vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 17 »

Anonym
Re: Bara svenska i skånsk skola
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Jag har bara svårt att se en lösning så länge man skyller på invandrare. Det är väl realistiskt att en annan kultur har ett annat beteendemönster i livet är en Svensk?

Så bara för att de kommer från en annan kultur fritar de ifrån ansvaret för de handlingar de gkort.

Näe, så de fakta som visar på att utomeuropeiska invandrare är gravt överrepresenterade i våldsbrottststatistiken, som våldtäktsmän till mördare ska man inte få ta upp och peka ut dem som just de: Våldtätsmän etc.

Man får ju inte kalla de just det de är dömda till utan man skall skylla på politikerna.

Var kommer det personliga ansvaret in för det de har gjort.

Din inställning Dubbelmorakl i denna fråga visar att du totalt tappat uppfattningen för moral och etik i denna fråga.

Ja men snälla Benny. Vad är det som är så oklart i mina inlägg?

”Så bara för att de kommer från en annan kultur fritar de ifrån ansvaret för de handlingar de gjort”

Jag har yttrat mig några gånger om att SKICKA UT VÅLDSBROTTSLINGAR! Och jag har även uttryckt denna mening. SVENSKAR FÅR SAMMA BEHANDLIG VID GROVA BROTT UTOMLANDS! Vad är det som är oklart? Som jag skrev:
Vi är överrens om att invandrare skapar problem.
Vi är överrens om att politikernas ansvar brister. Men inte hur du och jag löser frågan?

Kan man koncentrera sig på bara våldet och generalisera alla invandrare över en kant? För det är så jag tolkar dina inlägg. Vi kan klaga på dem hur mycket vi vill. Du får gärna förklara för mig vad det löser? Tror du att de kommer att packa väskan och resa hem?

Min ÅSIKT är att fokusera på politiker istället för invandrarna, där kan vi möjligtvis göra förändringar i frågan och förändra det till det bättre.
Jag som Finne reser inte hem bara för att folket tycker att jag har anpassningsproblem eller att jag begår brott. Jag skulle skita fullständigt i det om jag hade dessa problem. Vem kan då lösa en sådan fråga? Jag tror politiker trots att jag saknar förtroende för dem. Jag tror framförallt inte att vi löser det genom åsikter på ett forum som beskriver råheten i div brott.

Din kommunikation hjälper inte så länge du kallar folk för ”totalt tappat uppfattningen” Tror du vi löser frågan genom denna kommunikation att se ner på varandra? Acceptera att det finns en annan syn än din helt enkelt, det är så människan är skapt för att komma upp med nya idéer och utveckling.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Det känns som att du redan har en bestämd åsikt innan du läser mina inlägg, och dömer dem där efter.
Vi är även överrens om att politikerna står bakom strukturen som är upp åt väggarna.
Vi är INTE överrens när det gäller hur man löser problemet eftersom frågan är otroligt komplext.
Någon vill skicka hem packet, någon vill det inte. En del tycket problemet ligger lokalt, en annan hela riket. En del tycker att det inte vill integrera en del tycker sig se motsen. .

man kan inte lyckas om man inte har ambionen!

Mina förslag är
1stoppa all utomnordisk invandring till dess att mångkulturen är avskaffad i sverige
2 kassta ut de som inte sköter sig
3 värna om de invandrare som vill sveriges bästa och vill integrera sig
4 ställ krav på invandrare som ex språktest och sluta behandla dom som barn!
5 erbjud återvandringsbidrag

Sedan så är saken den att visst makten har klumpat ihop en massa nationalitet i ghetton, vilket är fel men något naturligt har skätt i ghettona nämligen segrigation...
Invandrarna flyttar sins emellan för att kunna bo med sina landsmänn och slippa mångkulturen
bara i hammarkullen lever somalierna på en gata svenskarna på en makedoniarena på en finnarna på en osv.

Edited by maggot on 2007/1/23 17:26:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
här kan ni föresten läsa om min dag jag kom till angered där det var folksamling fullt med vagnar och otrevlig stämning

Kontrollantbråk stoppade spårvagn

Spårvagnstrafiken från Angered har stått stilla i närmare en timme efter ett bråk mellan biljettkontrollanter och en yngling.
Enligt polisen blev det bråk när de båda biljettkontrollanterna skulle ta med en yngling av vagnen för kontroll. Hans kompisar ska då ha försökt frita honom och kontrollanterna tillkallade polis.

Samtidigt samlades en grupp om cirka 30 ungdomar på hållplatsen Angereds centrum, ställde sig på spåret och hindrade vagnen från att köra därifrån. Polisen fick bort ungdomarna från spåret och vagnen kunde klockan 17.30 lämna hållplatsen. Spårvagnstrafiken hade då stått stilla i 50 minuter.

Togs av vagnen
Vagnen innehåll polis, biljettkontrollanterna och ynglingen, som togs av vagnen vid vändslingan vid Göfab och fördes av polis till polisstationen i Kortedala.
Stämningen var stundtals kaotisk vid ändhållplatsen i Angered. Flera åskådare hävdade att biljettkontrollanterna använt övervåld mot ynglingen. Enligt en av åskådarna som kontaktade GP ska pepparsprej ha använts mot ynglingen.

Presstalesmannen Ingegerd Karlsson på polisen känner inte till någon användning av sprej.
- Det har jag ingen rapport om, säger hon.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Det känns som att du redan har en bestämd åsikt innan du läser mina inlägg, och dömer dem där efter.
Vi är även överrens om att politikerna står bakom strukturen som är upp åt väggarna.
Vi är INTE överrens när det gäller hur man löser problemet eftersom frågan är otroligt komplext.
Någon vill skicka hem packet, någon vill det inte. En del tycket problemet ligger lokalt, en annan hela riket. En del tycker att det inte vill integrera en del tycker sig se motsen. .

man kan inte lyckas om man inte har ambionen!

Mina förslag är
1stoppa all utomnordisk invandring till dess att mångkulturen är avskaffad i sverige
2 kassta ut de som inte sköter sig
3 värna om de invandrare som vill sveriges bästa och vill integrera sig
4 ställ krav på invandrare som ex språktest och sluta behandla dom som barn!

Sedan så är saken den att visst makten har klumpat ihop en massa nationalitet i ghetton, vilket är fel men något naturligt har skätt i ghettona nämligen segrigation...
Invandrarna flyttar sins emellan för att kunna bo med sina landsmänn och slippa mångkulturen
bara i hammarkullen lever somalierna på en gata svenskarna på en makedoniarena på en finnarna på en osv.

Jag kan inte annat än att acceptera din åsikt.

Jag bara frågar mig om du är tillräckligt påläst när det gäller mänskliga rättigheter, politikens ursprung och utveckling till dagens dato (jag är inte det) om man vill se en förändring och man engagerar sig i frågan som somliga gör och påstår sig göra, så måste man även vara insatt i alla områden som innefattar invandrarfrågan.
Eller är det bara ett missnöje från din omgivning som vill ha snabba och drastisk lösning?

Vi är överrens om att vi besitter ett problem som består av invandrare. Är det oklart?

Rent realistiskt så har förflyttningar pågått genom alla generationer. Förklara för mig hur människan ska acceptera ett plötsligt stopp av förflyttningarna? Även Svenskar vill röra på sig och bli välkommna i div nationer.

Jag klistar in ett inlägg som jag gjorde tidigare i tråden:

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=569811

Här hittade jag en länk med gamla guldklipp från propaganda apparaten, gamla klasiska reportage om Romer och invandrare. En mycket lustig intervju LOL

Notera i detta klipp hur de zoomar in revolvern som Zigenaren har i fickan inför bröllopet.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=721062
Vill man måla upp en bild av Romer med revolvern?

Invandrarfrågan och bostadsfrågan (om du frågar mig) är inget nytt. Inställningen på 60 år känns fortfarande oförändrad och inkompetent.

Journalisten som läser tidningsartikeln för Zigenaren vid husvagnen är ett ganska lustigt klipp. Notera beskrivningen av Zigenare som tidningen ger av dom, grova ord för att vara 1963.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=569811
Dessutom så är det ett anonymt inlägg i tidningen (inte tillåtet idag va?) Den här mentaliteten av anonymitet och rädsla att uttrycka sig officiellt finns än idag bland befolkningen, rädsla för att bli kallad rasist mm är överhängande, speciellt bland politiker. Och detta resulterar ofta i inkompetens att lösa sakfrågan som istället växer och blir värre.
Personligen har jag aldrig bevittnat en fråga som har nått sin lösning, genom att hålla tillbaka åsikterna, om ex: invandrare.

Jag tror inte att frågan kommer att nå en bra lösning på de kommande 60 år heller. Vi är människor som delar ett hem där infrastrukturen är så välutvecklad att förflyttningar blir en naturlig effekt, vare sig det är under fred eller krig. What did you expekt?

Jag tycker att repportagen tydligt visar räddsla för udda och främmande människor, som idag.
Jag kan bara avsluta med att jorden är ett hem fyllt med problem som inte löses med hjälp av mer gränser och separationer. Det är bara min naturliga reaktion som resulterar i en åsikt. Inget märkvärdeigt eller upprörande i det.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
här kan ni föresten läsa om min dag jag kom till angered där det var folksamling fullt med vagnar och otrevlig stämning

Kontrollantbråk stoppade spårvagn

Spårvagnstrafiken från Angered har stått stilla i närmare en timme efter ett bråk mellan biljettkontrollanter och en yngling.
Enligt polisen blev det bråk när de båda biljettkontrollanterna skulle ta med en yngling av vagnen för kontroll. Hans kompisar ska då ha försökt frita honom och kontrollanterna tillkallade polis.

Samtidigt samlades en grupp om cirka 30 ungdomar på hållplatsen Angereds centrum, ställde sig på spåret och hindrade vagnen från att köra därifrån. Polisen fick bort ungdomarna från spåret och vagnen kunde klockan 17.30 lämna hållplatsen. Spårvagnstrafiken hade då stått stilla i 50 minuter.

Togs av vagnen
Vagnen innehåll polis, biljettkontrollanterna och ynglingen, som togs av vagnen vid vändslingan vid Göfab och fördes av polis till polisstationen i Kortedala.
Stämningen var stundtals kaotisk vid ändhållplatsen i Angered. Flera åskådare hävdade att biljettkontrollanterna använt övervåld mot ynglingen. Enligt en av åskådarna som kontaktade GP ska pepparsprej ha använts mot ynglingen.

Presstalesmannen Ingegerd Karlsson på polisen känner inte till någon användning av sprej.
- Det har jag ingen rapport om, säger hon.

Man kan dra upp tusentals råa och förfärliga brott som begås av invandrare och Svenskar. Vad löser det. Vi ser redan att problemet existerar. Vill du verkligen tatuera in det i mig så att jag inte glömmer. Vad ska jag göra. Vad tror du reaktionen blir? Att en annan också tycker att det är förjävligt? Att du får medhåll. Det kan stå tusen människor bakom dig och din åsikt. Men hur ska ni förrändra det? Fokus och inriktning på politiken kanske. eller bara få mer medhåll från likasinnade?

Får dina idéer och lösningar i konsekvenser rättsväsendet?
Är du insatt i politik? Får det konsekvenser med dina lösningar.

För att lösa något så måste man även vara insatt i konsekvenserna. Det hjälper inte att tro att det blir bättre.

Lösningar?

Anonym
Lösningar ?

Ge sig på den stora Elefanten kanske !!

En Global Fredsrörelse som framför allt förstår sig på 911-frågan ?

En Global Fredsrörelse som stöttar dom krafter i USA ( 911 Truth Movement ) som försöker stoppa Krigsvansinnet som lär spä på Problemen.

En sådan rörelse är Greg Szymanski och Leo Zagami med flera på väg att starta.

Vi måste satsa på en Häst ( Min åsikt ).

Anonym
Quote:

A73 wrote:
Lösningar ?

Ge sig på den stora Elefanten kanske !!

En Global Fredsrörelse som framför allt förstår sig på 911-frågan ?

En Global Fredsrörelse som stöttar dom krafter i USA ( 911 Truth Movement ) som försöker stoppa Krigsvansinnet som lär spä på Problemen.

En sådan rörelse är Greg Szymanski och Leo Zagami med flera på väg att starta.

Vi måste satsa på en Häst ( Min åsikt ).

Visst. En fråga löser inte helheten. fokus på det större kanske. Helt rätt

Anonym
Dubbelmoral.
jag får ej ingång filmerna men vill du få fram att sverige till stor del idag har invandrarpåbrå så har du rätti det men
ej folk från irak som kommit hit pga av pansarvagnar och bomber
jag själv har valonare i släkten.

vi måste stoppa invandringen så vi kan ta hand om de vi har vi kan se hur vi idag har en miljon arbetslösa på 30000jobb

Anonym
Quote:

Man kan dra upp tusentals råa och förfärliga brott som begås av invandrare och Svenskar. Vad löser det. Vi ser redan att problemet existerar. Vill du verkligen tatuera in det i mig så att jag inte glömmer. Vad ska jag göra. Vad tror du reaktionen blir? Att en annan också tycker att det är förjävligt? Att du får medhåll. Det kan stå tusen människor bakom dig och din åsikt. Men hur ska ni förrändra det? Fokus och inriktning på politiken kanske. eller bara få mer medhåll från likasinnade?

För att lösa något så måste man även vara insatt i konsekvenserna. Det hjälper inte att tro att det blir bättre.

Lösningar?

vad hjälper dina filmlänkar?
vad tror du reaktionen blir om det bildas en sanningsrörelser om 9/11 varför ska man inte få säga sanningen om invandrares överrepresenhet i brått och hur det ser ut i de mångkulturella paradisen i sverige?

jag anser mig ganska insatt i frågan om mångkultur iaf.

Anonym
Quote:
dubbelmoral:
Rent realistiskt så har förflyttningar pågått genom alla generationer. Förklara för mig hur människan ska acceptera ett plötsligt stopp av förflyttningarna? Även Svenskar vill röra på sig och bli välkommna i div nationer.

Genom historien så har folk stundtals valt att lämna de jaktmarker där de fötts. Det har skett genom folkvandringar där människor succesivt acklimatiserats och i viss mån accepterats av de människor som redan brukat jorden, haft sina förutbestämda jaktrevir eller tempel och offertempel. Men aldrig i den nu kända historien har så många människor under så förbannat kort tid lämnat sina länder för att hamna på helt andra kontinenter än de där de haft sin kultur och tradition knutna till historien.

Och framförallt inte i Rinkeby, Rosengård eller Angered!

Det kanske finns en större tanke bakom dessa folkflytter!

Anonym
A73
Innan kravalerna eller "kriget" bryter ut i förorterna så kanske det går att stoppa det, eller iaf få folk att inse att det ligger krafter bakom det istället för att börja skylla på olika nationaliteter
som bara kan se en lösning......KULTURLÖSHET, POLISTAT, ÖVERVAKNING, OCH GLOBAL POLITIK.

Detta är följerna av 911 det blir krig i irak och flyktingar kommer hit och bildar små städer i städerna.
Invandring och "kriget mot terrorn" går hand i hand vilket är de styrandes syfte

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Lösningar?

vad hjälper dina filmlänkar?
vad tror du reaktionen blir om det bildas en sanningsrörelser om 9/11 varför ska man inte få säga sanningen om invandrares överrepresenhet i brått och hur det ser ut i de mångkulturella paradisen i sverige?

jag anser mig ganska insatt i frågan om mångkultur iaf.

De hjälper ingenting, absolut nada. Jag ville bara peka på att inställningen är fortfarande den samma när det gäller invandrare.
Att våga säga vad man tycker är bla en sak som jag har påpekat. det är väldigt viktigt att göra det.
Du tar upp en sak till som vi är överrens om, varför?
vi har ältat problemen redan. vi vet vad det är. Hur ska man lösa det? Det hjälper inte att länka till aftonbladet och artiklar om div våldsbrott som begåtts av invandrare. Vad hjälper det. Jag vet redan att det förekommer.

Snälla. förklara för mig hur du ska få bort månkulturen utan konsekvenser som uppstår mellan länderna som drabbas. och framförallt, vad blir kosekvenserna?
Hur tror du exempelvis att Irans, Pakistans, polakernas, litauernas, mm inställning mot Svenska riket blir om vi skickar hem all. Vad får det för konsekvenser på det diplomatiska sammarbetet länder emellan om man aggerar utan mänskliga rättigheter?
Handelssanktioner?
Vad får det för konsekvenser här hemma?

Jag måste upprepa mig så att det inte missas. SKICKA HEM VÅLDSBROTTSLINGAR PRECIS SOM SVENSKAR BLIR HEMSKICKADE VID GROVA BROTT UTOMLANDS.

Snälla försök att förstå att vi båda inser problemet. Varken du eller jag har direkta lösningar på problem eftersom vi inte är insatta i det juridiska, diplomatiska och avtal som finns mellan drabbade länder? Utan denna vetskap så kan man komma upp med vilka lösningar som helst utan att förändra.

Det är helt ok att starta en rörelse, men bygg inte upp den på gnäll. Kom med konkreta lösningar som innehåller konsekvenser och lösningar på dom.

Anonym
Maggot.

Därför delar jag bl a ut Terrorstorm och LC2 till dom Pizzabagare jag är hos. Invandrare verkar av någon anledning ha mycket lättare en Svensken att ta åt sig denna Info.

Den i Majorna var inte bra, Pizzan alltså.

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

De hjälper ingenting, absolut nada. Jag ville bara peka på att inställningen är fortfarande den samma när det gäller invandrare.
Att våga säga vad man tycker är bla en sak som jag har påpekat. det är väldigt viktigt att göra det.
Du tar upp en sak till som vi är överrens om, varför?
vi har ältat problemen redan. vi vet vad det är. Hur ska man lösa det? Det hjälper inte att länka till aftonbladet och artiklar om div våldsbrott som begåtts av invandrare. Vad hjälper det. Jag vet redan att det förekommer..

Är vi överens om detta?
folk sa upp sitt konto i denna tråd och även i andra för att vi inte var överens.
jag har blivit kallad rasist,nazist bushsympatisör mm i andra trådar om liknande ämnen så inte fan är vi överens.
och varför starta trådar om 9/11 där är ju alla överens om något vi kanske skulle sluta prata överhuvudtaget?

sedans skriver du.

"Snälla. förklara för mig hur du ska få bort månkulturen utan konsekvenser som uppstår mellan länderna som drabbas. och framförallt, vad blir kosekvenserna?"

Det vet jag inte men om vi stoppar invandringen idag så jobbar vi iaf inte i motvind och man kan aldrig lyckas om man inte har ambiotonen. Sen vill ja inte kassta ut någon förutom de som missköter sig.
Hur ska du avslöja 9/11 eutan konsekvenser som uppstår mellan allierade parter mot mänskligheten??

"Det är helt ok att starta en rörelse, men bygg inte upp den på gnäll. Kom med konkreta lösningar som innehåller konsekvenser och lösningar på dom"

Jag ger mig själv rätten att gnälla över den svenska altruismen och hur massmedia skyddar invandrarna för att genomföra deras mångkulturella vision hur mycket jag vill...

Anonym
Quote:

A73 wrote:
Maggot.

Därför delar jag bl a ut Terrorstorm och LC2 till dom Pizzabagare jag är hos. Invandrare verkar av någon anledning ha mycket lättare en Svensken att ta åt sig denna Info.

Den i Majorna var inte bra, Pizzan alltså.

Nyligen fick somaliska föreningen en lunta loose change av mig med.
invandrare har oxå mycket lättare en svenskar att fatta att detta med mångkultur är helt uppåt vägarna.
det var därför som ND kom in i södertälje

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
dubbelmoral:

Genom historien så har folk stundtals valt att lämna de jaktmarker där de fötts. Det har skett genom folkvandringar där människor succesivt acklimatiserats och i viss mån accepterats av de människor som redan brukat jorden, haft sina förutbestämda jaktrevir eller tempel och offertempel. Men aldrig i den nu kända historien har så många människor under så förbannat kort tid lämnat sina länder för att hamna på helt andra kontinenter än de där de haft sin kultur och tradition knutna till historien.

Och framförallt inte i Rinkeby, Rosengård eller Angered!

Det kanske finns en större tanke bakom dessa folkflytter!

Eftersom att det finns större tankar så borde det säga oss att det är just dem vi måste attakera. inte dem som flyttar. Vi vet redan att för med sig problem när folk flyttar. Samma problem och kulturkrockar som svenskar möter utomlands, helt naturligt.

Att utvecklingen och infrastrukturen går snabbat ingår i livet och det mänskliga beteendet. Hur ska vi stoppa det? Utvecklingen berör ju alla ämnen i samhället. Sak vi stoppa allt för att lösa en fråga? jag tycker det vore bättre att lösa helheten och satsa på samma "häst"

Anonym
Ska vi ha fri invandring och hoppas hästjäveln springer in någon gång eller vadå?

ju mer invandring ju mer krimminalitet och arbetslöshet och via det ett folk som mår dåligt och inte fan orkar de höra på tjött om 9/11 de måste plåstra om sin våldagna dotter och fylla i papper från soc

Anonym
Sedan så har vi annonya läsare i denna tråd oxå de kanske får sig en tankeställare vilket är bra

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Ska vi ha fri invandring och hoppas hästjäveln springer in någon gång eller vadå?

ju mer invandring ju mer krimminalitet och arbetslöshet och via det ett folk som mår dåligt och inte fan orkar de höra på tjött om 9/11 de måste plåstra om sin våldagna dotter och fylla i papper från soc

Du brinner för frågan. Vänta inte på hästen, bygg upp den själv och attakera dem som kan förrändra frågan = politiker

Frågan har diskuterats iaf sen mitten av 2005. Kan du redovisa vad du och din rörelse verkligen har gjort för att förändra? Har du ens fått igång någon form av rörelse eller är det bara önsketänkande? Agera om du brinner.

Ni som diskuterat ämnet intensivt här på vaken. Har ni ens träffat varandra med någon form av dagordning för att diskutera igenom frågan, som kan resultera i någon form av rörelse och som i sin tur kan få igång verksamheten? Ni bor ju trots allt inte så långt ifrån varandra om jag har förstått det rätt? GBG eller strax utanför?

Det hjälper inte att få medhåll här på vaken om man inte agerar.

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

maggot wrote:

Du brinner för frågan. Vänta inte på hästen, bygg upp den själv och attakera dem som kan förrändra frågan = politiker

Frågan har diskuterats iaf sen mitten av 2005. Kan du redovisa vad du och din rörelse verkligen har gjort för att förändra? Har du ens fått igång någon form av rörelse eller är det bara önsketänkande? Agera om du brinner.

Ni som diskuterat ämnet intensivt här på vaken. Har ni ens träffat varandra med någon form av dagordning för att diskutera igenom frågan, som kan resultera i någon form av rörelse och som i sin tur kan få igång verksamheten? Ni bor ju trots allt inte så långt ifrån varandra om jag har förstått det rätt? GBG eller strax utanför?

Micro är ett utmärkt exempel på någom som agerar = vaken.se
Till och med här så får han kritik fast han tar de små stegen för att bygga upp hästen. Ett steg i taget.

Ta micro som en förebild istället för att angripa hans åsikter och kalla honnom för dittan och dattan.

Det är ganska vanligt att klaga på andra för ett dåligt jobb, som man själv inte klarar av eller orkar göra.

Klart som fan att han blir ledsen

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Invandringspoliken är inte bara den som är viktig men det är viktigt därför driver jag den på vaken och gör på så sätt "reklam" för invandrarerelaterade problem.

Jag har inte fått igång någon form av rörelse och tror inte så mycket på det heller. Det folk behöver är "vardagliga hjältar" som vågar bryta mönstret i skolor på arbetsplatser eller ens på forum.
Vilket jag gjort och gör.
I min klass röstade en hel del på SD (hur stor roll ja hade i det vet jag inte men ja tror de bler mer och mer tvivelaktiga till mångkulturen för varje månad) Folk kommer ibland fram och säger "jag tycker också som du" (oftast invandrare)

Sedan har jag väl inte gjort så mycket i form av aktivism för att få igång frågan om månkultur.
Jag satte upp klistermärken med ND och SD när valet var inte för jag kanske sympatiserar med dom utan mest för att väcka frågan.
Dock har ja försökt ta en diskution med expo vilket är filmat och ligger ute på nätet.

Vi har träffats vi "vakengbgare" men inte fan kommer vi med en pärm med en dagordning vi har trevligt och diskuterar lite aktivism för vaken har skett såsom affishering.
Bara nu i helgen träffades några av vi och käkade en tvivelaktig pizza.

Anonym
Micro skrev:Jag tycker att man bör få tala vilket språk man vill. Man kan ju ha regler om att man bör tala svenska om man kan det, .

Dem flesta som väljer att prata sitt modersmål i klassrummen gör det huvudsakligen inte pga att dem inte kan prata svenska utan för att kunna prata med varandra utan att lärarna förstår ,det behöver inte vara något allvarligt som sägs bara lite skitsnack redan i denna situation skappas där otryghet men det som är värst men tyvärr inte ovanligt är att hota kränka lärare,elever öppet i klass rummet utan att lärarna fattar vad som blir sagt.
Med andra ord vräka av sig vad som helst utan att lärarna skall kunna kasta ut dem från lektionen eller kontakta föräldrarna många gånger så e det elever med samma modersmål som själv blir utsatta eller som inte sympatiserar med bråkstakarna som informerar läraren vad som levererats i hotet eller kränknigen.

Micro skrev: men om man inte behärskar det så är det ju galenskap.

Om man inte behärskar språket så bör man gå extra lektioner i Svenska tills man behärskar det för deras eget bästa så att dem kan göra sig förstådda lättare senare i livet på arbetsplatser m.m av fler än deras landsmän..

Dubbelmoral skrev: kanske ska fråga politikerna vad de hade förväntat sig när de klumpade ihop dem på Angered och Rosengård:

Det finns inga vettiga svar ifrån politikerna gällande denna fråga då detta är gjort medvetet i från dem eller dem som drar i trådarna en långsiktig plan som antagligen planerades innan milljon betong projekten byggdes. Som innan nämt varför bestämmer man på 70 talet med Palme i spetsen att Sverige skulle bli ett mångkulturellt samhälle? Det måste vara en speciell agenda bakom detta beslut en socialistisk plan att krossa national staten Sverige på ett taktiskt lömskt och utstuderat sätt genom sann socialist anda .
(I sina skriverier betonade Moses Hess att det var nödvändigt att hetsa samhällsklasserna mot varandra,för att på det viset förhindra deras samarbete.Han ville framtvinga en socialistisk revolution med hjlp av judaismen ,rasheten och klasskampen.Han betonade att socialismen var oskiljaktigt knuten till internationalismen,ty socialisterna saknar fosterland.Den äkta socialsiten får inte ha någonting med sin egen nationalitet att göra. Han ansåg det lämpligt att denna strävan efter en brutal socialistisk makt skulle ske under Rothschids röda familje fana. Urdrag från "under skorpionens tecken av Juri Lina sid 58 )
För er som inte läst Juri Linas bok sovjets inflyttande i sverige rekomenderar jag starkt hela boken men angående denna tråd så läs hela " kap 7 Den Lenninistiska Invandrings Politiken " Tar upp invandrigen bra i ett tidigare skede och visar redan då stora problemkring invandringen men även problemet kring dem invandrare som inte sköter sig.

Dubbelmoral skrev:Min ÅSIKT är att fokusera på politiker istället för invandrarna, där kan vi möjligtvis göra förändringar i frågan och förändra det till det bättre. Istället för invandrarna, där kan vi möjligtvis göra förändringar i frågan och förändra det till det bättre.

Fokusera på politiker håller med dig i på den punkten men tyvärr vet vi ju att dem inte vill diskutera denna fråga och när det finns som tidigare kännda partier som ex (SD) som har försökt få debattera denna fråga med dem etablerade partierna så har dem antingen tiggits i hjäl eller blivit anklagde för att vara rassar , nassar eller blivit almänt idiotförklarade.
Invandrarna som sköter sig skulle öppet mer tagit avstånd från dem rötägg som ej sköter sig på sätt så hade den click som inte vill anpassa sig kanske fåt mer press på sig att göra det för att inte bli utfrysta av sina egna landsmän.Vägen dit e knappast lätt men kanske en spark åt rätt riktning .I Frankrike har problemen pga det större invånar antalet blivit på en annan kaliber men vägen ditt är inte så långt för Sverige dem sk ghetton som finns där är 100gr värre ex "Seine" Saint Denis i Paris där brottligheten e skyhögg och ghetto andan är mer utbred mer som bla Nord och Syd Amerikas ingen snitchar eller pratar med grisen den finns redan här också så klart men inte lika agressiv än.
Frankrike har en lag som kan tyckas vara brutal men effektiv och får nog föräldrarna att få mer pli på sina barn nämligen om en familje medlem begår ett grövrre brott så kan hela famljen utvisas.
Invandrare här har det förhålandevis bra i sina förorter om man jämför med ghetton,kåkstäder runt om i världen visst dem e oehört enformigt och deprimerande uppbyggda men det var väl meningen när dem byggdes dem var ju knappast anpassade efter elitens mått .Det finns nog många från Afrikas SydAmerikas fattigaste länder som mer än gärna hade bytt och blivit överlyckliga att få komma till ex herrgården 1 av rosengårds sk värsta område och få lov att gå i skolan istället för att stjäla råna sälja droger för att främst överleva få mat för dagen men i Sverige görs liknade saker för att få makt, sk respekt och kunna flasha med massa materilistiska prylar .

Dubbel Moral skrev:
Jag som Finne reser inte hem bara för att folket tycker att jag har anpassningsproblem eller att jag begår brott. Jag skulle skita fullständigt i det om jag hade dessa problem.
Men ändå e du för utvisnig av brotslingar.

Dubbel Moral Skrev:Vem kan då lösa en sådan fråga? Jag tror politiker trots att jag saknar förtroende för dem. Jag tror framförallt inte att vi löser det genom åsikter på ett forum som beskriver råheten i div brott. Om fler på detta forum hade varit överens att mångkulturen inte e bra så hade vi med hjälp av detta forum kanske kunnat samverkat och arrangerat större protester demostarationer mot ett mångkulturellt Sverige med tillräckligt med protester och gemensamt folkligt stöd så måste våra fascist ledare ge med sig och stoppa detta vansine innan det är försent.

Dubbel Moral skrev:Jag tycker att repportagen tydligt visar räddsla för udda och främmande människor, som idag.
Jag kan bara avsluta med att jorden är ett hem fyllt med problem som inte löses med hjälp av mer gränser och separationer. Det är bara min naturliga reaktion som resulterar i en åsikt. Inget märkvärdeigt eller upprörande i det.

Du låter lite som en som e för globaliseringen och öppna gränser vilket är lika med vad världseliten vill en New World Order med öppna gränser inga national stater. .

Anonym
Om det låter så för dig och det tillfredställer dig så. ok, thats find for me. Men det är inte riktigt så jag hade tänkt mig.

Edit: jag har ingen lösning och kommer aldrig att ha en lösning på ett globalt problem. De som kan är de som brinner för frågan och engagerar sig i den.
För mig personligen finns det värre problem som man behöver lösa. för mig är invandrarfrågan en skitsak i helheten.
Börja agera om ni vill ha en förändring i den fråga som engagerar er.

See User information
Om man har problem med invadring så borde det kanske vara ett invandrarparti som fösöker lösa problemet. Hur mycket invandrare fördsöker SD och ND nå ut till?

Eller åtminstånde ett parti som har ungeför lika mängd etniska grupper som andra partier. Sverie för Svenskarna låter ju kanske inte så trevligt för alla.

Posted on: 2007/1/24 0:01
Administratör och grundare av vaken.se

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper