vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

Anonym
Re: Det dubbla perspektivet
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Bjornir:
Får man fråga vilken typ av främling det är och hur gamla mina barn skulle vara vid det tillfället?

Jag tänkte mig 1 och 2 år gamla. Och den som ville engagera sig för dina barns överlevnad skulle vara ingen mindre än Oprah Winfrey!

hahahhahaahha

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Tokige Tor:
Ja vi får väl allt hoppas att denna dagen må komma...

Det lustiga är att hur medvetna människor än är om all världens teorier och konspirationer eller tekniska lösningar så är det ändå sekunderna innan de somnar som de är sig närmast sina innersta känslor.

Rädsla, hat, ångest eller kärlek!

Tänk om drömmar kunde tala...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Quote:

jaxtone wrote:
Du skulle alltså hellre låta dina barn dö än att Oprah tog hand om den och såg till så att de fick mat, husrum och utbildning?

Har jag tolkat det rätt?

Helt rätt.

men levde du inte nyss för dina barns bästa?
är oprah så fasansfull så det är bättre de får tynna bort av svält?

Anonym
Vilken människa åker på semester till argentina, spänner på en vilt främmande dam, blir kär i henne,gör henne gravid, väntar i 9 månader, åker hem med en ny familj maggoth? Det är allt en jävla bedrift måste jag säga.

Anonym
Maggot!

Det var ett jävla tjöt om argentinskor... nåt på G är eller?

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Vilken människa åker på semester till argentina, spänner på en vilt främmande dam, blir kär i henne,gör henne gravid, väntar i 9 månader, åker hem med en ny familj maggoth? Det är allt en jävla bedrift måste jag säga.

Jag behöver inte ens bli kär i henne jag har spänt på brudar på krogen och på festivaler utan att ens veta deras namn.
så vem vet det kansek finns en minimaggot någonstans.

jag skulle lätt kunna åka till argentina jag kan vara där i en månad prata lära känna en tjej där från dag ett till jag ska hem bli kär i henne skaffa barn och ta hon till sverige.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:
Quote:

jaxtone wrote:
Du skulle alltså hellre låta dina barn dö än att Oprah tog hand om den och såg till så att de fick mat, husrum och utbildning?

Har jag tolkat det rätt?

Helt rätt.

men levde du inte nyss för dina barns bästa?
är oprah så fasansfull så det är bättre de får tynna bort av svält?

Jag har inga barn. Det kommer aldrig att hända, detta är en lek med tankegångar och värderingar.
Mina värderingar gällande detta beslut är ju för att det är det bästa för mina barn. Att låta en främmande negorid besluta om mina barns framtid är ju helt absurt. Skulle aldrig inträffa.
Precis som toktor sa så skulle barnen självdö.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Maggot!

Det var ett jävla tjöt om argentinskor... nåt på G är eller?

hahaha men jag har en kvinna från venezuela efter mig och de senaste 5 festerna jag varit på har varit stor majoritet argentinare och chilinare.
ibland är man ensam svensk och äter deras oliver och dricker deras konstiga groggar som man blir apfull på

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:

Jag behöver inte ens bli kär i henne jag har spänt på brudar på krogen och på festivaler utan att ens veta deras namn.
så vem vet det kansek finns en minimaggot någonstans.

jag skulle lätt kunna åka till argentina jag kan vara där i en månad prata lära känna en tjej där från dag ett till jag ska hem bli kär i henne skaffa barn och ta hon till sverige.

Ja då ser du uppenbarligen tyvärr ganska lätt på sex&samlevnad. Vilket jag hoppas att du kommer ändra på.

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Jag har inga barn. Det kommer aldrig att hända, detta är en lek med tankegångar och värderingar.
Mina värderingar gällande detta beslut är ju för att det är det bästa för mina barn. Att låta en främmande negorid besluta om mina barns framtid är ju helt absurt. Skulle aldrig inträffa.

Jag har nog jobbat på ca 40dagisavdelningar runt Göteborg och träffat bra pedagodiska barnskötare från hela världen.
så jag är ganska säker på att det skulle gå bra.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:

Jag har nog jobbat på ca 40dagisavdelningar runt Göteborg och träffat bra pedagodiska barnskötare från hela världen.
så jag är ganska säker på att det skulle gå bra.

Ja, vi ser ju vad som händer med våra svenska barn.
Jag kommer aldrig sätta mina barn på ett kommunalt dagis. Möjligen att jag kan låta en dagmamma/pappa (som jag har mycket god koll på vad det är för en) ta hand om mina barn ett par timmar om dagen.

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Ja då ser du uppenbarligen tyvärr ganska lätt på sex&samlevnad. Vilket jag hoppas att du kommer ändra på.

Det gör jag faktiskt inte jag har blivit gubbe sådär 25 år för tidigt.
men skitsam.
Jag går aldrig ut på krogen för att ragga längre finner det ganska meningslöst att säga "ja och precis" på krogen i 2 timmar spela allan berätta dåliga vitsar och skratta vid rätt tillfälle åt dåliga skämt. för att sedan släppa henne till en skabbig lägenhet 50min ifrån krogen för att ha kul med henne i 20minuter och sen vakna upp med fanskapet dagen efter.

ne då spelar jag hellre skinfiol om det så måste..

men jag kan fortfarande bli kär i dessa människor på krogen oavsett om de heter Yamila,Vanessa,Sara eller Senap

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Ja, vi ser ju vad som händer med våra svenska barn.
Jag kommer aldrig sätta mina barn på ett kommunalt dagis. Möjligen att jag kan låta en dagmamma/pappa (som jag har mycket god koll på vad det är för en) ta hand om mina barn ett par timmar om dagen.

jag gillar inte heller dessa statliga uppfostringanstallter trots det ubidlar jag med nu till det.

See User information
Alva Myrdal var en förespråkare för daghemmen eller kindergarten som det hette på den tiden, det var hjättebra för våra A-barn som hon kallade dem.......f.ö idéer från 30-talets tyskland.........

Posted on: 2007/2/15 1:12

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:

Det gör jag faktiskt inte jag har blivit gubbe sådär 25 år för tidigt.
men skitsam.
Jag går aldrig ut på krogen för att ragga längre finner det ganska meningslöst att säga "ja och precis" på krogen i 2 timmar spela allan berätta dåliga vitsar och skratta vid rätt tillfälle åt dåliga skämt. för att sedan släppa henne till en skabbig lägenhet 50min ifrån krogen för att ha kul med henne i 20minuter och sen vakna upp med fanskapet dagen efter.

ne då spelar jag hellre skinfiol om det så måste..

men jag kan fortfarande bli kär i dessa människor på krogen oavsett om de heter Yamila,Vanessa,Sara eller Senap

Bra, jag anser inte att man ska ha sex bara av den löjliga anledningen att man KAN ha sex. Jag anser att sex & samlevnad handlar om kärlek och omsorg till varandra och en chans till tillfredställelse och givetvis barnafödande.

Jo, det verkar som om du har hakat upp dig på det. Förstår bara inte varför du ska ha som ett mål att skaffa en utländsk kvinna. Du sa själv tidigare att du antagligen skulle trivts bätte om du hade vuxit upp tillsammans med svenska kamrater istället för utländska eftersom ni har mer gemensamt.
Ifall du ska ha en kvinna som du ska skaffa barn med så bör väl du och frugan verkligen passa bra ihop och dela samma värderingar osv? Det är faktiskt ganska svårt med utländska kvinnor vare sig du vill eller inte.

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Alva Myrdal var en förespråkare för daghemmen eller kindergarten som det hette på den tiden, det var hjättebra för våra A-barn som hon kallade dem.......f.ö idéer från 30-talets tyskland.........

Visst är det en bra idé, har jag aldrig sagt något om.
Man hade för övrigt hemhjälp till de mödrar som av någon anledning inte kunde sätta sina barn på ett "kindergarten".

Men jag strider mot ett helt system och jag vill inte ha in mina barn i det systemet. Tillslut blir det ju naturligtvis oundvikligt, men på ett sådant tidigt stadium så blir det nej.

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Bra, jag anser inte att man ska ha sex bara av den löjliga anledningen att man KAN ha sex. Jag anser att sex & samlevnad handlar om kärlek och omsorg till varandra och en chans till tillfredställelse och givetvis barnafödande.

Jo, det verkar som om du har hakat upp dig på det. Förstår bara inte varför du ska ha som ett mål att skaffa en utländsk kvinna. Du sa själv tidigare att du antagligen skulle trivts bätte om du hade vuxit upp tillsammans med svenska kamrater istället för utländska eftersom ni har mer gemensamt.
Ifall du ska ha en kvinna som du ska skaffa barn med så bör väl du och frugan verkligen passa bra ihop och dela samma värderingar osv? Det är faktiskt ganska svårt med utländska kvinnor vare sig du vill eller inte.

Jag kan väl själv gå ut och ragga och bli sugen på sex men känner det mindre intressant ju mer åren går faktiskt.
Jag vill göra andra saker nu visst fan har man dratt en handtralla och hellre föredragit äkta vara men men.
Jag tycker mest synd om dom som skär av alla andliga band med sitt fri sex de förstör ju det fina.
sen tycker väl inte jag man absolut måste vara kär i kvinnan man har sex med men jag har tröttnat på att ha sex utan känslor.
Det blir lite som att runka med någons fitta för att få fram sina grova dalsländksa rötter..

Jag har inte som mål att skaffa en utländs kvinna skulle föredra en svensk men nu är jag inte ute på "raggarstråket" ändå så.
det jag säger är att man kan bli kär i andra nationaliter.

See User information
Quote:

Bjornir wrote:
Quote:

gaston wrote:

Visst är det en bra idé, har jag aldrig sagt något om.
Man hade för övrigt hemhjälp till de mödrar som av någon anledning inte kunde sätta sina barn på ett "kindergarten".

Men jag strider mot ett helt system och jag vill inte ha in mina barn i det systemet. Tillslut blir det ju naturligtvis oundvikligt, men på ett sådant tidigt stadium så blir det nej.
De e bra att du strider mot detta för det var nog inte roligt för de barnen som gick från kindergarten till jugend och sedan vidare till SA och SS och slutligen blev kanonmat medan ledarna pep iväg till argentina å brasilien........

Posted on: 2007/2/15 1:24

Anonym
Quote:
Maggot:
Jag kan väl själv gå ut och ragga och bli sugen på sex men känner det mindre intressant ju mer åren går faktiskt. Jag vill göra andra saker nu visst fan har man dratt en handtralla och hellre föredragit äkta vara men men. Jag tycker mest synd om dom som skär av alla andliga band med sitt fri sex de förstör ju det fina. sen tycker väl inte jag man absolut måste vara kär i kvinnan man har sex med men jag har tröttnat på att ha sex utan känslor. Det blir lite som att runka med någons fitta för att få fram sina grova dalsländksa rötter..

Jag har inte som mål att skaffa en utländs kvinna skulle föredra en svensk men nu är jag inte ute på "raggarstråket" ändå så.

Fan Maggot! Du håller på att mogna ju!

Anonym
"De e bra att du strider mot detta för det var nog inte roligt för de barnen som gick från kindergarten till jugend och sedan vidare till SA och SS och slutligen blev kanonmat medan ledarna pep iväg till argentina å brasilien........"

Det var ju en oerhört objektiv och bra historialektion du gav mig. Kanske lika objektivt och duktigt som domarna, advokaterna, åklagarna och resten av människorna i nürnbergrättegångarna.

Tyskland verkar vara det enda landet i världen som inte får försvara sig mot utländska stormakter när de blir anfallna, det är ju både 1:a och 2:a världskriget bra exempel på.

Edited by Bjornir on 2007/2/15 6:40:36

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Maggot:
Jag kan väl själv gå ut och ragga och bli sugen på sex men känner det mindre intressant ju mer åren går faktiskt. Jag vill göra andra saker nu visst fan har man dratt en handtralla och hellre föredragit äkta vara men men. Jag tycker mest synd om dom som skär av alla andliga band med sitt fri sex de förstör ju det fina. sen tycker väl inte jag man absolut måste vara kär i kvinnan man har sex med men jag har tröttnat på att ha sex utan känslor. Det blir lite som att runka med någons fitta för att få fram sina grova dalsländksa rötter..

Fan Maggot! Du håller på att mogna ju!

Hm jag har faktiskt aldrig gillat detta med att "hångla upp tjejer" inte ens när jag var 15år och var i trollhättan eller bengstfors folkpark gjorde det mest för att vara "inne"

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
"De e bra att du strider mot detta för det var nog inte roligt för de barnen som gick från kindergarten till jugend och sedan vidare till SA och SS och slutligen blev kanonmat medan ledarna pep iväg till argentina å brasilien........"

Det var ju en oerhört objektiv och bra historialektion du gav mig. Kanske lika objektivt och duktigt som domarna, advokaterna, åklagarna och resten av människorna i nürnbergrättegångarna.

Tyskland verkar vara det enda landet i världen som inte får försvara sig mot utländska stormakter när de blir anfallna, det är ju både 1:a och 2:a världskriget bra exempel på.

Har inte koll på det med brände inte nazisterna ner rikdsaghuset 33 själva och sedan attackerade polen 39?
men det jag ändå inte sugen på att diskutera känns inte så aktuellt

Anonym
Bjornir jag skulle vilja ha svår på en fråga jag målar här upp några nationaliter och jag skulle vilja ha svar på vilka av dom du anser du kan bli kär i eller en vanlig german

1 rysk
2holländsk
3spansk
4iransk
5boliviansk
6indisk
7egyptiskt
8japansk

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:

Har inte koll på det med brände inte nazisterna ner rikdsaghuset 33 själva och sedan attackerade polen 39?
men det jag ändå inte sugen på att diskutera känns inte så aktuellt

Finns inga direkta bevis för att några "Nazister" skulle bränt ner riksdagshuset, men ifall det var någon medlem i NSDAP eller någon annan typ av nationalist så är det väl möjligt, men det var ingen planerad aktion från partiets sida. Det är väl troligast att det var ett gäng kommunister, var ju de som härjade mest på den tiden.

Och konflikterna tog inte början av tysklands intåg i Polen. Judarna förklarade krig mot Tyskland och det tyska folket, polen vägrade lämna tillbaka tyska landområden och begick brott mot tyskar som var bosatta i Polen under den tiden. Tyskland gick in och satte stopp för det. Väldigt förenklat och kortfattat, men det var ungifär så det var.

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper