här forumet försökte faktiskt zpz tala om för folk att de inte sett vad de sett!

När man ser WTC 7 falla så slås man bl a av hur fort byggnaden säckar ihop. Med relativt enkel matematik kan man räkna ut vilken medelaccelerationen var. Den visar sig vara i närheten av accelerationen vid fritt fall i vacuum!

Trots detta hävdade zpz bestämt att fallet inte skedde så hastigt som det gjorde. Han länkade till en sajt, argumenterade och var mån om att måla upp påståendet om att WTC 7 skulle ha fallit i hastigheter av fritt fall, som en lögn.

När någon försöker tala om för folk att de inte sett, vad de själva och miljontals andra sett, så andas det en hel del desperation.

När skall zpz erkänna de lögner han sprider?

Posted on: 2007/1/16 9:41

See User information
Quote:

sale wrote:
zpz bara en fråga ?inga gäsp nu du slinker undan var gång man frågar ?? har du haft ceee4 stav i dina små händer ? Fråga nr 1 vilken tjoklek har den basen X höjden ?vad e formelen för att minera armerad betong? jag slutar här ,du har desutom mitt nr men du vill inte tala med sådana som mig , jag vet varför du inte vill..jag är inte hemlig ...fråga nr 2 har du gjort din repmånad???? när du kan å vet så mycket svara med din långa tunga...om yo gat the balls ..kritisera mera kommer du med bevisen då ??? 3hål i ett hål för dig all fakta du har just nu är 3hål i ett hål --- hela ditt ansikte i mitt

Ha,ha, lite off-topic men ändå;

Underbart att vara tillbaka på forumet, kan man nominera ovanstående till årets inlägg ?!
Eller är det bara jag som inte riktigt förstår...

bl.a, Quote:
ceee4
, vad är det ?

Här har du något att bita i zpz

Posted on: 2007/1/16 10:25
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:
ceee4
, vad är det ?

Om man inte ens kan gissa vad "ceee4" är, så har man kanske lyssnat för mycket på peee3

Posted on: 2007/1/16 12:09

See User information
Quote:

TTime wrote:
Quote:

verkligen wrote:
Quote:
ceee4
, vad är det ?

Om man inte ens kan gissa vad "ceee4" är, så har man kanske lyssnat för mycket på peee3

Hare nå med "plasticoperationer" att göra?eller pee2?

Posted on: 2007/1/16 12:18

See User information
Quote:

gaston wrote:
Quote:

TTime wrote:
Quote:

verkligen wrote:
Quote:
ceee4
, vad är det ?

Hare nå med "plasticoperationer" att göra?eller pee2?
trotyl heter så på fak språk----c 4

Posted on: 2007/1/16 13:19

See User information
Jag gillade din ordvits gaston. "plasticoperationer"

"C-4 or Composition C-4 is a common variety of military plastic explosive."

Posted on: 2007/1/16 14:10

See User information

Posted on: 2007/1/16 14:33

See User information
Eftersom ceee4 inte är en officiell stavning av C4 så kan vissa personer helt enkelt inte begripa vad som står.

Posted on: 2007/1/20 0:56
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper