vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#1
Enligt Lorax hör jag hemma i skeptiker-forumet då jag tydligen sprider disinfo enligt honom.
Såfort man står upp för hans påhopp på andra användare får man en varning eller blir bannad.
Inget ont om Zink, zpz2 och Twoofer, men jag måste fråga hur många förutom Lorax som tycker jag har liknande åsikter som dom.
Mest för skojs skull, men också för att visa Lorax hur fel han har...


Som vanligt röstar jag på det alternativ jag INTE anser mig vara för att jag tycker det känns fel att rösta för egen sak.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#2


See User information
Om man är både och då? S a s kritiskt tänkande? Eller måste man köpa hela paketet med ihåliga planeter, ödlor, ufon, hemliga planeter...rubbet?

Posted on: 2008/10/19 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#3


See User information
Ptja, kritiskt tänkande, analys, debatt, sunnt förnuft vore ju något man borde sträva efter känns det som...

Posted on: 2008/10/19 22:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#4
Nej, jag köper definitivt inte hela klabbet...
Men jag stödjer tillräckligt för att kallas foliehatt av mainstream-människor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#5


See User information
Ja.

Bra att ha ett öppet sinne.
Men inte så öppet att hjärnan trillar ut.

Eller hur nu idiomet lyder.

Intet kan jag säja om sanningen, bara om hur det ser ut att vara, antar jag.
Hm...fast...
Självmotsägelse eller inte - att NWO är ett faktum är det way way för sent att blunda för.

*scratching head*

Och faktiskt - inte ens ödlorna skulle förvåna mej längre.
Vem vet :)

Posted on: 2008/10/19 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#6


See User information
Ödlor eller inte. Spännande att lyssna till vad andra tänker och om det nu skulle vara så, så ligger man i allafall lite före de andra som inte ens förstått att något är mycket snett i denna värld.

Posted on: 2008/10/19 23:39
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jaha, här ska jag tydligen skriva då.
#7
Det syns att The Lorax som inte är svensk men lärt sig svenska inte alltid förstår de vi svenskar skriver och det beror på samma saker vi råkar ut för när vi skriver engelska eller talar med engelskspråkiga.

Ord med dubbelbetydelse, målande meningar och ord som bara i vissa sammanhang betyder en sak.

Exempel.

• Vad - kan vara en frågeställning (vad är det där?), men också kan det betyda en kroppsdel (jag har så ont i min vad).
• Gift - ett civilstånd (nej tack, jag är gift), eller också ett dödligt ämne (jag har gett honom gift).
• Tiger - kan betyda att någon håller tyst (nu tiger du!), men samtidigt är det ett stort farligt kattdjur (hjälp! en tiger).

Målande meningar

• Göra en pudel (be om ursäkt för man gjort bort sig). Gasen i botten (köra fort).

Ord i vissa sammanhang

• Frälsa (religiös term). Frälsa (i sportsammanhang det en betydelsefull spelare gör)

Därför kan The Lorax inte vara lika precis i moderator arbetet som en svensk men då flera av svenskarna som varit moderatorer inte gjort bra ifrån sig får vi leva med den situation som gäller då The Lorax anmälde sig frivilligt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS