vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Terrorlarm i Köpenhamn
#1


See User information
Köpenhamns kommun har just gått ut med ett sms till alla mobiltelefoner dom har i register att man misstänker ett attentat mot vattenverket och att allt vatten måste kokas före konsumtion!

Posted on: 2011/8/20 12:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#2


See User information
Inget om terror här
http://www.sydsvenskan.se/sverige/art ... okas-efter-allt-regn.html

"Det är ännu oklart vad som orsakat föroreningen men enligt Köpenhamns kommun beror den troligen på att regnvatten trängt in i dricksvattnet."

Posted on: 2011/8/20 13:03
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#3


See User information
Jag fick ett sms som länkade till en sida som heter www. kriseinfo.dk där det stod att vattenledningarna räknas med till målen för terror. I förrgår utbröt en explosionsartad brand i stadsdelen och det kom fler polisbilar än brandbilar och man spärrade av tre kvarter vilket är väldigt mycket. Men jag lämnade stan i går och är inte på plats. Översvämning är ju tänkbart om det rör sig om en ren olycka även om stadsdelen i och för sig ligger högt.

När jag som använder iPhone på mina resor gick in på www.kriseinfo.dk kom sidan med terrorangrepp fram, hade jag klickat med en mus hade jag nog inte skyndat mig att göra ett inlägg om detta, men om jag ser nåt väldigt viktigt tycker jag ändå att det är roligt om Vaken kan ge drakarna en match!

Vad som är intressant är dock att man kan göra såna här massutskick av sms! Jag jobbar inte i kommunen eller har nåt med dom att göra...

I Sverige går ju såna här larm ut via radio, här har vi uppenbarligen nåt att lära. Genast efter att jag fått smset ringde jag kvinnan jag bor hos och hon visste redan, då hade det gått tjugo minuter sedan larmet.

Oerhört effektivt!!!!!

Posted on: 2011/8/20 20:40

Edited by Asgeir on 2011/8/20 21:01:17
Edited by Asgeir on 2011/8/20 21:05:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#4


See User information
Det slår mig nu att detta utskick måste ha varit gjort på ett helt nytt sätt genom att kringgå internet. Pingubenji skrev ju om nåt sånt för kort tid sedan när vi diskuterade vad man skulle göra om internet spärrades.

Och nu är vi redan där! Dom har ju lyckats skicka sms till mig och hela stan utan att ha mitt nummer!!

Snacka om massutskick. Detta är något helt nytt! Men hur i helskotta svarar man? Om dom kan skicka till mig utan nummer kan dom säkert en massa annat också...

Internets tid närmar sig slutet nu kommer podnet eller vad man nu skall kalla det!

Posted on: 2011/8/20 21:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#5


See User information
Jag vet inte ett skvatt om sånt här men dom borde väl kunna söka upp mobiler utifrån geografisk plats? Borde ju inte vara speciellt hightech tycker man

Posted on: 2011/8/20 23:43
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#6


See User information
De ber din operatör att skicka sms till alla mobiler som är anslutna till en mobilmast.

Det är inte nytt. Och jag tror inte det stod något om terror i sms:et om jag ska vara ärlig.

Det är en jättebra varningsprocedur som snabbt informerar hela samhällen. Det har faktiskt ingenting med internet att göra. sos-alarm har säkerligen möjligheten att skicka sms via alla operatörer till de mobiler som är i området.

Vissa anser att det inte är tillräckligt bra:
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_tel ... allmant/article246000.ece

Posted on: 2011/8/21 0:19

Edited by pingubenji on 2011/8/21 0:47:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#7


See User information
Nej det stod inget om terror i smset men det poppade upp av sig själv när jag tumklickade på länken på min iPhone.

Det var ju inte bara ett torrt sms man sände ut men också en hemsida med massor av beredskapsinformation för alla tänkbara krissituationer!

Celll Broadcast har funnits på alla telefoner jag har haft de senaste åtta till tio åren men detta var första gången jag sett det användas! Men det är väl operatören som har tjänsten, inte telefonen? Detta visar hur lätt det är att få något om bakfoten... jag får lära mig att lyfta fötterna när jag går, gott folk!

Vill detta säga att om man betalar x kronor så kan man sända ett budskap typ Stor Rea på Dammsugare hos Göfab till alla mobiler i Gamlestan och Kortedala? Och lägga med en länk med bilder?

Det som ju slår internet och nedgraderar det ett snäpp jämfört med 3G(?) är ju att jag knappast tror att man kan göra ett sånt utskick till alla på internet samtidigt. Eller kan man det?

Posted on: 2011/8/21 6:17

Edited by Asgeir on 2011/8/21 6:34:44
Edited by Asgeir on 2011/8/21 6:36:37
Edited by Asgeir on 2011/8/21 6:41:08
Edited by Asgeir on 2011/8/21 6:45:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorlarm i Köpenhamn
#8


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Vill detta säga att om man betalar x kronor så kan man sända ett budskap typ Stor Rea på Dammsugare hos Göfab till alla mobiler i Gamlestan och Kortedala? Och lägga med en länk med bilder?

Det som ju slår internet och nedgraderar det ett snäpp jämfört med 3G(?) är ju att jag knappast tror att man kan göra ett sånt utskick till alla på internet samtidigt. Eller kan man det?


Tror det finns någon lag som förbjuder den typen av direktreklam.

Man kan säkerligen be internetleverantörer att visa en specifik webbsida innan man når den webbsida man efterfrågat. (vilken adress du än skriver in i webbläsaren når du först en krisberedskapssida som upplyser dig om något som händer i din närmaste omgivning. Lyckligtvis är det ingen politiker som tänkt ut detta än.)

Posted on: 2011/8/21 9:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS