vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 16 17 ... 20 »

Re: Astro NOTS som inte var på månen

See User information
Höga doser joniserande strålning orsakar cancer hos människor. Bara ett fåtal cancerformer har aldrig satts i samband med joniserande strålning. Detta har varit känt i årtionden och det finns utmärkta sammanställningar över den vetenskapliga litteraturen. IARC har nyligen klassificerat röntgenstrålning, gammastrålning och neutronstrålning som cancerframkallande för människa (grupp 1), oberoende av energiavgivning och genomträngningsförmåga hos de olika typerna av joniserande strålning. Högenergetisk strålning kan skada celler och DNA vilket till slut kan leda till celldöd, medan lägre energier kan leda till mutationer som ökar cancerrisken. Den internationella strålskyddkommissionen ICRP (International Commission on Radiological Protection) utfärdar rekommendationer om strålskydd baserade på tillgänglig vetenskaplig litteratur.

http://www.cancerfonden.se/templates/Page____2095.aspx

Posted on: 2008/1/3 15:13
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Inte bakom månen utan man droppar ned framför månen efter den där fina slingshotten man gjorde (se på filmen nu), jag trodde du visste att NASA påstår att man landade på den ljusa sidan av månen, inte den mörka sidan av månen.

Nya botten rekord av Alcaida....

Du har skrivit att man åkt BAKOM månen du har skrivit att man STANNAR framför månen och NU skall man helt plötsligt DROPPA framför måne.

MAN KAN INTE stanna framför en planet / månen som inte har en egen rotation runt sin egen axel, detta är OMÖJLIGT detta visste man tidigt, men tydligen får ni inte lära er detta på dagiset du går på.

För i helvete läs på och håll dig till EN historia. Du har ju fan inte ens koll på DU själv skriver.
Patetiska dagisbarn.

Posted on: 2008/1/3 15:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Titta nu noga på bilden som NASA har gjort.
http://history.nasa.gov/ap08fj/pics/p23.gif

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Den har synkron rotation med jorden. Om man använder jorden som referenssystem så roterar den inte men nu är det så här att det är inte jorden som ska till månen utan den där obemannade farkosten vi har talat om.

Totalt okunnig på hur det fungerar tydligen...
Din saga fortsätter utför ser jag....

Eftersom kapseln INTE är i närheten av jordens dragningskraft så kommer detta inte att spela någon roll, den har påverkan av månens dragningskraft. Det är MÅNEN som kapseln enligt dig skal lägga sig framför och den skall ligga stilla. detta är en omöjlighet då månen INTE roterar runt sin egen axel. Läs på för i helvete okunniga människa.

Så dina slingringar blir bara mer och mer pinsamma. INTE ETT RÄTT so far.. men försök vidare du ditt lilla dagisbarn.

Posted on: 2008/1/3 15:21

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Titta nu noga på bilden som NASA har gjort.
http://history.nasa.gov/ap08fj/pics/p23.gif

Nu visar du en bild som KLART visar att dom lägger sig i en bana RUNT månen.

Du gör det inte direkt svårt för mig att bevisa din totala kollaps i detta ämne.

BAKOM, RUNT, FRAMFÖR STANNAR... Det är humor det...

Posted on: 2008/1/3 15:24

Anonym
Det är faktiskt inte mitt fel att du inte begriper begreppet synkron rotation. Behöver du mer wikipedia förklaringar om vad synkron rotation är?

Flight Plan Apollo XI
http://www.archives.gov/exhibits/feat ... ts/apollo_11_flight_plan/

Om du köper den och tittar på bilderna i boken så kanske det hela klarnar för dig.

Anonym
Quote:

BAKOM, RUNT, FRAMFÖR STANNAR... Det är humor det...

Menar du att NASA har humor eller vad?

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Det är faktiskt inte mitt fel att du inte begriper begreppet synkron rotation. Behöver du mer wikipedia förklaringar om vad synkron rotation är?

Flight Plan Apollo XI
http://www.archives.gov/exhibits/feat ... ts/apollo_11_flight_plan/

Om du köper den och tittar på bilderna i boken så kanske det hela klarnar för dig.

Ditt jävla pucko...

Enligt dig har dom ju inte landat på månen, dom hade ju en kapsel som gick runt månen som hade alla radiotrafik och TV sändningar färdigt att sända utan att det befann sig personer ombord.
Nu länkar du till ett dokument som säger att dom varit på månen. Grattis. Retorik 5-åring.

Jo jag begriper detta, du verkar dock inte ens ha klart för dig själv vad DU skriver. Bakom RUNT FRAMFÖR STANNAR .
Du ändrar din ståndpunkt så fort du inte kan försvara det du skrev från början. Detta är ditt problem. Sinnessvagt och idiotiskt.

Inom astronomin innebär synkron eller bunden rotation att när en himlakropp roterar kring en annan roterar den ett varv på sin egen axel på samma tid som den roterar kring den centrala himlakroppen. Detta innebär att den alltid riktar samma sida mot den centrala himlakroppen. Fenomenet uppstår på grund av tidvatteneffekter. Ingen av planeterna i solsystemet har bunden rotation i förhållande till solen eftersom avstånden är för stora. Bland månarna är det däremot mycket vanligt, vår egen måne har bunden rotation.

Detta har alltså INGET med kapselns rotation runt månen eller i DITT FALL så stannar den ju upp framför månen, vilket är OMÖJLIGT utan att falla till ytan eftersom månen har en dragningskraft.
För att din teori skal fungera så måste kapseln befinna sig närmare jorden så att jordens dragningskraft är större än månens. Då är vi tillbaka till ruta ett eftersom man med lätthet hade kunnat fastställa avståndet med triangulering. U LOOSE... again.

Posted on: 2008/1/3 15:38

Anonym
Det här är det sista inlägget för min del med sprutvulkanen:

NASA skickade sonden med inspelningen ifrån studion i Arizona och skickade den på exakt samma sätt som de påstår att de gjorde med Apollo XI. Stanley Kubrick, mfl, stod för film och ljud.

Så för min del kan du skrika som en stucken gris åt vem som än behagar att lyssna, jag orkar inte med ett psykfall.

Jag ska däremot renskriva "dialogen" ifrån den här tråden för att ha mycket kul med.

See User information

Posted on: 2008/1/3 15:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

wiseguy skrev:

vitsen med resonemanget var att jag förklarade att till och med flygplan utsätts för högre kosmisk strålning, alla vet redan att strålning orsakar cancer, detta behöver inte bevisas, eller skall vi bevisa det för dig?

Här kan du se din kosmiska fläktande solvind, som inte ger dig cancer.

Du la in din länk för att belägga dina ökade cancerfall, detta talade INTE länken om, och nu är du helt plötsligt inne på solvindar.

INGEN forskare påstår att detta är ofarligt på något vis. Men att färdas med 33 000 km/h genom van Allen bältena skulle skada och ge upphov till cancer är INTE bevisat.

Sen kanske det är läge för dig att studera dessa van Allen bälten.
Resized Image

Där syns det klart att bältena inte om ger hela vår jord, det går alltså att undvika dom värsta ställena.

Här finns det en tabell som visar strålningen apollo besättningarna utsattes för.

Resized Image

Anser Du dessa värden vara farliga så att man inte skulle våga åka?

Posted on: 2008/1/3 16:00

See User information
Vad jag sa vara att den kosmiska strålningen utanför bältet är som i en kärnkraftsreaktor, jag har inte påstått att man inte kan passera igenom Van Allen bältena, visst kan man det, om man har nåt som pallar med strålningen utanför, dvs inte en coca cola burk, mer halvmeter bly.

Posted on: 2008/1/3 16:04
Resized Image

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Resized Image

Anser Du dessa värden vara farliga så att man inte skulle våga åka?

om du anser att jag skall bekräfta denna fejkade bild, så vill du ju att jag skall godkänna att man åkte till månen i en coca cola burk, vilket jag inte gör.
Tvärtom Ryssarna avstod från att försöka pga av den kosmiska strålningen, men NASA fejkade allt, och producerade kulisser och papper och foton och "bevis", se själv, dom har ju lurat dig, men du är inte ensam, dom flesta tolkar det som står i Metro som dagens sanning.
Sug i dig, men svälj inte allt.

Posted on: 2008/1/3 16:07
Resized Image

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Det här är det sista inlägget för min del med sprutvulkanen:

NASA skickade sonden med inspelningen ifrån studion i Arizona och skickade den på exakt samma sätt som de påstår att de gjorde med Apollo XI. Stanley Kubrick, mfl, stod för film och ljud.

Så för min del kan du skrika som en stucken gris åt vem som än behagar att lyssna, jag orkar inte med ett psykfall.

Jag ska däremot renskriva "dialogen" ifrån den här tråden för att ha mycket kul med.

Men lilla snutten då!!!!!!

Håll dig till sanningen så är det inga problem med att hålla på i all evighet. Att ljuga och hitta på så uppstår just ditt lilla problem, du ändrar historien IGEN och IGEN.
Och ditt sista försök är så ihåligt att det får ett durkslag verka vattentätt.

Jag kan bespara dig renskrivningen, du kan få bra exempel här direkt. Inget jobb alls faktiskt. bara att kopiera och klistra in.

Håll till godo.

Jag skriver detta.
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Jo, men enligt din logik så skall dessa också har sänts via den tomma kapseln runt månen? Annars var det ju bara att triangulera, så insåg man lätt NASA´s misstag!!!!

Jag skriver RUNT månen och barnet skriver då följande:
Quote:

Al-CIAda skrev:
Inte via utan i från kapslen.

Här hade barnet nu chansen att beskriva hur det gick till, men inte inte en reaktion om att jag skriver att kapseln for RUNT månen.

Jag påpekar här för barnet att hans historia inte håller eftersom det är omöjligt att sända från månen hela tiden då man gör ett varv på 90 minuter.

Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag tror NASA klarar av att räkna ut när kapslen borde ha varit på månen, borde ha varit bakom månen och anpassa filmen därefter.

Inte en reaktion från barnet eftersom han ännu inte insett det stora hålet i hans fantasi.

Quote:

Al-CIAda skrev:
kapslen flög exakt samma väg som NASA påstår enda problemet är att det satt ingen i den förutom en inspelning och en autopilot.

Helt plötsligt så är NASA´s beskrivning över kapselns bana runt månen riktig.
Detta kan barnet skriva ty han har fortfarande inte fattat problemet med 45 minuters tystnad från månen om hans fantasi skall stämma.

Quote:

Al-CIAda skrev:
Om det vore så, skulle inte det vara ett mycket starkt argument för att de aldrig var där? Dvs. att NASAs radiotrafik skulle ha fortsatt även med den bakom månen? Det är klart som korvspad att de räknade med det när de gjorde inspelningen.

Här börjar dom grövsta missarna visa sig en efter en.

Quote:

Al-CIAda skrev:
Har jag påstått att månlandaren skulle ha åkt runt i omloppsbana på månen? Man skulle lika gärna ha satt den i en geostationär bana eller så skulle man ha kunnat satt ner den på backen.

Nu är kaoset ii barnets huvud ett faktum.
mindre än 24 timmar efter han skrivit just detta att man har åkt runt månen har han bekvämt "glömt" detta. Illa med sådan sjukdom redan i dagisåldern.

Märk också här att han påstår att man kan lägga sig i geostationärbana runt månen. Vilket bevisligen på det avståndet är en OMÖJLIGHET.Månen snurrar ju inte runt sin egen axel. Sen följer fler patetiska försök att rädda sin saga.

Quote:

Al-CIAda skrev:

Man kan använda styrraketer för att bromsa in tom. en sprutvulkan till hastighet 0 i relation till månen.

Åter igen hävdar barnet att man kan lägga sig i en geostationärbana vid månen. Vilket bevisligen är en omöjlighet

Quote:

Al-CIAda skrev:
Inte bakom månen utan man droppar ned framför månen efter den där fina slingshotten man gjorde

Här överger barnet bakom månen IGEN, för det passade ju inte in på hans saga.

Och här lämnar barnet oss och sin saga. Nu har vi facit i handen och kan klart se hur barnet har svängt fram och tillbaka likt en pendel. Bara detta för att hans org. historia inte håller för en lättare granskning.

God läsning på er.

Posted on: 2008/1/3 16:14

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Åter igen hävdar barnet att man kan lägga sig i en geostationärbana vid månen. Vilket bevisligen är en omöjlighet

Är det inte andemeningen i det man säger som räknas, eller skall det märkas ord, alltså en tävling i ordkunskap istället för vad man ville säga, jag tror nog du kunde ha fattat vad han ville säga här, men du väljer att inte göra det, jag fattar inte vitsen med det liksom.

Du gör samma sak med mig, insinuerar att jag skulle påstått att man inte kan färdas GENOM Van Allen bältet, jag tror du förkortar allt för snabbt och för mycket, ha inte så bråttom, vi har all tid i världen att resa till månen, det är lugnt.

Fattar inte varför det är så viktigt att vi skall ha varit på månen eller inte, men så klart, jag hade inga emotionella skäl att inte kunna acceptera ett sådant hoax, ett av de äldsta i modern tid, men ingalunda det värsta.

Usa har en lång tradition att ljuga för alla om precis allt. Finns ingen hejd på dessa lögner.

Och vissa tror på 100% av dem.

Grattis.

Posted on: 2008/1/3 16:22
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
om du anser att jag skall bekräfta denna fejkade bild, så vill du ju att jag skall godkänna att man åkte till månen i en coca cola burk, vilket jag inte gör.
Tvärtom Ryssarna avstod från att försöka pga av den kosmiska strålningen, men NASA fejkade allt, och producerade kulisser och papper och foton och "bevis", se själv, dom har ju lurat dig, men du är inte ensam, dom flesta tolkar det som står i Metro som dagens sanning.
Sug i dig, men svälj inte allt.

Ja en ska har jag lärt mig här och framför allt av dig (sug i dig)

Att ALLTID hävda att allt som inte stämmer med sin egen fantsi är att göra det väldigt enkelt för sig själv, men debatten tar inte slut för att DU tror att den är en förfalskning. Det är nu liksom läge för dig att ta fram egna siffror som visar på att dom jag lade fram här är falska.
Men eftersom du redan valt att bara med en axelryckning förklara dom falska så går du ju i NASA´s ärenden. Du ger dom ju inte en match. Du hjälper ju NASA att skriva vad dom vill. Hade du haft något att komma med så hade du med lätthet slängt fram siffror som visar och bevisar att NASA´s är felaktiga, men med din attityd med att "allt är falskt" så kommer du ingen vart.

Dessutom kan du ju tydligen inte förklara hur en fjäder och en hammare kan landa samtidig i en "studio" på jorden.
Detta räcker för mig.

Posted on: 2008/1/3 16:22

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Är det inte andemeningen i det man säger som räknas, eller skall det märkas ord, alltså en tävling i ordkunskap istället för vad man ville säga, jag tror nog du kunde ha fattat vad han ville säga här, men du väljer att inte göra det, jag fattar inte vitsen med det liksom.

Detta är inte någon jävla debatt om färger på ett badrumsgolv. Har man inte rätt fakta klart för sig bör man hålla käften eller starta en ny tråd om hur NASA borde använt rada rakter i stället.

Quote:

wiseguy skrev:Du gör samma sak med mig, insinuerar att jag skulle påstått att man inte kan färdas GENOM Van Allen bältet, jag tror du förkortar allt för snabbt och för mycket, ha inte så bråttom, vi har all tid i världen att resa till månen, det är lugnt.

Du skrev att personal innomm flyget har fler cancerfall än övriga personer. Du länkade till en sida som säger att RISKEN är högre. Detta är ett himmels skillnad mot vasd du försökte bevisa. Detta SKALL påpekas. För Du skriver FEL.

Quote:

wiseguy skrev:Fattar inte varför det är så viktigt att vi skall ha varit på månen eller inte, men så klart, jag hade inga emotionella skäl att inte kunna acceptera ett sådant hoax, ett av de äldsta i modern tid, men ingalunda det värsta.

Usa har en lång tradition att ljuga för alla om precis allt. Finns ingen hejd på dessa lögner.

Och vissa tror på 100% av dem.

Grattis.

Så då kom det äntligen, USA, hade Ryssland gjort detta så hade vi inte haft denna debatt du och jag, det är att USA har gjort det. BRA ARGUMENTATION!!! NOOOOT

Du är KASS på att vederlägga saker du påstår och det gäller dom flesta här i tråden. Det blir liksom TYCKANDE i stället.

Posted on: 2008/1/3 16:28

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Du hjälper ju NASA att skriva vad dom vill. Hade du haft något att komma med så hade du med lätthet slängt fram siffror som visar och bevisar att NASA´s är felaktiga, men med din attityd med att "allt är falskt" så kommer du ingen vart.

Jag kan ju lika gärna be dig bevisa min sak med detta resonemang.

Eftersom jag inte har sett bevis eller "tror" att någon var på månen på det sätt som beskrevs, varför skulle jag ens orka motbevisa en bild på några siffror angående en felaktig spekulation, i vilken strålning som SKULLE ha förekommot OM man åkt till månen, vilket man inte gjorde.

Jag vet allt det där, jag försöker hjälpa dig att förså, man kan inte bevisa nåt genom att klistra internet länkar, möjligen kan man utvidga sin horisont, eller inte.

Bevis kommer vi aldrig får se, men som tur är skapar man sin egen världsbild.

Men det kan jag inte bevisa, allt man tror sig tycka kan vara mindcontrol.

Posted on: 2008/1/3 16:29
Resized Image

See User information
Ganska märklit att de skulle ta med sig en hammare och en fjäder till månen, och göra ett nummer av det.

De vägde väl lika mycket, fjädern kan tex ha bly i sig, hamamren kan vara en fejklätt.

Posted on: 2008/1/3 16:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

wiseguy skrev:Jag kan ju lika gärna be dig bevisa min sak med detta resonemang.

Eftersom jag inte har sett bevis eller "tror" att någon var på månen på det sätt som beskrevs, varför skulle jag ens orka motbevisa en bild på några siffror angående en felaktig spekulation, i vilken strålning som SKULLE ha förekommot OM man åkt till månen, vilket man inte gjorde.

Jag vet allt det där, jag försöker hjälpa dig att förså, man kan inte bevisa nåt genom att klistra internet länkar, möjligen kan man utvidga sin horisont, eller inte.

Bevis kommer vi aldrig får se, men som tur är skapar man sin egen världsbild.

Men det kan jag inte bevisa, allt du tror kan vara mindcontrol.

Retorik fel nr 12 3324.

Du förutsätter att bilden på siffrorna är felaktig, men kan inte bevisa detta. Så orken kommer att sättas till ett lågvattenmärke eftersom du utgår från att bilden är falsk UTAN att ha belägg för detta. Ett jävla massa tyckande bara. Vilket är helt ok för mig. men du har inte tagit ett enda steg framåt vad det gäller att bevisa det falska med apolloprojektet.

Posted on: 2008/1/3 16:33

See User information
Quote:

novax skrev:
Ganska märklit att de skulle ta med sig en hammare och en fjäder till månen, och göra ett nummer av det.

De vägde väl lika mycket, fjädern kan tex ha bly i sig, hamamren kan vara en fejklätt.

Knappast,hammaren användes till geologiska undersökningar.

Hur gör man en fjäder av bly???
Vad väger en "fejklätt" hammare?
Samma hammare som man tidigare slagit flisor ur sten med. Jo hej du.

Posted on: 2008/1/3 16:36

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

...och upp ur rockärmen kommer en fjäder...

Vingpennan kan vara fylld med bly, eller vara av metall helt.

Hammaren kan var en superlätt sak, ett skal, precis som månen.

Är du med?

Jag tycker det verkar vara dagis över att ta sig tid med den grejen på månen. Mycket suspekt, jag vill nog kalla det för mycket avslöjande.

Posted on: 2008/1/3 16:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

...och upp ur rockärmen kommer en fjäder...

Vingpennan kan vara fylld med bly, eller vara av metall helt.

Hammaren kan var en superlätt sak, ett skal, precis som månen.

Är du med?

Jag tycker det verkar vara dagis över att ta sig tid med den grejen på månen. Mycket suspekt, jag vill nog kalla det för mycket avslöjande.

fjädern och hammaren är båda frimurarsymboler.

Posted on: 2008/1/3 16:49
Resized Image

See User information
Du kan inte visa enbart Van Allen Bältet, detta ger en skev bild, och är disinfo, här ser du mer korrekta varianter. av jordens magnetfält som omsluter jorden

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2008/1/3 16:52
Resized Image

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 16 17 ... 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper