vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 ... 17 »

Anonym
Re: Bara svenska i skånsk skola
Här är lite fin statestik och tänk på att ingen idag anmäller "småbrott" som rån eller bilstöld jag har då aldrig gjort det.

År
2005 2006 prel.
Malmö kommun
Misshandel inkl.grov 2 951 3 178
Våldtäkt inkl. grov (se även sexualbrott) 142 121
Rån inkl. grovt (se även stöldbrott) 974 859
Stöld ur och från fordon 7 949 7 099
Inbrottsstöld 5 417 4 935
Vapenbrott 405 541

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Dubbelmoral skrev

Hötorget i sthlm, saluhallarna, torgen i förorterna överallt är de icke etniska svenskar som har sina stånd, av den enkla anledningen att inte en svensk ungdom skulle sjunka så djupt bara för att få ett jobb, lika är det väl med resturanger och pizzerior, eller annat som kräver en arbetsinsats, beträffande studenter och vänsterdrägg så finns massor av studenter men inte så mycket vänsterdrägg, här upp är det finare människor som håller hus sådana som röstar reinfeldt å så där........du vet högerfolk.

Ja höger dårar e knappast bättre än vänsterdrägg det har jag inte heller direkt antyt när det gäller sk skit jobb så har jag tagit allt jag kunnat sen jag tog studenten år 2000
kock, kallskänk ,diskare, fabriksarbetare ,golvårdare och i nuläget jobbar jag som timmanställd trappstädare,fönsterputsare men grejen e att där e till och med enorm konkurans inom dessa yrkesgrupper så att man skall bli glad om man får svar på sina jobb ansökningar och jag vet fler etniska svenskar som tvingas söka dessa jobb allt från civlilingenjörer till folk med HR utbildning som jag har i bottnen det e knappast bara invandrare som tar dessa jobb att tilläga av de jobb jag har haft har det bara varit säsongs och timmanställningar .

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
Dubbelmoral skrev

Hötorget i sthlm, saluhallarna, torgen i förorterna överallt är de icke etniska svenskar som har sina stånd, av den enkla anledningen att inte en svensk ungdom skulle sjunka så djupt bara för att få ett jobb, lika är det väl med resturanger och pizzerior, eller annat som kräver en arbetsinsats, beträffande studenter och vänsterdrägg så finns massor av studenter men inte så mycket vänsterdrägg, här upp är det finare människor som håller hus sådana som röstar reinfeldt å så där........du vet högerfolk.

Ja höger dårar e knappast bättre än vänsterdrägg det har jag inte heller direkt antyt när det gäller sk skit jobb så har jag tagit allt jag kunnat sen jag tog studenten år 2000
kock, kallskänk ,diskare, fabriksarbetare ,golvårdare och i nuläget jobbar jag som timmanställd trappstädare,fönsterputsare men grejen e att där e till och med enorm konkurans inom dessa yrkesgrupper så att man skall bli glad om man får svar på sina jobb ansökningar och jag vet fler etniska svenskar som tvingas söka dessa jobb allt från civlilingenjörer till folk med HR utbildning som jag har i bottnen det e knappast bara invandrare som tar dessa jobb att tilläga av de jobb jag har haft har det bara varit säsongs och timmanställningar .
gaston skrev skyll inte på dubbelmoral religion och politik har förstört vår värld anser jag så dom får vara vinklade åt alla håll för min del skitivicket, men snart är det 30.06an som gäller då djä...lar.....

Posted on: 2007/1/25 21:33

Edited by gaston on 2007/1/25 21:54:29
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
Dubbelmoral skrev

Vad skrev jag? Inget om vänsterdrägg eller hötorget iaf?

Det är märkligt att invandrare kommer till Sverige och klarar av att starta upp företag trorts kommunikationsproblem.
Varför har Svenskar så svårt att gör det samma? Istället väljer man skit jobb som diskare och städare...Och slavar år någon annan.
Ja men, man måste ju ha startkapital mm, kanske ni säger då.
I vissa falla så har det pengar och kan starta upp en verksamhet, andra lånar av släkt och vänner i stället för att låna av banken som lurar dig på hälften av det du lånar. Ta lärdom av deras system och kultur....

Anonym
De flesta matställen är inga resturanger i mina ögon utan gatuköks liknade ställen som falafel, kebbab pizza ,syltor finnare
ställen finns men inte direkt nåt som bara speciliserar sig på svensk kok konst visst där finns inslag av svensk husmanskost i vissa dagens menyer det är inte så inne att äta svenskt.

Man skall helst inte gå själv ute när man varit ute och festat.
Jag åkte taxi i Malmö för ett halvårs sedan och snackade lite med chaffören han var själv från Iran vi körde förbi ett normal stort gäng på ca 10 -15 pers som stod och hängde på en trottoar han tittade på mig och sa att han undrade vad som hänt med Malmö och såg bekymrad ut och menade på att våldet ökat markant sen han kom hit på 80 talet och tyckte att ungdomarna hade blivit väldigt respektlösa och uppkäftiga och han tyckte att det fick räcka nu det har gåt för långt och som taxi chafför var han nojig att bli rånad och såg mycket skit då han körde mcky helger och nätter som sagts tidigare en del invandrare är inte nöjda med denna enorma invandrar ström och börjar själva bli oroade inför framtiden.

See User information
Den bilden stämmer i hela landet så det är inger spec. med malmö............i det avseéndet..i piteå är det visst en svensk kille som startat en körhem pizzeria.............

Posted on: 2007/1/25 21:58

Anonym
Quote:

Det är märkligt att invandrare kommer till Sverige och klarar av att starta upp företag trorts kommunikationsproblem.
Varför har Svenskar så svårt att gör det samma?

Istället väljer man skit jobb som diskare och städare...Och slavar år någon annan.
I vissa falla så har det pengar och kan starta upp en verksamhet, andra lånar av släkt och vänner i stället för att låna av banken som lurar dig på hälften av det du lånar. Ta lärdom av deras system och kultur....

Hur ska du ha det är de som kommer hit fattiga jäklar som behöver hjälp eller flitiga företagare som får sveriges ekomomi på framfötter?

får invandrarna ta alla skitjobb trots höga utbildningar eller är det svenskarna?
eller kanske båda?

ska vi integrera invandrarna eller ska dom lära oss hur man säljer burkor eller gör kebab.

vad har man för rika släktingar om man kan låna 100000tusentalskronor av dom?

Anonym
Dubbelmoral

http://www.ifs.a.se/varat.php med hjälp av sådana här föreningar så behöver man som invandrare ej tala svenska för att kunna starta eget .

.

Dubbelmoral
Varför har Svenskar så svårt att gör det samma? Istället väljer man skit jobb som diskare och städare...Och slavar år någon annan.
I vissa falla så har det pengar och kan starta upp en verksamhet, andra lånar av släkt och vänner i stället för att låna av banken som lurar dig på hälften av det du lånar. Ta lärdom av deras system och kultur...

Jag vet inte hur du försörjer dig kanske studielån, a kassa eller någon bekant eller släkting kanske har fixat in dig på ett fint jobb vad vet jag ? För vi som inte vill hustla vara bidrags beronde eller plugga tills man fyllt 40 e verkligheten e annan du verkar se ner på såna som jag som har ett vanligt knegg fastän jag utför samma jobb som dem du höjer till skyarna (invandrarna) gör .

Genom att ta lärdom av deras sk kultur så får jag inte det lättare att låna pengar från släkt & vänner då dem inte har möjlighet att agera ränte fri bank och tror du jag inte vet om vad bankerna sysslar med ?

När det gäller starta eget så har jag haft den tanken många ggr men bla hindrats av Arbetsförmedlingen då jag sökte starta eget bidrag för ca 2år sedan delades det bara ut till invandrare, akademiker & kvinnor men inte till etniskt svenska män kränkande nog ,detta gällde hela region skåne för att dem behövde spara.

Anonym
Gaston skrev
Den bilden stämmer i hela landet så det är inger spec. med malmö............i det avseéndet..i piteå är det visst en svensk kille som startat en körhem pizzeria.............

Ja det har jag förstått men skillnaden med malmö och piteå och andra mindre orter är att allt är mckt mer koncentrat pizzerier i norra sverige har ju funits i minst 15år men där e väl inte så att där ligger ett 30 tal i en stadsdel.

See User information
rätt så crush det finns bara en.......men dom ska visst ha en palteria som går bättre, å nån sån finns inte i malmö........kanske vore nåt för skåningarna att få smaka på.................pitepalten den e go den......

Posted on: 2007/1/25 22:42

Anonym
Maggot skrev :vad har man för rika släktingar om man kan låna 100000tusentalskronor av dom?
Knappast några som direkt är i behov av hjälp här i sverige vilket endast ca 10 % av dem som kommit till Sverige per år högt räknat har haft dem senaste 40 åren .
Många blandar ju ihop begrepen flykting och invandrare .

Som flykting räknas enligt Genèvekonventionen om flyktingars rättsliga ställning "en person som har befogad rädsla av förföljelse på grund av hans/hennes ras, religion, nationalitet, medlemskap av en social grupp eller politisk åsikt" och som befinner sig utanför sitt hemland.

Ofta används i den allmänna debatten ordet "flykting" för alla människor som sökt asyl, oavsett om personen har godtagbart skyddsbehov eller ej. Ett mera egentligt ord i detta sammanhang kan vara "asylsökande".

Invandring, eller immigration, betyder varaktig inflyttning från ett land till ett annat, detsamma som immigration.
1960-talet. Under 1970-talet skedde främst så kallad familjeinvandring och sedan 1980-talet har anhöriginvandingen dominerat följt av asylinvandringen.
wikipedia.org

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:

När det gäller starta eget så har jag haft den tanken många ggr men bla hindrats av Arbetsförmedlingen då jag sökte starta eget bidrag för ca 2år sedan delades det bara ut till invandrare, akademiker & kvinnor men inte till etniskt svenska män kränkande nog ,detta gällde hela region skåne för att dem behövde spara.

Tack för länken.

Arbetsförmedlingen är helt fel ände att börja om man starta eget. Där är de experter på att sätta upp hinder för dig.
Själv sökte jag upp en revisor och skrev på papprerna. Eftersom att jag har samlat på mig verktyg genom åren som jag har investerat i lite då och då, så behövde jag inget kapital. Bara jobb och det finns det gott om.
Ska du ha ett startkapital så föreslår jag vänner och bekanta. Men då måste du ha en bra idé samt ta ett jätte ansvar och verkligen se till att du genomför planen. Det handlar om vilja och självförtroende.

Anonym
Maggot skrev.
From Göteborg Här är lite fin statestik och tänk på att ingen idag anmäller "småbrott" som rån eller bilstöld jag har då aldrig gjort det.

År
2005 2006 prel.
Malmö kommun
Misshandel inkl.grov 2 951 3 178
Våldtäkt inkl. grov (se även sexualbrott) 142 121
Rån inkl. grovt (se även stöldbrott) 974 859
Stöld ur och från fordon 7 949 7 099
Inbrottsstöld 5 417 4 935
Vapenbrott 405 541

Inga trevliga siffror som du säger vem anmäler småbrott nuförtiden nästan ingen orkar. Våldtäkterna är ju ett annat ex på stort mörkertal på tal om våldtäkter vet nån om våldtäktsmän får samma behandling på kåken som förr alltså lite pryl ?

Anonym
Tack för länken.

Arbetsförmedlingen är helt fel ände att börja om man starta eget. Där är de experter på att sätta upp hinder för dig.
Själv sökte jag upp en revisor och skrev på papprerna. Eftersom att jag har samlat på mig verktyg genom åren som jag har investerat i lite då och då, så behövde jag inget kapital. Bara jobb och det finns det gott om.
Ska du ha ett startkapital så föreslår jag vänner och bekanta. Men då måste du ha en bra idé samt ta ett jätte ansvar och verkligen se till att du genomför planen. Det handlar om vilja och självförtroende.

Bara jobb och det finns det gott om.
Tycker du det finns mckt jobb?

Som jag nämde innan så har jag ingen släkt eller vänner att vända mig till när det gäller sådana belop jag var på almi och pratade med dem problemet för min del var just Start Kapital jag vill absolut inte låna till dem sjuka räntorna.

Får man fråga i vilken bransch du driver företag i?

Anonym
Öppen diskusion med hot om ip banning vad snackar du om jaxtone.

Anonym
Meningslöst och diskutera med omedvetna människor som inte inser sin egen anpassning och älskar kasta glåpord på varandra och anklaga och placera en i fack .
Fler steg bakåt i medvetandets utveckling bara,

Jag har sagt mitt.

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:

Får man fråga i vilken bransch du driver företag i?

Bygg.

Jag har gjort en långsiktig plan. sakta men säkert byggt upp den med små investeringar från egen ficka när det gäller verktyg. Sen är det bara att hålla sig till planen och jobba. När jag har nått slutetapen av min plan så kommer jag att packa veskan och investera mina pengar som jag har jobbat ihop, i någon form av rörelse utomlands. Lämna denna byråkrati och hemska klimat.

Det tar tid att nå sina mål. och farmförallt hårt jobb och tålamod. men det gör även ett skitjobb som kan göra en riktigt deprimerad. Många väljer att jobba hela sitt liv och sedan gå i pension, jag vill gå i pension om 8 år med eget kapital och "leva" resten av livet efter 40.

Har du en riktigt bar idé så kan du få sponsorer men då måste man engagera sig och jobba för det. visa framfötterna.

Anonym
Bygg industrin är väl rätt hotad i från arbets kraftinvandring i från öst bla, och marknaden är väl ganska uppdelad mellan dem stora byggkartellerna . Har faktiskt en kusin vars sambo drev en byggfirma med polaker han själv var polak och hade redan då konkerans av andra liknade firmor nu gäller detta skåne jag vet inte hur långt det har gåt i resten av landet men på dem flesta byggen är där mycket folk från öststaterna är inte det något din firma känner av?

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:
Meningslöst och diskutera med omedvetna människor som inte inser sin egen anpassning och älskar kasta glåpord på varandra och anklaga och placera en i fack .
Fler steg bakåt i medvetandets utveckling bara,

Jag har sagt mitt.

Det är inte bara jag som sätter in dom i "fack" det gör de själva med stolthet.
Har en kvinna ex burka så visar hon ju vilken religon hon tillhör.
PS:Du har sagt ditt 100gånger nu

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:

Du har bara gjort psykoannalyser och kallar folk för rasister i denna tråd, därför blir det hot om IP banning
/Admin

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
Bygg industrin är väl rätt hotad i från arbets kraftinvandring i från öst bla, och marknaden är väl ganska uppdelad mellan dem stora byggkartellerna . Har faktiskt en kusin vars sambo drev en byggfirma med polaker han själv var polak och hade redan då konkerans av andra liknade firmor nu gäller detta skåne jag vet inte hur långt det har gåt i resten av landet men på dem flesta byggen är där mycket folk från öststaterna är inte det något din firma känner av?

Samma i Göteborg de som utbildade sig till snickare när jag gick på gymnasium är idag i norge och jobbar

Anonym
Quote:
The Assasin:

Jag vet faktiskt inte vad jag skall säga men IP banning bör väl bara förekomma vid hot eller om man överskrider lagen på något sätt.

Inte så mycket för sakens skull utan snarare för att det kan skada forumet om det kommer in för många anmälningar om saker som gått över gränsen.

Jag bryr mig faktiskt inte så mycket för egen del om nån vill kalla mig nåt elakt eller visar sin aggresion så länge de inte gnäller om jag skulle vara så svagsint att jag gjorde likadant.

Anonym
Ja oj byggindustrin är hotad av invadringen.

hmmm måste vara därför nuvarnade illuminati höger regering stoppade byggandet av 40.000 studentbostäder och massa hyresrätter.
Tror dock svinen kanske ändrade sig när dom insåg reaktionerna dock inte helt säker.

Ja du gillar ip banning du det kan jag tänka mig med dina värderingar .
Lättaste sättet och fly undan va.
Ja den fördomfulle o fege gillar och banna istället för att exponera ens brister.

Man vad kan en omedveten igentligen exponera förutom sin egen förvridna uppfattning som älskar stoppa feedback i alla former i fack och bara exponerar ens brist på medvetande.

Men vad vet jag du kanske njuter av klassifieringar och isolerande av medvetandet .

Kanske ger dig en säkerhetskänsla av att veta att i ditt uppfattningsområde är jorden platt och ingen går emot den stora massans förvridna uppfattning men så brukar det ofta vara när man inte känner sig själv och är rädd för det anorlunda och främmande.

Jo du logiskt medvetna är dom flesta men resten ligger i koma.

Den som har något att gömma ip bannar det säger sig självt.

märks att du aldrig diskuterat med zionister i ett forum.

Ip bann på 2 sek.

Så vad gör dig bättre isåfall.

Öppen diskussion MY BUTT

Anonym
Quote:
The Assasin:
Ja du gillar ip banning du det kan jag tänka mig med dina värderingar. Lättaste sättet och fly undan va. Ja den fördomfulle o fege gillar och banna istället för att exponera ens brister.

Skärp dig nu Assasin!

Läs det jag skriver istället för att börja veva som en väderkvarn hela tiden! Jag gillar absolut inte IP Banning va fan har du fått det ifrån?

Jag sa att vid speciella skäl där forumet kan skadas p.g.a. onödiga polisanmälningar och trakasserier som går ut över person istället för åsikter, då kan det vara befogat.

Men ärligt talat vad kan du och jag göra åt saken om nån väljer att IP banna någon av oss. Det är ju inte vårt forum och det är bara att acceptera.

Men jag vet att jag frågat förut... var finns det ett likvärdigt forum som detta. Tror att man skall vara lite rädd om de få kanaler där man kan diskutera med folk som har vilda åsikter.

Snart kommer nog den möjligheten begränsas eftersom åsikter som byts här på forumet inte är acceptabla från de som styr.

Nu har inte jag nån verklig insikt i det som kallas förintelsen men det senaste är ju att det inte ens skall gå att diskutera detta utan att man klassas som brottsling. Det tycker jag är mycket skumt!

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 ... 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper