Vakencorner
|
Anonym
|
Re: En UTMANING till ni som har varit på VAKEN i flera år
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mycket snack och lite verkstad. Nu måste jag skriva färdigt en text, det ska komma volontärer hit till våren och hjälpa till på bygget. Jag tittar in ibland och kollar om det kommer upp något konstruktivt...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Lorax: Turkeyman.... Du har säkert rätt! För mig hänger informationsutbyte, mental utveckling, tillit och mognad ihop! Man måste kunna hantera denna alternativa information utan att bli som de man kritiserar. Tyvärr så verkar det som många tagit till sig ilskan och frustrationen men fastnat i ett snävt perspektiv där det klassiska flockbeteendet är den enda utväg de kan se. Det finns givetvis många bra människor som vill dela med sig av det de vet och som med själslig mognad kan balansera upp gott och ont utan att känslomässigt torska på hat och våld. Men det finns också alldeles för många stollar som via bröstmjölk, media och skolsystem är så uppfuckade mentalt och själsligt att de endast vill använda våld och hat som vapen. Jag vill inte bli ihopkopplad med folk som gaggar om organisation, aktioner, vapen och våld. De befinner sig för långt ner i utvecklingskedjan och kommer bara att skapa en ny fårskock! Ett konkret angrepp mot mig eller de jag kan skydda är en helt annan sak! Då räcker det inte med snack! Men jag tycker att din ide låter fin och passar dig förmodligen utmärkt... att ha roligt är ju dessutom ganska kul har jag hört! ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
![]()
Posted on: 2008/1/23 12:26
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Åhå, våld!!!
Jaså, man vill ut i skogen och ropa wohh-wohh-wohh, skjuta pang-pang och kasta granater? Måla sig med pastellfärg i ansiktet, leka Jan Guillio och Leif GW? Ni vill väl inte hjälpa systemet och göra denna gubben och hans anhang arbetslösa? Vad ska de då göra när CIA tvingas friställa dem? Sälja kebab på Kiviks marknad? ![]() Buuh på er! Jag vill införa allmän skäggplikt! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wikhall: Vad ska de då göra när CIA tvingas friställa dem? Sälja kebab på Kiviks marknad? Touché! ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, one less to cook food for then.
Whatever. Have fun. Keep having fun while you can... Sheep flock, whatever, you already belong to one now dont you? ; ) And when they come for you, ad interrupt your fun, all alone with your friends, you can remember this well known citation: When the Nazis came for the communists, I remained silent; I was not a communist. When they locked up the social democrats, I remained silent; I was not a social democrat. When they came for the trade unionists, I did not speak out; I was not a trade unionist. When they came for the Jews, I remained silent; I wasn't a Jew. When they came for me, there was no one left to speak out.
Posted on: 2008/1/23 16:45
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
lorax: Sheep flock, whatever, you already belong to one now dont you? ; ) Om du anser att samtal över internet med människor jag aldrig sett och förmodligen aldrig kommer att träffa, där bortemot 90% är småungar som förutom brist på livserfarenhet dessutom startar gräl över ingenting bara för att deras inövade offer/primadonna roller suger fett, är en flock så visst då har du rätt! Oavsett vilka teoretiska omskrivningar du väljer så kommer det aldrig att placera mig i denna röra! Been there, done that! Många behöver helt naturligt mer tid att mogna för att lära sig se helheten, själv har jag inte obegränsat med tid att avvara i den skepnad jag fått i detta liv. Att flyta medströms eller vandra i flock är inga viktiga punkter på min agenda. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Känns inte myten om alqaida lite gammal för att fortfarande vara aktuell att skriva om Wikhall? Jag trodde du hade knäckt den nöten. Eller tror du på vad du läser i aftonbrallan fortfarande?
Posted on: 2008/1/24 11:29
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wiseguy: Känns inte myten om alqaida lite gammal för att fortfarande vara aktuell att skriva om Wikhall? Jag trodde du hade knäckt den nöten. Eller tror du på vad du läser i aftonbrallan fortfarande? Det du skriver skulle kunna vara sant. Bevis för eller emot tack! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mötet om en månad tänkte jag.
Mycket tid att planera och fixa... Jag bjuda på mat. Enkel mat. Åtminstone KRAV och Vegan mat. Och plats... Det kommer bli trevligt, och hoppas att det ledar till en bas med praktiska ideer om hur vi bäst möte andra folk, vi kan även errr... spela Djävelens Advocat eller vad det kallas för i Svea Riket... Jag har lite skisser om hur ett bord kunde ser ut osv. Allt är väldigt enkelt, men det ska vara trevligt att träffas, och fixa ett bra publik info gäng! Does my Schveedish make sense? ; )
Posted on: 2008/1/25 18:49
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Är en nationalist från göteborg som går under namnet "maggot" välkommen ?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo det har du säkert helt rätt i. Vilka ålder menar du? Under 19? Egentligen spelar det inte så STOR roll när det gäller info utdelning och trevliga möten,, att synas i även en liten grupp. Jag kanske inte tänker så mycket på ålder eller erfärenhet med de som har varit på Vaken ett par år och har dessutom visat en bra kunskap och förhållning till ämnen osv, Well researched osv.. Det var inte nybörjar jag menar här, mer vi som har kanske fattat allt kring att konspirationer finns...och sen verkar det vara lite NOVICE att bara synas på ett forum... ; ) Know what I mean, nudge nudge, wink, wink...say no more...
Posted on: 2008/1/25 18:54
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Själv har jag inte fattat varför det är viktigt att vara "manlig" och "vuxen" två ord som ofta beskriver aggresiva dominanta alpha hannar.
Posted on: 2008/1/26 12:10
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login