vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: matterik - svenskinternetradio.blogspot.com

See User information
Enligt honom tillhör även bl a Jordan Maxwell, Michael Tsarion, Alex Jones och, hör och häpna, Mayaindianerna(!) (se hans bevis för detta) illuminati,

Matterik har väldigt mycket intressanta saker som han säger, men hans dogmatiska uttalanden saknar grund och sans. I ett program menar han tex att 95% av jordens befolkning är psykopater och det finns inget hopp för dom. I nästa andetag tar han tillbaka sitt procenttal och drar till med ett lite försiktigare... 50% för att i nästa andetag höja denna siffra till 80%. Detta är bara ETT exempel på märkliga uttalanden i hans radiosändningar.

I hans texter (som INTE är hans egna) finns sällan källhänvisning. Även om han har kopierat texten rakt av. Jag är själv absolut ingen regelryttare, men speciellt i dessa sammanhang som ju konspirationstoeorin befinner sig i är det extra viktigt att ha grundför sina uttalanden, eftersom det lätt blir flummigt ändå. (jag tror att många håller med mig om detta här inne). Matteriks tvära kast hit och dit gör att för mig luktar det desinformation. Jag efterlyser en seriös granskning av denna, av Vaken, rekommenderade sanningssökare. Stäng av "klappavarandrapåryggeninnomkonspirationsrörelsenfunktionen" och kolla på ALLT han säger.

Vänligt men Bestämt, er Brietta.

Posted on: 2008/4/27 11:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
källsning är egentligen överskattat... Drar man upp t ex sr som källa blir somliga spydiga och klagar på källan när dom nästa dag själv kan påvisa samma källa.
Vissa saker kan ju vara egen kunskap och då finns det ju ingen källhänvisning. Jag är ganska bra på att kunna avgöra vad som är rimligt och inte.
Tycker källor ibland här på vaken kan vara rent blaj... Så fort det står på internet eller är skrivet i en bok verkar det vara lämplig källa.
Tycker dock liksom du att Matterik har väldigt motsägelsefulla uttalanden... Men han förstår säkert själv sin egen ståndpunkt... Alla är inte bra på att förmedla interna saker externt. Jag är likadan, men därför försöker jag inte så mycket ännu.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack Wowbagger för ditt svar!

Källhänvisning är bra för att individen som läser har en möjlighet att göra sig en egen uppfattning av budskapet. Blir den sur över varifrån materialet kommer, är det dennes/dennas problem och ingen annans. Så som du verkar resonera här, läggs problemet på en nivå som egentligen inte är relevant. Är man saklig och visar på vad som är ens egna tankar eller någon annans är det inget problem. Jag är för intuition, men då ska den som emottar informationen veta om det är min intuition, så att den kan bedöma själv/använda sin intuition angående mig om informationen är relevant i dennes/dennas värld. Jag vet tex att om någon vill styrka något uttalande med Matterik som källa, ligger ingen tyngd i detta för mig idag.... Däremot avskriver jag inte uttalandet som osanning, utan jag vidtar extra försiktighet och granskning innan jag "bestämmer mig" för om detta är sant eller inte.

Det är klokt att inte göra skarpa uttalanden, om man inte är helt färdig själv och vet hur dessa emottas. Att göra radioprogram som utger sig för att vara den ultimata sanningen är farligt. Det är explosiv mark vi vandrar på och felkoppling kan vara ödesdiger.

Något invecklat, eders Brietta

Posted on: 2008/4/27 12:55

Anonym
Självklart kan man uttala sig om saker man inte är "färdig" med, men då får man säga det... Matterik ger nästan intrycket att han tror han är allvetandes

See User information
Japp och amen!

Vad säger ni andra om Matterik? Vad ÄR det han menar egentligen? Vilken är hans ståndpunkt? Är verkligen ALLA desinformatörer och vilket är beviset för detta?

På återseende!

Posted on: 2008/4/27 13:30

Anonym
Jag undrar också om andras ståndpunkt och om folk som var lyriska från början över hans budskap har ändrat åsikt. Jag har lyssnat på alla hans podcasts han lagt i sin torrent och jag tycker han säger samma sak gång på gång på gång... Blir nästan lite som hjärntvätt.

See User information
I mitt första inlägg skriver jag: "Enligt honom tillhör även bl a Jordan Maxwell, Michael Tsarion, Alex Jones och, hör och häpna, Mayaindianerna(!) (se hans bevis för detta) illuminati." Glömde lägga in länken.. Här kommer den: http://mayancalendar.blogspot.com/200 ... in-of-mayan-calendar.html

Posted on: 2008/4/27 13:34

See User information

Posted on: 2008/4/29 13:05

Anonym
Börjar bli lite trött på att allting anklagas tillhöra NWO så fort det kan påvisas eventuell sammankomst med Illuminati, Skulls'n'Bones eller någon annan NWO-nisse.
Tänker bl a på denna bild och inlägg: http://mayancalendar.blogspot.com/200 ... ans-were-not-part-of.html

Tyvärr orkar jag inte ta del av Matteriks Maya-kalender blogg. Åtminstone inte just nu.
Har som sagt tagit del av så gott som allt material på http://svenskinternetradio.blogspot.com

...eller som jag tjatar om överallt... Vi måste komma överens. Vi har ingen chans under rådande förhållanden.
Två viktiga trådar här på vaken just nu är bennybears Vad skall göras och HUR?? samt maggots Sveriges första "Sanningskonferens".
Jag är dessutom övertygad om att det finns många sanningssökare som inte hittat till vaken. Jag säger inte att Matterik är blaj, men jag tycker han, liksom jag, har svårigheter att få ur sig vad han menar.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper