Vakencorner
|
Re: 9/11-snack på jobbet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nej helt riktigt så hade WTC-tornen brandskydd på stommens stål. Men, för det första så har det ju visat sig att skyddet på vissa ställen var bristfälligt, både av lite slarv vid själva bygget men även av tidens tant. Men det var givetvis inte det allvarligaste. Utan det var det faktum att när planen brakade in och närmast igenom tornen så slogs ju mycket sönder och samman och du inser väl att ev brandisolering på balkar m.m. inte efter kraschen såg ut som det gjorde före kraschen, eller hur....? Givervis så måste allt vad bransisolering ha slitits bort på en massa ställen, ja i princip överallt där planet och annan bråte mekaniskt kom i kraftig kontakt med den bärande konstruktionen. Och där blir ju delar av den viktiga bärande stommen, både den deformerade och skadade och den mer oskadade (där isoleringen slets bort med där balkarna var starkare än planet) helt oskyddat för brandens hetta. Sanning
Posted on: 2006/7/9 22:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sanning_svider
du skriver upprepat saker som... " Men det är oerhört sorgligt att du tror på saker som det inte finns ett enda hållbart bevis för att det skulle ha gått till på det påstådda sättet. För det ni konspirationstroende har lagt fram eller hänger er att tro på, har ju ännu inte bevisats på något sätt mer än med era egna spännande fantasier, eller hur?! " " Du är alltså inte det minsta intresserad av den egentliga sanningen, bara av er egen "sanning" som ni inte har lyckats få fram ett enda bevis för. " " För mig är det viktigaste att kunna förankra eller konkret bevisa sina påstående med fysikens lagar elle annan kunskap. Alltså, påstår man då att WTC fälldes med kontrollrad demolering med sprängladdningar, så måste man kunna styrka detta trovärdigt. Annars är det ju bara tomt skitsnack. " Problemet är ju att du kan aldrig acceptera en "Sanning" som inte är dokumenterad av regeringen eller mainstream media styrda instutitioner som inte har för avseende att komma fram med det riktiga sanningen(faktan). Dom vägrar ju att titta på dom bevis som vi och likasinnade vill få fram i dagsljuset, och för blåögda fakta missionärer som litar på deras version (för den finns dokumenterad av experter och kablas ut till folket) finns ju då absolut inget hopp om att du/ni kommer att ändra eran uppfattning om vad som egentligen hänt, och inte kunna accepteras förens hela skiten är avslöjad och förövarna dömda av domstol och därmed "Dokumenterad" av en regering med experter och våra små konspirationsteorier därigenom blivit fakta som du/ni kan ta in. tråkigt men sant ... så ser jag på det hela iaf du skrev själv ... " Men, den dag ni verkligen kan styrka något av era påståenden på ett hållbart sätt, så kommer jag att vara den första till att gratulera och acceptera detta nya och bekräftade avslöjande. " Jag väntar och jobbar på att den dagen kommer så fort som möjligt och ser fram emot att kunna ge dig och dina likasinnade vänner statliga dokument! hade så bra som möjligt gött fölk
Posted on: 2006/7/9 22:36
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nja, lite likt är det ju. Men dessa torn är mycket mindre och byggda i betong som det ser ut. Det blir då genast lite svårt att jämföra. En sak som är intressant att jämföra dock, är de "puffar" som skjuter ut åt sidorna från de laddningar som klipper på våningsplanen långt upp på sidorna. Dessa ser ut att ha en enormt högre kraft och acceleration ut från hussidorna än de mer stillsamma puffarna från WTC. De senare se mer ut som just rena luftpuffar med en del brandrök i. Alltså ser de i WTC mycket försiktigare ut just som att de är utpressad luft från huset när det kollapsar invändigt och våningsplanen trycks samman och tvingar ut luften. Vid en snabb titt så ser det ganska lika ut, men vid en noggrannare jämförelse så ser man att det är mycket ner "explosion" i S-Towers än i de klart mer mjäkiga från WTC. Det kanske inte är så monstig heller då S-Towers ju bevisligen var just sprängladdningar och WTC bara påstås ha fällts med sprängladdningar men utan minsta vettig bevisning, vilket då lämnar utpressad luft kvar som enda vettiga förklaring. Sanning
Posted on: 2006/7/9 22:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nja, du misstar dig visst trots att jag förklarat det många gånger redan här. Jag skiter egentligen i det ni kallar mainstream media, vad fan det nu är....? Jag menar var går gränsen för att inte vara det? Visst kan Aftonbladet och company skriva en hel del fel, vinklat med viss avsikt, eller av ren klantighet. Man kan ha avsikten själv eller få den inplanterad av uppgiftslämnaren. Men, det gäller väl precis all media då? För vad säger at inte den media ni hyllar kan begå samma handlingar, medvetet eller omedvetet? Det som egentligen är det enda som räknas är om teorier eller påståenden kan kopplas till och bevisas av fysikens lagar eller andra kända vetenskaper kunskaper eller lagar. Nu snackar vi alltså om lagar och vetenskap som vi alla, du och jag lever under var dag och har accepterat i hundratals år i många fall. Dessa saker kan vi inte bara sopa under mattan och glömma i saken 9/11, eller hur? Alltså, oavsett om du jag eller NIST, eller fan själv påstår något om 9/11, så måste det kunna styrkas av dessa lagar på något vettigt sätt, för att det ska bli trovärdigt över huvud taget. Det är inte svårare än så, vare sig för dig eller mig. Jag skulle även vilja passa på att förklara det där med konspiration, innan någon nu uxar till med att banna mig. Givetvis är händelserna i 9/11 resultatet av en konspiration!! Men den konspirationen utfördes inte av Busken och hans polare, utan av de som arrangerade och utförde dessa attentat. Och som det ser ut idag med den bevisning och analys vi har nu, så är det mycket mer sannolikt att det var just fanatiska killar med god solbränna och lite skinn på organet som fixade detta. Så en konspiration var det, men inte en sådan som ni vill tro att det var. Sanning
Posted on: 2006/7/9 22:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jahapp så va vi där igen Verkligen
" Ett väldigt aber för konspirationsteoretikerna är varför man skulle göra sig besväret att göra en kontrollerad rivning om man ville få byggnaderna att kollapsa. Det hade räckt att rigga sprängämn så att byggnaderna kollapsar. Det fanns ingen som helst anledning att de skulle kollapsa kontrollerat, snarare tvärtom för att slippa spekulationer. Det hade varit SÅ mycket enklare att bara spränga så pass mycket att byggnaderna garanterat kollapsade fritt än att göra en kontrollerad rivning och riskera att det skulle synas utifrån, som de gör enligt somliga. " hur ska dom kunna förklara för usa:s befolkning att en utomstående grupp med muslimer skulle kunna placera sprängladdningar i wtc7 där NSA/CIA/FBI med flera har sina välbevakade kontor? Planen behövdes för att övertyga om ett yttre hot och inte göra det allt för uppenbart att någon/några inom regeringen hade med attacken att göra! Och ja håller med dig .. det skulle vara enklare om tornet som träffades mest på sidan blev svagare på den sidan så översta delen vickat ditåt och ramlade av eller åt sidan åtminstånde!!
Posted on: 2006/7/9 22:54
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Hej på dig. Jodå, jag har sett dina försök till en hedelig debatt med intressanta frågor. Men de belv uppenbart för svåra att svara på utan att komma i underrläge, varför man avstått gissar jag. Även jag har frågat en del bara ikväll och svarsskörden ahr varit tämligen blek tyvärr. Jag frågade ju "smeden" om temperaturer m.m. på stål, men jag kan inte se att det belv nåt svar...? Jag tror inte heller "byggkillen" svarade konkret på de frågor han fick, men han kom med en del andra svar och utläggningar. Och det var ju bättre än inget. Vi får väl hoppas på att de som drar i snöret på Vaken är raka i ryggen nog att låta mig vara kvar utan banning, så vi får lite frisk diskusion som kan lära oss nåt och öka kunskapen och kanske föra oss alla närmare sanningen om 9/11. För det är väl det vi alla vill? Sanning
Posted on: 2006/7/9 23:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Läs igen:
Quote: Ett väldigt aber för konspirationsteoretikerna är varför man skulle göra sig besväret att göra en kontrollerad rivning om man ville få byggnaderna att kollapsa.
Posted on: 2006/7/9 23:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nu ska jag kasta mig på kudden, ska upp tidigt och köra ända upp till Ljusdal. Så jag kan inte deltaga i diskusionen förens tidigast i morgon kväll. Ja om jag nu inte blir bannad förstås, men det vore väl tråkigt nu när det blev sådan fart på forumet....
God natt alla. Sanning
Posted on: 2006/7/9 23:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sanning?...
Vet Du vad problemet är, jag ser det varje gång! Det går inte att ta sig an 911, enbart. Du skriver att Aftonbladet o kompani skriver fel ibland, och att dom skulle vara styrda bara lite sådär, typ?... Verkligheten Du får i från Media i dag, och i skolan genom utbildningsprogrammet är ren o skär BS... Man behöver en ordentlig kaka historia innan man kan förstå vad 911 är för nåt, o vad som ligger bakom, o vad som komma skall... I utbildningsprogrammet så går man tillbaka 11 eller 13 tusen år, sen vet dom inget mer.... Hmm,... Bummer! Lite gissningar om dinos o neandertalare finns det, men inga raka svar på hur o varför o när o så vidare... Man behöver också en go bit astronomi och spiritualism, om man vill veta sanningen, som Du skriver under med... Lite mindcontrol om man vänder o vrider på det... Subliminal fast synlig... Sanningssökaren är ett infomationsmonster, o filosof, o tänkare... Bli en sån, o ställ raka enkla frågor, som Du bär vidare... Istället för att bombardera dom med wierd vinkling... Jag snackar gärna om allt möjligt, men höj ribban ett snäpp på hur man uppför sig o diskuterar... Tror man inte på nåt så är det bara att fråga vart man vår reda på den infon... Alla dom på vaken som upprepade gånger slänger in svar till höger o vänster är fett pålästa, respektera dom, då får Du en lättare väg framåt... Jag vet många som vill hjälpa till, o vill förklara så att alla förstår... Respektera det... Här är det ingen som styr bakom sjynket, så det finns inget att vara rädd för. Världen är inte alls så som den ser ut, presenterat av eliten/media/utbildning, Du är inte heller vad Du tror att Du är, Du är så grymt mycket mer, vad får Du ta reda på, det kan ingen tala om för Dig... O det finns gott om info angående ämnet om någon är intresserad... Så, vad är problemet med 911?... Måste man förstå 911 100%, måste alla ha samma 911 bild? Går det inte att studera det själv, o komma fram till nåt, o bara veta det?... Kampen är inom Dig, inte på forumet. 911 är en manipulerad attack (topstyrd), som bereder väg för kontrollsamhället, och för att skrämma oss in i saker vi vanligtvis inte skulle acceptera. 911 är ett nytt Perl Harbor, inget annat. Problem - Rection- Solution... Dom skapar det dom behöver, för att komma vidare till nästa steg, i/inom agendan, the New World Order... O den började för mycket länge sedan, o de behöver man ha koll på, hur o varför. Det underlättar! Hare gött go vänner.... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Anledning till varför jag ifrågasätter 911 är för att varje gång något händer så är det alltid någon som tjänar på det.
Finns alltid en anledning bakom det. Självklart är det terrorister bakom attentatet, men det är knappast dom som media/regeringen pekar på. Vilka tjänar på det som hänt? Om det skulle vara några få "alCIAda"-medlemmar som gjorde det. Vad tjänar dom på det? Allt handlar om pengar och makt. Regeringar runtom i världen tjänar fett mycket på det som hänt. Man kör terrorist-kortet och säger "terrorister gjorde detta". Och ingen ifrågasätter motivet bakom. För alla tror att för att det är terrorister så finns det ingen anleding bakom handlingen och man behöver då inte ifrågasätta det. "Låt regeringen sköta det hela genom att sätta upp kameror och poliser i varje hörn." "Låt regeringen registrera varje medborgare överallt." "Inte vill vi ha terrorister i vår närvaro." Många i regeringen är vanliga människor som vill göra gott för sina medmänniskor. Men dessa individer är lika påverkbara som medborgarna. Dom tror på ett hot från terrorister och gör vadsomhelst för att undvika ett terrorattentat. Problemet är att dom inte ifrågasätter det hela utan bara röstar "ja" till förslag för att stoppa terror. Detta är problemet i stort. Förmånga lyssnar på massmedia och bara sitter och är rädda. Istället för att aktivt undersöka varför det sker. Man bara accepterar vad som sägs i teve, "ojdå, jaha..alCIAda igen..vart är världen påväg" Och sen inget mer. Bara går vidare med sitt slavande och låter regeringen tahand om problemet. Det var längesen massmedia var opartisk och faktiskt läste upp nyheter, numera är det köpt information som oftast inte ifrågasätts utan man rapar upp det som stor sanning. Kommer det från Säpo/Pentagon etc så är det korrekt information anser dom och sen berättar det som stor "sanning". -------- En människa som blir misshandlad av sin partner agerar liknande. Dom slutar att ifrågasätta sin partner och kan inget annat än lita på sin partner.. när partnern slår denne så ser dom det som normalt och att det är dom själva som måste gjort något fel. Många vågar inte se sanningen om vad vissa individer inom regeringen håller på med. För dom ser ingen trygghet utan regeringen. Och om regeringen ligger bakom allt, då har dom ingen trygghet kvar. Så dom blundar till problemet istället. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Hur menar du då, har Aftonbladet och de andra, har de bara fel och aldrig rätt? Så när de i dagarna rapporterade om att en ung pojke drunknade på ett bad i Stockholm, så var det inte sant? Sitter det alltså inga föräldrar och sörjer sitt barn nu? Du kan ju omöjligt se den normala median så svart eller vit. Sanning är att det mesta av det vi läser i tidningar och får höra av annan media är sant. Hur i hela friden skulle vi en kunna ha ett någorlunda fungerande samhälle om alla medier bara ljög hela tiden?? Samma sak med utbildningen, hur kan du säga att den är BS?? Så när du nu idag får frågan hur mycket är 250 + 250, så kan du inte svara att det är 500, för det är BS? Inte heller kan du prata eller läsa engelska eller förstå än det ena eller andra, för utbildningen var ju bara BS...? Tror du verkligen att vi och våra ungdomar skulle kunna klara sig i några sammanhang om utbildningen vi fått bara var ren och skär BS? När det gäller att förstå 9/11 så skiter jag högakningsfullt i politiken bakom före eller efter. Det enda som är intressant är vad som kan styrkas med fysikens lagar. Men du menar kanske att även fysikens lagar är BS? När man sen äntligen har fått helt klart i vad som skedde vid attentaten, då först kan man börja fundera på vem var och varför, och politiken bakom. Men när man soom ni ofta har väldigt svårt att bestämma er för om det var bomber, missiler, laservapen, demoleringar m.m. m.m. eller allt i en enda röra samtidigt. Då blir det lite för mycket att samtidigt ge sig på ev. politik bakom, anser jag. Quote:
Så du tycker att vår vetenskap bara har lite gissningar?? Ja det var ju ett intressant ställningstagande, minst sagt. Jag tror ärligt talat inte du vet mycket om vår samlade vetenskap och vad den har klarat av att prestera. Kan du prestera rakare svar som dessutom kan bevisas bortom flummerier så skulle det imponera en hel värld. Var så god. Quote:
Ja, jag är ju en sanningssökare, har du missat det? Jag har ställt en hel rad raka enkla frågor här bara det senaste dygnet. Hur många raka svar tycker du att jag har fått? Den där skumma vinklingen tror jag du får anklaga någon annan för... Quote:
Hur kan då alla dessa som du menar är så fett pålästa, ideligen missa helt uppenbara saker i sitt sanningssökande?? Har du int sett att jag fått ge kompletterande förklaringar i flera fall under kvällen? Och då menar jag bara raka fakta om viss teknik, inte åsikter om vad som hände och när. Sen, vad är det för fel på mitt uppförande i denna diskussion? Har jag kallat någon nått fult som ingen annan kallat mig? Även jag vill ju hjälpa till för sanningens skull så alla förstår, kan du/ni respektera det? Quote:
Ingen som styr bakom skynket, så det finns inget att vara rädd för?? Nähä, men var det inte du som tidigare ikväll hotade mig med banning? Bara för att jag ställde de där raka enkla frågorna som du menar att man ska ställa?? Det liknade inte så lite gamla rysslad och diktaturfasoner det, är det det bild du vill att folk ska ha av Vaken.se? Hur ser då världen ut? Visst finns det en maktelit. Det har det alltid funnits och kommer alltid att finnas, i alla kulturer, alltid!! Fråga dig istället vad denna hemska maktelit ställer till med? Tror du att vi skuller ha industrier och jobb om inte denna maktelit fick saker och ting att rulla? givetvis finns det inget gott utan att det kommer med lite ont med, men det är det inte mycket att göra nåt åt. Fakta är att nästan allt vi idag omger oss av och tar för givet, har i grunden sprungit ur vad makteliten fått fart på. Vill du mista allt det, och hur skulle världen se ut då? Jag har hyfsat god koll på vem jag är och var jag kommer ifrån, liksom vart jag är på väg. Jag har fått kämpa för det hela livet men tagit mig ganska långt vid det här laget. Jag har ett rätt ovanligt intressant och mycket välbetalt jobb som de flesta måste gå långa utbildningar för att nå, men jag har klarat det bara på ren vilja utan mycket till utbildningar. Det är jag förbannat stolt över dessutom. Quote:
Vad är det du skriver?? Att var och en får fantisera fram sitt eget 9/11?? Men hur menar du då, ska vi då ett antal millioner olika 9/11 som alla är sanna? Hur menar du då att ev. brottslingar skall dömmas? Är inte målet att få fram den absoluta sanningen, så långt det nu går? Visst kan man studera saker själv. Men det man kommer fram till kan man ju inte hålla för sanning bara för att "man vet det" när det inte är sant!? Om jag nu skulle studera själv, och komma fram till att tornen som rasade var knallröda och de rasade uppåt och förvann i himlen med en rökpuff. Kan jag då bara "veta det" och då är det sant, och det får resten av världen rätta sig efter...?? Kom nu inte och påstå att jag inte är filosofisk, för detta var in i helvete filosofiskt.... Quote:
Tja, allt var New Order, Illuminati, Astrologi Homeopati och annat skit är just bara löst svammel som tagna från någon äventyrsboksfiktion. Spännande saker som gossar kan förströ sig med på pojkrummen, men som man bör ha växt ifrån när man har fått hår under armarna. Jag säger som tidigare, bevisa nåt konkret någon gång i alla fall än bara flumma runt med tomma påståenden. Jag har suttit i bra många möten med delar av makteliten inom viss tung världsomspännande industri, och inte har då jag sett ett enda tecken på det som ni verkar se i alla vrår. Det har snarare handlat om att få vissa saker inom en processanläggning eller stora utbyggnadsprojekt att fungera och skapa massor med jobb år en massa folk. Inga Illuminati eller New Order-takter på något vis trots att det varit en hel del jänkare med i leken. Det jag ställer mig högst frågande till är hur ni klarar av en vardag, eller ens en dag i ert liv. Nu när ni ser tomtar och troll i alla vrår, och konspirationer överallt och anser att nästan allt i vårt samhälle är fel eller BS. Är ni kapabla att sköta ett vanligt jobb, eller lider ni av förföljesemani och torgskräck?? Eller sitter ni på forum och proklamerar ett budskap om det perversa felstyrda samhället som ni inte vill veta av? Men sen när ni gör illa er eller blir arbetslösa, då kommer ni kutande till detta värdelösa maktstyrda samhälle och vill ha all hjälp ni kan få...? Om det nu är så in i helvete fel med våra moderna civiliserade maktstyrda samhällen, varför sitter ni då här och ugglar och grinar illa? Det finns garanterat något ensligt hörn på någon karg öde plats i världen utan minsta kontakt med civilisationen där ni kan slå upp edra bopålar och slippa allt vad skatter pålagor och andra samhälleliga krav och skyldigheter heter. Ha det gött själv du. Sanning
Posted on: 2006/7/10 2:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hörrödu mr Sanning_Svider
Kan du inte komma med egna påståenden och idéer än att bara sitta och försöka nedvärdera människor på forumet. Du kommer ingen vart med att försöka förlöjliga någons synpunkt. Vi sysslar inte med diktatorisk information på detta forumet. Så det är ganska onödigt det du håller på med. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Hej. Hur menar du nu då? Har jag inte kommit med egna påståenden och idéer då?? Det är ju hela friden just det jag har gjort mest hela tiden, och försökt förklara varför jag tycker som jag gör i olika frågor. Nedvärdera? Ja har inte vissa av er nedvärderat mig då? Har inte andra på detta forum förlöjligat mig och andra som inte tycker som brukligt här på Vaken i vissa frågor? Jag har heller inte bara försökt nedvärdera folk på forumet, men när vissa uppenbarligen inte har koll på läget i saker de diskuterar, ja då måste man väl få upplysa om detta? Är det alltså bara tillåtet vissa att förlöjliga andra? Jag har inte sagt att ni sysslar med diktatorisk information på detta forum. Jag skrev att det var att likna ryssland eller diktaturfasoner att hota folk med banning så fort de skrev nåt som inte passade etablissemanget, eller för all del makteliten på detta forum. Jag vill inte bråka utan diskutera på ett vuxet vis, med fakta istället för fabler. Läs vad jag faktiskt skriver och se inte saker mellan raderna som jag inte skrivit är du snäll. I denna tråd diskuteras 9/11 så varför inte hålla oss till den saken och diskutera delar och detaljer i det utifrån teorier och kända bekräftade fakta, så kanske vi kan reda ut några frågetecken i alla fall. Är det inte det vi alla vill? Sanning
Posted on: 2006/7/10 5:28
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om du nu är så intresserad av 911-frågan, så rekomnderar jag dig att studera denna länk i en Vecka. Scholars for 9/11 Truth http://st911.org/ Glöm inte att ha ett öppet sinne ( Bägge hjärnhalvorna ) Kolla deras medlemslista. Kolla frågesträllningarna. Du verkar ju ha lite tid att lägga ner, så gör det då ordentligt och jämför dom bägge versionerna. Efter det så är det inte så svårt att genomskåda vissa saker. Ha det Ps. Det var en Länk bland alla 100 värden över som tar upp 911 och den icke Politiskt Korrekta information som finns. DS |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men du, om man läser saker som man ser är totalt uppåt väggarna och helt i strid med fakta och vetenskap, ska man då inte påpeka och kritisera detta? Nej tydligen inte, enligt dig ska man snällt säga "jaha, var får man tag i den infon?", och sen när den "infon" saknar all form av verklighetsförankring och bevisning då ska vi strunta i det, "info som info" eller vaddå? För att något skall vara "info" så ska det vara korrekt, annars är det istället desinformation. Vad som är korrekt eller ej kan vi bara utröna genom att kritiskt utsätta alla påståenden för hård granskning. Om man är "fett påläst" på lögner och felaktigheter, är man egentligen påläst då? Om någon är "påläst" på felaktigheter, är det bra om någon ifrågasätter dessa påståenden istället för att sitta och snällt respektera hur påläst denna person är? Skulle man följa din filosofi skulle vi inte ha någon vetenskap, och du verkar väldigt opåläst om vad dagens vetenskap har åstadkommit. Den har åstadkommit fantastiskt mycket mer än "lite gissningar", som du formulerar det. Läs en kurs/bok i vetenskapsteori, det är ett mycket intressant ämne! Chalmers, "Vad är vetenskap egentligen", kan vara lämplig att börja med. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
ZPZ och andra:
Jag har läst vetenskapsteori vid universitetet och vetenskapsteori kurser i ett annat program vid annan högskola. Efter 5 års stuider vid olika svenska högskolor och universitet så tycker jag knappast att dessa bör användas som bas för att lära sig kritiskt tänkande och kunskapen hur man tar fram "korrekt" information. Det är ju hiskeligt mycket felaktigheter och åsikts-konformisering som på förkommer och pågår på svenska universitet. Du ska vid dagens svenska universitet, speciellt i samhällsvetenskapliga och humaniora-ämnen styras i en viss gemensam riktning där dina åsikter ska formas och anpassas. Detta betyder att det som läres ut eller focuseras på nödvändigvis inte behöver vara korrekt utan det viktiga verkar faktiskt vara att skapa helt programmerade studenter, där bara vänsterhjärnhalva tenderar att fungera och svaren ramlar ur dera munnan som robotar. Studenterna själva tror de lär sig kritiskt tänkande, när de egentligen lär sig "kritiskt tänkande inom de ramar som är okej enligt rådande samhällsstruktur" (Det har nödvändigtvis inte med fakta eller sannig att göra!). Detta finner jag dock inte lika mycket inom de tekniska och naturvetenskapliga delarna av min universitetserfarenhet. Dagens vetenskap (nationell som internationell) kan vi själva lära oss att ta in, sluta buga och böja dig under vad universitet och högskolor lär ut som kritiskt tänkande. För de lär bara ut en liten bråkdel och ofta är denna lilla bit mer förvirrande än utvecklande. Börja använd båda hjärnhalvorna så kanske den kognitiva dissonansen släpper. .. och Bill Hicks får avsluta mitt utlägg om programmeringen av våra sinnen. Han är klockren och knockar omkull den värsta av left-brain-prisoners. "I just think it's interesting to see how people act on their beliefs, you know what I mean? 'Cause your beliefs, they're just that, they're nothin', there's how you were taught, and raised. That doesn't make 'em real." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ju färre ord, ju mer betydelse,
ZPZ och Sanningen_svider får ta en paus, så fort Void dyker in... Ni får vila en vecka och fundera över läget... Hare gott... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra, är du då villig att här och nu diskutera fallhastigheten på World Trade Center med mig? Diskussionen skall handla om siffror inte tyckande om andra personer, ok? Quote:
9,82 m/s kvadrat, detta är ett exempel på hur saker fungerar här på jorden, den beskriver hur snabbt föremål accelererar i vakuum. Detta kan man naturligtvis ifrågasätta, men säger någon att föremål faller med 3,67 m/s kvadrat så har denna person fel. Går man sen ut och i syfte att informera folk hur det ligger till och fortsätter att säga att föremål accelerera med 3,67 m/s kvadrat då är man en lögnare. Däremot om vi skall sy nya gardiner till köket så är det svårt att hitta rätt och fel färg, jag skulle inte påstå att någon ljuger om den har gröna gardiner i köket då tapeten är röd. Så antingen diskuterar vi vetenskapen eller så vad som orsakade 9/11. Vilket vill du? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Precis vad jag kommit fram till :) Det tar ett tag innan det nya medvetandet syns :)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
wow 10 sidor, ja då får jag dra mitt strå till stacken. Jag hade skrivit ett långt långt inlägg men tyvärr var jag visst inte längre inloggad så allt gick till spillo iaf.
Vad jag ville säga var att denna diskussionen kommer inte att leda någon vart. Anledningen är att sanning svider faktiskt har kollat upp 911 lite, men finner fortfarande inget underligt. Det är väll det som endå i grunden gör att vi denna lilla klick människor söker och tillslut slår oss ner här på detta forumet tillsamans. Vi finner något underligt. För hur invecklat 9/11 än må vara behöver man inte vara någon specielt intelligent person för att förstå att här står inte allt rätt till. Man behöver bara öppna ögonen. sanningen svider du kan ta fram hur många experter du vill precis som vi kan som hävdar ditt och datt, för som visats tydligt i tv4as morgon soffa krävs det inte specielt mycket för att kalla sig en expert. Men jag vet vad jag ser, och det spelar ingen roll hur många gånger eliten påstår att dessa byggnader föll pga eld för det gör dom inte, eller hävdar att ett boeing träffat pentagon för jag ser inte något boeing plan träffa pentagon, och fast att herrarna i det fjärran washington inte heller har visat upp några vrakdelar från ett boeing väljer din skara den stora skaran människor att tro på detta bara för att de säger det. Men det gör inte vi den lilla klicken människor. För vi har öppnat ögonen. ' Under 9/11 blottade eliten sej väldigt mycket det är därför vi fortfarande sitter och diskuterar 9/11 , genom att få människor att förstå vad som hände denna dag hoppas vi kunna ge ett perspektiv av vad som har hänt i världen sen bush rev tornen. Men jag tror inte att du är kapabel till detta sanningen svider för du har en mur i huvudet som vi inte kommer igenom. Och trots att du ser dessa bilder på hur tornen faller ser du inget underligt. Detta för att du inte öppnar ögonen och tänker själv. Du är inte dum sanningen svider du är hjärntvättad. Du vet vår sida av historien efter 10 sidor i en tråd. Det behövs inte mer meningslöst prat. Vi kommer ingen vart. Men när du nu vinglar in i framtiden så minns denna diskussionen spara vår version av verkligheten i huvudet. Det kanske sker något som får dig att vakna en vacker dag och då är vi här för dig. med all kärlek/Billy
Posted on: 2006/7/10 10:50
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En kraftig generalisering ger inga sanningar eller några lögner. Fakta är att: Flygplan flög in i husen orsakade kraftig förödelse och bränder. INTE som du skriver bara brand. Inte någonstans i dom officiella papperna eller någon forskare påstått att husen föll pga brand endast. Det finns flera bilder på vrak delar som hittats och fotograferats i och utanför Pentagon. Dessa bevis går inte att förbise. Det vore ju enklare att säga att dom är dit placerade, men att säga att dom inte finns är fel. Skulle vara intressant och få reda på hur du tänker då du skriver brand och medvetet utelämnar fakta att ett flygplan som flera miljoner sett flög in i World Trade Center. Kan du inte berätta lite om hur du tänker då du gör detta? /Gert |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OSPA: Jag ska svara på dina tidigare frågor senare.
"kraftig förödelse och bränder". Ja, and your point is? Börjar stål plötsligt smälta för att vissa börjar använda ordet "kraftig förödelse". :) OSPA: Posta länk eller bild direkt här i forumet på en signifikant vrakdel från det du menar är ett flygplan vid pentagon. Med signifikant menar jag stor, ansenlig, tydlig, inga små debris bitar, eller mindre skrotdelar. Stora delar som borde ha funnits där. Kanske en del av en flygplanskropp som vilken sund och logisk människa som helst hade väntat sig att se. Eller tror du också på att flygplan from den 11 september 2001 har förmågan att "förångas". :) För din hjälp: http://www.pentagonresearch.com/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ingen officiell rapport har hävdat att stål måste smälta för att tappa bärighet. Det gör ni. Så varför insisterar du på att använda ordet smält stål då ingen forskare gör det? Det är fortfarande fritt att tänka och skriva vad man vill men jag undrar varför bara. Quote:
Varför skall det finnas stora bitar av ett flygplan som kraschade in i en byggnad med hastigheten 852 km/h? men visst, här kommer en. http://thewebfairy.com/killtown/image ... 7/debris/landing_gear.jpg Sen kommer en bild som jämför den biten med en bild från en 757-200. http://i22.photobucket.com/albums/b338/merc_mercy_/186.jpg Jag tycker att dom är väldigt lika! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login