vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 9 10 11 (12) 13 14 15 ... 27 »

Anonym
Re: Den oberoende 911 undersökningen
Manualen betalad av FBI
Sida 1:
http://www.infowars.com/Images/fbi_flyer.jpg
Sida 2:
http://www.infowars.com/Images/fbi_flyer2.jpg

Orginal källa:
http://www.keepandbeararms.com/newsar ... p?cmd=view&articleid=2126

Mer av samma sak fast här säger dom det rätt ut.

Kristna är terrorister, Thomas Jefferson och George Washington
http://thetruthproject.us/2001/09/11/ ... terror-training-pamphlet/

Fast alla här vet redan hur en störd tillfällighetsteoretiker lyckas snurra bort sig själv redan nu.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Manualen betalad av FBI
Sida 1:
Sida 2:

Orginal källa:

Kristna är terrorister, Thomas Jefferson och George Washington
http://thetruthproject.us/2001/09/11/ ... terror-training-pamphlet/

Fast alla här vet redan hur en störd tillfällighetsteoretiker lyckas snurra bort sig själv redan nu.

Var är FEMA?

Det var FEMA jag frågade efter.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Ha, ha, ha som många brukar skriva när de upptäcker något de tycker är dumt.

Jo det är väl därför flygplansspetsen hänger kvar i en timme i klippet också, forska gärna lite mer i det här. I ett av cnn klippen har man redigerat bort träd och detta live?

Posted on: 2007/11/22 10:38

See User information
Zink, titta gärna igenom alla dessa september clues om du har tid:
http://www.youtube.com/watch?v=IeIVD5wT4KE

Posted on: 2007/11/22 10:59

See User information
Quote:

zink skrev:
Var är FEMA?

Det var FEMA jag frågade efter.

sist jag hörde så skulle dom till shanksville
och där är ju marken som bekant mjuk, så det får bli skallgång med hypnotisörer och lögndetektorer för att vara på den säkra sidan att ingen har sett dom....

Posted on: 2007/11/22 13:58
Resized Image

See User information
Den här är viktig för att förstå manipulationen med media bilderna:
http://www.youtube.com/watch?v=lXtOKGrWOq0

Strubens

Posted on: 2007/11/22 15:00

Anonym
Quote:

Strubens skrev:
Zink, titta gärna igenom alla dessa september clues om du har tid:
http://www.youtube.com/watch?v=IeIVD5wT4KE

Vi tar några påstående i den.

Material transporterades bort för fort.
Stämmer dåligt till dessa bilder:

http://cryptome.org/wtc-fk/wtc-freshkills-full.htm

Hörda explosioner är bevis på sprängämnen.

Detta har ingen i världen kunnat visa att det går att bevisa sprängämen detta sätt. Jag har mailat till Scholars For 911 Truth om detta men inte fått något svar.

Hörda explosioner är bevis på hörda explosioner och inget annat.

Sedan har jag sett denna video tidigare och frågar varför de hoppar över så många andra av de videor som visar på planen som krascher in i WTC1 och 2. Videon gör det för annars stämmer inte teorin den försöker framföra.

Alla "fade to black" är INGA "fade to black".

Har de som satt ihop videon inga baskunskaper videoredigering så de vet hur "fade to black" egentligen ser ut.

Det "fade to black" är bara korta bortfall av bilden som händer i direktsändningar där man inte vet om vad som ska hända.

Videon är därför ingenting att bry sig om då den har så uppenbart fel.

See User information
Hoppar över videor? de analyserar ju allihop.
Finns ju inte en chans att det stämmer med planen, planen hoppar ju över frames? Det betyder ju att planen är två frames i varje en frame av det som är live inspelat. Det brukar man kalla special fx i filmvärlden.

Dina bilder visar ju bara lite damm på botten, de stora delarna är det som behöver analyseras för en eventuell oberoende undersökning, dem skeppade man iväg väldigt fort under beskydd och limited access. Utan de stora bitarna går det ju inte, så därför upprepar jag. Du kommer aldrig få se en oberoende undersökning, forget about it.

Zink, om man ska fortsätta diskutera med dig så måste vi få veta vad du anser acceptabelt i den konspiratoriska delen av 9/11? Vad är du intresserad av att få ut med det du ifrågasätter? Ibland ifrågasätter du för ifrågasättandets skull.
Strubens

Posted on: 2007/11/22 18:47

Anonym
Quote:

Strubens skrev:
Hoppar över videor? de analyserar ju allihop.
Finns ju inte en chans att det stämmer med planen, planen hoppar ju över frames? Det betyder ju att planen är två frames i varje en frame av det som är live inspelat. Det brukar man kalla special fx i filmvärlden.

Dina bilder visar ju bara lite damm på botten, de stora delarna är det som behöver analyseras för en eventuell oberoende undersökning, dem skeppade man iväg väldigt fort under beskydd och limited access. Utan de stora bitarna går det ju inte, så därför upprepar jag. Du kommer aldrig få se en oberoende undersökning, forget about it.

Zink, om man ska fortsätta diskutera med dig så måste vi få veta vad du anser acceptabelt i den konspiratoriska delen av 9/11? Vad är du intresserad av att få ut med det du ifrågasätter? Ibland ifrågasätter du för ifrågasättandets skull.
Strubens

Vad är det för damm? Materialmängden är ju så stor att grävskopor och bandtraktorer ser små ut bland bråten. Myten att något transposterades bort för fort har alla tusentals personer som stod för undersökningen av bråten förnekat och de fanns flera av dem på webben innan allt för många 911 "truth " människor gjorde livet surt för dem.

Om man påstår något som i detta fall om 911 ska det gå att ifrågasättas. Går de inte att ifrågasätta det så kan man kasta den teorin i papperskorgen.

Enligt mig om du undrat så var de 19 kapare från Mellanöstern som genomförde kapningarna och kraschade planen i WTC 1 ,2, Pentagon och i åkern i Shanksville

Då PFLP lyckades 1970 genomför en krångligare kapning än den 911 av fyra flyplan från fyra olika länder så är 911 kapningarna inget otroligt eller magiskt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flygkapardramat_i_Jordanien_1970

Om nu de var de 19 kaparna som utan de var otroligt eller magiskt som genomförde kapningarna så stämmer alla analyser av FEMA, NIST och FBI av vad som hände 911.

See User information
Vi kan väl konstatera att bevisbördan ligger på den som först anklagar någon för ett brott. Så i ljuset av detta borde Zink kunna svara på följande:

a) Vem planerade 11-septemberdåden ? Var finns beviset ?
b) Vem finansierade flygutbildningarna, resorna och uppehället ? Var finns bevisen för detta ?
c) Vilka är bevisen för att de påstådda kaparna fanns ombord på planen ?
d) Vilka är bevisen för att just dessa personer - och inga andra - tog över planen ?
e) Vilka är bevisen för att planen som användes för dåden verkligen var flight11, 175, 77 och 93 ?

Då har vi väl ialla fall börjat i rätt ände. Inga spekulationer, bara raka frågor som kräver raka svar. Frågorna som följer sedan kommer bara att göra det ännu värre för de som klamrar sig fast i den officiella konspirationsteorin.

Och förresten..SPP 2005 är Security Prosperity and Partnership. Grundplåten för en nordamerikansk version av EU.

Posted on: 2007/11/22 23:16

See User information
Det här kommer att sluta med motbevisningsfällan, om man inte kan inspektera det man ser framför sig kritiskt så stannar det där. Open minded kallas det och har man en bestämd åsikt så kommer man inte komma någon vart, zink är fast där.
Om man köper hela den officiella förklaringen vad är man då ute efter i sitt forskande om man inte ser det som inte stämmer?
Nåväl jag kommer inte komma tillbaka till några 9/11 diskussioner.

Det är så mycket som inte stämmer med 9/11 att det i sig räcker som bevis för att allt inte gick rätt till. Norad var det första...

Posted on: 2007/11/22 23:31

See User information
Zink, så här skrev jag, men du kanske valde att inte läsa det om FEMA-utbildningen!?!
Quote:

TeBe skrev:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 07/161107_beck_smears.htm

Sen kan ni titta på det klippet som ligger längre ner i artikeln som är från en utbildning som FEMA hade, där dom rätt och slätt utpekar USA's grundare för att vara terrorister?

"This brought back memories of a July 2001 FEMA training meeting in Missouri where a FEMA representative was caught on video instructing local police that the American people were the enemy and that George Washington, Thomas Jefferson and the rest of the founding fathers were a terrorist organization."

Så gör om, gör rätt, titta på det videoklipp som ligger lite längre ner i den artikel som jag hänvisar till ovan..

Sen tittar du på dom länkar som Al-CIAda skickade med, det är länkar till material som USA's polis följer i sin yrkesutövning..!?

Quote:

Al-CIAda skrev:
Manualen betalad av FBI
Sida 1:
Sida 2:

Orginal källa:

Kristna är terrorister, Thomas Jefferson och George Washington http://thetruthproject.us/2001/09/11/ ... terror-training-pamphlet/

Posted on: 2007/11/23 0:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Vi kan väl konstatera att bevisbördan ligger på den som först anklagar någon för ett brott. Så i ljuset av detta borde Zink kunna svara på följande:

a) Vem planerade 11-septemberdåden ? Var finns beviset ?
b) Vem finansierade flygutbildningarna, resorna och uppehället ? Var finns bevisen för detta ?
c) Vilka är bevisen för att de påstådda kaparna fanns ombord på planen ?
d) Vilka är bevisen för att just dessa personer - och inga andra - tog över planen ?
e) Vilka är bevisen för att planen som användes för dåden verkligen var flight11, 175, 77 och 93 ?

Då har vi väl ialla fall börjat i rätt ände. Inga spekulationer, bara raka frågor som kräver raka svar. Frågorna som följer sedan kommer bara att göra det ännu värre för de som klamrar sig fast i den officiella konspirationsteorin.

Eftersom vi inte ska hamna i en motbevisfälla

Kan du med samma krav som du ställer på mig om bevis bevisa din synpunkt på 911?

Här har du några testfrågor.

1. Vilka bevis har du mot varje person i regeringen som satt 911 att de dessa persons var inblandade i ett "inside" jobb? Inte övergripande bevis utan bevis mot varje person.

2. Har du bevis på vilka sprängämnen som användes till WTC 1, 2 och 7?

3. Har du några bevis på att någon som placerade sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 levde 911 eller före detta datum?

Sedan kan jag tyvärr inte fortsätta för från och med här så delar sig 911 teorierna så de blir olika.

Exempel

4a. Vilken missil for in i Pentagon?

4b Vilket trafikflygplan for in i Pentagon?

Quote:

Och förresten..SPP 2005 är Security Prosperity and Partnership. Grundplåten för en nordamerikansk version av EU.

Vad är det för märkligt med det?

See User information
Quote:

Vad är det för märkligt med det?

Det är ju naturligtvis bara en tillfällighet och folk som säger att man först ska ha regionala regeringar som NAU, EU, AU, Asiatiska Unionen innan man har en öppen och totalitär global regering är naturligtvis bara foliehattar och knäppskallar.

MK Ultra programmering på hög nivå...

Posted on: 2007/11/23 13:00

See User information
Regeringens inblandning, vilken typ av bomb, vilken typ av missil etc etc. Du ber mig inte om några bevis. Du lägger teorier i munnen på mig och ber mig spekulera.

Bevisbördan ligger på din sida av staketet. USA angreps och vi fick en förklaring om vem som gjorde det och vem som planerade det. Dock har inga bevis framkommit som ger stöd åt er ytterst fantasifulla konspirationsteori.

Om det är som man säger..HUR kan det då finnas tveksamheter i frågan ? Allt borde ju finnas svart på vitt att granska för såväl myndigheter, massmedia och befolkning.

Mina frågor kvarstår alltså. Kan du eller någon annan inte ge svar på dessa så har det alltså aldrig funnits något skäl för invasion, patriot act samt det s.k "kriget mot terrorismen".

Posted on: 2007/11/23 15:53

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Regeringens inblandning, vilken typ av bomb, vilken typ av missil etc etc. Du ber mig inte om några bevis. Du lägger teorier i munnen på mig och ber mig spekulera.

Bevisbördan ligger på din sida av staketet. USA angreps och vi fick en förklaring om vem som gjorde det och vem som planerade det. Dock har inga bevis framkommit som ger stöd åt er ytterst fantasifulla konspirationsteori.

Om det är som man säger..HUR kan det då finnas tveksamheter i frågan ? Allt borde ju finnas svart på vitt att granska för såväl myndigheter, massmedia och befolkning.

Mina frågor kvarstår alltså. Kan du eller någon annan inte ge svar på dessa så har det alltså aldrig funnits något skäl för invasion, patriot act samt det s.k "kriget mot terrorismen".

Då jag inte längre fattar din ståndpunkt måste de reda ut först.

Det är alltså så att du inte kan bevisa något utan du vill att jag ska bevisa min ståndpunkt?

Är det en riktig uppfattning?

Anonym
USAs regering anklagar Tim Osman för att ligga bakom och som bevis framför de absurditeter som inte håller ens för 5 minuters analys.

USAs regering åker iväg och invaderar flera länder med sina konspirationsteorier som ursäkt.

USAs regering har öppet erkänt tusentals lögner de har förfarit med.

USAs regering har ingen trovärdighet överhuvudtaget och bevisbördan bör definitivt ligga på dem.

See User information
Material transporterades bort för fort.
Stämmer dåligt till dessa bilder:Zink:

Lägg av!! Jag har postat detta flera gånger nu .. å ser ut som jag vill visa dom andra att du har fel(obs)med källa. Detta är sant att dom vill dölja bevisen .uppenbart . Har du källa på ditt dille?Jag menar bara att en digital kamera har datum
men detta framgår inte på dina länk, Varför då?
Trots att uppröjningsarbetet kunnat avslutas tidigare än beräknat har inga beslut om nya projekt fattats
http://sydsvenskan.se/varlden/article19239.ece

Posted on: 2007/11/26 15:45

Edited by sale on 2007/11/26 16:33:50

See User information
Har zink tittat på mitt inlägg nummer 276??!!?

Du vill gärna besvara andra inlägg som är lätta att bortförklara eller använda "proffsens" debunking teorier, men så fort du blir konfronterad med riktigt hårda faktan så undviker du dom som pesten!? How Come?

Länkade i en annan tråd till Richard Gage's presentation, du vet han som är arkitekt och som på vetenskapligt vis gått genom myten om 9-11..

Se själv, om du törs:

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=3

Posted on: 2007/11/27 0:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:
Då jag inte längre fattar din ståndpunkt måste de reda ut först.

Det är alltså så att du inte kan bevisa något utan du vill att jag ska bevisa min ståndpunkt?

Är det en riktig uppfattning?

Om du kräver av mig att motbevisa något som du inte själv har något bevis för så kan vi ju bara vara glada att du inte jobbar inom rättsväsendet. Man kan ju vara expert på allt, eller hur ?

Det är mycket enkelt. Du förespråkar en konspirationsteori som saknar allt motstycke. En helt otrolig historia som jag helt enkelt ber dig lägga fram bevis för. Bevisen måste ju stå kristallklart för dig som köper denna historia. De måste också hålla för en kritisk och oberende granskning med tanke på de följder som dessa anklagelser innebär för världen idag och i framtiden.

Så upplys mig nu.

Posted on: 2007/11/27 14:53

Anonym
Vissa ser aldrig elefanten i vardagsrummet. Helt oavsett hur stor den än. Men man kan alltid försöka påvisa den.

Elefanten är lös, vi kallar honom för 'New World Order":

Resized Image

See User information

Posted on: 2007/11/27 20:31

See User information
zink, vi väntar tålmodigt på dina upplysande svar..

Posted on: 2007/11/27 23:16

/Benjamin Franklin

See User information

Posted on: 2007/11/27 23:20

« 1 ... 9 10 11 (12) 13 14 15 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper