vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Skåne redo ge vård åt gömda flyktingar

See User information
Forskaren: Släpp invandringen fri
Lönsamt för alla eller ett omöjligt uppdrag?
Sätten att se på invandring skiljer sig åt markant och teori och praktik står ofta långt ifrån varandra. I dag fortsätter City serie På flykt - om synen på hur många vi ska ta emot.
Fakta

Philippe Legrain

JA-SIDAN:

* Bra för ekonomin
* Fler jobb skapas
* Ökad mångfald

NEJ-SIDAN:

* För hårt tryck i dag
* Alla kommuner tar inte sitt ansvar

Gärna generös invandring men alla asylsökande kan inte komma till en enda kommun. I Södertälje har man nått gränsen.
– Det är kaosartat. Vi har inte haft en ledig bostad på flera år, säger Anders Lago, kommunalråd i Södertälje, s.
2006 kom drygt 20 000 asylsökande till Sverige, de närmaste åren väntas antalet fördubblas.
Bara cirka 15 procent blir placerade i en kommun. Resten flyttar in hos släktingar och vänner i områden som redan har en hög andel invandrare.

http://www.city.se/Nyheter/1.715893

Läsarnas reaktioner
Tack, City, för texterna om Gramoz. Man identifierar sig verkligen med honom och man får en klump i magen när man läser. Strålande! Ser fram emot nästa del. ”J”

Diskussionen om att ”gömda” barn ska gå i skola är absurd. Om polisen visste att efterlysta personer finns i skolorna så är de väl inte dummare än att de åker dit och hämtar dem? Eller ska skolpersonalen ljuga för polisen? ”Flor”

Rent krasst. Sverige har de liberalaste migrationsreglerna. Var slutar detta? Vi har inte plats för halva världen. Vårt BNP räcker inte till. En punktinsats utgjorde Astrids Barnbygala. That’s enough. Norge finns Ni? Era rika oljemiljardärer. ”V70 Limited”

Vanligt att gömda familjer får stora psykiska problem

Först ekonomiska problem .
Sen kommer psykiska problem

Å har man inte ekonomiska problem.Så är man frisk som en nötkärna. (en Bmw läker alla ekonomiska sår) Jag tror inte jag vet.

Posted on: 2007/6/11 16:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Var vill du komma genom att säga att JAG har fel?

Jag tänker på människor i första hand. Inte så värst upptagen med att vara "politiskt korrekt" vilket snarare du verkar oroa dig för med tanke på att det är DU som tar upp det.

Jag ser inte det negativa i att människor får hjälp. Skiter fullständigt om de är invandrare eller ej. Till skillnad från dig som hela tiden återkommer till dessa gränsdragningar mellan människor.

Fortfarande handlar det inte om etniskt ursprung . Jag är imot mångkultur och vill minska eller tillfälligt stoppa invandring flyktinghjälp till Sverige tills vi har återhämtat ekonomin detta gör mig inte till rasist eller en person som skulle vara i mot andra kulturer utan pga att jag och alla andra som diskuterar dessa frågor på Vaken i är klarsynta och har fattat att Massinvandring och Mångkultur är ett verktyg som används av den globala makteliten för att krossa nationalstaterna,dumpa lönerna,sudda ut språk ,historia och skapa enorma etnisk konflikter "söndra och härska" osv .Den som stöder det stöder NWO clicken medvetet eller omdevetet. Wake Up Sverige för varje dag ni tiger och samtycker med eliten så påskyndar ni vår kolaps eller det kanske är det ni vill.

Denna ramsa brukar AFA anhängare skrika "Vi vill se Sverige falla jalla ,jalla allt åt alla " kanske något som många av Vakens Oikofober instämmer med ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
bennybear:

Skrämmande att läsa ditt inlägg. På dig låter det som om det är alla invandrares fel att svenska tjejer våldtas o misshandlas.
Du kan inte dra alla invandrare över en kam!

Däremot ska alla som INTE sköter sig eller begår brott utvisas DIREKT!(vilket tyvärr inte sker idag) Men man måste kunna ge alla en chans först.

Du skrev:

"svenskar som inte får tag på varken arbete eller bostad för att invandrare ska "diskrimineras positivt" och få förtur till både arbeten och bostäder?"

Säg det till alla invandrare som placeras i vad som kan liknas getton(rosengård), eller som aldrig får komma på en arbetsintervju på grund av sitt efternamn.

Arbetslösheten har inte varit så låg som den är nu på över 16 år. Det är bra för då får flera arbete o kan betala skatt så att mera pengar tilkommer, till exempel till sjukvården.

Nu var det inte mig du anklagade för feg, men är det något som är fegt är det ditt inlägg...
ag snackade med två äldre araber en från Irak en från Jordanien angånde hur vida dom trivdes med att bo i Rosengård dom båda trivdes med att bo i närheten av sina landsmän och dom båda hade frivilligt valt att bosätta sig i Rosengård och hade inga planer på att flytta därifrån.
När det gäller kränkning av ej etniska Svenskar som söker jobb så konstaterade Svenskt Näringsliv efter en undersökning att det inte förekom någon kränkning i stor utsträckning .

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper