vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Komihåglista för Assangeaffären
#1


See User information
1. Assange blev ju förundersökt i samband med en polisanmälan i somras som gjordes ganska sent med tanke på reglerna. Då ansågs det att det inte rörde sig om brott och förundersökningen lades också ner.

2. Sedan avslogs hans ansökan om uppehållstillstånd av Migrationsverket, han har inte alls flytt från Sverige utan lämnat landet i enlighet med lagen! Det bedömdes alltså när han lämnade landet att det inte fanns någon grund för häktning, alltså har det inte funnits någon synnerlig grund att han skall tagas i förvar och någon teknisk bevisning finns ju heller inte eftersom anmälan lämnats in efter fem dagar.

3. För att agera måste alltså de domstolar som har rätt att utfärda häktningsorder ha nya uppgifter.

4. Dessa självklarheter döljs nu av chefsåklagaren som säger sig ha "hemliga uppgifter". Men brittisk polis som ju begärt besked om vilka ytterligare uppgifter som finns har inte fått några sådana!!! Just detta är det som kallas för "hemliga uppgifter" i releaser till den svenska pressen.

5. Det hemliga i hemligheten är alltså... ingenting!

Posted on: 2010/12/11 6:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Komihåglista för Assangeaffären
#2


See User information
En sak jag inte kan låta bli att märka är hur mycket som händer nu?
Assange Bilderberger obama censure nobelpris osv.

Känns nästan som en introducerad messias som stiger in på bollplan i fårakläder heller..

Förvånar mig inte om inte allt är orkestrerat i förhand heller
Wag The Dog scenario heller.

Sen fråga sig varför saker händer osv ochså.
Finna ju många perspetiv.
Det lustiga är att ska man göra något liknande behövs först opinion.
Sedan ta ställning till opinionens ställningstagande och kanske bannlysa den grupperingen man valt ut därigenom och få alla som hör till en viss grupp bli misstänktjorda direkt genom att försöka påvisa att dom accepterade "sk"legitima (populära) instituten framhäva att det är kriminellt beteende därigenom stämpla var man och kvinna som håller sig till en viss typ av ideologi eller ställningstagande.
Kan man använda lagen till att få någon kriminell så kan man kalla alla som håller mot lagbrottet ideologsmässigt på den sk kriminella sidan = dvs terrorister.
Se hur assange behandlades eller likt corruptio sen frågar man sig vad är då skillnaden mellan att vara skyldig terrorist eller misstänkt terrorist.
Misstänkt terrorist betyder få dina samtal avlyssnade , dina bloggar, din rätt att hävda dig strypt mailen övervakade osv.
Känns det igen??
Med andra ord att vara misstänkt terrorist innebär att man en medborgare.
Och det betals det skatt till.
Tillt mig och garva lite.
HAHAHAHAHAHA det är ju sinnesjukt
Sen på andra sidan av spektrumet i massrupperingens ideologiska ställningstagande i samhället baserat på indoktrinering media osv har vi = att vara skyldig terrorist .Och då ska det vara och köra Guantanamo stuket och hela den kalle anka spanking teatern efter 911 typ straffas tills du erkänner något du inte har gjort.

Vilken sjuk utveckling.

Eller få människan och sakta acceptera att dom är slavar och vänta ut en reaktion.
Trots allt om ingen agerar längre går mänskligheten över.
Eller rentvå sig själv sakta sakta för att kunna bibehålla skenheligheten över den egenämnda sk demon-kratiska utveckling.
Vem vet men en sak är säkert iallafall.
Allt har sin tid.

Posted on: 2010/12/11 12:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Komihåglista för Assangeaffären
#3


See User information
Jag kan inte låta bli att tänka på hur Vår Herre måste känna sig när han betraktar oss alla från ovan. Tänk att vara "Ögat" rakt över Tempelplatsen i Jerusalem under påsken och se hur de först invigda står och dänger skallen i en mur! En bit längre bort böjer sig en massa människor framåt och står med rumpan i vädret som franska luder i färdigställning vända mot Mecka! Och rakt ner går folk och släpar på byggmaterial och gråter...

Dante måste ha känt sig sådan när han skrev Den Gudomliga Komedien!

Själv känner jag mig ofta som min idol Iggy Pop sjunger i visan: "I am a passenger..."

Kanske är det verkligen meningslöst att försöka förstå vad som händer. Men detta är vad som av präster kallas "tvivel" och precis som dom har även jag mina svåra dagar ibland. Just nu exempelvis.

Var man än trampar kan man stöta på en mina...

Det finns bara en väg ut ur ett minfält. Man går baklänges i sina egna fotspår men man har också fått reda på att fienden är feg och inte skulle klara av en direkt konfrontation.

Det gäller "att gilla läget"!

Låt oss döpa om www. till We Will Win.

Ursäkta om jag låter lite rå ibland men det är faktiskt krig det här.

Posted on: 2010/12/11 12:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Komihåglista för Assangeaffären
#4


See User information
WikiWecaps Episode 1: Inside Wikileaks "Cablegate"

http://www.youtube.com/watch?v=-7GkIZCepzI&feature=player_embedded

Posted on: 2010/12/11 15:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Komihåglista för Assangeaffären
#5


See User information
Wikileaks har spruckit flera av de som "jobbat" där har startat eget som heter Openleaks. Tydligen en bransch som alla andra att läcka.

Posted on: 2010/12/11 22:59
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
21 user(s) are online (21 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 21

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS