Vakencorner
|
Re: NIST-rapport:byggnad 7
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag klara av allt detta utmärkt eftersom det är just det jag jobbar med. Jag jobbar bara med personer i hela mitt yrkesliv. Utbildad psykolog. Så nog kan jag det här med personers beteende. Men du kan tjata dig igenom detta ännu en gång om du vill, du tar dig inte framåt. Inte en meter, men det kanske inte är ditt mål. Men förvänta dig inte då att du skall få någon respons på det du skriver. Det är liksom förödande att skrika på vargen i onödan. I ditt fall, inte kunna se åt båda hållen och framföra rena lögner om och om igen. Detta kommer bli truthrörelsens död. Jag har läst och studerat detta med 9/11 i 6 1/2 år vilket jag klart skrev förra gången. Detta ingår liksom i mitt jobb. Så just nu har jag betalt för detta! *skit kul* Jag har följt denna truthrörelse i ett antal år och kan lätt konstatera att inget framkommit som kan närma sig att kallas för "empiriska bevis". För truthrörelsen vore det bättre att ta upp tex. massförstörelse vapnen i Irak, där finns det konkreta och solida bevis för lögner och påhittade historier. Konstigheterna i 9/11 står "sanningssökarna för! Du klargör detta så tydligt med ditt tjat om brottsutredningar och framför allt avsaknad av brottsutredningar. Jag ger dig en lista som du omöjligen har hunnit läst men samma dag upprepar du felaktigt igen av saknad om brottsutredning. Inte bra för dig. Jag gillar absolut inte USA´s rättssystem, men att därifrån påstå om och om igen att det inte finns någon brottsutredning är ju bara dumt. Undra vilka mekanismer som startar detta beteende. Får forska vidare. Att utifrån omöjliga svar ställa frågor tar dig inte heller någonstans, eftersom det är omöjligt att svara på dom. Ett ex. Vi tar dina brottsutredningar. Om det nu var 20 kapare och 19 dog. Tycker du att man skall ställa dessa 19 inför rätta också? Den "20:e kaparen" lever och har fått sin dom. Oavsett och jag gillar den dommen eller inte så finns det en dom,, det är fakta, skriker du fortfarande efter brottsutredningar så håller du dig inte till verkligheten. Men med ditt resonemang så kan vi lika gärna ta den gamla myten om att folk trodde att jorden var platt. Skall vi skälla på dom? 2 svar. Nej är vi på stenåldern så visste man inte om jorden var platt eller ej. Ja, gör någon det idag så far man med osanning, att jorden är rund är ett bevisat fakta. Sen kan jag och har all rätt till att tycka jorden är platt. Men det finns länder inte sådant är tillåtet heller. Konstigt att ingen kritiserar dessa länder lika mycket som USA? Sen skall du få ett dags färskt exempel som omkullkastar dina "jag-hatar-myndigheter-för-dom-är-alla-korrumperade-teori. Läs här vad borgmästaren i Detroit skall göra fram över. http://www.nytimes.com/2008/08/08/us/08detroit.html Enligt ditt tyckande skulle ju inte detta vara möjligt, alla maktpersoner är ju med i hemliga klubbar och dom hjälper varandra. Men du generaliserar alldeles för mycket.
Posted on: 2008/9/5 12:40
|
|||
|
||||
|
Re: NIST-rapport:byggnad 7
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Skönt att få se lite ärliga ord från en som likt mig försöker förstå. Min kritik mot dig riktar sig mot dig för att du tycks gå maktens ärenden. Om jag misstagit mig där, så ber jag om ursäkt.
Jag drar inte alla som tillhör makten över en kam, fast i mitt resonemang orkar jag inte förklara att det i så fall handlar om generaliseringar. Den bedömningen tror jag även du kan göra om du läser vad jag skriver och att detta "slarv" är kanske tillåtet om det inte handlar om en doktorsavhandling. Truth-rörelsen anser jag måste få växa och om du vill hjälpa dem att hitta rätt så hyser jag i så fall en beundran för ditt arbete och uppmuntrar dig till hålla på med det. Mina hårda ord tar jag i så fall tillbaka och äter upp gladeligen. Och om jag dessutom vet vilka syften du har och vad det är du faktiskt sysslar med så slipper vi två i allafall att hålla på med detta polariserande debatterande. Mycket skönt. Håller med om att du är betydligt bättre på den emperiska och bevisade faktan än vad jag är och med den vetskapen sover jag lite bättre om jag dessutom vet om vilka avsikter du har. Kommer inte att blanda mig in i det om det inte är en något som jag kanske ber dig om att bekräfta. Dessutom förstår jag även då dina tankar om Steven Jones och hur viktigt det faktiskt är att ingen smuts någonsin får hamna på "truthrörelsen". Så enligt mig är väl denna diskussion i stort avslutat och vi kan ägna oss åt vettigare saker som att hjälpas åt. Ska även be om ursäkt för min egen fördom att bunta ihop dig med övriga "debunkare". Jag är inte perfekt jag heller, även fast man ibland kan gå omkring med sådana villfarelser. ;) Min egen självgodhet är något som jag själv tampas med bl.a. och försöker göra mig av med. Hoppas du accepterar och förstår allt detta och att att jag troligen nu förstår att vi har samma mål. Quote: Du klargör detta så tydligt med ditt tjat om brottsutredningar och framför allt avsaknad av brottsutredningar. Ska försöka mig på att försöka hitta mina egna tankar som gjorde det helt omöjligt för mig att ta in din information. Troligen har det med min egen fördom om dig att göra. En "debunkare" och djupare gick jag inte sen. Vilket gjorde det sen lätt att hålla den attityden till dig rakt igenom så att jag slapp göra några nogrannare undersökningar av din info. Tack för läxan! Behövde den och skönt att du inte gav dig.
Posted on: 2008/9/5 13:26
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 13:50:05
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 14:20:53 Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 14:24:43 |
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login