vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: ALBA

See User information
Quote:

NickO skrev:
Du håller en hög nivå av abstraktion hela tiden, vilket är jättespännande i sig, men det blir lite ödesmättat upplever jag.

Menar du att vi saknar o bör sakna någon som helst måttstock värd att använda öht !? Då blir ju alla resonemang meningslösa, liksom det blir tomt att filosofera öht eftersom ditt resonemang bygger på alltings meningslöshet, ingen idé att försöka för vi förstår ändå ingenting ändå i all oändlighet.

Visst - samhället är i mångt o mkt skit - vilket upphöjts till norm osv, enligt normalfördelningens lagar kanske vi alla är skitar ... vad vet vi egentligen, förmodligen inte någe jävle någe öht ... osv...

Du har ingen måttstock menar du, finner du det meningslöst att sträva efter ngn moral o etik alls ?

Min - gör så gott jag kan för att det känns meningsfullt att försöka o annars kan jag lika gärna lägga mig o dö - bedömningsgrund, är min strävan att ständigt förstå mer om mig själv, vara ständigt vaksam på mitt o andras ego-neggo-influenser.

Visst - medhåller dig TOTALT om den ödmjukhet inför kunskap som du ger uttryck för, vad vet vi EGENTLIGEN O ÖHT OM NÅGOT ALLS ... osv

Reagerar bara på den lätt deterministiska nyansen jag tycker mig höra ?

Ödesmättat jovisst. Denna tid ÄR det! Ingen tvekan. Hela historien är en påfartssträcka för denna tid. Detta tidsrum, samsara, den trefaldiga världen, eller med många andra namn... är en speciellt skapad plats. Allting är ju skapat... men denna plats är skapad istället för att vi skulle gått under, apropå att gå under när man bara är karma. Vi har alltså fått en möjlighet att återvända, att få Vägen ut, istället för att ha ödelagts.

Jag har skrivit om allt sådant här så många gånger i detta forum. Jag kan bara inte upprepa mig så här. Lägg märke till att alldeles nyss så förstod plötsligt vissa en viktig sak, när man såg vad Insider skrev på nätet - att det bara var en själv man kunde göra något åt, inget därute - kommer inte alls ihåg ordagrant. Det är nästan det jag hela tiden upprepat mest i mängder av inlägg, men då det är på svenska... och ihop med att vi själva ska bättra oss, då sparkar man bakut som bebisar, och förstår ändå inte. Det är ganska lustigt. Men jag kan inte vara för kritisk - det är ju en Avdelning.

Så istället för att skriva mer nu så får du ett par länkar (till att börja med), dom innehåller nog andra länkar, de vill jag att du läser, alla...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40478#forumpost40478

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40357#forumpost40357

Edit:NickO, i den andra länken ovan - om du läser den tråden från början, eller var det nu är, så skriver jag om ljudfiler med Cremo, som man kan lyssna på, upplagda på esnips. Jag rekommenderar vänligen alla återigen att ta till sig essensen av det han säger kring Devolution...

Posted on: 2007/10/14 22:53

Edited by novax on 2007/10/14 23:10:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ok, inser att jag bör läsa in mig för att bättre förstå vad DU menar - tack för tipsen - emottages med stort intresse ;-D

Har börjat läsa i "Insider", så här på förhand är det - äkta info eller ej - en vacker o betryggande tanke att det sas räcker med att rikta uppmärksamheten inåt.

Förresten undrar jag om några av er här insatta o kunskapskåta(schäkta..hrrmm) nånsin träffas irl o snackar - dels mera fritt o utan "öron", dels med hela kommunikationsapparaten till förfogande, det blir torftigt att texta i längden gissar jag, newbie som jag är ... *S*

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nicko, se editen jag gjorde i det förra inlägget ovan...

Posted on: 2007/10/14 23:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Tack igen

Tjaa här lagras allt i backupp numera - har käften full med DVDs som en annan ekorre inför vintern - för den otippade händelse att internet plötsligt skulle ... försvinna - hepp !

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper