Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Regler
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Potatoen;
vem skrev eg; typ "..om ondskan beväpnar sig bör ock vi .." tror tyvärr du har rätt iaf ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Void, trodde faktiskt du var lite smartare än vad du uppenbarligen är.
Du skriver;...Quote: Vi försöker skapa något nytt, DU kan ägna dig åt att jobba "emot" eliten. För att skapa något "nytt" måste man först ta bort det gamla ruttna som hindrar och infekterar det nya från att växa och gro. Det säger ju sig självt. Förstår du inte ens det void? Vad beträffar mina känslor, vad vet du om dem? Du vet ju inte ens vem DU själv är, hur skall du då tro dig veta vad andra känner? Skrattretande... ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
micro.
jag undrar en sak, hur ska man kunna höra utan att reagera? hur bär du dig åt praktiskt? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Potaten: Du kan du fortsätta att attackera det "gamla dåliga" så ska vi andra tillsammans kanske med tiden presentera alternativ till den livsstil som många idag är slavar under och får dem att må dåligt. Finns massor med folk på vaken.se som idag lever annorlunda liv mot vad eliten vill att vi ska leva, men de har du väl aldrig mött antar jag. Du kanske inte träffar dem på ölhallarna?
Mitt uttalande om dina känslor gäller dina utbrott som du gör på vaken, vilka är väldigt läbbiga och konstiga, ingen annan på vaken beteer sig så. Jag vet inte hur du är i verkligheten. Det roliga är att du inte ens attackerar det gamla dåliga, du har bara en massa åsiker till andra om hur de borde göra saker och ting. Det enda du någonsin varit på vaken och även verkar förbli ett tråkigt, barnsligt, aggressivt forum-troll. Vill du övht skapa något bra tillsammans med andra? Det försöker jag göra iaf och det går bara bättre och bättre, vilket är skönt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bästa void!
Aggressiv?? Du vet ingenting om mina känslor, och några "utbrott" som du påstår jag har haft kan jag inte dra mig till minnes av. Däremot, så är DU en person som ofta "lackar ur", och du ber till och från om ursäkt för denna dysfunktion som du besitter - brist på konfront. Att du nu hänger upp dig på MIG som person vad beträffar mina två tidigare inlägg, visar ytterligare bara att du inte kan konfrontera dig själv, och din egen brist på att konfrontera dina egna känslor. Jag förstår givetvis att det jag skriver om att konfrontera slår an en sträng djupt inom dig, och som får dig att "gå igång" då du uppenbarligen känner dig träffad. Du vet ju själv att du har svårt att hålla ordning på dina känslor som ofta mynnar ut i vredes utbrott - som du sedan ber om ursäkt för. Jag får bara beklaga void, just nu är det för tillfället intagningsstopp vad beträffar "Lärljungaskap" hos Psilocyber. Du får prova igen längre fram och inkomma med en ny ansökan så får vi se. ![]() Mäster Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Dude:
1. Var är dokumentet där jag kan läsa vad som krävs av en lärjunge? 2. Vart ska jag skicka min ansökan? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bäste patient. När vi lekte mästare och lärjunge på Avdelningen så var inte tanken att ni skulle göra om lek till verklighet när ni försöksutskrevs. Här är ditt terapiarbete från den tiden, den är undertecknad Storpotaten, den renderade dig ju då en extra gul tablett: ![]()
Posted on: 2007/11/17 22:45
|
|||
|
Särskrivning borde bötfällas
Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Shit pommesfrittes vilket utlägg. Bad ass writer. PS - jag har blåställ på mig nästan jämt. Slippar jag känna medelklass-skuld då? ;-P |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
He he he...nä grabbar, nu orkar jag inte mangla om detta mer, skall snart gå lägga mig era fulingar.
![]() Psilo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja vad ser man merän spilld energi ,till höger ,vänster , samma illlllution,Kommer hem från en super fin kväll, å läser allt detta , Jag vet inte vad jag skall säga , men tänk på att Micro har 2 val; HAR,ni det så klart ni har , tråkigt grabbar, mad den energi på en spets , hafe gjort susen i musen.
Kalpedal,,Blå blå , blåa skor ,ahhah blå blå skor , ahhah <hadet bra Pommesssfritt är inte Void en person , du jagar fel pers.. Jag menar angrep som angrered:) Micro du bäst , känner du powern ;; det bör du göra , ![]()
Posted on: 2007/11/18 4:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bilen alltså så jag slipper för klara mer : mvh drkoool:)
Posted on: 2007/11/18 4:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
![]()
Posted on: 2007/11/18 4:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Storpotatis!
Jag tycker att Void gav en ganska beskrivande bild av dina känslorace emellanåt! River Deep Mountain High! Jag kan dock inte förstå hur Void som har sån bredd och vilja att ta in information kan undvika att ta kritiken mot Micro´s emellanåt skumma känslodränage på allvar oavsett om den kommer från en psykotisk storpotatis, bennybjörnar eller ett gammalt fetto som jag. Void skall inte vara lärljunge han skall fanimej med på 7:ans ölhall och diskutera vårdanalyser på avvdelningen. Lite elchocker med blåstället på först bara så att alla medelklasselektroder coolar ner och synkar med de utanför. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Efekto/Banned4Life: Intressant grej du tar upp om känslor! Du själv Efekto/Banned4Life är ju en kille som dränker dig själv i oceaner av hat och känslostormar som låter logiken för evigt stanna på avbytarbänken när du kommunicerar. Micro jobbar ju stenhårt på att inte visa mänskliga känslor och istället överproducerar han och visar upp en en fjäderskrud som bara kan platsa på en fejkad fredsduva. Ett råd från en gammal man till er båda är: (Less is more) Om ni tog hälften var av era personligheter och bytte ut dem med varandra kanske ni skulle bli lika "normala" som jag. Äh jag är fan inte normalare än er men tycker mig se en spegelbild av er två fast omvänt ungefär lika skruvat som speglarna på ett nöjesfält där de förvränger bilden av hur man egentligen är. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Strubens: Strubens! Here we go again! Det där har prövats förr resultat som inte övertygade speciellt många om fördelarna. Visst kan det bli lugnare men om det är lugn ni är ute efter när ämnen tas upp säger jag som Micro brukar göra. Skapa egna forum! Där kan ni ju utesluta allt som är skrämmande nära känslomässigt och fokusera på saker som händer långt borta på andra sidan Atlanten. Jag förstår att människor med känslohämningar störs av raka puckar med det är väl bättre att rannsaka sig själv då och jobba på att kunna kommunicera på alla plan utan att vara rädd för konflikter. Uack! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Handlar inte om konflikträdsla, om alla skulle köra med raka puckar jämt skulle hela samhället se ut som en boxningsarena. Jag skulle ju också kunna peka ut folk i varje postering och skriva vad jag tycker om dem men ibland får man väl vänta och se lite vart tråden lutar. annars diskuterar man ju inte utan bara namecallar varann, eller?
Kalkon, ni har inte prövat det med färre kategorier. Rubens, Strubens
Posted on: 2007/11/18 10:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Rubens!
Här tycker vi helt olika! Jag tycker inte det viktigaste på jorden är att alla skall vara överrens om allting hela tiden. I sådana fall kan man lika gärna lämna över rodret för gott till de med sämst självförtroende och lägsta kunskaperna och be dem fortsätta att styra utvecklingen baklänges precis som de gjort innan. Jag tycker att det viktigaste är att alla lär sig någonting på vägen, i varje diskussion eller kommunikation eller annan upplevelse. Detta är omöjligt om man hela tiden bakar in saker i känslor och ser alla fakta som personangrepp. Sådant tyder på outvecklad självkännedom och ser bara en utväg för att dessa konflikträdda fejkpacifister skall lära sig nånting av livet. Att utmana sina egna gränser och känslor i raka ärliga uppgörelser med människor som förhoppningsvis kan mer än en själv och är villiga att dela med sig av den kunskap de har. Detta är omöjligt om man är en konflikträdd, överbeskyddande pacifist som dessutom vill hindra människor som lämnar raka besked med argument som: Ja men tänk om någon blir ledsen eller arg om man talar klarspråk! Ja "tänk om"! Det sista är ett dubbeltydigt budskap riktat till alla människor som i argumentation om känsliga ämnen väljer att göra sig själva till offer istället för att ta chansen att öppna ögonen och hänga på i nya dialoger eller utmaningar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kalkonen, nu fick du guldstjärna av mig igen din gamle bolsjevik...
Hur många har du samlat ihop nu? Kanske du kvalificerar till intagningsprovet för att bli lärljunge? ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ok fair enough då tycker vi olika.
Så här är det ju ofta i trådarna i forum och det betyder att du och jag i god forum anda skulle kunna fortsätta och diskutera denna sak här. Helt klart att vi kan men det är när man börjar kalla den andra personen för något eller försöker hitta en svagare punkt hos den andra medlemmen genom att förlöjliga som den här tråden här handlar om, censur säger ni, men som jag tolkar reglerna är det mest angreppen på en medlem man försöker mildra. för att ta zink som exempel och visst kan ha vara enerverande men det hjälper inte eran sak i en tråd att börja kalla honom saker, det händer ju varje gång i alla trådar med 9/11. Helt klart kan man undra vad en person som tar alla officiella förklaringar före vissa konspirationer gör här, men det är ju hans sak. Frågan är vad ni som höjer rösten härinne är rädda för, rädda för att allt inte ska vara som vanligt? eller rädda för att ni ska mista erat övertag med den ton ni kör med? Censur ser ni, jag ser en regel som skulle kunna få lite ordning på forumet. Min åsikt här och jag talar bara för mig själv, erfarenhet av forum ger in viss kännedom hur saker och ting fungerar. Flaming som man kallar det i amerikanska forum har jag sett en hel del och ofta leder det bara till en sak. Alltså man kan och har olika åsikt och det är inget som någon förnekar men det är hur man uttrycker sig med sin åsikt som gör skillnaden. Rubens, Strubens
Posted on: 2007/11/18 11:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Micro du snackar om empati och tolerans men varför visar du inte upp din empati för vakens "nationella" ?varför finns det mot dom ingen tolerans ?
Och det samma borde då gälla psilocybers temprament varför finns det ingen tolerans där ?? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Rubens: 1. Är det regler riktade mot de som kallar "alla" som inte gillar mångkultur för rasister? 2. Är det regler mot de som gillar svensk kultur och tradition? 3. Är det regler riktade mot de som kallar araber för araber och judar för judar? 4. Är det regler riktade mot de som använder ironi och satir? 5. Är det regler mot de som kritiserar moderatorer och sys. admins? 6. Är det regler mot de som kallar varandra för höger- eller vänsterextremister? Quote: Rubens: Jag har faktiskt inte varit så engagerad i denne mans enmansaktion här på Vaken men tycker att han påmminer en del om Don Quixote. Här utmanar ju Zink inte väderkvarnar utan människor som är djupt övertygade om att just 9/11 var en fejk. Jag lägger mig inte i den diskussionen överhuvudtaget i nuläget. Zink verkar ju få ut en hel del av att hela tiden anta en lillgammal lärarroll och bli utmanad av andra människors åsikter och värderingar. Om du eller jag går in på ett forum för homosexuella och hävdar att homosexualitet aldrig existerat så får nog både du och jag stå vårt kast och inse att dessa människor är ganska övertygade om motsatsen. Quote: Rubens: RÄDD! NEJ! Men frågan är vad du har att tjäna på eller vems ärenden du går när du vill förändra ett av de få forum där man kan diskutera eller utveckla teorier, byta kunskapsnivåer om känsliga ämnen eller välja att bara umgås för att sedan ses på riktigt och se hur grejer utvecklas. Du vill ha ordning! DAS ORDNUNG! Militärisk disciplin och censor ship påminner inte alls om det forum som har varit öppet för alla ämensområden som dessutom är försedd med varningstext för de allra känsligaste. Quote: Rubens: Ok! Jag skall också tala för mig själv. Jag har under mitt liv aldrig haft en rasistisk tanke! Jag har inga sympatier vare sig åt höger eller vänster. Jag har aldrig i mitt liv sett någons åsikter eller tankar som mindre värda än någon annans, möjligtvis mindre mogna eller inte fullt utvecklade. Ändå har jag blivit kallad för rasist, vänsternisse, högerextremist, kvinnohatare, alkoholist och illuminatilakej på detta forum fler gånger här än någon annanstans i livet. Märk väl att det oftast är samma människor som ljuger och smutskastar som samtidigt vill öka censuren på forumet. Enligt mitt sätt att se det så borde lögnare inte sättas som talesmän för något forums moral eller regler. Jag brukar klart redogöra för erfarenheter och upplevelser ur verkliga livet. Jag är ingen mespropp och går inga omvägar utan talar klart och tydligt med hela min livserfarenhet i kappsäcken om hur jag tycker att problem kan lösas på effektiva sätt. Då händer följande. Många faller i gråt och ber Micro att ta bort inlägg som kan anses stötande. Micro beskyller mig för att vara elak och använda härskarteknik och hemska exempel, att människor blir ledsna om man skriver för rakt. Det är ett oerhört barnsligt beteénde och något jag tycker att var och en som utser sig sig själv till ett tårögt offer och utövar primalskrik som trotsiga treåringar kan bearbeta istället för att skrika på censur. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Storpotäten: Jasså var det guldstjärnor... jag trodde att det var kaststjärnor eftersom de var sexuddiga och skarpslipade, och sådana är väl förbjudet att inneha. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag känner igen det där kalkonen!
Här blir jag kallad för "mini-hitler" "nazist" "högerextrem" "intolerant" mm Sen har jag blivit bannad på "nationella forum" och haft så dåligt ryckte där att jag nog innehar rekordet på "minuspoäng" på en del av dom. Där har jag blivit kallad för "rasförädare" "mångkulturförespråkare" "toleranta jävel" "knark-liberal" "skumis" mm Ja ni kan läsa själva http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=1766 |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login