vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
Quote:

ance skrev:
Zink, du skriver som om "sanningen" skulle ha nåt med 911 att göra. 911 är bara en flugskit i kosmos.

Fattar inte vad du är ute efter. Allt på jorden är pyttelitet jämfört med hela universum men det säger ingenting om vad debatter på jorden handlar om.

Ska jag anse att du anser att sanningen den finns inte på 911truth eller liknande webbsidor utan de i själva verket ljuger eller de vet inte vad de talar om?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
So what?

If 84% of AMERICANS think 9/11 was an inside job, so what?

Brödtext:

It wouldn't matter if 99% knew it was for sure (like we do) because the people in power (corporate military fascists) love the way we let it turn out for them. They made billions which will make them trillions and that will bankrupt all of us, making the slaves (US) totally dependent upon the masters (them). They actually get a kick going to YouTube and Google to see how many of us are talking about them...and able to do absolutely squat about it! Talk about the "PERFECT CRIME" committed in "plane sight"!

http://www.youtube.com/watch?v=n7BI5lZx3o0

Posted on: 2008/10/6 8:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

gaston skrev:
So what?

Brödtext:

It wouldn't matter if 99% knew it was for sure (like we do) because the people in power (corporate military fascists) love the way we let it turn out for them. They made billions which will make them trillions and that will bankrupt all of us, making the slaves (US) totally dependent upon the masters (them). They actually get a kick going to YouTube and Google to see how many of us are talking about them...and able to do absolutely squat about it! Talk about the "PERFECT CRIME" committed in "plane sight"!

84 % och man får inte igång en oberoende undersökning. Då är det ett skämt fortfarande.

För övrigt ska man ta tidningsundersökningar med en stor nypa salt:

http://au.messages.yahoo.com/news/top-stories/1244416/

Nu är det plötsligt: 84% Russians think 9/11 Inside Job

Alla uppskattningar har visat att de som tror på samma saker som vaken.se om 911 är 2 promille av befolkningen.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:
So what?

Brödtext:

84 % och man får inte igång en oberoende undersökning. Då är det ett skämt fortfarande.

För övrigt ska man ta tidningsundersökningar med en stor nypa salt:

http://au.messages.yahoo.com/news/top-stories/1244416/

Nu är det plötsligt: 84% Russians think 9/11 Inside Job

Alla uppskattningar har visat att de som tror på samma saker som vaken.se om 911 är 2 promille av befolkningen.

Du som är född samma år som Edgar Hoower köpte sin första klänning borde väl förstå hur det fungerara i en diktatur eller?

Posted on: 2008/10/6 14:40

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Du som är född samma år som Edgar Hoower köpte sin första klänning borde väl förstå hur det fungerara i en diktatur eller?

Det var ännu ett dumt svar från din sida. Varför håller du på att skriva dumma svar ibland? Slut på argument i världsklass? Bra marknadsföring för vaken.se?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Det var ännu ett dumt svar från din sida. Varför håller du på att skriva dumma svar ibland? Slut på argument i världsklass? Bra marknadsföring för vaken.se?

Du har ingen aning om vad man kan uppnå med att spela "knasluva" ibland...

Men jag kan svara på ett annat sätt också.

Du som har åldern inne borde väl veta hur det fungerar i diktaturer.
Beträffande marknadsföring så kommer jag aldrig upp i din klass, där får jag böja mig.

Posted on: 2008/10/7 9:53

See User information
Såhär står det i Preface i commission report;

Quote:
Our aim has not been to assign individual blame. Our aim has been to provide the fullest possible account of the events surrounding 9/11 and to identify lessons learned.

We learned about an enemy who is sophisticated, patient, disciplined, and lethal.The enemy rallies broad support in the Arab and Muslim world by demanding redress of political grievances, but its hostility toward us and our values is limitless. Its purpose is to rid the world of religious and polit-
ical pluralism, the plebiscite, and equal rights for women. It makes no distinction between military and civilian targets. Collateral damage is not in its
lexicon.

Att deras egen administration kan beskrivas exakt som de beskriver element inom den muslimska världen glömmer de bort eller också är de totalt blinda. De säger att de inte är ute efter att hitta syndabockar, men redan i stycket därpå så framställer de muslimer syndabockar.

Jo, ett skämt och politisk propaganda är vad det tycks handla om och ingen utredning.

Fortsätter plåga mig lite...

Posted on: 2008/10/9 9:07
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Från United 93 historien;
Quote:
Shortly thereafter, the passengers and flight crew began a series of calls from
GTE airphones and cellular phones.

Ska inte ha funnits några telefoner ombord och mobiler fungerar inte över en viss höjd, år 2001. Samtalen jag hört innehåller heller inget brus eller ens att passagerare påvisar någon stress, utan det låter som de läser upp någonting.

Posted on: 2008/10/9 9:24

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Ska inte ha funnits några telefoner ombord och mobiler fungerar inte över en viss höjd, år 2001. Samtalen jag hört innehåller heller inget brus eller ens att passagerare påvisar någon stress, utan det låter som de läser upp någonting.

Har du källa på det?

Posted on: 2008/10/10 14:28

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Har du källa på det?

Fråga luftfartsverket det har andra gjort bla jag.

Posted on: 2008/10/10 14:33

See User information
Quote:

gaston skrev:

Vet dom om American Airlines hade "inflight phones" ombord 2001?

Posted on: 2008/10/10 14:39

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:

Vet dom om American Airlines hade "inflight phones" ombord 2001?

Fanns inte på den modellen.
Å andra sidan så måste man köra dom telefonerna med kreditkort och någon sådan regestrering av vederbörandes kort har inte gjorts och ingen annans heller.

Posted on: 2008/10/10 14:44

See User information
Quote:

gaston skrev:
Fanns inte på den modellen.
Å andra sidan så måste man köra dom telefonerna med kreditkort och någon sådan regestrering av vederbörandes kort har inte gjorts och ingen annans heller.

Jasså?

John Hotard svarade mig:
Mr. XXX, we have checked the records of the Boeing 757 aircraft on Flight 77. While there are records that indicate an Engineering Change Order was issues prior to 9/11 to remove the phones from the Boeing 757 fleet, there is no documentation in that particular aircraft’s records that indicate the phones had been disabled or removed by 9/11.

Så han är väl "köpt" han också.

Sen har dessa telefoner funnits längre tillbaka än så!
AirFone commenced its service in the early 1980s starting with first-class under experimental licenses; the FCC's formal allocation was in 1990.

Three passengers, Peter Hanson, Brian David Sweeney, and Garnet Bailey made phone calls, all from GTE airphones, from United Airlines Flight 175. Flight attendant Robert Fangman also made phone calls.
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... tion/flights/P200018.html

Hur vet man detta då?

Posted on: 2008/10/10 15:09

See User information
Vänta nu, U93 Shanksville... Ifrån den historien tog jag klippet och inte Flight175.

Vet inte om detta stämmer med den officiella teorin om kraschen heller;http://post-gazette.com/headlines/20010913somersetp3.asp Vrakdelar, delar av människor hittades på mils avstånd ifrån siten.

Posted on: 2008/10/10 15:25

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vänta nu, U93 Shanksville... Ifrån den historien tog jag klippet och inte Flight175.

Tror du det är någon skillnad?

Flight U93
Air traffic controllers did not hear from the flight again. Passengers and crew began making phone calls to officials and family members starting at 09:30 using GTE airphones and mobile phones. Altogether, the passengers and crew made 35 airphone calls and two cell phone calls from the flight.
http://www.911myths.com/images/f/f8/M ... nscript_April_11_2006.pdf

Så då har vi fastställt att det fanns GTE telefoner ombord både Boeing 757 och 767.
Och någon sa utan att vederlägga att det inte fanns på dessa "modeller"

Posted on: 2008/10/10 15:55

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Tror du det är någon skillnad?

Flight U93
Air traffic controllers did not hear from the flight again. Passengers and crew began making phone calls to officials and family members starting at 09:30 using GTE airphones and mobile phones. Altogether, the passengers and crew made 35 airphone calls and two cell phone calls from the flight.
http://www.911myths.com/images/f/f8/M ... nscript_April_11_2006.pdf

Så då har vi fastställt att det fanns GTE telefoner ombord både Boeing 757 och 767.
Och någon sa utan att vederlägga att det inte fanns på dessa "modeller"

Lite svårt att fastställa någonting om det finns uppgifter som kontraherar dina. Och det antar jag att det gör, så det kan du glömma.

Posted on: 2008/10/10 16:04

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Lite svårt att fastställa någonting om det finns uppgifter som kontraherar dina. Och det antar jag att det gör, så det kan du glömma.

Vilka uppgifter?
Jag har visat på dig att det fanns dessa telefoner och jag har redovisat min källa.
Vad har du redovisat för källor då det gäller dessa telefoner?
Konstigt att du inte kräver samma av alla då om du nu kräver det av mig, är det för att dom håller med dig?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Ser inga källor till ditt påstående.
Som du ser, du gör det väldigt lätt för mig att hitta fel i din retorik.

Sen till höjden för mobilsamtal.
Har höjden för samtalen ökat sedan 2001? Källa på det tack.

Posted on: 2008/10/10 16:18

See User information
Du kan väl själv leta upp samtalen, de finns som mp3:or eller liknande. Tycker inte du gjort dig specilelt förtjänt att jag ska visa dig respekt eller ens anstränga mig för att leta fram mina källor.

Posted on: 2008/10/10 16:34

Fahrenheit451

See User information
zink skrev:

Du har fått svar på fel teknik.

Det är på gång en teknik att ringa från flygplan med mobiltelefoner med en utrustning som ska finns i flygplanen och den tekniken finns inte ännu så ring igen och ställ rätt fråga.

Du ska från om det går att ringa från flygplan idag utan den nya tekniken.

Visste du om denna skillnad?

Zink är källan!:)

Posted on: 2008/10/10 16:39

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Du kan väl själv leta upp samtalen, de finns som mp3:or eller liknande. Tycker inte du gjort dig specilelt förtjänt att jag ska visa dig respekt eller ens anstränga mig för att leta fram mina källor.

Jag är själv en källa om det nu är mobiltelefoner ni grälar om så jag tar det igen.

Jag glömde stänga av mobilen på ett flyg och när vi landade sade piloterna att de hörde att den var på när den kopplade upp sig.

Dessutom jobbar jag med mobiltelefonsystem och kan kolla allt möjligt ni dillar om hur fel ni har.

Ta och fråga de som sysslar med mobiltelefonisystem istället för att bygga ihop en verklighetsfrämmande myt som alla som jobbar med mobiltelefonsystem på Ericsson, Telia. Telenor, Vodafone och 3G sitter och skrattar åt, alternativt tar sig för pannan inför.

Det går att ringa från flygplan i hela världen med mobiltelefoner. Hur bra de går beror på var flyplanet befinner sig. Så att man inte kan ringa från en plats innebär inte att de inte går att ringa från all världens platser.

Sök på Australien på detta forum för där är de extra lätt att ringa med mobiltelefon från flygplan och de har skrivit om det nyligen.

Då vill jag att ni som påstår ni kan mobiltelefoni bättre än de som sysslar med dem förklarar varför de går så bra att ringa från flygplan i Australien.

See User information

Posted on: 2008/10/10 17:08

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Jag är själv en källa om det nu är mobiltelefoner ni grälar om så jag tar det igen.

Jag glömde stänga av mobilen på ett flyg och när vi landade sade piloterna att de hörde att den var på när den kopplade upp sig.

Dessutom jobbar jag med mobiltelefonsystem och kan kolla allt möjligt ni dillar om hur fel ni har.

Ta och fråga de som sysslar med mobiltelefonisystem istället för att bygga ihop en verklighetsfrämmande myt som alla som jobbar med mobiltelefonsystem på Ericsson, Telia. Telenor, Vodafone och 3G sitter och skrattar åt, alternativt tar sig för
pannan inför.

Det går att ringa från flygplan i hela världen med mobiltelefoner. Hur bra de går beror på var flyplanet befinner sig. Så att man inte kan ringa från en plats innebär inte att de inte går att ringa från all världens platser.

Sök på Australien på detta forum för där är de extra lätt att ringa med mobiltelefon från flygplan och de har skrivit om det nyligen.

Då vill jag att ni som påstår ni kan mobiltelefoni bättre än de som sysslar med dem förklarar varför de går så bra att ringa från flygplan i Australien.

Har det inte mest med hur väl nätet är utbyggt och vilken teknik nätet använder?

Det som jag däremot i såfall vill ha klargjort är om det fanns teknik för att ringa med mobil ifrån flygplan 2001 och jag antar även att på vilken höjd flygplanet befinner sig har betydelse eftersom ovanför masterna inte är högre en kanske 30 meter?

Posted on: 2008/10/10 17:13

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Har det inte mest med hur väl nätet är utbyggt och vilken teknik nätet använder?

Det som jag däremot i såfall vill ha klargjort är om det fanns teknik för att ringa med mobil ifrån flygplan 2001 och jag antar även att på vilken höjd flygplanet befinner sig har betydelse eftersom ovanför masterna inte är högre en kanske 30 meter?

Om du hade vetat varför de går bra att ringa från flygplan i Australien skulle du aldrig ha frågat som du gör.

Det var lättare att ringa från flygplan 2001 än det är idag för ju glesare mobilstationer är desto lättare är det och det är därför de fortfarande är lätt i de stora glesbefolkade landet Australien.

De finns en allokeringsspärr i mobiltelefonisystemen (hur många gångar jag skrivit om detta?) som gör att om en mobil får kontakt med för många stationer stängs trafiken av. Det omvända gäller då också. Får inte mobilen kontakt med för många stationer kopplas samtalet upp. Ett flygplan flyger fort vilket gör att de snabbt kan gå från ett område där de fungerar till ett område där de inte fungerar och de mobilsamtal som kom från flygplanen 911 uppförde sig på det viset de varade aldrig särskilt länge. Majoriteten av samtalen kom dock från flygplanstelefonerna.

Mobiltelefonisamtal spelas inte in vilket du verka vilja att man ska göra då du frågar efter MP3 inspelningar från dem i utan de som registreras är mobilnumren från och till och hur länge samtalet varade.

Tydligen kan man i USA köpa dessa registreringar även om de som gjort det på denna sida använt de för att protestera mot att man kan göra så:

http://www.americablog.com/2006/01/am ... ought-general-wesley.html

See User information
Har inte fått svar om höjden spelar roll.

De samtal jag lyssnat till kan vara ifrån flygplanstelefoner.Ingen aning, det var därför jag frågade.

Posted on: 2008/10/10 20:54

Fahrenheit451

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper