vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Ett stort islamiskt kulturcentrum planeras i närheten av Angered
Mini skrev

Håller med dig till 100%

Många vill värkligen lära sig men eftersom många svenskar är så fega och dom har det svårt att koppa in så blir det ju mycket svårare.

Svar :Förstår inte vad du menar här?

Mini Skrev
Hammarkullen och liknande områden har ju alltid funnits, invandrare eller inte.
Det kommer alltid finnas slumm och krimminella förorter.

Svar:Miljonprojekten byggdes på bla 60-70 talet och var väldigt
poulära.Rosengård var det inget fel på
medelklass och arbetarklass bodde där.
Brotten var låga inte som nu.Självklart vill eliten att det skall finnas slum.

Mini Skrev
Varför det blir så beror ju knappast på invandrarna, dom anpassar sig till området dom bor i bara, precis som vi gör.

Svar:
Så bara för att där bor folk som inte sköter sig så är det ok att inte göra det själv när man flyttar till ett sådant område?

Mini Skrev:
Har man ont om pengar blir man ju tvungen att bosätta sig i ett billigt område, och har man inget jobb måste man ju få pengar på nått sätt, tex bidrag.
Men då har man en massa fritid och kasnke inget att göra och blir det ju lätt som det är nu, specielt med dom yngre.

Svar:
Att man skulle begå brott,misshandla eller vandilisera ,kasta sten på Bussar eller tända eld på saker.Är för
mig obegripligt .Jag har som många andra haft & har perioder då jag är utråkad eller har lite att göra ,inte har jag då gjort något sådant idiotiskt.
Statsvetaren Jerzy Sarnecki kallade tex
att beskjuta polisstationen i Ronna med automatvapen ett "pojkstreck".

Mini skrev
När jag va i Brasillien för ca ett år sedan och va ute på en tour såg vi folk som gick och målade vägkanen med pensel.
Vi frågade guiden varför och det var för att man kommit på att brotligheten sjönk väldigt mycket om folk bara hadde ett jobb, så därför hittade man på alla möjliga jobb bara för att folk skulle ha något att göra.

Hadde man en lägra lön än 200 real i månaden eller nått slapp man också skatt och arbetsgivaren skulle betala mat och resa till och från jobbet.

Kanske nått att sätta in här också? ... hehe

Svar:
Det har vi redan.ISverige kallas det plusjobb & innan för beredskapsjobb.Sen har vi praktik som är precis som att jobba fast för skitlön och även sk vuxendagis. Så nog kan myndigheterna även här hitta på massa sysselsättningar för att hålla medborgarna i schakt och för att få ner arbetslösstatistiken.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
... och ännu tidigare kallades det nödhjälpsarbete!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du, Maggot, skrev om detta med släkt och sociala relationer och det är ett skäl till att inte flytta. Nej visst. Det är lätt för mig att säga, jag lever såpass annorlunda att blod absolut inte varit tjockare än vatten.

Detta är också skälet till varför horder av invandrare hamnar på samma ställen. Trollhättan är populärt. Många har hamnat där därför att det är en industristad, det finns redan invandrare inkvarterade i hyreskaserner och en socialdemokratisk majoritet såklart i politiken.

Därför, när då flyktingarna kvoterats ut och kvoteringstiden gått ut, så väljer de att bosätta sig där släkten finns...

Anonym
Quote:
Dan:
u internet och en hel del internationella kanaler utan text osv). Men jag testade en gång då jag var ute med min fru i en medelstor svensk stad och handlade, vi talade engelska med varandra och bad om hjälp i olika butiker på engelska. Personalen sprang många gånger sin väg, en äldre tant viftade med händerna panikartat och gömde sig, många expediter gick och lämnade över ärendet till någon annan. Vi svenskar har aldrig haft en blomstrande turism förutom i våra tre stora städer.

Tänk om man kunde skicka dig och mini tillbaka till historien. Då kanske man slapp desperata försök att förnedra hela det svenska samhället och dess ursprungliga invånare...

För upplysningens skull och för att ni skall slippa gå okunniga om orsak och verkan i det land ni just nu bor i så bidrar jag med lite info om det verkliga Sverige.

Tanterna du skrämde iväg och som inte kunde engelska tillhörde förmodligen den generation svenskar som inte "FICK" gå mer än sju år i folkskola. Att vidareutbilda sig ingick inte i systemet för vanligt folk. De hade fullt upp med att arbeta och bygga upp en ekonomisk trygghet som de nu ser raseras bl.a. av en förödande mångultur.

Det fanns också ett par generationer statarbarn som på sin höjd tilläts gå ett par år i skola av de slavägare som utnyttjade dem vinter och sommar.

Visa respekt för de som byggt det här landet istället för att spela över bara för att du varit priviligierad nog att ha fått gå i skola och bl.a. lära dig engelska!

Anonym
Quote:
Mini:
Håller med dig till 100%

Många vill värkligen lära sig men eftersom många svenskar är så fega och dom har det svårt att koppa in så blir det ju mycket svårare.

Vad är koppa in? I vilket sammanhang menar du att Svenskar är fega?

Jag förstår inte alls vad du menar!

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper